Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Når det kommer til skills vs. looks tror jeg at vinneren vil variere. Hvis vi går ut i fra at Brad Pitt er en tilbakestående lav-selvfølelse emo som går på byen med en normal utseende person med syyykt game, vil nok sistnevnte score. Men om Brad Pitt oppfører seg sånn ca. normalt, vil nok utfallet variere - tror i alle fall jeg.

 

Nei, nei, nei.

 

Tim i RSD har til og med forsøkt flere ganger å se dårligere ut enn hva han faktisk gjør og han puler oftere enn noen gang. Det koker ned til kjerneverdi som plukkes opp av damas underbevissthet. Et overfladisk verdisett basert på utseende kommer du ikke langt med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, nei, nei.

 

Tim i RSD har til og med forsøkt flere ganger å se dårligere ut enn hva han faktisk gjør og han puler oftere enn noen gang. Det koker ned til kjerneverdi som plukkes opp av damas underbevissthet. Et overfladisk verdisett basert på utseende kommer du ikke langt med.

Tim er jo ekstrem of glory.

 

Men det er ikke å legge under en stol at det å se veldig bra ut vil gi deg noen veldig store fordeler. Damene gir som oftest de kjekkeste en ekstra sjanse.

 

Både sjimpansehanner og gorillahanner blir i stor grad utvalgt pga. fysiske trekk. Jeg tror ikke at dette gjelder i så stor grad hos mennesker. Stort sett alle av oss kan se bra ut om vi prøver, og selv om du ikke er så fin kan du knulle som en rockestjerne hvis du har riktig mindsett. Men du har likevel en enorm fordel om du ser veldig bra ut.

Lenke til kommentar
Men du har likevel en enorm fordel om du ser veldig bra ut.

 

La oss ikke ta helt av nå. Ja, du vil ha en viss liten fordel aka ' åå han var søt', men det hjelper deg verken særlig når det kommer til å få pult eller å være i forhold. Igjen, det finnes kvinner som MÅ ha et viss utseende, som MÅ ha en rippa, Arnold kropp, men her snakker vi om 5% av befolkningen. En person med et middels game vil knuse en hver gjennomsnittlig kjekkas.

Endret av dicktator
Lenke til kommentar

Fikk et newsletter fra David Deangelo som jeg syns var utrolig bra som må prøves ut hvis jeg kommer i en lignende situasjon :p

 

Lo ganske godt av dette:

Hey Dave,

 

Your stuff is amazing. Check out this success

story. I was at a coffee shop with some friends. I

was sitting at a table all by myself right next to

my friends, because there wasn't enough room for

all of us to sit at the same table. I had two

empty chairs at my table. This hottie comes in

with two of her female friends. As she was

ordering her coffee, we make eye contact, and

after four to five seconds I look at my watch. She

does the same thing. I know she was checking me

out. She comes and sits at the table in front of

me. There were only two chairs at her table. She

walks up to me and says:

 

Can I borrow a chair. I said : Sure. I know.

Wussy. But it gets better. She takes the chair and

sits but her back is facing me. So I tell her:

"Excuse me I was nice enough to let you borrow my

chair and all of a sudden you turn your back on

me. " Oh I 'm sorry, well where do you want me to

sit" She says. So I say " why don't you tell your

two friends to push a little bit and you sit

there, therefore you don't have your back turned

on me and you can see my pretty face. She starts

laughing as she's moving over. So I accused her.

"Are you laughing in my face. My face is not to be

laughed at, it is to be admired." She comes and

sits at my table, where there was the other chair

 

HER: Sorry but I wasn't laughing in your face ME:

Yes you were. HER: I am sorry then. My name is

Lisa ME: I am glad you told me but it's too late

for first impressions. Look at you, right now you

have your back turned on your friends. This is

very disrespectful. HER: Oh come on stop it. ME:

Stop what, this is reality HER: Well where do you

want me to sit ME: You can come and sit next to

me, my back is facing the window. (she actually

came and sat next to me. She asked me for a light)

HER: Can I borrow your lighter ME: Well it all

depends HER: It depends on what ME: On whether you

want to light up your cigarette, or you want to

light up a fire in this coffee shop. (she starts

laughing, so I kept on going), because if it's the

second one then forget it, I have my fingerprints

on this lighter and I will be accused for your

actions. (she continues to laugh) HER: No I want

to light up my cigarette. ME: Well now that we

have established that fact, what do I get in

return. HER: In return for what ME: Well listen, I

let you borrow my chair and i didn't say anything,

but my lighter is pushing it. So I want to get

something in return. HER: A hug ME: You can do

better than that HER: OK a kiss ME: I tell you

what. you give me a hug for letting you borrow my

chair and a kiss for my lighter. HER: Wo. You're

pushing it ME: Fine no lighter. And I will go and

get my chair back. ( As I get up she stops me)

