Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sitter litt på sidelinjen og leser denne tråden og har lest/sett litt andre ting på siden. Jeg har aldri prøvd ut noe av dette, men synes likevel det er interessante greier.

 

Det jeg lurer litt på er hvorfor mystery-metoden er "upopulær" blant noen. Jeg kan se problemet med å basere hele gamet på innøvde trekk, men jeg ville jo egentlig tro at mye av det materialet kan være nyttige verktøy for folk som prøver å komme igang med dette.

 

Nå vet jeg ikke hva som kan tilskrives mystery og hva som opprinnelig kommer annenstedsfra, men slike ting som IOIs, kroppsspråk, kino escalation osv er vel uansett viktige elementer?

 

Hva annet er det enn negs og åpningene hans som folk "misliker"?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det jeg lurer litt på er hvorfor mystery-metoden er "upopulær" blant noen. Jeg kan se problemet med å basere hele gamet på innøvde trekk, men jeg ville jo egentlig tro at mye av det materialet kan være nyttige verktøy for folk som prøver å komme igang med dette.

 

Folk oppdaget vel at det var slitsomt å prøve å være noe de ikke er.

Lenke til kommentar
Det jeg lurer litt på er hvorfor mystery-metoden er "upopulær" blant noen. Jeg kan se problemet med å basere hele gamet på innøvde trekk, men jeg ville jo egentlig tro at mye av det materialet kan være nyttige verktøy for folk som prøver å komme igang med dette.

 

Folk oppdaget vel at det var slitsomt å prøve å være noe de ikke er.

 

Jo, men en slik ting som en IOI. Jeg ville jo tro at det var en svært viktig ting å kunne til en viss grad lese om personen reagerer positivt på det du sier for å finne ut om man er på rett spor? For det er vel ikke til å stikke under en stol at noen av de som trenger mest "hjelp" er de som har minst sosiale antenner?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jo, men en slik ting som en IOI. Jeg ville jo tro at det var en svært viktig ting å kunne til en viss grad lese om personen reagerer positivt på det du sier for å finne ut om man er på rett spor? For det er vel ikke til å stikke under en stol at noen av de som trenger mest "hjelp" er de som har minst sosiale antenner?

 

IOI er et uttrykk som beskriver noe som eksisterte lenge før Mystery ble født. Selv om han kanskje populariserte forkortelsen, betyr det ikke at det er en del av hans metode.

Lenke til kommentar
Jo, men en slik ting som en IOI. Jeg ville jo tro at det var en svært viktig ting å kunne til en viss grad lese om personen reagerer positivt på det du sier for å finne ut om man er på rett spor? For det er vel ikke til å stikke under en stol at noen av de som trenger mest "hjelp" er de som har minst sosiale antenner?

 

IOI er et uttrykk som beskriver noe som eksisterte lenge før Mystery ble født. Selv om han kanskje populariserte forkortelsen, betyr det ikke at det er en del av hans metode.

 

Den er grei, det er som jeg sier, jeg vet ikke hva man gir han credit for eller ikke. Hvem som første gang sa: "Se etter om hun gjør slik...slik og slik" vet jeg ikke, men jeg har vel sett/lest at det er en av de tingene som han underviser.

 

Men kan du gi en kort oppummering av hvordan du ville definere Mystery-metoden?

Lenke til kommentar

Tenk deg et stolpediagram på menn og kvinners verdi. I dagens samfunn har kvinnen en høyere stople, hvertfall pene kvinner. Mystery Method antar at du kommer "nedenfra" og vil lære deg "knep" for å komme like høyt som kvinnen i verdi.

 

Feilen ligger i det helt grunnleggende, istedet for å forstå og skjønne at menn og kvinner er på lik linje, at alle mennesker er på lik linje, og at det er du som bestemmer din egen realitet, så lager man teknikker for å kompensere for "verdiforskjellen"

 

Husk at du bli den du tror du er!

 

Du skjønner det kanskje ikke nå, men samfunnet rundt deg har programmert deg til å tro at pene kvinner har høyere verdi enn deg! Det er derfor du reagerer slik du gjør mot disse jentene, istedenfor å bare behandle de som alle andre mennesker.

