Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Man kan argumentere for at den selvtilliten ikke er "ekte", men det er en annen diskusjon. Jeg skriver dette fordi jeg regner med at det kommer. Jeg er selvsagt enig med dicktator.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Roller

 

Jeg vil nå tro at etterhvert som man kommer nærmere og nærmere sitt Core Self, vil antall roller man tar på seg til slutt ende opp med bare en: The Core.

 

Roller, slik jeg forstår det, er oppførsel og reaksjoner som stimuleres av miljøet rundt oss. Ethvert miljø har sosiale normer og forventninger til enhver av oss, også kalt social conditioning.

 

Jeg kan jo spørre deg, Chosen, oppfører du deg grunnleggende annerledes når du møter en lærer eller når du er med venner?

 

Jeg behandler mine lærere omtrent som kompiser, dog, jeg forteller ikke så mange groviser som jeg kanskje ville gjort med kompiser.

 

Sånn sett handler det bare om frames. Om man aksepterer frame'en som oppstår når man entrer klasserommet: Læreren er en autoritet, mens en selv er en elev som er underlagt læreren.

Eller om man setter en mer likeverdig frame.

 

Klart, man går på skolen for å lære. Det å prøve å være "alfa" ved å nekte å ta imot ordre eller amog'e læreren blir bare teit.

 

Men det betyr ikke at man må føle seg ynkelig, og redd for å sette spørsmålstegn ved og om kunnskapen som blir presentert.

Lenke til kommentar
Tyler brukte 5 år som natural for å overvinne egoet. Det blir ikke gjort over natta.

Da har jeg tydeligvis misbrukt ordet natural, jeg antok at det var en med ekte selvtillit og ikke en kunstig oppbygd selvtillit som var avhengig av et oppblåst ego. Det Raijin beskriver som en "Core Self" er det jeg trodde en natural var, altså en som er naturlig seg selv - ikke en som er en naturlig sjekker.

Lenke til kommentar

Selvtillit er noe som er relevant til PU i den form av at du behøver en liten mengde av det for å sjekke damer med hell.

 

Folk som ikke har oppdaget PU kan ha god selvtillit, det er ikke sånn at de som vet hva PU innebærer er noe annerledes på det feltet. Hvorfor skal ikke de som er PUA kunne ha "såkalt ekte selvtillit"?

Endret av Cape
Lenke til kommentar
Selvtillit er noe som er relevant til PU i den form av at du behøver en liten mengde av det for å sjekke damer med hell.

 

Folk som ikke har oppdaget PU kan ha god selvtillit, det er ikke sånn at de som vet hva PU innebærer er noe annerledes på det feltet. Hvorfor skal ikke de kunne ha "såkalt ekte selvtillit?

Hvis selvtilliten forsvinner når de ikke driver med PU så er det en PU-spesifikk selvtillit. Det ser jeg ikke på som ekte selvtillit, fordi den avhenger av noe kunstig og kan ikke fungere uten. Med mindre det er snakk om ekte selvtillit man har lært seg, men da går jeg tilbake til det jeg først sa - at det virker absurd for meg at ekte selvtillitt forsvinner når man fjerner PU.

Lenke til kommentar
Jeg kan jo spørre deg, Chosen, oppfører du deg grunnleggende annerledes når du møter en lærer eller når du er med venner?

Både og.

 

På en måte behandler jeg feks en lærer på samme måte i utgangspunktet. Men kalibrerer jo om jeg kan være mer kompis etterhvert. I utgangspunktet oppfører jeg meg mer modent når jeg er i nærheten av feks akademikere, sjefer etc...

 

Ikke fordi jeg søker deres validering, men jeg tilpasser meg deres roller for å lettere komme i rapport.

 

Min indre core, samt mine verdier vil alltid være det samme. Men tale, kroppspråk etc er annerledes

 

Og det er nok på grunn av nettopp det at inner game har blitt så populært.

 

http://www.youtube.com/watch?v=2whOqfcrBUE

 

Sean ja. Snakket mye med han faktisk :)

Lenke til kommentar
Selvtillit er noe som er relevant til PU i den form av at du behøver en liten mengde av det for å sjekke damer med hell.

 

Folk som ikke har oppdaget PU kan ha god selvtillit, det er ikke sånn at de som vet hva PU innebærer er noe annerledes på det feltet. Hvorfor skal ikke de kunne ha "såkalt ekte selvtillit?

Hvis selvtilliten forsvinner når de ikke driver med PU så er det en PU-spesifikk selvtillit. Det ser jeg ikke på som ekte selvtillit, fordi den avhenger av noe kunstig og kan ikke fungere uten. Med mindre det er snakk om ekte selvtillit man har lært seg, men da går jeg tilbake til det jeg først sa - at det virker absurd for meg at ekte selvtillitt forsvinner når man fjerner PU.

 

Om selvtilliten forsvinner når man ikke driver med PU er det det, men jeg ser ikke helt hvordan den skal forsvinne som en bryter skal gå av og på. For mitt eget vedkomne er det iallefall slik at selvtilliten er en permanent greie.

 

 

Ja jeg er enig at det virker absurd at selvtilliten skal forsvinne når man ikke bedriver PU.

Endret av Cape
Lenke til kommentar

Om jeg stopper med PU nå og går inn i et ltr tviler jeg sterkt på at selvtilliten min bare faller bort, for om jeg går inn i et ltr så er det _jeg_ som har valgt. Det hadde aldri skjedd sånn jeg var før, da kunne jeg bare drømt om å ha flere good looking chicks som har lyst på meg på den ene eller andre måten.

