Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

. Dere har låst det fast i hodet at alt dette er negativt.

Og jeg tror aldri dere kommer til å forstå det uansett hvor godt jeg forklarer det.

 

Jeg refererer til første post:

 

Å prøve å overbevise noen om dette blir som å si til en 50 år gammel prest at gud ikke eksisterer...

 

PS: Hva har skjedd med diskusjon.no egentlig?? Irriterende å gå igjennom hele førsteposten for å komme til svarene..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg mente jo selvsagt de gutta som aktivt går ut for å få seg ett ligg og ikke no mer da.. eller som ofte er ute etter ett ligg.. ikke alle gutter er slik, det vet jeg jo.. mente ikke å generalisere..

jeg fordømmer ikke folk for å like sex, jeg tenker på fremtiden deres! Det kan vel ikke tjene til noe godt i lengden, for den det gjelder eller den fremtidige partneren..

 

Kommer helt ann på personen .Hvilken FRAME han har..

 

Jeg ser på dette slik:

 

Jeg elsker sex.

Jeg elsker å ha fantastiske kvinner i livet mitt.

 

Jeg har alternativer når det kommer til damer . Jeg har damer som er glad i meg på genuine grunnlag, og jeg er glad i de på genuine grunnlag.

Du må kutte båndet mellom en PLAYER og en PUA. det er to helt forskjellige ting. Jeg har på INGEN måte en bruk og kast mentalitet.

 

ot: Er det deg på bildet btw?

Endret av PUA
Lenke til kommentar
Hvordan er det negativt å bli en bedre sexpartner? Å bli en bedre person rundt kvinner?

Folk med mange seksualpartnere har større vanskligheter for å knytte til seg en livspartner, og har ofte selvtillitsproblemer, det er negative ting. Din påstand om at slikt "øker sjangsene for å ende opp med den beste dama du kan få" har liten dekning. Ihvertfall om du med "ende opp" snakker om litt lengre sikt.

 

AtW

 

Her må du skille mellom en PUA og en AFC. En PUA har en bevisst frame om ting. Mao en kontroll over følelser, selvtillitt osv. En PUA blir på en måte en annen rase.

Jeg råder deg til å lese litt rundt dette ATW. Du virker som en rimelig oppegående fyr, men sterkt bundet av samfunnets regler.

 

 

PUA

Lenke til kommentar
OnTopic; noen som har noen nye erfaringer siden sist? Jeg gleder meg til lørdag, hvis jeg er i godt humør skal jeg øve meg på et par ting som jeg vet jeg sliter med:

#1 Åpne sett og få det til å føles naturlig (og ikke ejecte fordi jeg er 'ukomfortabel')

#2 Være flinkere med kino !! Dette er jo viktig til tusen, men jeg er ikke en naturlig kino-er. Det må endres !

 

Lørdag blir villt! Skal også ut i morra, på torsdag, fredag og lørdag. Så jeg kommer nok ikke til å henge mest her inne. Skal bli digg med en friuke fra jobben! :D

Lenke til kommentar
Her må du skille mellom en PUA og en AFC. En PUA har en bevisst frame om ting. Mao en kontroll over følelser, selvtillitt osv. En PUA blir på en måte en annen rase.

Jeg råder deg til å lese litt rundt dette ATW. Du virker som en rimelig oppegående fyr, men sterkt bundet av samfunnets regler.

PUA

 

Jeg ser ikke helt hva du mener? En AFC (regner med du sikter til begrepet avarage frustraded chump, ikke atomic force microscope som jeg forbinder med forkortelsen, det er forresten fint om du i større grad skriver ut ting som ikke er vanlige forkortelser). er vel ikke en typisk person som har mange seksualpartnere? Jeg skiller jo nettpp mellom en person med få og med mange seksualpartnere.

 

Ellers er alle personer som klarer seg sånn noenlunde sterkt bundet av samfunnets regler, dog tror jeg ikke jeg er sterkere bundet av de enn det som er vanlig for mennesker. Jeg råder deg også til å lese litt sosialpsykologi, det er veldig interessant, selv om man gjerne får med seg endel ubehaglige sannheter på veien.

 

AtW

Lenke til kommentar
Kommer helt ann på personen .Hvilken FRAME han har..

 

Jeg ser på dette slik:

 

Jeg elsker sex.

Jeg elsker å ha fantastiske kvinner i livet mitt.

 

Jeg har alternativer når det kommer til damer . Jeg har damer som er glad i meg på genuine grunnlag, og jeg er glad i de på genuine grunnlag.

Du må kutte båndet mellom en PLAYER og en PUA. det er to helt forskjellige ting. Jeg har på INGEN måte en bruk og kast mentalitet.

