Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe.. mye bra som står her.. hadde 2 jeg closa på fredag, og dra på privatfest alene i går (og fortalte de begge om det - for og bygge verdi) hu ene tok det veldig bra, hu andre derimot ble sjalu og forbanna :X

 

uansett, mye bra info ute og går, tydeligvis mange som har kunnskaper om dette emne, ikke bare PUA som har noe bra og komme med.. : ))

 

Jeg vurderer å prøve og introdusere noen venner a meg til det her, da det er alt for lett og bli 'skutt ned' alene, sånn som i går da jeg prøvde og åpne en gruppe, så plutselig kommer typen til 'target' og spør, hva faen gjør du her ved dette bordet?

Lenke til kommentar
Men.. Så ankommer venninden tilbake med ny øl og jenten rett og slett bare snur seg og begynner å prate med venninden igjen.

 

Så da sitter jeg å lurer på hva jeg gjorde feil, evt hva jeg kunne gjort bedere?

 

Du var kjedelig.

Aner ikke ditt ærend til utestedet, men det som for deg er high value kan være latterlig for andre. Du bomma rett og slett stygt og ødela hele settet umiddelbart.

 

Du skulle vært intressant og spennende..

 

Ser for meg to ting som herper en slik situasjon:

 

1) jeg er ute med jobben bla bla (altså jeg tror jeg er viktig)

2) jeg er ute for å treffe deg (du er desperat)

 

 

Selv om du er på firmadill så er slike saker kjedelig for folk flest. Du kunne f.eks være en intergalaktisk romeventyrer som strandet innom tilfeldig for å bestille deg en mexikansk fajita, siden ditt intergalaktiske romskip nå er til reprasjon på Billia på økern. Prisene der oppe sier jo at man må være fra andre planeter for å reparere noe der oppe.

 

Eller du kunne rett og slett kjørt rollespill umiddelbart. Med litt push og pull :)

 

 

Mange muligheter her. Bare ikke snakk om

 

Deg

Henne

Jobben

Sære interesser du har som data, fotball, tørre vitser

 

Vær intressant

Glad

Uhøytidlig

selvironisk

spontan

kreativ

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å prøve og introdusere noen venner a meg til det her, da det er alt for lett og bli 'skutt ned' alene, sånn som i går da jeg prøvde og åpne en gruppe, så plutselig kommer typen til 'target' og spør, hva faen gjør du her ved dette bordet?

 

Jeg skal også prøve å få satt mine mate`s inn i dette. Så det blir wings og mer pro gaming fra våres hold. Team work er alltids best. Individualister er aldri bedre enn lag arbeid :)

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å prøve og introdusere noen venner a meg til det her, da det er alt for lett og bli 'skutt ned' alene, sånn som i går da jeg prøvde og åpne en gruppe, så plutselig kommer typen til 'target' og spør, hva faen gjør du her ved dette bordet?

 

Jeg skal også prøve å få satt mine mate`s inn i dette. Så det blir wings og mer pro gaming fra våres hold. Team work er alltids best. Individualister er aldri bedre enn lag arbeid :)

 

Yeah, akkurat. det meste som står i denne tråden er beregna på at du er alene? am I right? og hvilke oppgaver har en wing egentlig? annet enn å ta seg av eventuelle cockblocks?

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å prøve og introdusere noen venner a meg til det her, da det er alt for lett og bli 'skutt ned' alene, sånn som i går da jeg prøvde og åpne en gruppe, så plutselig kommer typen til 'target' og spør, hva faen gjør du her ved dette bordet?

 

Haha :p

 

Hva gjorde du da?

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å prøve og introdusere noen venner a meg til det her, da det er alt for lett og bli 'skutt ned' alene, sånn som i går da jeg prøvde og åpne en gruppe, så plutselig kommer typen til 'target' og spør, hva faen gjør du her ved dette bordet?

 

Jeg skal også prøve å få satt mine mate`s inn i dette. Så det blir wings og mer pro gaming fra våres hold. Team work er alltids best. Individualister er aldri bedre enn lag arbeid :)

 

Yeah, akkurat. det meste som står i denne tråden er beregna på at du er alene? am I right? og hvilke oppgaver har en wing egentlig? annet enn å ta seg av eventuelle cockblocks?

