Chosen_One Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) skjønner. gjør dette noe med social value? Jeg tror det. Skal sies at det egentlig alltid har vært sånn at folk vil dra meg inn i diskusjoner på dems side. Sånn "<navn>, kom her. ikke sant blablabla". Blir med om jeg vet jeg tar feil også, bare for fun. Er vel den eneste i vennekretsen som argumenterer godt, og det gir social value at folk vil ha meg på dems side. Så direkte er det ikke bare hersketeknikken, men det er et hjelpemiddel i enhver diskusjon da, så indirekte gir det det om man bruker det riktig. Og så er det en "regel" i pickup at man ikke skal diskutere med jentene da. ihvertfall ikke seriøst. men, jeg kan ha bruk for dette i andre sammenhenger. og da igjen bli mer selvsikker i hverdagen Hvrfor skulle man blir mer selvsikker av hersketeknikker? De er over det jevne ganske lett gjennomskubare, og fører i det store og det hele bare til at oppegående folk oppfatter deg som dårlig, eller tilogmed uredlig når det gjelder å diskutere. AtW Sant. Det blir samme effekt av det som å bruke rutiner. Det dekker bare over et dypere problem. Hvis man er så sikker i sin sak at man ikke trenger å forsvare seg, så trenger man ikke hersketeknikker Endret 4. desember 2008 av Chosen_One Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 3. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2008 hvis jeg føler at jeg en gang i ny og ne har høyere status enn et menneske, blir jeg mer selvsikker. Hva med å skape høyere sosial status enn å gå rundt og late som man har det? Jobb med saken mann Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 3. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) spax, Hvorfor må du være bedre enn andre? Endret 3. desember 2008 av Raijin Lenke til kommentar
indie Skrevet 3. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) *sip* *sip* Nettopp tilbake fra litt edru gaming, gikk veldig bra. Forøvrig min første gang jeg har klart å få en jente til å prate helt åpent om sex uten at noen er beruset. Goodie. Blant fulle folk eller daygamish? Jeg er alvorlig redd for at du har blitt så dreven at jeg går rundt og ser ut som en chode neste gang vi er ute Daygamish. Hehe, neida, har sikkert hatt litt flaks siden alt har gått så smooth i det siste. Blir konge uansett! Endret 3. desember 2008 av indie Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 3. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) hvis jeg føler at jeg en gang i ny og ne har høyere status enn et menneske, blir jeg mer selvsikker.Hva med å skape høyere sosial status enn å gå rundt og late som man har det? Jobb med saken mann Hmm, jeg vil egentlig si meg uenig, men det er litt rart det der. Man må på en måte lure segselv litt også for å få det meste sosiale forandringer til å fungere, på samme måte som å booste selvtillitten ved å se segselv i speilet, peke på segselv og si "you're the fuckin' man!", enten man er det eller ikke. Man går gjerne ut med en god følelse og en utstråling som viser bedre selvtillitt. Kan ta et eksempel fra megselv da, jeg har høyere sosial status blant nye folk enn dem jeg har kjent i mange år. Det på grunn av at dem innerst inne kjenner meg som den gamle meg. Møter jeg nye folk igjen holder jeg meg gjerne til dem jeg har høyest sosial status blant for å vise at jeg har det. Dermed vil den nye jeg blir kjent med se at jeg har høy sosial status og har selv lettere for å gi meg det. Det ble ikke noe direkte svar på quoten, men mine ord. Kall meg gjerne falsk, men det er bare slik det er. Gjør det du kan for å skape et positivt førsteinntrykk, da er du så langt på vei at dem gir faen i at dem gamle vennene dine ikke kommer frem for å gi handshake når dem ser deg Endret 3. desember 2008 av Demantios Lenke til kommentar
AzureDragon Skrevet 3. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2008 Sant at det er vanskelig å "reframe" gamle vennskap men det er veldig langt fra umulig. Step nr èn til å gjøre dette er vel å bli sikker på seg selv. Make a journey Når det gjelder folk med hersketeknikker: gawd jeg misunner dem ikke. Det er bare kjipt, en forsvarsmekanisme som de føler de må bruke hele tiden. Tenk hvis de bare slappet av. Det var det jeg gjorde da jeg oppdaget denne tråden og leste the Game. Føle for å kontrollere alt, være i "maktposisjonen". WTF? let it go. Det er plagsomt for alle parter. Å "avvæpne" en fyr med hersketeknikker er ikke spesielt vanskelig hvis du er og føler deg sikker på deg selv uansett. I tillegg plager teorien om shit tests meg. Ikke selve teorien, men hvordan den er lagt frem. Fører jo bare til at alle går rundt og tror de blir shit testet. Fokuset skal ikke ligge der.. btw, enda en skolekamerat som har lært seg the game. Wow, her skal det rakkes ned på andre for alle penga og sending av negs til bitchesene. Bra at jeg "holdt min frame" som vi sier på fagspråket Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 3. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2008 Ser du/dere på det som verre hvis noen leser faglitteraturen og ser The PUA/Keys to the VIP og failer enn hvis de bare er chodes og failer? Det virker som man tar det veldig til seg i denne tråden når en nybegynner misforstår og kjører en AMOG-innstilling mot gutter mens de fyrer negs mot jenter og tror det er den overlegenheten som skal føre til selvtillitsboostet som skal til, men likevel rakker man også trygt ned på de stakkars guttene som kvalifiserer til AFC. (Dette innlegget inneholdt alle PUA-begrep jeg kan) Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 3. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2008 tja, hvorfor i det hele tatt rakke ned på dem? Er bedre å lede dem på rett vei, så lenge de ønsker det. Bedre for alle parter. De blir mer selvsikre, vi får mer konkurranse Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 3. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2008 Jeg har ikke noe imot at det blir rakket ned på value-takers som tror det er veien til popularitet å snakke dritt til "konkurrenter". Greit vi bør veilede dem da, men slike stabeist lever gjerne på janteloven og svarer bare slikt med frekkheter Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 3. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2008 Det var det jeg lurte på. Jeg merker når jeg leser i denne tråden at en del nåværende PUAs bruker ordet "chode" om seg selv og sier at de var gigantiske tapere før (noe Mystery også sier), men nå som de er PUAs så er alt fryd og gammen. Så bruker de ordet "chode" om de andre i klassen eller hva det nå måtte være, og da virker det veldig nedlatende. Det får jeg litt i vrangstrupen, da det ikke er alle i tråden som er PUA på en god måte. Jeg nevner selvfølgelig ikke navn, men mens enkelte hjelper og bidrar og gir miljøet et godt navn finnes det enkelte som i tillegg til å virke litt nedlatende til kvinnfolk også virker til å ha en forakt for chodes og de som slenger rundt negs og openers uten å faktisk ta til seg grunnprinsippene til pickup. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 3. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2008 Dorian, men nå rakker jo du ned på disse PUA'ene som bare er negative også Tja... Punish bad behaviour, reward good. Det er lett for å rakke ned på andre. Man føler seg gjerne som et medlem av en hemmelig elite, mens massene er dumme idioter som ikke har skjønt det. Det gir en følelse av samhørighet og makt. Man ser et lignende fenomen når flere parter har en felles fiende: Det binder partene sammen. Mobbing styrker også samholdet mellom mobberne. Dette behovet for samhørighet og ekstern validering kommer av dårlig selvtillitt. Selv har jeg vært veldig sulten på makt. Og jeg nyter fortsatt å gruse konkurrenter i diverse konkurranser. Så ja, value-taking er fortsatt en del av meg. Og så har jeg ikke så mye til overs for ydmykhet ennå. Men, jeg er fortsatt on the path to Glory. Jeg gleder meg til å se hvor den tar meg. Av value-givers og inspirasjonskilder vil jeg spesielt nevne Seth. Han virker som godgutten selv. Dog, jeg forstår ham ikke helt, men jeg elsker viben som lyser gjennom det han skriver. Demantios, Janteloven er veldig sterkt innprentet i folk flest. Men jeg tenker egentlig ikke på det. Min erfaring er at folk flest er jævlig kule folk. Enkelte mer usikre enn andre, men de er alle i stand til å utvikle seg. Hvis de ønsker Er man positiv, reagerer folk som regel positivt tilbake. Lenke til kommentar
AzureDragon Skrevet 3. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2008 Ser du/dere på det som verre hvis noen leser faglitteraturen og ser The PUA/Keys to the VIP og failer enn hvis de bare er chodes og failer? Det virker som man tar det veldig til seg i denne tråden når en nybegynner misforstår og kjører en AMOG-innstilling mot gutter mens de fyrer negs mot jenter og tror det er den overlegenheten som skal føre til selvtillitsboostet som skal til, men likevel rakker man også trygt ned på de stakkars guttene som kvalifiserer til AFC. Nei, jeg ønsker min skolekamerat det beste. Det er jo nettopp det jeg vil. Jeg bare ser meg selv for en tid tilbake når jeg ser på han og jeg irriterer meg over det. Det jeg er irritert på, er hvordan Mystery har lagt frem gamet. Jeg føler det er en veldig kynisk metode, veldig kalkulerende, som fører til at folk begynner å oppføre seg deretter...hele framen til gamet er feil..slik som det har blitt for min kamerat. its not the people, its the system Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 3. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) spax, Hvorfor må du være bedre enn andre? Fordi jeg vil ha selvtillit. noe som jeg sliter med, fordi jeg alltid har levd som en som er midt på treet. Det er vel ikke sikkert jeg trenger å være bedre enn andre for å ha selvtillit, jeg må bare ha selvtillit, og finne en måte å få det på. derfor jeg bringer opp dette emnet. jeg kommer nok aldri til å ta av med hersketeknikker uansett, for jeg har ikke samvittighet til å rakke ned på folk. har akkurat hørt om dette med hersketeknikker, og lurer på om ting blir bedre eller verre av det. og som med alt annet, så er det delte meninger, så jeg må skaffe meg meninger om det selv. Jeg vet at jeg blir irritert når folk er sånn mot meg, og det skjer ofte. Derfor tenkte jeg at jeg kunne bruke det litt tilbake igjen, sånn at det ihvertfall ikke er meg som man skal rakke sånn ned på, for jeg "buster" dem med en gang. Er det noe i det jeg sier? Endret 3. desember 2008 av spax Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 3. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Bevisst og ubevisst har jeg begynt å shit-teste jenter.... - Uansett negs og annet tulleball har jeg aldri brukt og vil ikke bruke, vet dere hvorfor? Fordi jeg ikke behøver det! - Idag var jeg også drittsekk mot en annen gutt på skolen når han ble utsatt for realt sosialtpress, han ble arg. Jeg synes det var litt gøy. Endret 3. desember 2008 av Cape Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 3. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2008 Dorian, men nå rakker jo du ned på disse PUA'ene som bare er negative også Det gjør jeg, men jeg ser ikke helt problemet. Det er noe med innstillingen "Ja, jeg var taper som deg før - men nå!" som jeg ikke helt digger. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 3. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2008 så jeg må skaffe meg meninger om det selv. Dette er en god holdning Test ut diverse teorier og finn ut hva som funker for deg. Næ, jeg liker ikke hersketeknikker. De er så negative. Dog, hvis du vet om dem, kan du spørre dem hvorfor de gjør det de gjør istedetfor å fokusere på diskusjonen. Hersketeknikker funker sikkert på mange. Men for meg fremstår de som desperate midler for å vinne diskusjonen til enhver pris. Hvis man bare diskuterer for å vinne har man et feil utgangspunkt. Det er veldig få ting som er absolutte. Det er faktisk muligheter for at man tar feil. Derfor bør man ha et åpent sinn og klare å se etter svakheter ved sine egne argumenter. Hvem vet? Kanskje man tar feil? Gjennom diskusjon kan man bli klokere, og dette er det som burde være målet for en diskusjon. Dog, som jeg har sagt tidligere. Avogtil er det gøy å diskutere bare for å vinne Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 3. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Jeg ser ikke problemet med å lese seg til å bli Mr. Hollywood. Noen er født delvis med det, andre leser seg til det... What's the diffrence. Jeg hadde et fint utgangspunkt, ikke noen real looser langt ifra, men synes det var interresant tema. Deres syn på PUA'er får være. Jeg har en close kompis som også gamer litt random chicks og vet endel av fundamentene i PU. Begge vi stiller egentlig i rimelig samme kategori. Mange venner, men begge litt sene i pubbert og litt lavere enn gjennomsnittet... Og var aldri pikenes jens, vel da får man ta insj selv da og gjøre noe med det. Jeg synes også det er gøy og se venners utvikling, og selvfølgelig er det jævlig lattis når man er ute på byen eller bursdagsfester og kan rote med en fin dame right of the bat....At noen venner av deg blir imponert er bare gøy, hva vi egentlig driver med det er derimot en annen sak vi holder kjeft om. De får finne det ut selv. - Etter at min selvtillit sky rocketa siste 3-4 uker nå har jeg merket at jenter ser på meg oftere og oftere... Morsomme er å eyefucke folk, får mange muligheter til det særlig på bussen. Endret 3. desember 2008 av Cape Lenke til kommentar
Gjest på god vei Skrevet 3. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2008 Hvordan gå frem etter kiss close for å få til et forhold? Opplever ofte at jenter etter ett kyss på fest mister interessen helt. Frustrerende Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 3. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2008 Pointet Dorian, er at det ikke er lett å bli en "vinner". Selv om man bytter ut et sett med normer med noen andre, betyr det ikke nødvendigvis at man har vokst som person. Mystery Method er som oftest det første man kommer over i pu-verdenen. Er man smålig fra før av, er det ingenting som tilsier at man ikke er smålig etter dette. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 3. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2008 Du må vel bli flinkere til å kysse...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå