Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri

Anbefalte innlegg

Dagens lesning:

Tips du kan sende til dama/FB eller hva du enn har:

http://www.klikk.no/samliv/sex/article364985.ece

Og ikke minst for alle i denne tråden

http://www.klikk.no/samliv/dating/article367555.ece

Henrik Ståhl ønsket å bli en dreven Casanova.

Ved hjelp av sjekkeguru Neil Strauss' bok "Spillets regler" gav han seg selv én måned på å finne en kjæreste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_Smeijaa_*
Jeg tror ikke alle jenter er like bevisste på det som du er, ihvertfall ikke i det dem først begynner å bli vant til utelivet. Selvfølgelig er jenter med på gamet, fleste jenter elsker å flørte litt og drive med sosiale spill, men jeg tror de gjør det fordi de synes det er moro. Gutta som driver på med "game" som prates om i denne tråden vil ha dette som et skillsett og utvikle seg til en mer sosial og omgåendes person i forskjellige sosiale situasjoner.

Hvem sjekker hvem? Artig, jeg ser poenget ditt, begge kjønn sjekker jo opp hverandre og tuller med hverandre, så man kan jo si at den som tar initativ til å prate med den andre er den som sjekker opp, enkelt og greit. Svarte på det selv om det sikkert var et retorisk spørsmål.

Fieldrapporter på sider som dette er ikke noe værre enn at gutter generelt liker å prate om sine erobringer. Dette handler jo heller ikke nødvendigvis bare om hvor mange jenter dem har pult, klint med eller fått nummeret til, men alle bragder menn gjør i livet. Det er mange som trekker linjer så langt tilbake i tid til da vi var huleboere og det stemmer jo forsåvidt litt. Det var nok stort å drepe den største mammuten eller være den raskeste eller sterkeste i stammen. Menn (sikkert damer også) vil ha bekreftelse på at de har fått til noe. Det har vi alltid gjort ved å fortelle til hele kompisgjengen første gangen man pulte eller som vi gjør på dette forumet og fortelle hverandre om våres "kapringer" på byen. For meg er dette noe som driver meg videre, resultater etter kvelder på byen og se min egen utvikling fra da jeg startet i det hele tatt å gå ut.

Det folk filmer og tar bilder av jenter er kanskje litt på kanten, men bilder man tar av hverandre om jenta er bevisst på det er ikke noe ille, men var sikkert ikke det du siktet til.

Jeg var heller ikke bevisst på dette tidligere, men ser i ettertid at mange av spillets regler har foregått i det ubevisste. Selv om man ikke kjente til hele opplegget, var jo spillet der likevel ;-)

Nå skrives det om overalt, og jentene informerer og skravler om sjekkefenomenet. Jentene som er interessert i dette, er jo jenter som er litt ute og som har en viss peiling på hva dette dreier seg om i utgangspunktet. Og de jentene dere drar på dette spillet er jo nettopp disse jentene. Det er ikke all slags jenter som syntes det er ok med å være en av mange.. kun være fb i lang lang tid osv. Det er jentene som vil leke selv, og som ikke er klare for noe fast, som dere drar. Derfor spørsmålet "hvem sjekker hvem?" :-)

(Her må jeg opplyse om at jeg ikke er så ekstrem som jeg kanskje høres ut for noen. Har aldri vært, og vil aldri bli, en del av et harem f.eks)

Når det gjelder gutta som driver med gamet tror jeg dere kan kategoriseres i to deler. Ene siden er de snille greie, som kanskje rett og slett trenger litt veiledning i livet. Ser mange av de her inne i forumet, unge greie gutter som behøver litt starthjelp.

Den andre delen er dere som er litt mer proffe, og hvertfall har blitt det med tiden. Det starter i det små, men utvikler seg, relativt fort, til flere damer på gang, 4 jenter på samme kveld (hvertfall muligheter til det, dersom der vil :-S), dere blogger om det, diskuterer strategier og historier i forum, lærer kompiser, og etterhvert har dere kurs.

Hele nettverket og fritiden dreier seg mye om dette, - og nettverket blir bare større og større. Eksempler på dette er jo hovedpersonen her inne, gutta i Korthuset (Vg-blogg) og ikke minst Neil Strauss himself. Det tar litt av, gjør det ikke? Er vel dette som Mads Larsen og resten advarer mot, kynismen, jaget, ikke kunne falle til ro..

Evig jag, og evig prestasjonpress? Sjekking for å selvutvikle seg, eller sjekking for sex og guttebonding?

Kan hende jeg som jente har vært naiv i forhold til hva som fortelles om blant gutta ;-) Men nå, med sjekkenettverket, kursene, bildene osv., er det en helt annen realitet enn de samtalene guttekompisene har på "gutterommet".

