Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Lurer på om jeg må slutte å lese i denne tråden. Utdrag fra eksamen i idrettspsykologi:

 

For å forstå forskjellene mellom ytre og indre motivasjon vil jeg trekke paralleller til intern og mellommenneskelig validering. De aller fleste av oss setter pris på bekreftelse fra omverdenen; ekstern validering. Men det kan være farlig å basere seg helt og holdent på hvordan omverdenen reagerer på dine handlinger, derfor er det viktig å kunne gi seg selv validering. At man bekrefter seg selv og sine handlinger innenfra. Det er noe jeg ville satt fokus på hos mine utøvere. At det ikke er negativt med positiv ytre feedback, men den viktigste feedbacken kommer fra deg selv til deg selv. Det samme gjelder motivasjon. Man skal ikke bedrive aktivitet for å oppnå ytre belønning. Det er en motivasjon som ikke holder i lengden.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Har aldri hørt Tyler snakke. Nå skal det sies at jeg gjør så godt jeg kan for å drøye ut sidene. Det jeg skrev der står det ingenting om i lærebøkene. Men man må eksperimentere litt.

Lenke til kommentar

Noen som har noen bra tips til å komme seg ut av en halvveis vennefelle?

 

Har ikke kjent denne jenta så veldig lenge, ca. to uker, og har allerede vært hos henne en gang. Jeg prøver å få til så mye KINO som mulig, men det er ikke lett, og det gjør det heller ikke lettere at vi nesten bare møtes på skolen. Jeg gir henne ofte en klem osv. når vi møtes, men der stopper det. Praten mellom oss går veldig bra, og vi har alltid mye å prate om. Allikevel veit jeg at hun er litt interessert for jeg har registert mange IOIs og det er ofte hun som tar initiativ til pratinga og meldinger osv. Men jeg føler jeg burde gjøre noe ganske kjapt noe for å unngå å havne i vennefella. Blir sikkert anbefalt mer KINO, men det er ikke lett. Tenkte jeg snart skulle gå for K-close, men finner liksom aldri det riktige øyeblikket, har heller ikke mye erfaring på det området.

 

Forresten, jeg er 18 og hun er snart 17.

Lenke til kommentar
noen som har peiling på hvordan man kan få jenter som man har blitt ditcha av til å bli interessert igjen..

jeg har det med å gå for fort fram....

 

hvordan burde jeg ta kontakt nå?

enten burn eller la ho ta kontakt med deg ved at du viser høy sosial status blant dem hun kjenner

 

første er mest lettvint

 

trur jeg tar burn ja.

har møtt noen av vennene hennes, men er jo ikke bare sånn at jeg prater mye med dem om jeg skulle møtt dem. det ville hu tatt som desperat også. noe som jeg faktisk er akkurat nå.

men, burn er bedre. hu er ikke akkurat mors beste barn, og hu er 3 år eldre enn meg.

 

Men, dette har gitt meg nok en lærepenge. faktisk en riktig smell det der.

tok tid før jeg ble interessert, og med en gang jeg ble det, så gadd hu ikke mer. alt var snudd.

 

tar det som at jeg blir bedre på neste som kommer. fin trening!

Lenke til kommentar
Noen som har noen bra tips til å komme seg ut av en halvveis vennefelle?

 

Har ikke kjent denne jenta så veldig lenge, ca. to uker, og har allerede vært hos henne en gang. Jeg prøver å få til så mye KINO som mulig, men det er ikke lett, og det gjør det heller ikke lettere at vi nesten bare møtes på skolen. Jeg gir henne ofte en klem osv. når vi møtes, men der stopper det. Praten mellom oss går veldig bra, og vi har alltid mye å prate om. Allikevel veit jeg at hun er litt interessert for jeg har registert mange IOIs og det er ofte hun som tar initiativ til pratinga og meldinger osv. Men jeg føler jeg burde gjøre noe ganske kjapt noe for å unngå å havne i vennefella. Blir sikkert anbefalt mer KINO, men det er ikke lett. Tenkte jeg snart skulle gå for K-close, men finner liksom aldri det riktige øyeblikket, har heller ikke mye erfaring på det området.