HER: Ok fine. ( So i got the kiss and the hug,

This routine is amazing) HER: I like your watch

ME: Thanks. This watch has a battery that has 100

years guarantee. I will be dead and the watch will

still be working. ( she starts laughing). ME: You

want to try it on HER: Ya sure ( she wears it) ME:

Naa, it doesn't look good on you. I, on the other

hand, make it look good. (And I grabbed it out of

her wrist)

 

After some small talk I got her e-mail and phone

number. We have been out a couple of times but I

play everything according to your book. I end all

conversations and phone calls. I have here call me

and say that I am busy. i have established that I

want to be just friends. I still accuse her for

having her back turned on people so therefore she

always sits next to me because I always sit by the

window. Thanks for all the advice. Pure genius.

Lenke til kommentar
Men du har likevel en enorm fordel om du ser veldig bra ut.

 

La oss ikke ta helt av nå. Ja, du vil ha en viss liten fordel aka ' åå han var søt', men det hjelper deg verken særlig når det kommer til å få pult eller å være i forhold. Igjen, det finnes kvinner som MÅ ha et viss utseende, som MÅ ha en rippa, Arnold kropp, men her snakker vi om 5% av befolkningen. En person med et middels game vil knuse en hver gjennomsnittlig kjekkas.

Altså.. Kjekke menn får jo pult. Hele tiden. Så lenge det har vært mennesker så har de kjekkeste, sterkeste, osv klart å felle damer. Det endrer seg ikke av at PU nå er blitt et konsept, det virker som mange angriper PU som måten man får seg sex på når det ellers var umulig. Hvis en PUA skal konkurrere om en jente hode-mot-hode mot en kjekkas er det mulig PUAen klarer å overtale henne vekk fra kjekkasen, men det får heller være noe annet.

 

Jeg forstår absolutt verdien av pickup, men jenter har blitt plukket opp lenge før dette var noe. Og da som oftest av kjekke gutter, uansett hvor hjernedød de måtte være.

Lenke til kommentar

Altså.. Kjekke menn får jo pult. Hele tiden. Så lenge det har vært mennesker så har de kjekkeste, sterkeste, osv klart å felle damer. Det endrer seg ikke av at PU nå er blitt et konsept, det virker som mange angriper PU som måten man får seg sex på når det ellers var umulig. Hvis en PUA skal konkurrere om en jente hode-mot-hode mot en kjekkas er det mulig PUAen klarer å overtale henne vekk fra kjekkasen, men det får heller være noe annet.

 

Jeg forstår absolutt verdien av pickup, men jenter har blitt plukket opp lenge før dette var noe. Og da som oftest av kjekke gutter, uansett hvor hjernedød de måtte være.

 

Attraction isnt a choice, så en pua vinner nok over en kjekkas når som helst

Lenke til kommentar
Så lenge det har vært mennesker så har de kjekkeste, sterkeste, osv klart å felle damer. Det endrer seg ikke av at PU nå er blitt et konsept, det virker som mange angriper PU som måten man får seg sex på når det ellers var umulig. Hvis en PUA skal konkurrere om en jente hode-mot-hode mot en kjekkas er det mulig PUAen klarer å overtale henne vekk fra kjekkasen, men det får heller være noe annet.

 

Å være mest Alfa er ikke ekvalent med å være kjekk. Du for det til å virke som at utseende skaper solid attraksjon ved første blikk. Sannheten er at kvinner vektlegger kjerneverdi SÅ mye mer. Jeg har tatt det opp tidligere og tar det opp igjen; Godt utseende = midlertidig attraksjon (at best). Har du ikke andre robuste verdier å støtte det opp med, ryker dette i løpet av minutter. I værtfall hvis man har passert stadiet hvor man henger med fjortisjenter i grå joggebukser.

 

Du kan forøvrig høre med gutta her inne som har drevet med dette i flere år eller 'guruene' som lever av dette. Alle konkluderer med et tilnærmet lik svar.

Endret av dicktator
Lenke til kommentar

Jeg er litt forsiktig med å betegne PU som guds gave til menn (The true gift is women :) )

Når man blir begeistret for noe, er det lett å heve det opp i skyene, glorifisere det, sammeligne glitter med gull.

 

Jeg digger PU, misforstå meg ikke, men gullkornene innenfor PU er ikke noen dypt gjemte hemmeligheter som "guruene" velsigner oss med gjennom bøker og dvd'er.

 

Faktisk finner man sykt mye av den samme visdommen i eldre visesanger, eventyr, ordtak, populærmedia- kort sagt overalt.

 

Hørte en eldgammel vise om "(...) men alle vet at det man ikke kan få, er det man vil ha".