 

Mystery Merthod gjør ingenting for endre dette mindsettet, og fokuserer heller på sine knep. Jeg anbefaler deg å gå the "natural" way :-)

Lenke til kommentar
Jeg sitter litt på sidelinjen og leser denne tråden og har lest/sett litt andre ting på siden. Jeg har aldri prøvd ut noe av dette, men synes likevel det er interessante greier.

 

Det jeg lurer litt på er hvorfor mystery-metoden er "upopulær" blant noen. Jeg kan se problemet med å basere hele gamet på innøvde trekk, men jeg ville jo egentlig tro at mye av det materialet kan være nyttige verktøy for folk som prøver å komme igang med dette.

 

Nå vet jeg ikke hva som kan tilskrives mystery og hva som opprinnelig kommer annenstedsfra, men slike ting som IOIs, kroppsspråk, kino escalation osv er vel uansett viktige elementer?

 

Hva annet er det enn negs og åpningene hans som folk "misliker"?

 

 

Som nevnt tidligere syns jeg det er litt tafatt og basere gamet sitt på heavy negs og innøvde trekk.. heller ta det noe roligere og få heller de movesa du tar ut til og virke mer naturlig.. når gamet ditt virker naturlig vil det alltid slå bedre ann enn et game som virker unaturlig. EDIT: Skriveleif.

Endret av dbL
Lenke til kommentar

Hei!

Nå har jeg lest en del sider her inne, om et meget interessant tema! Denne debatten startet for vel et år siden, og håper ikke den er helt utdebattert når jeg kommer med mitt innspill - fra ei jentes synsvinkel ;-)

 

Skjønner dere ikke at jentene er med på gamet?

 

"Jenter liker badboys" - osv - såklart vi gjør det når vi ikke er ute etter mer enn litt moro! Det er bare det at i dagens samfunn har badboys blitt erstattet med PUAs :-) Players skygger vi unna, men dere som tar oss litt på senga (haha, ikke nødvendigvis bokstavelig talt), er litt småfrekke og rett og slett morsomme&småcrazy - we like! Det er mye lettere å ha litt moro med en kar som er utadvent, har selvtillitt, og ikke minst vil levne jenta bedre enn det hun var før dere møttes.. :)

 

Etter jeg begynte å lese om dette har jeg skjønt at jeg har blitt spilt spillet på noen ganger, mer eller mindre ubevisst - hvertfall fra min side, og trolig fra guttas side også. Det som funker utrolig bra er smånegs (få vekk det shieldet - "Jeg er jo ikke på sjekkern jeg!") og push and pull. Helt sprøtt, da sitter man der dagen etter med "det bare skjedde" ... :) Akkurat som dere vil, og akkurat som jentene vil.

 

Har også blitt sjekket opp av en jeg var - og er - sikker på var med på en av de store guttas sjekkekurs... Pyramidegreier og hele pakken. Han var skikkelig dårlig, men i og med at han var sinnsykt kjekk (10), samt at jeg skjønte han trente på kunstarten og jeg var nyskjerrig, så tror jeg han ble hvertfall litt fornøyd.

 

Det er mye mer interessant å leke litt med guttene vi vet ikke vil plage oss dønn ihjel ved en senere anledning, - man styrer altså bevisst unna de snille greie... Men det er, som tidligere nevnt, når man kun vil leke/spille selv. Så hvem sjekker egentlig hvem? ;-)

 

Etter å ha lest masse om emnet, deriblant denne debatten, er det imidlertid dukket opp et lite forstyrrende element. Greit å være med på leken, ha det gøy osv, - men er det egentlig så greit at hele historien kommer ut blant gutta, på kurs, som fieldrapporter, og på sider som dette..? Etter å ha lest denne debatten har jeg også fått med meg at hovedpersonen tar bilder og film av jenter, for senere å ha det med på kursene sine.