 

Blir litt teit å si at man bare kan skru av "pu", men det kommer ann på hvem som sier det og hva den personen ser på PU som. Noen tenker på PU som det å konstant sjekke damer, jeg for min del ser på det som selvutvikling til å være mitt beste selv til enhver tid, enten jeg er i et forhold eller ikke. Jeg kommer ikke til å bevisst gå inn for å KINO-eskalere, men jeg kommer fremdeles til å være mitt beste selv, og da er det ikke min feil om noen blir betatt.

Lenke til kommentar

Absolutt en verdig vinner i tpuas02.

 

Skrev tidligere i tråden at jeg tror Matt og Simeon kommer til å battle for førsteplassen og at Simeon vant. Så dere får se episoden og se om jeg fikk rett eller ei :)

 

Mener fremdeles at showet burde vare mye lengre, siden de i praksis fikk et crashcourse, og de har ENORMT å lære før de kan kalles PUA's

Lenke til kommentar
Jeg synes det var høyere nivå på fjorårets deltakere. Årets vinner likte jeg ikke. Tacky, for å si det mildt.

Fjorårets sesong var mye bedre. Enig i det. Den varte jo tross alt lengre og om jeg ikke tar feil?

 

Men han var uten tvil den beste. Syntes den med beste fremgang var rian og han var faktisk best i felt av alle som deltog. Ble PISSED da han røyk ut før han gjøken med stemme som en 13-åring

Lenke til kommentar
Selvtillit er noe som er relevant til PU i den form av at du behøver en liten mengde av det for å sjekke damer med hell.

Folk som ikke har oppdaget PU kan ha god selvtillit, det er ikke sånn at de som vet hva PU innebærer er noe annerledes på det feltet. Hvorfor skal ikke de kunne ha "såkalt ekte selvtillit?

Hvis selvtilliten forsvinner når de ikke driver med PU så er det en PU-spesifikk selvtillit. Det ser jeg ikke på som ekte selvtillit, fordi den avhenger av noe kunstig og kan ikke fungere uten. Med mindre det er snakk om ekte selvtillit man har lært seg, men da går jeg tilbake til det jeg først sa - at det virker absurd for meg at ekte selvtillitt forsvinner når man fjerner PU.
Om selvtilliten forsvinner når man ikke driver med PU er det det, men jeg ser ikke helt hvordan den skal forsvinne som en bryter skal gå av og på. For mitt eget vedkomne er det iallefall slik at selvtilliten er en permanent greie.

Ja jeg er enig at det virker absurd at selvtilliten skal forsvinne når man ikke bedriver PU.

Jeg tviler også sterkt på at jeg hadde mista selvtillitten om jeg hadde slutta med PU, om jeg så hadde låst meg hjemme på rommet og spilt backgammon i 6 måneder (okei, kanskje da da). Uansett har jeg ikke planer om å slutte med det, ikke om jeg går inn i et LTR engang. Måtte vel nesten slutta med sarginga da, men delen som går på personlig utvikling kommer jeg til å fortsette med ihvertfall 20år til

Lenke til kommentar

The PUA S2:

 

Mens Rian, Matt, Brian m/flere slet med selvtillit og approach-anxiety, virket det som om det hovedsaklig var energien Simeon slet med. Så fort han fikk høre noen fraser og lærte seg å ikke snakke så fort og overentusiastisk, kunne han bare kjøre på. Fremgangen hans var ikke så utrolig at det gjorde noe.

 

Hovedirritasjonsmomentet var vel at de åpna på samme måte og brukte samme linjer nesten hver gang. "Hey guys, which movie is this from: Nobody puts baby in a cooorner?"

 

Lo ganske godt da eleven hans dro den også.

 

Mener å huske at det var mye mer variasjon i s1.

 

 

*Mine innlegg*

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonym_*
Kjapp spørrerunde:

Hva mener dere er det ABSOLUTT viktigste for å bli god i gamet?

Det sier seg selv, øvelse gjør mester. Komme seg ut blant folk og teste det...

 

Kort spørsmål:

 

Er en jente jeg liker, og som jeg har hatt i kikkerten en stund. Har snakket med henne i det siste, og fått grei respons. Siden jeg ikke har så mye erfaring med gamet, og hun er heller ikke så overerfaren med å bli bedt ut o. l. Hva er best å gjøre for å be henne ut på en date?

 

Planen min er å få henne helt alene, ta henne i hånda og gi henne pengene som jeg skylder henne mens jeg smiler og ser henne dypt inn i øynene. Der gir jeg henne et kompliment (hva er best å si?), og spør om hun vil finne på noe en gang.

 

Vi går sammen i nesten alle fag, og hun er ofte med venniner og slikt så det er vanskelig å få henne helt alene. Tror dere dette er en bra plan, eller burde jeg gjøre det anderledes?

Lenke til kommentar
Kjapp spørrerunde:

Hva mener dere er det ABSOLUTT viktigste for å bli god i gamet?

 

Nettverket og forståelsen av din rolle i det

 

Interessant, kan du utdype den litt?

 

@Guest_Guest_Anonym: Prøv heller å dra henne med på en fest der du skjenker henne dritings. Videre forteller du om følelsene dine mens du stirrer henne dypt inn i øynene og vifter rundt med en boks ryphnol. Garantert WIN! :thumbup:

 

Nei seriøst, les litt mer på temaet.

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...