 

Kort sagt, Be the Prize.

 

"Smil til verden og verden smiler til deg" = Spre happiness og folk liker deg.

Og andre gjengangere som å aldri gi opp, men være dedikert hele veien til målet.

 

Forskjellen etter PU er at jeg nå tar dette til meg og ikke bare avfeier det som barnslig sprøyt.

 

Det å forføre kvinner er heller ikke en ny ting. Menn har forført kvinner siden tidenes morgen, og er et tema som går igjen og igjen i litteraturen vår.

 

Blant disse litt eldre fortellingene er det ofte mannen med talegavene som ender opp med damen. Kunsten å kommunisere er viktig.

 

På den andre siden prater venninner av meg om at enkelte gutter, til tross for at de ikke er så selvsikre, men fordi de er så deilige, så vil de pule dem. Dog, venter de gjerne på at gutten skal ta initiativ.

 

Så, hva er "best"? Spiller det i det hele tatt noen rolle?

Jeg stopper aldri opp for å lure på om jenta synes jeg er pen eller ikke. Selv om jeg synes at jeg selv er dritheit :)

 

Så go for it! Prat med chicks, ha det gøy. Jeg venter ikke på at dem skal komme til meg. Vil jeg ha noe så vil jeg ha det :)

Lenke til kommentar
Du kan forøvrig høre med gutta her inne som har drevet med dette i flere år eller 'guruene' som lever av dette. Alle konkluderer med et tilnærmet lik svar.

Jeg tviler absolutt ikke på at du selv mener det eller at de som har drevet med dette er enig, men som Raijin sier så fint så er lett å bli blendet av begrepet. PU beskriver seg som måten alle menn, som er håpløse chodes som aldri får seg noe, kan bli til damemagneter som får hvem som helst. Gutter flest er ikke håpløse AFC og folk flest som interesserer seg for PU på samme måte som f eks meg bruker det ikke til å få så mye som mulig, det er bare en ting som kan hjelpe for å oppdage IOIs og være flink til å huske på å ikke fremstå som needy eller påtrengende.

 

Guruene sier jo tross alt at dette er å endre på hele livsstilen, men det er vel ikke flertallet som faktisk transformerer hele livet sitt ved hjelp av MM eller FN. Det er selvfølgelig kjempefint at andre gjør det, men det virker som man kanskje drukner litt i denne "chodes vs guru"-situasjonen og glemmer at gutter flest ser normale ut, er middels interessante med middels selvtillit og er som oftest ikke jomfru etter fylt 18 år.

Lenke til kommentar
Synes han klarer seg bra, jeg. Dog, litt rar i "kostymet" sitt.

Påfugl.

 

Men har egentlig aldri tenkt på peacocking på den måten han nevner, at dersom damen har lyst å ta kontakt (ikke nødvendgvis pga. peacockingen) så er det et påskudd for henne. Godt poeng egentlig.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Over til viktigere saker, jeg har bursdag imorgen og tenkte meg på byen. Lurer på hvordan jeg kan få det til å fungere til min fordel. Skal ikke være det vanskeligste i verden.

 

Jeg har alltid hatt lyst å teppebombe Trondheim med testosteron på din regning. Det hadde fungert.

 

Anyways. Jeg tok opp en spade og prøvde å grave noen centimeter av min egen grav i kveld når Jimmy Kimmel gjestet Mystery. Jeg fikk det ikke til.

Lenke til kommentar
Jeg håper du har rett, men enkelte beliefs sitter trykt inn i skallen med stålstempel, når du har blitt lært opp til å tro noe hele ditt liv tar det tid før du klarer å tro noe annet. Jeg gleder meg til den dagen jeg ser det, den dagen jeg ser en som ser dritt ut danke ut en kjekkas i å score ei heit babe.

 

Jeg beklager at du ble irritert av å lese innlegget mitt :-) , men greien var som sagt at jeg ikke greide å holde på jentene jeg ville ha, eller at de etterhvert bare ble venner. Det tok ikke så lang tid for at det skulle til. Fikk sågar homostempel fordi ingen skjønte hvorfor jeg ikke fikk dame.

 

Jeg skjønner ikke helt at dere ikke greier å se dette enda...men det er jo som du sier, en belief som er trykt inn i skallen på folk. Men nå ser jeg hvordan attraction er helt uavhengig av utseende. Det er et fortrinn, men det er ikke lik attraction.

Lenke til kommentar

Dere som frekventerer sukker.no, hva er den uskrevne kutymen, for å spørre slik..?

Hvilke av funksjonene brukes typisk/mest? Disse autobeskjedene, chat, brev eller hva?

 

..og er det bare meg som får feelingen av at få av de interessante personene er "superbrukere", sannsynligvis nettopp fordi de er så interessante at de ikke trenger det? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...