 

En wing er der for å ta seg av evt. hundringer for target. Han er liksom den kule vennen din (for du har jo bare kule venner du selvfølgelig) som du introduserer til settet. Det er han som forteller DHV historier om "da jeg og kameraten som står ved siden av her dro på rypejakt og møtte en bjørn" for vennene til target. Så kan han fore dem munnen full med slike ting. Dette kunne du selv vanligvis ikke ha gjort fordi det ville fremstå som at du står og skryter av deg selv, og det hadde bare gitt deg dlv. Men hvis kompisen din sier det så kjøper alle det. :p

Lenke til kommentar

Wingen er viktig , vist du ønsker å isolere target. Vist man går inn i et 2 set. Går da jeg inn å åpner settet. Mens wingman venter på signal. Når jeg har fått kjørt en opener og blir godkjent av settet. Gir jeg signal og wingman kommer inn. Da åpner jeg han for settet og introduserer han for de andre. Dermed er wingen i settet , og da skal wingen ta seg av cockblocken slik at settet blir 2 delt og jeg får isolert target.

 

Man kan gjøre det motsatt med at wingen åpner settet , og skryter av meg . Så venter jeg på signal og han bringer meg inn i settet. Da har vingen allerede bygget high value på meg.

 

Det er forskjellige taktikker. Som gjør det lettere å isolere target enn når du er alene.

Endret av Vizzy
Lenke til kommentar
Jeg vurderer å prøve og introdusere noen venner a meg til det her, da det er alt for lett og bli 'skutt ned' alene, sånn som i går da jeg prøvde og åpne en gruppe, så plutselig kommer typen til 'target' og spør, hva faen gjør du her ved dette bordet?

 

Haha :p

 

Hva gjorde du da?

 

Merkelig situasjon egentlig, fordi jeg hadde ingen anelese om typen til 'target' var den som arrangerte festen og hadde bursdag.. (jeg var bare invitert dit a no venner) så ble ganske kleint, så jeg bare.. eh.. hva faen tror du? og smilte bredt og gikk.. for så og bli kasta ut a festen 5 min etterpå.

 

Jeg vurderer å prøve og introdusere noen venner a meg til det her, da det er alt for lett og bli 'skutt ned' alene, sånn som i går da jeg prøvde og åpne en gruppe, så plutselig kommer typen til 'target' og spør, hva faen gjør du her ved dette bordet?

 

Jeg skal også prøve å få satt mine mate`s inn i dette. Så det blir wings og mer pro gaming fra våres hold. Team work er alltids best. Individualister er aldri bedre enn lag arbeid :)

 

Yeah, akkurat. det meste som står i denne tråden er beregna på at du er alene? am I right? og hvilke oppgaver har en wing egentlig? annet enn å ta seg av eventuelle cockblocks?

 

En wing er der for å ta seg av evt. hundringer for target. Han er liksom den kule vennen din (for du har jo bare kule venner du selvfølgelig) som du introduserer til settet. Det er han som forteller DHV historier om "da jeg og kameraten som står ved siden av her dro på rypejakt og møtte en bjørn" for vennene til target. Så kan han fore dem munnen full med slike ting. Dette kunne du selv vanligvis ikke ha gjort fordi det ville fremstå som at du står og skryter av deg selv, og det hadde bare gitt deg dlv. Men hvis kompisen din sier det så kjøper alle det. :p

 

Ja, det sier seg jo selv.. når jeg tenker meg om er mulighetene med winger enorme og det at man f.eks kan fortelle røver historier om hverandre for og bygge på hverandres verdi uten at det virker like mistenksomt som at du står der og skryter a deg selv. I tilegg vil jeg tro man blir mere confident av og ha en venn med seg, jeg personlig har vært ganske stressa og har måttet hype meg selv veldig opp bare for og starte et sett, men det har noe med at jeg ikke har gamet så lenge (3 days and counting..) og heller ikke har all verdens med selvtillit, ennå.

 

 

Wingen er viktig , vist du ønsker å isolere target. Vist man går inn i et 2 set. Går da jeg inn å åpner settet. Mens wingman venter på signal. Når jeg har fått kjørt en opener og blir godkjent av settet. Gir jeg signal og wingman kommer inn. Da åpner jeg han for settet og introduserer han for de andre. Dermed er wingen i settet , og da skal wingen ta seg av cockblocken slik at settet blir 2 delt og jeg får isolert target.

 

Man kan gjøre det motsatt med at wingen åpner settet , og skryter av meg . Så venter jeg på signal og han bringer meg inn i settet. Da har vingen allerede bygget high value på meg.

 

Det er forskjellige taktikker. Som gjør det lettere å isolere target enn når du er alene.

 

Ja, skjønner. er først nå jeg har åpnet øynene mine for og winge for hverandre og se på mulighetene ved det, som jo er mye større enn å gå ut solo og tro du er noe. Intressant.. hold meg oppdatert hvis du får til noen suksessrike sets med gode involveringer av en winger.