 

Greit? Hmm. Lurer litt på å skygge banen jeg....... Og hvertfall takke meg til de som kanskje ikke er de mest superproffe i spillet..... ;-)

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke alle jenter er like bevisste på det som du er, ihvertfall ikke i det dem først begynner å bli vant til utelivet. Selvfølgelig er jenter med på gamet, fleste jenter elsker å flørte litt og drive med sosiale spill, men jeg tror de gjør det fordi de synes det er moro. Gutta som driver på med "game" som prates om i denne tråden vil ha dette som et skillsett og utvikle seg til en mer sosial og omgåendes person i forskjellige sosiale situasjoner.

 

Hvem sjekker hvem? Artig, jeg ser poenget ditt, begge kjønn sjekker jo opp hverandre og tuller med hverandre, så man kan jo si at den som tar initativ til å prate med den andre er den som sjekker opp, enkelt og greit. Svarte på det selv om det sikkert var et retorisk spørsmål.

 

Fieldrapporter på sider som dette er ikke noe værre enn at gutter generelt liker å prate om sine erobringer. Dette handler jo heller ikke nødvendigvis bare om hvor mange jenter dem har pult, klint med eller fått nummeret til, men alle bragder menn gjør i livet. Det er mange som trekker linjer så langt tilbake i tid til da vi var huleboere og det stemmer jo forsåvidt litt. Det var nok stort å drepe den største mammuten eller være den raskeste eller sterkeste i stammen. Menn (sikkert damer også) vil ha bekreftelse på at de har fått til noe. Det har vi alltid gjort ved å fortelle til hele kompisgjengen første gangen man pulte eller som vi gjør på dette forumet og fortelle hverandre om våres "kapringer" på byen. For meg er dette noe som driver meg videre, resultater etter kvelder på byen og se min egen utvikling fra da jeg startet i det hele tatt å gå ut.

 

Det folk filmer og tar bilder av jenter er kanskje litt på kanten, men bilder man tar av hverandre om jenta er bevisst på det er ikke noe ille, men var sikkert ikke det du siktet til.

Lenke til kommentar
Tenk deg et stolpediagram på menn og kvinners verdi. I dagens samfunn har kvinnen en høyere stople, hvertfall pene kvinner. Mystery Method antar at du kommer "nedenfra" og vil lære deg "knep" for å komme like høyt som kvinnen i verdi.

 

Bra forklart, var et slikt svar jeg var ute etter.

Lenke til kommentar
Kan dere utfordre deres kjære og poste resultatet her?

 

http://na-prod.tv2.no/pt/partnertesten.html

 

Mitt resultat med min ltr

 

Her er resultatet av Partnertesten: ”Wow! xxxxxxxxxxx og xxxxxxxxxxx bør fusjonere for maks profitt!Dere matcher med hele 85 %.” Noen bedre?..hehe!

 

Litt sen update, men fikk et 65% resultat med min konemor, et forhold som går på 7ende året. Så 85% burde vel i teorien minst holde i nærmere 9 år:-)

Lenke til kommentar
"Kunsten er ikke å få, men å beholde."

 

Kjærligheten handler ikke om å sitte å se på hverandre, men den handler om å se i samme retning. Den største begrensningen i et hvert forhold er selvinsikt.

 

Det er utrolig mange menn som føler at bruddet med kjærsten kom som lyn fra blå himmel, når den i realiteten var varslet allerede 6-8 mnder i forkant. Problemet er at menn og kvinner er forskjellige, og det må vi være klar over. Det er derfor menn skal være menn, og kvinner få lov å være kvinner. Det er 5 punkter jeg syns er viktig for et forhold skal kunne fungere;

 

1: Kommunikasjon

2: Økonomi

3: Sex

4: Selvrealisering

5: kjærlighet

Lenke til kommentar

Ikke rangert :)

 

Jeg er dessverre ingen ekspert. Men det er mange som ser på likhetstrekk i lykkelige forhold:

 

http://www.side2.no/sexogsamliv/article2395194.ece

 

 

PU handler ikke om å bare sjekke damer, men det handler om å utvikle seg som menneske. Klarer man å finne en jente man vil ofre alt for og hun er villig til å ofre alt for deg er det veldig bra...

 

Medaljens bakside med PU er at man utvikler et kynisk forhold til kvinner om man hele tiden jakter nye...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...