 

ot: Er det deg på bildet btw?

 

Jeg må bare spørre.. du må ikke svare på noen av disse spm såklart! bare spør i håp om å få mettet forståelsen min for dette..

 

-har du/dere flere damer på gang samtidig? og er det noe man burdte strebe etter eller blir "lært" opp til ved bruk av denne PUA metoden?

- hva er forskjellen på en player og en PUA?

-og vet disse damene dere innleder evt. forhold til, hvilket nr. de er i rekka? hvis ja, synes de det er greit?

 

fullt mulig å svare "pass" på alle såklart..

 

ot: ja, det er meg på bildet.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Imo er det ikke en dritt forskjell på en player og en PUA. De er ute etter det samme, bare (mulig?) forskjellig framgangsmåte.

 

Kan umulig skjønne at mange damer liker at du har pult rundt på halve landet sånn ca. Mange synes faktisk ikke at det er så digg å tenke på at fyren de gjør / skal gjøre noe med har gjordt det med mange andre.

 

Og folk sier det også er for mer erfaring / skills. Hva om dama du gjør det med ikke liker dine skills. Da var det vel ikke så jævla mye å hente fra den/de forrige?

 

For min del ser jeg på folk som har gjort det med mange som løse. Er ikke akkurat noen jeg ser opp til.

 

EDIT: Melisma: Snart er han ute etter deg.. :p

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar
Jeg skiller jo nettpp mellom en person med få og med mange seksualpartnere.

 

Det virker som du forsøker å skille på en person med mange partnere (les: Player) som dumper damene etter en ONS, og en PUA, som også har mange partnere, men istedet faktisk bryr seg om interaksjonen og ønsker at BEGGE parter skal få noe ut av det.

 

Og jeg studerer sosialdynamikk/psykologi dagen lang, så jeg har fått med meg nok av "sannheter" ;)

 

PUA

Lenke til kommentar
-har du/dere flere damer på gang samtidig? og er det noe man burdte strebe etter eller blir "lært" opp til ved bruk av denne PUA metoden?

 

Jeg har flere damer på gang samtidig ja. Det finnes ingen fast "codex" til hva man må og burde gjøre. Alle tar sine egne valg. Jeg har roet meg en del ned i det siste og driver på med en modell, en ballettdanser og en vanlig chick om dagen. Funker helt fint for meg... og dem..

 

- hva er forskjellen på en player og en PUA?

 

Det er mange individuelle definisjoner på hva en "player" er. Men jeg kan gi deg min.

Jeg mener en player er en person som har kun 1 ting på hjernen: Mus. Koste hva det vil!

Altså en person med en bruk og kast mentalitet, som oppriktig gir faen i den andre personen som han kun ser på som et stykke kjøtt, og går over lik for å få det han vil.

Jeg, en PUA, lever etter et motto: "Leave them better than you found them". Altså, jeg ser på enhver interaksjon jeg har med en kvinne som en sjangse for BEGGE TO å utvikle seg selv, lære noe om hverandre og ha en fantastisk tid sammen. Sant skal sies så har jeg fremdeles nære bånd og jevnlig kontakt med hver eneste dame jeg har ligget med.

Jeg bryr meg oppriktig om hver eneste en av dem, og de vil alle ha en spesiell plass hos meg.

DET skiller meg fra en player...

 

-og vet disse damene dere innleder evt. forhold til, hvilket nr. de er i rekka? hvis ja, synes de det er greit?

 

Spør de, så svarer jeg... Enkelt og greit.

 

PUA

Endret av PUA
Lenke til kommentar
Det virker som du forsøker å skille på en person med mange partnere (les: Player) som dumper damene etter en ONS, og en PUA, som også har mange partnere, men istedet faktisk bryr seg om interaksjonen og ønsker at BEGGE parter skal få noe ut av det.

 

Og jeg studerer sosialdynamikk/psykologi dagen lang, så jeg har fått med meg nok av "sannheter" ;)

 

PUA

 

Hva er det du vil fram til? Mener du den som "bryr seg om interaksjonen" har vesentlig bedre odds for å holde på en partner i lengre tid? Og isåfall, hvorfor gjenspeiler ikke det seg i at gruppen folk som innebefatter både det du kaller playere, og PUAs i det minste hadde hatt en gjennomsnittlig god mulighet til å holde på folk? Videre får vel ofte de flestne partnerene noe ut av det også med palyers, det har seg nemlig slik at folk med mange seksual-partnere gjerne oftest har sex med folk i samme gruppe.

 

Verden er full av feilaktige konklusjoner som bunner utifra enkeltpersoners observasjoner. VI er stort sett lite flinke til å objektivt observere ting, og har en stor tendens til å huske ting som bekrefter våre egne teorier bedre enn andre ting.

