Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Som fyren over her sier, man forteller ikke en LTR eller en LTR2B om PU, det blir for teit.

 

Det blir for teit å ikke gjøre det, mener jeg. Skal man være sammen lenge, forventes en viss grad av åpenhet. Hvis jenta blir usikker på typen fordi han har draget, er forholdet dødsdømt uansett.

 

Mange som har draget uten at de har lest x eller y, så hvordan de klarer seg er jo et mysterium. Åpenhet er greit nok, men enkelte ting kommer jeg aldri fortelle noen - What so ever.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er forskjell på å ikke ha lyst og det å ta seg av en PU maske. En natural har ikke to personligheter - en hjemme og en på byen blant chicksa. Grunnen til at det er så få naturals her inne er fordi det er sykt krevende å oppnå en slik tilstand.

 

Nei, men man har roller uansett. Jeg ser på meg selv som en natural, ikke en PUA. Hjemme er jeg verdens søteste mann når det kommer feks til å ta vare på lillesøster etc. Hos mamma er jeg gullgutt selv om hun vet mye om hva jeg gjør. Med pappa så sitter vi ofte å veksler historier om syke sex-stunts, siden han også var en natural på min alder.

Med kompisser er jeg mer alpha, men samtidig laidback

Med Winger og gutta i communityet er jeg den jeg er her inne.

 

Uansett, så har man universale personlighetstrekk som skinner igjennom alle rollene. I mitt tilfelle er det at jeg setter grenser for hvordan jeg tillater meg å bli behandlet, jeg er alltid laidback, ledende og i full kontroll over livet mitt.

 

Det er likevel viktig å være klar over at man spiller roller i ulike settings. Jeg har lest mang en post fra folk som lurer på hvordan de skal amogge feks foreldrene sine. Det blir litt feil i mine øyne

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det er som Chosen_One sier. Vi opptrer alle i ulike roller. Det kan ingen benekte. Mitt poeng er at en langvarig kjæreste før eller siden bør få innblikk i alle disse rollene. Det er en naturlig progresjon i forholdet. Man lærer den andre å kjenne.

Lenke til kommentar

Chosen, min erfaring med å overbevise andre, f.eks ved å fortelle jenta at det er slik verden fungerer, er å ramme det hele inn i en positiv frame. Framer man det negativt er folk mer skeptiske og motvillige til å akseptere den.

 

Det er vel egentlig noe av det samme du illustrerer i dine eksempler. En frame som virker familiær og som hun kan relatere til uten å vekke negative følelser.

Lenke til kommentar
Det er som Chosen_One sier. Vi opptrer alle i ulike roller. Det kan ingen benekte. Mitt poeng er at en langvarig kjæreste før eller siden bør få innblikk i alle disse rollene. Det er en naturlig progresjon i forholdet. Man lærer den andre å kjenne.

Det spiller jo ingen rolle, du har jo roller om du er PUA eller Natural, chode eller mega AFC...

Lenke til kommentar
Det er som Chosen_One sier. Vi opptrer alle i ulike roller. Det kan ingen benekte. Mitt poeng er at en langvarig kjæreste før eller siden bør få innblikk i alle disse rollene. Det er en naturlig progresjon i forholdet. Man lærer den andre å kjenne.

Man har jo roller man legger fra seg etterhvert som man ikke får bruk for dem, og som man kan hente frem ved en senere anledning. Humor endrer seg fra situasjon til situasjon, og hvis man har en spesifikk atferd med spesifikke mennesker (f eks nerdehumor fra venner man traff på LAN) som man ikke treffer lenger (siden jeg ikke lenger drar på LAN) så legges den atferden vekk. Den vil sannsynligvis hentes opp igjen hvis jeg treffer dem igjen, på samme måte som man henter frem PU-rollen når man er singel (eller har planer om å være utro). Skal man introdusere henne for en rolle du har lagt fra deg pga henne? Hvis du ikke lenger føler at den er relevant for din atferd så synes jeg man har lov til å si at den er lagt på is, og ikke lenger en del av deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Rollen som PUA kan ikke sidestilles med nerdehumoren du drar frem på lan. For dem som går inn og forandrer grunnleggende ting ved egen personlighet, som mange gjør ved PU, vil det bli en tung bør å bære om man skal holde dette skjult for en langvarig kjæreste. Hvis du gjennom PU har blitt en leder, skal du plutselig bli en følger når du får deg dame?