Er det til jentas beste, å diskutere og snakke i plenum om hennes naivitet (aka hun gikk på spillet)?

Dette gjør meg også nyskjerrig på hva som ble sagt på det sjekkekurset om meg, som target, etter at gutten faktisk fikk k-close (og numberclose). Jeg syntes synd på han fordi han var åpenbart på "sjekkern" , og litt for full for det (dårlige rutiner og ekstremt dårlig opener), syntes han var utrolig kjekk, og skjønte han spilte. Så jeg spilte med. Og var såklart svært nyskjerrig på denne kombinasjonen av en kjekkas ;-)

Kan godt hende jeg rett og slett ble utspillt, at han spilte kortene dårlig for å se hvor langt han kunne gå. I så tilfelle var ikke premissene like åpne som dere sier dere har de, og dèt er en smule irriterende. Guttegjengen var fint plassert i hjørnet en stund, - hva vet jeg om det ble filmet, og om strategien til min sjekker blir brukt i ettertid på kurs og veiledninger?

Lenke til kommentar
Jeg syntes synd på han (...) han var åpenbart på "sjekkern" (...) for full (...) dårlige rutiner (...) ekstremt dårlig opener (...) skjønte han spilte (...) han spilte kortene dårlig

Dette gjør meg også nyskjerrig på hva som ble sagt på det sjekkekurset om meg

hva vet jeg om det ble filmet, og om strategien til min sjekker blir brukt i ettertid på kurs og veiledninger?

En PUA hadde aldri oppført seg sånn. Han du møtte har aldri holdt sjekkekurs, sikkert ikke deltatt engang. For det der hørtes meget trassig ut

Lenke til kommentar

Alt i alt dreier deg seg om å gå ut, prøve og feile, lære og bli bedre. Det er mange som sitter foran PC'en, TV'en eller sitter bak rattet på en lastebil hele dagen. Folk som føler at de ikke trenger å bli bedre. Folk som har det OK der de er nå, er stort sett redd for å bevege seg utenfor den sonen der alt føles trygt (comfort-sonen).

Hvor vondt gjør det ikke når man virkelig har fått sansen for en person, og man blir helt gira på han/hun, noe som gjør at man ødelegger alt. Det føles rett og slett jævelig.

Men når folk går ut, presser seg selv, diskuterer seg i mellom, og blir sosiale vesener, er det mye bedre. Hvertfall de fleste jeg kjenner liker å være rundt sosiale oppegående mennesker :) Folk som sprer glede, har mye å gi og rett og slett vet hva de driver med.

Ser det er mange jenter i det siste som har blitt veldig skepstiske til dette fenomenet "sjekking". Der guttene diskuterer taktikker om hvordan få dama osv. Ser til og med at jenter går rundt på byen for å avvise folk de "tror" er sjekkere.

Det blir akkurat som jeg skal avvise alle jenter, som sminker seg en lørdagskveld for å se bedre ut for det motsatte kjønn.

Det hele er ganske uskyldig når du tenker på det. Det er ingen som suger sjelen din ut av kroppen din, med mindre du velger det selv ;)

Endret av krizkriz
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Smeijaa_*
Jeg syntes synd på han (...) han var åpenbart på "sjekkern" (...) for full (...) dårlige rutiner (...) ekstremt dårlig opener (...) skjønte han spilte (...) han spilte kortene dårlig

Dette gjør meg også nyskjerrig på hva som ble sagt på det sjekkekurset om meg

hva vet jeg om det ble filmet, og om strategien til min sjekker blir brukt i ettertid på kurs og veiledninger?

En PUA hadde aldri oppført seg sånn. Han du møtte har aldri holdt sjekkekurs, sikkert ikke deltatt engang. For det der hørtes meget trassig ut

Han var definitivt ikke en PUA, eller en som holdt kurset. Men er rimelig sikker på at han var deltaker selv. Hadde guttegjengen med seg i hjørnet, som han gjorde thums-up med (når jeg ikke så, men venninner), helt fokusert på rutinene osv. Kan jo hende han kun hadde lest The Game og testet ut med kompiser.... Håper det var dèt, og ingen kurs og filming! Men er det rart man blir (mer) skeptisk?

Det han gjorde feil (til deres lærdom):

- Openeren var av sensitiv art. "Kompisen min har x problem med dama, hva skal jeg si til han". Et aaalt for tungt tema for jenter som vil ha det gøy en lørdagskveld. Av høflighet svarer man i 2 min, men så blir man dritlei.