 

Forresten, jeg er 18 og hun er snart 17.

Less talk, more flirt. Under flørting du kan bruke kino naturlig

Endret av Demantios
Lenke til kommentar
Noen som har noen bra tips til å komme seg ut av en halvveis vennefelle?

 

Har ikke kjent denne jenta så veldig lenge, ca. to uker, og har allerede vært hos henne en gang. Jeg prøver å få til så mye KINO som mulig, men det er ikke lett, og det gjør det heller ikke lettere at vi nesten bare møtes på skolen. Jeg gir henne ofte en klem osv. når vi møtes, men der stopper det. Praten mellom oss går veldig bra, og vi har alltid mye å prate om. Allikevel veit jeg at hun er litt interessert for jeg har registert mange IOIs og det er ofte hun som tar initiativ til pratinga og meldinger osv. Men jeg føler jeg burde gjøre noe ganske kjapt noe for å unngå å havne i vennefella. Blir sikkert anbefalt mer KINO, men det er ikke lett. Tenkte jeg snart skulle gå for K-close, men finner liksom aldri det riktige øyeblikket, har heller ikke mye erfaring på det området.

 

Forresten, jeg er 18 og hun er snart 17.

Det finnes ikke "Det perfekte øyeblikket" - Du går ut og lar det skje!

Lenke til kommentar

dæmn. jeg får jenter til å bli interessert, og de blir tent og sånt.

men, jeg får liksom ikke de tilbakemeldingene jeg trenger.

de blir tent, men ikke alt for mye sånn at de sier at de vil ligge med meg og sånn :p

er dette bare drømming, eller går det an?

hvordan finpusse på attraction for å få dette til?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_fb_*

Jeg hater Facebook. Fått en forholds-forespørsel fra ei jente, og aner ikke hva hun legger i det. Hun har hatt "Facebook-forhold" før og jeg aner ikke om det bare er kødd. Jeg tror hun har følelser for meg, og vi har vært nakne sammen. Men jeg vil ikke være kjæreste med henne verken i virkeligheten eller på Facebook.

 

Litt barnslig er det også, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med det. Vet ikke hvor lenge jeg kan vente med å gjøre noe, og jeg burde jo strengt tatt si til henne at jeg bare trives sammen med henne som venn og for kosens skyld, uten at det må innebære sex.

Lenke til kommentar
dæmn. jeg får jenter til å bli interessert, og de blir tent og sånt.

men, jeg får liksom ikke de tilbakemeldingene jeg trenger.

de blir tent, men ikke alt for mye sånn at de sier at de vil ligge med meg og sånn :p

er dette bare drømming, eller går det an?

hvordan finpusse på attraction for å få dette til?

Høres ut som du får attraction, men ikke kommer videre derfra. Uansett så er det få kvinnfolk som sier direkte at dem vil ligge med deg. Du må heller ta hinta dems, og intiativ til å få dem med hjem til deg/dem for så å ta første steget. Nytter ikke sitte på ræva og vente på at det kommer ei hoppende med bunnyører og voldtar deg ;)

Lenke til kommentar
Jeg hater Facebook. Fått en forholds-forespørsel fra ei jente, og aner ikke hva hun legger i det. Hun har hatt "Facebook-forhold" før og jeg aner ikke om det bare er kødd. Jeg tror hun har følelser for meg, og vi har vært nakne sammen. Men jeg vil ikke være kjæreste med henne verken i virkeligheten eller på Facebook.

 

Litt barnslig er det også, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med det. Vet ikke hvor lenge jeg kan vente med å gjøre noe, og jeg burde jo strengt tatt si til henne at jeg bare trives sammen med henne som venn og for kosens skyld, uten at det må innebære sex.

