Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Okay, here it goes:

 

Aldri hatt vært noen selvsikker fyr når det gjelder det andre kjønn. Men tok motet her om dagen, utenfor kinoen her jeg bor, innledet en samtale med en helt ukjent jente. Det var bare noe inni meg som sa "kom igjen, prøv, du vet at du har lyst."

 

Det gikk fint. Jeg fikk ikke et nummer, men det var aldri målet heller. Jeg er bare fornøyd med at jeg tok steget, selv om det var et veldig lite et.

 

One small step for boy, a giant leap for mankind. :)

 

we're not here to discover ourselves, we're here to create ourselves!

Lenke til kommentar

Da vil jeg krangle litt om Chosen_Ones påstand:

 

La oss knuse en myte først: Genetisk utseende har ingenting å si!

 

Dette er FEIL FEIL FEIL.

 

http://www.klikk.no/samliv/dating/article330924.ece

 

Men det viser seg at de lite tiltrekkende mennene ikke bør ha så store forhåpninger. Et annet viktig funn i studien er nemlig at de peneste blant oss, om det så er kvinner eller menn, bare ønsker å date personer som er like pene.

 

 

Når det er sagt så jeg et lengre program om valg av partner på discovery om sjekking. Og den konkluderte med at vi ubevisst ser etter en partner som er mest lik oss selv, nettopp fordi vi ønsker at våre avkom skal være mest lik oss selv.

Lenke til kommentar

Det som er dritt med min LTR er at hun er særs attraktiv, noe som medfører ekstremt mye oppmerksomhet fra chodes som faktisk tror de er i nærheten av å kunne tilby henne noe bedre enn det jeg gjør.

 

Faen så irriterrende å måtte mentalt knuse og ødelegge chodes fordi de går etter damer de i utgangspunktet ikke burde være i samme rom som en gang.

 

Dog er jeg så sikker på meg selv at jeg ikke er redd for konkurranse om hennes gunst, for jeg er kun et tilbud til henne. Men jeg blir lettere irritert når fete små menn med blank isse og briller i 20 års aldern har lest "the game" og tror de er verdens casanova.

 

Velg din liga og ikke skap drømmer om en liga som er langt utenfor rekkevidde. Jeg er redd mange tror de kan få en Jessica Alba ved å drive PU. Dessverre klarer de ikke det. Tror mange går glipp av en perfekt jente fordi de jakter i ligaer de ikke burde være. Filmen "Shallow Hal" er et eksempel på dette.

Lenke til kommentar
Faen så irriterrende å måtte mentalt knuse og ødelegge chodes fordi de går etter damer de i utgangspunktet ikke burde være i samme rom som en gang.

Har du ikke vært den fyren selv en gang..?

Dama di er tydeligvis HB11, er du selv Hot Man 11 da, siden hun er i din liga og ikke deres..?

Lenke til kommentar

Nei. Når jeg var sneip fantes ikke uttrykkene AFC, Chode, PUA osv

Jeg er old school. Vi definierte først i ABC faser vi.

 

Uansett er alle en gang unge og uerfarne og man legger dermed opp løpet der etter. Med min fysiske form hadde jeg nok ikke prøvd å bestige Mount Everest som det første fjellet, men kanskje startet med andre utfordringer som Glitretind, Snøhetta osv

 

Dagens ungdom har en tendens til å tro for godt om seg selv og legger ut på oppdrag som er dømt til å misslykkes. Det er synd at man ikke ser sin egen begrensning. Og Pick Up kan sammenlignes med MarineJegern i forsvaret. De har tusen vis av søkere hvert år, allikevel er det bare en håndfull som klarer å bli det. Her er det snakk om mennesker som har talent og de fysiske forutsetningene til å klare dette.

 

PU kan derimot hjelpe noen på vei, men å tro at man er Casanova fordi man har lest en bok og deltatt litt på nett blir litt feil.

 

Dama mi er en soleklar HB10 i mine øyne, men må nødvendigvis ikke være det i dine.

Lenke til kommentar

Jeg skal prøve meg som fallskjermjeger til neste år, jeg har såvidt begynt treningen nå. Er enig at det er feil å tro man har peiling om man har lest The Game eller sett første sesong av The Pick Up Artist, jeg har en venn som er slik og det er sinnsykt irriterende. Jeg er fullt klar over at jeg ikke er noen "casanova" selv enda, men allerede nå, etter ikke altfor lang tid, jeg ble introdusert for miljøet i mai så har jeg merket stor forskjell på hvordan jeg oppfører meg i forhold til damer og jeg har mye større kontroll over følelsene mine. Jeg vet ikke sikkert hvor langt jeg kommer i gamet, men en ting er sikkert, og det er at allerede nå har jeg lært veldig mye og forandret meg betraktelig i forhold til hvordan jeg var før.

 

EDIT: Haha, stilig kostyme Chosen_one, forståelig at du ble stoppa av politiet.

Endret av indie
Lenke til kommentar
noen som har noen mentale tips for hvordan 'snu' sin egen tankegang? (tenker spessielt da i forhold til ei som jeg har fått følelser for, men det er noe jeg egentlig ikke vil følge opp, så da må jeg bli kvitt de)

både søndag og igår satt jeg i kjærlighetsrus hvert ledige sekund. Et helvete er det, men jeg kan si hvordan jeg klarte å kvitte meg med det (tok meg et par timer fra jeg bestemte meg)

Hatt endel følelser siden lørdag, nydlig jente, men fant ut at det ikke var noe å satse på det av diverse grunner.

Etter å ha prøvd å bedøva vekk følelsene på nikotin et par dager, orka jeg ikke sitte hjemme lengre. Stakk ned i bygda igår og hang med noen kompiser. Sang og tok et par pils. Bare gjøre alt for å ha noe annet å tenke på. Fløy litt rundt, men kjente aggresjon og uvante følelser, egentlig ikke så vellykka, helt til en kompis av meg reagerte på at jeg var jævlig rastløs og aggressiv. Preika med han en stund om det, og det er helt sykt hvor godt det hjelper å prate om det! Ihvertfall når man vet man kan stole på vedkommende. Følte meg ti kilo lettere etterpå, gikk hjem og hørte på musikk som bare minna om megselv, gjorde mine ting og prøvde det jeg kunne å gi faen. Det funka, kjente ingen følelser før jeg la meg. Selvsagt merker man det litt da, og jeg kjenner det svirrer litt i bakhuet enda. Men alt i alt føler jeg meg mye bedre enn igår. I noen tilfeller passer ikke følelser inn og skaper med bekymring enn goder. Godt å se at jeg klarte å kontrollere dem vekk :)

 

AAH.. takk, har det litt sånn selv akkurat nå! prøver å få vekk damen fra tankene mine. vanskelig det der! men, må virkelig si det hjalp faktisk å høre det der ifra deg:) *sette på litt Elvenking, et band som betyr mer enn "møkkakjærringa"

Lenke til kommentar
Dama mi er en soleklar HB10 i mine øyne, men må nødvendigvis ikke være det i dine.

Men du snakket om ligaer, og at utseendet absolutt teller.. Anser du deg selv som en 10'er og da?

Siden du mener man må holde seg i ligaene man hører hjemme i..

Sorry, men jeg trodde mye av "misjonen" i PU var at man kan få hvem som helst, bare man gjør det riktig. Uavhengig av utseende og "leagues".

Endret av toth
Lenke til kommentar
Dama mi er en soleklar HB10 i mine øyne, men må nødvendigvis ikke være det i dine.

Men du snakket om ligaer, og at utseendet absolutt teller.. Anser du deg selv som en 10'er og da?

Siden du mener man må holde seg i ligaene man hører hjemme i..

Sorry, men jeg trodde mye av "misjonen" i PU var at man kan få hvem som helst, bare man gjør det riktig. Uavhengig av utseende og "leagues".

 

Jeg tror man blir litt blind om man tror misjonen i PU er at man kan få hvem som helst.

For det første tror jeg rimelig mange tror at de kan bli dyktige i å sjekke damer ved å delta på kurs, ha coacher, delta på nett, lese bøker og se filmer. Det tror jeg derimot er FEIL.

 

Man må ha et viss talent og en del egenskaper for å bli en skikkelig storsjekker. Man kan derimot bli bedre enn det man er, men det er dessverre (heldigvis) kun et fåtall som raver over de fleste damene.

 

Jeg tror derimot mange kan ha litt for høye krav til damene og kanskje jakte feil jenter. Man kan ikke få hvem som helst her i verden, selv om man gjerne ønsker dette selv. Slik er det bare. Men jeg tror man heller skal se på PU til å være en måte å utvikle seg selv til det bedre og at man på den måten kanskje kan skaffe seg en jente man kan bli glad i.