 

Jeg er fortsatt veeeldig fersk i gamet, så setter stor pris på alle tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Jeg elsker kirkenes

E: Hei!

J: Jeg er lesbisk

E: Whatever, hvordan skal man sjekke opp jenter når man er militærgutt

J: Jeg har type!

E: Så fint, men gi meg et svar

J: Jeg liker ike militærgutter

E: ...

J: Jeg har samboer!

 

Herregud for noen jenter. Enten er de jævlig fine, eller jævlig stygge. For første gang i mitt liv har opplevd at noen jeg sier hei til bare snur seg. Menmen, var da et sett som hooka! Og to ordentlige stygge rejections.

 

EDIT: Forsåvidt, noen gode tips på hvordan du setter deg når det er et to sett ved et bord, og begge sitter på samme side? Må jo sette meg på andre siden av bordet, og da blir jo kino plutselig vanskelig. Eneste jeg kommer på er noe ala håndlesing og spåing, men det er litt fucka.

 

 

Noes! er du i Kirkenes.. hold deg unna søstra mi og søskenbarna mine! Jeg antar du vanker på ritz/ofelas da..nydelige plasser.

Jau Kirkenes er som himmel og helvette angående HBs, heldigvis holder de som er lavere på skalaen seg hjemme:P Hadde jeg enda bodd der skulle jeg tatt deg med rundt på helgene og vist deg hvor festene er..

Lenke til kommentar

Alle som er ute på byen i Kirkenes eller ellers der i Fylke og ikke er fra Finnmark er maks på bortebane :p Man er jo en inntrenger med engang man går inn døra på uteplassen , for dem lukter by folk fra sør :)

 

Nå har jeg ikke vært så mye ute på byen i Finnmark , men det er en helt annen drikke kultur og social kretser enn ellers i landet . Så er jo oddsen for å få klamydia maks der oppe ;) siden det er så stort utbredt på vidda

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å prøve og introdusere noen venner a meg til det her, da det er alt for lett og bli 'skutt ned' alene, sånn som i går da jeg prøvde og åpne en gruppe, så plutselig kommer typen til 'target' og spør, hva faen gjør du her ved dette bordet?

 

Haha :p

 

Hva gjorde du da?

 

Merkelig situasjon egentlig, fordi jeg hadde ingen anelese om typen til 'target' var den som arrangerte festen og hadde bursdag.. (jeg var bare invitert dit a no venner) så ble ganske kleint, så jeg bare.. eh.. hva faen tror du? og smilte bredt og gikk.. for så og bli kasta ut a festen 5 min etterpå.

 

Ooouuchh.... :no:

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å prøve og introdusere noen venner a meg til det her, da det er alt for lett og bli 'skutt ned' alene, sånn som i går da jeg prøvde og åpne en gruppe, så plutselig kommer typen til 'target' og spør, hva faen gjør du her ved dette bordet?

 

Haha :p

 

Hva gjorde du da?

 

Merkelig situasjon egentlig, fordi jeg hadde ingen anelese om typen til 'target' var den som arrangerte festen og hadde bursdag.. (jeg var bare invitert dit a no venner) så ble ganske kleint, så jeg bare.. eh.. hva faen tror du? og smilte bredt og gikk.. for så og bli kasta ut a festen 5 min etterpå.

Generelt sett god idè å ihvertfall hilse på verten. ;P Kan også være lurt å bli bedre kjent med han/hun enn det også. Husk at verten er den som sannsynligvis kjenner absolutt flest personer på festen og har selvfølgelig ganske høy verdi iom at det er han/hun som holder festen. Og, det er betydelig mindre sannsynlighet for at du blir kastet ut, uansett hva du skulle finne på å gjøre.

Lenke til kommentar
Akkurat, pleier alltid å bli kjent med de som holder festen o.l. i tillegg til en hel del med gutter før jeg starter - øker både verdi og det sosiale veldig :)

Liten sak som kan være morsom om du er på private fester er som følger:

 

Gi damene en klem i det de ankommer så de føler seg velkomne og komfortable. Om du kun i vanlig høflighet kommer ut med hånden for å hilse dra dem til deg.

 

De spør da ofte om det er du som holder festen, selv om du ikke bor der. Det skaper automatisk pre-selection.

 

_Du er festen_

Lenke til kommentar

Noen tips til en person som rett og slett ikke fungerer bra under press/stress? Alt går bra helt til damene plutselig viser at de er interessert....

(Har samme problem under jobbintervju og andre lignende situasjoner også.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...