- Han satt ved bordet hele kvelden. Ga meg all interesse. Ikke interessert i venninnene mine. Da jeg prøvde å koble han med dem istedet (ene var mer enn villig til litt eksta moro den kvelden), var det uaktuelt. Jeg fikk vite min "score", og de var langt dårligere. (Kan godt hende nettopp dette var et smart trekk likevel, jenter (meg) liker jo oppmerksomhet da ;-)

- Han prøvde å skjerme meg alt for tidlig. "Skal vi dra hjem til meg så skal jeg vise deg noe. Jeg bor rett her borte" .. kl23-24. Haha.

---og etter litt push&pull senere på kvelden, han begynte å gi litt faen, - så fikk han noe igjen. (Enkle jenter :-)

Nå gjør jeg akkurat det samme som dere gjør, diskuterer historier og strategier. Men her er ingen bilder, og alt er anonymisert.. ;-)

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at det langt ifra er alle som deler bilder med hverandre, og de som gjør det deler dem med personer i en rimelig liten gjeng som de virkelig stoler på. Som på et annet norsk sjekkeforum ble det forholdsvis mye drama en person 'outet' en annen, og begge to var rimelig 'store' inne i norsk sjekkemiljø. Tillit er en viktig del av dette, og de som får bildene er personer man virkelig stoler på.

Samtidig er det en norm som de fleste følger, og det er at field rapports annonymiseres slik at det ikke skal være mulig/svært vanskelig å finne ut av hvem det handler om, for tredjeparter (altså ikke 'PUA', target og wings). Og det er ytterst få som filmer personer og så legger dem ut offentlig uten samtykke. Har det i det hele tatt skjedd her i Norge?

--

Jeg elsker de dagene du våkner, skrur på laptoppen, surfer litt rundt, ser en episode av the pickup artist (episode seks eide), spiser en skikkelig god frokost, gjør alt jeg skulle ha gjort fort og effektivt, og nå er planen enkel: ned i byen og få gjort unna litt ting som trengs å gjøres samt å prøvd meg på litt enkelt daygame. Må få forlengt lånetiden min på the Selfish Gene og the Definitive Book of Bodylanguage, det tar lenger tid å lese bøker i militutten enn hjemme!

Og, noen som husker hvordan man får byttet nick? Kunne godt tenke meg å bli litt mer anonym!

Endret av Eirikeb
Lenke til kommentar

- Openeren var av sensitiv art. "Kompisen min har x problem med dama, hva skal jeg si til han". Et aaalt for tungt tema for jenter som vil ha det gøy en lørdagskveld. Av høflighet svarer man i 2 min, men så blir man dritlei.

Med den openeren er det tydelig at han er helt blank. Skulle avvist han med det samme. HAHA :D

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Smeijaa_*

Med den openeren er det tydelig at han er helt blank. Skulle avvist han med det samme. HAHA :D

Ja, men så var han jo så kjekk!! :-D Og jeg var nyskjerrig på spillet.. :-) Ga han noen råd underveis, men tviler vel på at han tok de med på veien ;)

Lenke til kommentar

Huff ja, visse openere er utgåtte. det gjelder spessielt "Jeg og en kompis diskuterte litt og trenger et kvinnelig synspunkt.... blabla" og "En kompis har problemer med dama, så jeg lurer på blabla".

Blir alt for slitsomme og ser veldig innøvde ut

Ja, men så var han jo så kjekk!! :-D Og jeg var nyskjerrig på spillet.. :-) Ga han noen råd underveis, men tviler vel på at han tok de med på veien ;)
Så hvorfor ba du han ikke heller slutte å late som han var noe han ikke var og heller bli med hjem til deg på kaffe og kaker? :p Endret av Demantios
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Smeijaa_*

Huff ja, visse openere er utgåtte. det gjelder spessielt "Jeg og en kompis diskuterte litt og trenger et kvinnelig synspunkt.... blabla" og "En kompis har problemer med dama, så jeg lurer på blabla".

Blir alt for slitsomme og ser veldig innøvde ut

Så hvorfor ba du han ikke heller slutte å late som han var noe han ikke var og heller bli med hjem til deg på kaffe og kaker? :p

Hehe, jeg var jo ikke på sjekkern jeg ;-) (Og ville jo ikke la meg bli sjekket opp av en sånn replikk :p )

Lenke til kommentar
Ler litt inni meg når jeg tenker på hvordan det sikkert gikk for han neste gang han var på byen, med verdens største selvtillitt og trodde han vant deg på linjene sine^^

Da går det nok mye bedre...

Husk det er ikke HVA han sier som betyr noe. Innhold betyr 10% av totalinntrykket.

Selvtillit og engasjement, energi og mimikk er langt viktigere.

