Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

..Skulle aldri lagt ut min da, så blir den oppbrukt før jeg får testa den sjøl.. :p

Da må du vel komme deg ut og bruke den!

Meeeh.. Som sagt syns jeg PU er artig å lese om.. Men å drive det selv har jeg aldri følt behov for. Syns egentlig det er gøyere å være full med venner(og fremmede) når jeg er på byen enn å sarge rundt eller være bevisst og analysere meg selv og situasjoner.

Jeg har ikke noe problem med damer, og heller ikke behov for fler enn jeg har ;)

 

Meen, den dagen jeg ikke har flaks lenger, og må jobbe for å få dame('r) håper jeg jo å få litt nytte ut av det jeg lærer her!

 

(skal sies at jeg nok kommer til å teste "linja" mi i beruset tilstand, av ren nysgjerrighet. Akkurat som jeg har testet "apocalypse opener" og andre ting, rett og slett fordi det er moro. Har aldri gjort det seriøst med mål om å "dra i land" noe, ons er ikke for meg..)

Endret av toth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Meen, den dagen jeg ikke har flaks lenger, og må jobbe for å få dame('r) håper jeg jo å få litt nytte ut av det jeg lærer her!

Tja, litt trist å miste ei du liker godt fordi du kun kan det i teorien da. Ga ihvertfall meg et spark bak. Men ja, jeg prøver ikke tvinge deg^^

Miste ei jeg liker..? Ikke sikker på hva du mener, men å holde på damer som i kjærester har jeg aldri hatt noen problemer med. Jeg ser at flere mener PU er livsstil osv, men nytten jeg evt. vil dra av det, er selve sjekkingen, altså de aller første innledende fasene. Fasene etter det har jeg full kontroll på, uten å lese eller analysere noe :)

 

Når det kommer til par/kjærester har jeg litt mer troa på den gode gamle romantikken, passer man sammen så går det bra, rett og slett (:

Endret av toth
Lenke til kommentar

Pøh!

 

Problemet er at dere tenker på PU som et snipervåpen. "De første innledende fasene", wtf?

 

PU er en dyp kunnskap om sosialdynamikk, PMS og psykologi som kan brukes i enhver "fase" av et forhold. Enten det er første kontakt, sex, til folk som er gift. Det er bare psykologi...

 

Å kunne slikt i teorien er bare piss. Det vil ikke hjelpe deg det grann. Det eneste som hjelper er å praktisere, og se over hva du gjorde feil/bra, og aldri gjøre den tingen igjen.

Lenke til kommentar

Jeg liker meg helt fint i de andre fasene, jeg er en god kjæreste. Det er også den delen jeg har fått sansen for etterhvert, jeg vil bare gjøre overgangen fra ukjent jente til kjæreste litt raskere. Da ser jeg på PU som snipervåpen, ja. Veldig praktisk.

 

Det er sikkert fordi jeg ikke føler meg som en AfC, bare en fyr som ikke liker å dra ut på byen og "sjekke". Jeg klarer meg fint, jeg ser bra ut, jeg er selvsikker, jeg er bare alltid på utkikk etter en ny opener. ^^

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar
Pøh!

 

Problemet er at dere tenker på PU som et snipervåpen. "De første innledende fasene", wtf?

 

PU er en dyp kunnskap om sosialdynamikk, PMS og psykologi som kan brukes i enhver "fase" av et forhold. Enten det er første kontakt, sex, til folk som er gift. Det er bare psykologi...

 

Å kunne slikt i teorien er bare piss. Det vil ikke hjelpe deg det grann. Det eneste som hjelper er å praktisere, og se over hva du gjorde feil/bra, og aldri gjøre den tingen igjen.

 

Likefult er det vel ihvertfall tvislomt om det hjelper noe særlig i de "andre fasene". Det jeg har sett av sosialpsykologi om evnet tyder heller på at det motsatte er tilfellet. Og jeg vil nå også si mange av teoriene er bygd på den psykologien man liker best, mens "ubehaglige sannheter" ignorere til en viss grad.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Fysikktime

Hei alle sammen, flere av dere vil sikkert bare si "følg rettningslinjene for PUA osv.." men gir det et forsøk uansett ;)

 

Har hatt ei i kikkerten en god stund nå, gikk veldig fint i starten men så dabba(?) det ut..

Denne uka har det vært en god del mer kontakt, og satt ved siden av target(?) i fysikktimen.

Blei en del koseprat o.l , men så skulle vi ha et forsøk.

En i klassen kom og spanka ho på ræva og ho svarte "drit i"

Jeg sa for gøy "så urettferdig, han for lov men ikke jeg."

Ho svarte, jeg har ikke sagt at du ikke får lov, det er bare du som aldri gjør det.(tilbud? :p)

Når vi skulle ha forsøket var det et ganske stort bord, og vi var bare 4 rundt det, så var nok av plass, men alikevel stod hun helt inntil meg.

Etter noen minutter lente ho sakte hodet på skuldra mi, og jeg svarte med og legge hodet mitt oppå der igjen (ikke helt nedpå, bare halvveis, så etter reaskjon)

Etter forsøket gikk vi tilbake og kosepraten fortsatte.

Blei en del små berøring og sånn.

Etter timen var dagen ferdig og vi gikk hver vår vei.

 

Hvordan skal jeg fortsette dette?