Lenke til kommentar
Man kan da absolutt skru av og på konkrete ting som har effekt, som f.eks kino-eskalering.

 

Uenigheten vår bunner tydeligvis i hvordan vi ser på det å 'skru på PU bryteren'. Poenget mitt er; Natural = 'la oss ha det gøy' og hopper i det. ALT kommer naturlig. Mystery = 'la oss ha det gøy' og begynner å gå gjennom sjekklista - Øyekontakt, ja. Kroppsspråk, ja. Rollespill, ja. osv.

 

En natural gjør seg altså ikke disse bevisste handlignene og derfor blir selve ordlyden i uttrykket 'skru av og på' gal her.

 

Er forøvrig enig med Chosen_one. Særlig at enkelte personlighetstrekk skinner gjennom uansett hvilken rolle.

Lenke til kommentar
Rollen som PUA kan ikke sidestilles med nerdehumoren du drar frem på lan. For dem som går inn og forandrer grunnleggende ting ved egen personlighet, som mange gjør ved PU, vil det bli en tung bør å bære om man skal holde dette skjult for en langvarig kjæreste. Hvis du gjennom PU har blitt en leder, skal du plutselig bli en følger når du får deg dame?

Nå er ikke jeg typen som tror at god selvtillit eller utstrålingen som skal til for å bli en leder er PU-traits. Det blir som å kalle medlidenhet for en kristen verdi. Man kan fint legge fra seg den kristne troen og fortsatt ha medlidenhet. Pick-up lærer mange å ha selvtillit og å fremstå som en man kan stole på, men det betyr ikke at man ikke kan legge fra seg Pick-up-aspektet om å sjarmere damer uten å miste selvtilliten. Pick-up er kjempefint til self-help hvis man trenger det til å bli en sterk person med gode egenskaper, men jeg ser ikke på det som egenskaper eksklusive til Pick-up.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hvis en usikker person har "funnet seg selv", blitt selvsikker og alpha gjennom å ha oppdaget dette konseptet, er det langt i fra absurd å tenke at disse positive endringene kan forsvinne om han distanserer seg fra det hele. Det er vaner knyttet til en livsstil som kan forsvinne om livsstilen endres.

Lenke til kommentar

Jeg kan forstå at en som ikke er selvsikker ville hatt problemer med å klare seg uten rutinene sine, men hvis man snakker om å være natural og å ha ekte selvtillit som ikke lenger kommer fra komplimenter fra jenter men faktisk selvverd, så virker det for meg ganske sunt å distansere seg fra sjekkingen og oppdage med kjæresten at det er ekte selvtillit som kommer fra god selvfølelse og høy selvverdi framfor noe syntetisk som kun oppstår av en gitt situasjon.

 

edit: Herregud, skrev jeg det som én setning? Jeg må skjerpe meg.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

Absurd? Virker svært rasjonelt. Mange PU's som bygger opp et massivt ego sammen med selvtilliten. Når de forlater PU som hele tiden har gått ut på å få bevist sine egenskaper gjennom andre, vil selvtilliten falle fra hverandre fordi de ikke for den valideringen egoet er avhengig av. Er vel derfor mange har så store problemer med å faktisk forlate PU.

 

Natural er forresten ikke ekvalent med fraværende ego. Tyler brukte 5 år som natural for å overvinne egoet. Det blir ikke gjort over natta.

Endret av dicktator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...