:fun:

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Smeijaa_*
Ler litt inni meg når jeg tenker på hvordan det sikkert gikk for han neste gang han var på byen, med verdens største selvtillitt og trodde han vant deg på linjene sine^^

Ja, men det verste er at han helt sikkert klarer det igjen. Er nok mange jenter som blir blendet av skjønnheten, og som lar det gå litt videre av ren sympati ;-) (Vil man leke så vil man leke - hvem sjekker hvem igjen)

Grunnen til at han trente på sjekketriksene er nok å klare å beholde jentene, eller i det minste få en day2..

Lenke til kommentar

Men for å si det enkelt, du ble med på 'spillet' som du sier, fordi du ville ha litt spenning?

Bare jeg som ikke synes det ikke var så oppsiktsvekkende? Hell, jeg har da rotet med jenter jeg egentlig ikke synes var så altfor attraktive fordi jeg ville rote med noen der og da.

Og foresten, det som slo meg plutselig, de fleste er enige om at det du sier, altså ordene, står får 5-10% av det mottakeren oppfatter, resten er kroppspråk og stemmebruk (som vitterlig er en del av kroppsspråket). Dermed kan man jo stille seg spørsmålet om hvordan klarer egentlig tidenes største chodes å ha suksess første dag ute på byen med Mystery Method? Er det fordi rutinene fungerer, eller fordi de har en så stor tro på rutinene at de vet at det fungerer, og dermed får de plutselig et mindset som går ut på at dama vil ha han, samtidig som han kommer i en jævlig god state fordi han faktisk tør å åpne noen for første gang i sitt liv? Virker logisk på meg i allefall. Jeg mener, om du ser på sesong 2 av the pick up artist, ser du hvor jævlig mye bedre kroppsspråket til han med langt hår (Greg?) blir utover i serien, spesielt ute på byen, mens han samtidig har et innmari dårlig kroppsspråk mer 'sivilt', med beina samlet og armene i kryss foran skrittet? Dermed tenker jeg at det ikke er rutinene i seg selv, men heller hvor mye man tror på rutinene som dermed gir deg et bedre mindset som drar damene? Selm om det selvsagt, er bedre med "I like pickle juice!" som åpner enn "Faren din må være en tyv, han stjal alle stjernene og satte dem i øynene dine!"

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Smeijaa_*

Du har rett i det, at jeg ble med pga spenningen, og nyskjerrigheten på området. Det som er mer eller mindre oppsiktsvekkende i denne situasjonen er at hadde jeg ikke ant noe om "Spillet" så har jeg aldri vært med. Til det var åpningen alt for dårlig. (Greit han var kjekk, men dog)

Er enig med deg om at det man sier ikke betyr alt, men stemningen rundt. I dette eksemplet ble stemningen rett og slett dårlig, det å snakke om sensitive tema (av anonymisering orker jeg ikke si det eksakte, - kan godt hende han leser selv eller dere kjenner han :) på en lørdagskveld med en villt fremmed er ikke et sjakktrekk. Hadde han slått om seg med noe mer ufarlig, som eksemplet ditt med hva han liker å drikke, - så kunne det blitt mer gøy :-) Jenter liker det uforutsigbare, det som bryter (uten at det blir negativt) osv - akkurat som dere er eksperter på.

Det store spørsmålet er vel, etter å ha lært seg noen av triksene, hvordan man som jente skal beholde en PUA :D Men vet han er det, man vet spillet, man kjenner "reglene"- men dersom man som jente er ute etter noe mer velger man jo å ikke spille med disse.

Dèt vil kanskje være den største utfordringen, - hvordan sjekke opp en PUA to keep ;-) Jeg er som dere skjønner ganske forutinntatt, og regner med at dere blir fanget av spillet, nettverket deres, og spenningen med jenter i flertall :-)

Lenke til kommentar

Hah, stilig, husker når jeg så The Annihilation method av Neill Strauss, hvor han har sin 'ulovlige' Las Vegas teknikk, hvor du skal gi deg selv poeng på åtte punkter; Looks, Adaptabilty, Strength, Value, Emotional connection, Goals, Authenticity og Self-worth. Jeg har mer enn dobblet poengsummen siden jeg startet. Morsomt å bla igjennom gamle notater

Lenke til kommentar

Jeg tror mange ferske PU's ikke klarer å kjøre naturlig fordi de misforstår selve begrepet. Det handler om å være den beste delen av seg selv. De fleste tester dette nok ut, går på en smell og går dermed over til Mystery som på kort sikt vil gi mer uttelling, men i lengden fucker up mindsettet ditt. Alt blir så jævla mye lettere når man har den flyten i gamet, når alt kommer naturlig uten at man behøver å gi det en tanke.

Endret av dicktator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...