 

Takker til alle som har tatt seg tid til å lese dette :)

Lenke til kommentar
Pøh!

 

Problemet er at dere tenker på PU som et snipervåpen. "De første innledende fasene", wtf?

 

PU er en dyp kunnskap om sosialdynamikk, PMS og psykologi som kan brukes i enhver "fase" av et forhold.

KAN brukes ja, men ikke MÅ.
Å kunne slikt i teorien er bare piss. Det vil ikke hjelpe deg det grann. Det eneste som hjelper er å praktisere, og se over hva du gjorde feil/bra, og aldri gjøre den tingen igjen.

Å kunne teorien er piss...? Jeg kan da gå ut å praktisere grunnprinsippene en gang i blandt, uten å sarge hver helg? Klart, jeg ville ikke kommet i nærheten av det en heltids-pua kan få til, men jeg kan da likevel få resultater. Som du sier handler det om kunnskap. Besitter jeg kunnskap om sosialdynamikk osv, kan jeg fint benytte meg av dette en helg i året? Selvtillit, AA og slikt har jeg ikke noen problemer med, så det er bare små "triks" jeg evt bruker fra PUA-teorien, samt er det nyttig å kunne lese IOI's, metoder for closing og slikt. Det kan brukes av enhver, så lenge man kjenner til teorien.

 

Jeg har allerede testet det jeg snakker om for morro skyld, så jeg vet det har en effekt. :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe problemer med å snakke med en jente uansett utseende, spørsmålet er jo om man får napp. Jeg er ihvertfall ikke redd for å gå opp til dem, som sikkert er problemet en del har. Derfor bruker jeg mer PU-konseptet for å hjelpe (identifisere IOIs jeg ikke har tenkt på før, som toth nevner) meg på veien med hint og triks og lignende. Sikkert veldig blasfemisk, men så prøver jeg ikke å bli en PUA heller. ^^

Lenke til kommentar
..Skulle aldri lagt ut min da, så blir den oppbrukt før jeg får testa den sjøl.. :p

Da må du vel komme deg ut og bruke den!

 

indie: Er problemet at de ikke får det til og bare er chodes på en ny måte, eller at de tar gode replikker som du nå ikke kan bruke på riktig måte?

"Problemet" er at de går rundt på skolen og sier det til hverandre og ser på seg selv som pua's, de har ikke tatt på en jente engang. Jeg bruker ikke replikker, sier hva som faller meg inn.

Lenke til kommentar
Selvtillit, AA og slikt har jeg ikke noen problemer med

 

Haha, så å åpne en totalt fremmed HB10 er like lett som å tørke seg i røven? Gratulere, du kan noe 95% av brukerne i denne tråden ikke kan.

At det er like lett som å tørke seg i røven er vel å ta i, litt smånervøs kan jeg vel bli. Men et faktum som jeg vil tro også læres i PU, er at de aller aller fleste mennesker er hyggelige. Man blir ikke skadet av å si hei til noen, det er fullstendig ufarlig. Har man det in mind, er det ikke så nøye hvem man snakker om. Men jeg er kanskje litt mer generelt utadvendt enn de fleste, er tross alt selger :p

Hvis det er en jente jeg har lyst å snakke med, gir ikke nervene mine forskjellig utslag ut fra utseende hennes, som Dorian også påpeker.

Jeg graderer ikke på den måten, ser jeg ei jeg liker, så ser jeg ei jeg liker. Om hun er HB10 eller burugle ifølge din skala. Folk er tiltrekkende på så enormt mange forskjellige måter, at jeg finner det umulig(og unødvendig) å gradere dem på en så snever skala som 1-10. Noen er søte, noen er heite, noen er sexy, noen er pene osv.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke en gang hvordan en 10er ser ut, men så har jeg aldri forstått det systemet uansett. Jeg ser derimot ikke for meg en situasjon hvor en gruppe 8ere og 9ere får masse oppmerksomhet, mens den hellige 10eren er alene fordi ingen tør å snakke med henne. Jeg kjenner meg ikke igjen i den verdenen, tbh.

 

Poenget er at hvis du kan gå opp til en hver chick uten å gjøre deg en tanke om det kan du i teorien få hvem du vil. Da har du i grunn oppnådd noe de aller fleste drømmer om og ytterst få lykkes med. Og dette uten å ha studert PU.

 

De eneste personene jeg kjenner til som har prestert lignende har enten a) hatt en røff oppvekst b) har delt oppveksten med mye jenter.

 

Så - hva er hemmligheten din?

Lenke til kommentar
Jeg har alltid hatt jentevenner opp igjennom og har det fortsatt.. Om det har noe å si vet jeg ikke.

De fleste tør si hei til og prate med dama i klesbutikken, uansett utseende. In essence er det ikke forskjell på den "hei"en og en hei på byen, bortsett fra i ens eget hode.

 

det er sant at det ikke er forskjell, men jeg tror for mange så blir det en enorm forskjell likevel, og de trenger å jobbe litt med hva jeg vil kalle core motivation eller indre drivkraft, spørre segselv hvorfor. det er for de aller fleste helt trygt å snakke med dama i butikken, fordi du har et konkret spørsmål, en genuin grunn til å snakke med henne.

og det må man jo ha ute på byen også! tror det er mange som går seg litt vill her. har vært der selv jeg, å sjekke opp bare for å sjekke opp, ikke nødvendigvis fordi jeg må ha DEN dama.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...