 

Om jeg er en 10'er?

Selvfølgelig ;)

Lenke til kommentar
Dama mi er en soleklar HB10 i mine øyne, men må nødvendigvis ikke være det i dine.

Men du snakket om ligaer, og at utseendet absolutt teller.. Anser du deg selv som en 10'er og da?

Siden du mener man må holde seg i ligaene man hører hjemme i..

Sorry, men jeg trodde mye av "misjonen" i PU var at man kan få hvem som helst, bare man gjør det riktig. Uavhengig av utseende og "leagues".

 

Jeg tror man blir litt blind om man tror misjonen i PU er at man kan få hvem som helst.

For det første tror jeg rimelig mange tror at de kan bli dyktige i å sjekke damer ved å delta på kurs, ha coacher, delta på nett, lese bøker og se filmer. Det tror jeg derimot er FEIL.

 

Man må ha et viss talent og en del egenskaper for å bli en skikkelig storsjekker. Man kan derimot bli bedre enn det man er, men det er dessverre (heldigvis) kun et fåtall som raver over de fleste damene.

 

Jeg tror derimot mange kan ha litt for høye krav til damene og kanskje jakte feil jenter. Man kan ikke få hvem som helst her i verden, selv om man gjerne ønsker dette selv. Slik er det bare. Men jeg tror man heller skal se på PU til å være en måte å utvikle seg selv til det bedre og at man på den måten kanskje kan skaffe seg en jente man kan bli glad i.

 

Om jeg er en 10'er?

Selvfølgelig ;)

Nå er jo heldigvis både HB- og hunk-skalaen høyst individuell da.

Jeg vil påstå at et par av kjærestene jeg har hatt er noen gode hakk over meg selv på skalaen, men de har selvsagt ikke vært enige i det selv..

Men derfor blir det feil å si at man ikke kan få 10'ere om man ikke har et genetisk bra utseende, da 10'ern er høyst subjektiv.

For en som har typiske modelldamer på toppen av skalaen, men selv ligger på bunnen av typisk bærums-skala (mangler sleipt hår, pannebånd, store solbriller, har innehud og er feit f.eks.) så kan jeg være enig med deg at såkalte "ligaer" blir et problem.

Men for "vanlige" mennesker varierer preferansene såpass, at de aller fleste kan få seg det som er en 10'er i deres øyne, fordi det vil som regel alltid finnes en jente, som er en 10'er i hans øyne, som har sin egen skala hvor han er "heldig" og tilfeldigvis scorer høyt :)

Lenke til kommentar

Da er vi noen lunne enige.

 

Jeg vet dessverre for lite om PU miljøet til å kunne uttale meg noe spesielt, men jeg har tross alt sett et seminar om lording. Og jeg kan med hånd på hjertet si at de fleste der var i en liga jeg vet mine damer ikke tuller seg bort i...

 

Er en del "datanerds" som studerer PU og går systematisk til verks. Dette er mennesker uten sosiale antenner i det hele tatt, og dermed har de ikke noe imot å prøve seg uansett hvor feil det enn måtte være.

Deres sosiale verdi er nesten lik null, men allikevel går de ut som om de var Brad Pitt

 

Dog sier det seg selv at

 

http://farm1.static.flickr.com/175/4653256...1abc6c807_b.jpg

 

får damer som

 

http://farm1.static.flickr.com/150/3874983...65bb8bf4f_o.jpg

 

 

jeg får slike, men det er en annen sak :fun:

Lenke til kommentar
noen som har noen mentale tips for hvordan 'snu' sin egen tankegang? (tenker spessielt da i forhold til ei som jeg har fått følelser for, men det er noe jeg egentlig ikke vil følge opp, så da må jeg bli kvitt de)

både søndag og igår satt jeg i kjærlighetsrus hvert ledige sekund. Et helvete er det, men jeg kan si hvordan jeg klarte å kvitte meg med det (tok meg et par timer fra jeg bestemte meg)

Hatt endel følelser siden lørdag, nydlig jente, men fant ut at det ikke var noe å satse på det av diverse grunner.

...

Takk, har hatt denne 3-dagers "bli lett forelsket" tendensen i hele sommer og store deler av høsten. Det gir seg som regel etter 3-dager, og spesielt om en tenker på eller omgås andre damer en har "i kikkerten" eller bare treffer tilfeldig. Nå er det ikke fullt så plagsomt mer, heldigvis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...