 

Når så feks "sannheten" om at man har bedre mulighet for å få drømmedama kvernes og kvernse, uten at jeg kan se noen særlig dekning i det i forskning, med tilsynelatende kun personlig synsing som grunnlag, så får du tilgi meg at jeg er skeptisk. Men å overbevise folk som har blitt flasket opp på PU-misjonering om at verden kanskje ikke er så enkel, er vel kanskje også verre enn å omvende en prest?

 

AtW

Lenke til kommentar

PUA, opplever du mange jenter som frustrert over menn og mange som litt smådeprimert og kjedsom? Personlig så oppfatter jeg mange, egentlig flesteparten av folk rundt meg som at de mangler noe i livet sitt.

 

Det er kult å spre litt glede rundt seg hvor enn jeg går! men det er godt mulig jeg lever i en boble... Spørsmålet gjelder egentlig alle her inne.

 

PUA, keep rockin'! Du gjør en kjempejobb. :love:

 

Edit:

snip...

 

Litt usikker på hva du sikter til, da jeg ikke har lest hele tråden.

 

Det jeg vil si er: hvis du graver i psykologiens verden vil du finne mye som støtter oppunder PUA miljøets litt popularitetspykologiske kvasivitenskap. Jamnfør f.eks skinners læringsteori med push 'n pull teknikkene.

Endret av Daehli
Lenke til kommentar
Det er fortsatt ikke en dritt forskjell. Begge er kun ute etter mus, uansett fremgangsmåte.

 

 

Alle er ute å formere seg, det er det vi mennesket er laget for. Dra flere under samme kam med det samme da!

PUA-kurs går som oftest ut på og hjelpe de i samfunnet som sliter med selvtillit og ikke klarer å ta kontakt med det motsatte kjønn. Noe mange mestrer, men langt på nær alle! Steget som ligger i det og gå bort til ei og si hei er så stort fordi de fleste ikke tørr å bli utsatt for 'påkjenningen' dette medfører. Hva du gjør ut av det du lærer er opp til deg selv, mange finner seg drømmekjæresten. Mens noen helst liker seg singel, men vil ha den fysiske kontakten..

Problemet med players er at de kun er ute etter statistikk. De vil vise seg frem, mens en PUA går på byen for å utvikle seg selv går playeren ut for å høyne sin sosiale status blandt vennene sine. Hvor mange players går ut alene? Vel, du kan godt finne ensome PUAs på byen. I den forstand at de ikke er avhengig av vennene sine for å gå ut..

 

 

Og du bør seriøst lære deg å svare på flere innlegg i ett. Et helvete å lese 7 av dine poster på rad.

 

Og hva var denne godt for? God tone vi har..

Lenke til kommentar
Alle er ute å formere seg, det er det vi mennesket er laget for. Dra flere under samme kam med det samme da!

PUA-kurs går som oftest ut på og hjelpe de i samfunnet som sliter med selvtillit og ikke klarer å ta kontakt med det motsatte kjønn. Noe mange mestrer, men langt på nær alle! Steget som ligger i det og gå bort til ei og si hei er så stort fordi de fleste ikke tørr å bli utsatt for 'påkjenningen' dette medfører. Hva du gjør ut av det du lærer er opp til deg selv, mange finner seg drømmekjæresten. Mens noen helst liker seg singel, men vil ha den fysiske kontakten..

Problemet med players er at de kun er ute etter statistikk. De vil vise seg frem, mens en PUA går på byen for å utvikle seg selv går playeren ut for å høyne sin sosiale status blandt vennene sine. Hvor mange players går ut alene? Vel, du kan godt finne ensome PUAs på byen. I den forstand at de ikke er avhengig av vennene sine for å gå ut..

Og hva var denne godt for? God tone vi har..

 

Selv om PUA-duden går etter å utvikle seg selv, blir det på en måte det samme som en player. Han er ute etter ligg han og, så på en måte blir det uansett det samme. Uansett om du er player eller ikke er det ikke alltid så jævla stort å la ligget med halve byen/bygda. Det blir rett og slett bare løst.

 

Og hva var denne godt for? God tone vi har..

Det er en grunn til at snappen med navn "rediger finnes.

Lenke til kommentar

jeg vil ha penger for å kjøpe noe jeg har lyst på. for å få de pengene kan jeg

1. jobbe\gjøre noen en tjeneste.

2. rane\stjele fra noen.

 

de to alternativene er vel igrunn de samme siden jeg er ute etter penger uansett hvilken jeg bruker?

 

jeg overdriver ja, men det er bare for å komme til poenget mitt som jeg håper du skjønnte..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...