Facebook!=nettby/myspace. Ikke ha slike ting på profilen, jeg har ikke det med dama mi.Pga at jeg vil ha ett mer profesjonelt preg på profilen.

 

Men uansett om du har det, så vær ærlig med henne og si at du ønsker ikke ett slikt forhold med henne. Så slipper hun å lure mer på det og du har satt standarden på hva slags forhold dere to har i mellom.

Lenke til kommentar
Jeg hater Facebook. Fått en forholds-forespørsel fra ei jente, og aner ikke hva hun legger i det. Hun har hatt "Facebook-forhold" før og jeg aner ikke om det bare er kødd. Jeg tror hun har følelser for meg, og vi har vært nakne sammen. Men jeg vil ikke være kjæreste med henne verken i virkeligheten eller på Facebook.

 

Litt barnslig er det også, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med det. Vet ikke hvor lenge jeg kan vente med å gjøre noe, og jeg burde jo strengt tatt si til henne at jeg bare trives sammen med henne som venn og for kosens skyld, uten at det må innebære sex.

 

Drit i det, preselection er fint anyways.

Lenke til kommentar
Noen som har noen bra tips til å komme seg ut av en halvveis vennefelle?

 

Har ikke kjent denne jenta så veldig lenge, ca. to uker, og har allerede vært hos henne en gang. Jeg prøver å få til så mye KINO som mulig, men det er ikke lett, og det gjør det heller ikke lettere at vi nesten bare møtes på skolen. Jeg gir henne ofte en klem osv. når vi møtes, men der stopper det. Praten mellom oss går veldig bra, og vi har alltid mye å prate om. Allikevel veit jeg at hun er litt interessert for jeg har registert mange IOIs og det er ofte hun som tar initiativ til pratinga og meldinger osv. Men jeg føler jeg burde gjøre noe ganske kjapt noe for å unngå å havne i vennefella. Blir sikkert anbefalt mer KINO, men det er ikke lett. Tenkte jeg snart skulle gå for K-close, men finner liksom aldri det riktige øyeblikket, har heller ikke mye erfaring på det området.

 

Forresten, jeg er 18 og hun er snart 17.

 

 

Jojo, skjønner det. Men allikevel, når verken jeg eller sannsynligvis henne nesten aldri har kysset før, så er det liksom litt merkelig, særlig hvis vi skal gjøre det på skolen. Og hvis jeg allerede har havnet i vennefella, så kan det jo bli veldig flaut.

 

Men forresten, noen som har noen bra k-close-rutiner? Jeg har bare hørt om noen få, f. eks. den til Mystery på The pick-up-artist, den med å lage en C i ansiktet til kvinnen med hånda før man fører ansiktet sakte nærmere.

Noen andre dere veit om?

Lenke til kommentar
dæmn. jeg får jenter til å bli interessert, og de blir tent og sånt.

men, jeg får liksom ikke de tilbakemeldingene jeg trenger.

de blir tent, men ikke alt for mye sånn at de sier at de vil ligge med meg og sånn :p

er dette bare drømming, eller går det an?

hvordan finpusse på attraction for å få dette til?

Høres ut som du får attraction, men ikke kommer videre derfra. Uansett så er det få kvinnfolk som sier direkte at dem vil ligge med deg. Du må heller ta hinta dems, og intiativ til å få dem med hjem til deg/dem for så å ta første steget. Nytter ikke sitte på ræva og vente på at det kommer ei hoppende med bunnyører og voldtar deg ;)

 

hehe, skjønner ;) var vel litt drømmeønsking fra meg også :p

men, det hadde vært litt gøy! :D

 

EDIT: ang. hun jenta jeg spurte om litt tidligere:

hun har bursdag om et par uker. har veldig lyst til å sende bursdagsmelding.

skal jeg bare skrive gratulerer, eller skal jeg satse litt mer?

jeg er ikke så flink på attraction og prating på meldinger.

Endret av spax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...