Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Vel, jenter sjekker jo opp de og, men i mye mindre grad. Og stort sett når de:

 

1. Er skamdrita og bare er kåte

2. Ser en mann som har høy verdi de har lyst på, og dermed må ta initiativ.

 

En ting jeg har sett svært ofte (aner ikke om det er et punkt i denne boka eller taktikken), er når man har fått target og alt er vel. Da står venninnen igjen (som var cockblock i starten) litt bitter, sjalu og ensom. Vel, de har da en tendens til å bli desperate og:

 

1. Faktisk prøve seg åpenlyst på deg, men såpass subtilt at target ikke merker det.

2. Huker tak i den første og beste (uavhengig om hun er kåt, full eller whatever) og prøver å få deg til å godkjenne at han er en bra catch.

 

Har du opplevd dette? Jeg finner det svært rart og igjen så beviser det at poshe og stuck-up jenter, ikke er mer enn vanlige mennesker de også.

 

 

Har opplevd det faktisk. Men veldig sjeldent. Hvis venninden bestemmer seg for å cockblokke, går de stort sett over lik for å få det til.

Jeg måtte fysisk holde igjen en CB på nach her på lørdag så kompissen min fikk pult venninda. Helt villt, men det er den versjonen der jeg oftest møter.

 

Det er også en major turn-off for meg, så sånne jenter ofrer jeg ikke et sekund med game på.

 

I tilfellet på lørdag kastet jeg hun ut i pøsende regnvær så fort kompissen og venninda var ferdig.

Slemt? Ja.

Fortjente ho det fordi hun var helt febrilsk? Absolutt

Anger? Nei

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hører hva du sier og er helt enig. CBs kan du behandle som du vil, enten de blokker deg eller en venn. Jeg har aldri hatt problem med å oppføre meg mindre pent eller utføre handlinger som i ettertid kan diskuteres hvorvidt var medmenneskelig ovenfor deg selv/kompisen eller dyremishandlingen ovenfor CB.

 

Skulle likt å se en gruppe jenter med commander og wingmen begi seg utpå tokt på en gruppe gutter på 2 eller 3. Jeg føler meg som en særs god wingman og dersom jeg er riktig så heldig (sett at hun eller de jeg avleder er etter min smak), så har det endt med gevinst både for min venn og meg. Og det er det jeg ville spørre deg om: Hva pleier du å gjøre dersom du er wingman? Jeg syns det er en gylden mulighet til å faktisk game på så det holder fordi psykisk sett er man mer avslappet da det ikke er deg selv som skal ut i ringen. Jeg vet ikke, men jeg liker den tilværelsen også.

Lenke til kommentar
Kva føregår eigentleg i ein CB-hjerne?

Kan det være tanken som går igjen er "Denne typen er kun ute etter fitta hennes, og jeg vet hun ikke liker One-Night-Stands og angrer alltid i etterkant!"? Er det så vanskelig å forstå prinsippet bak en venninne som vil beskytte en annen venninne mot å gjøre en feil?

 

Sier såklart ikke at ikke jenter også liker å få seg litt innimellom, men en må jo anta at CB's kjenner target bedre enn "vi" gjør..

 

Jeg har nemlig sett flere CB's som er langt penere enn de som de blocker på, de er bare ikke like løse..

Endret av Samuro
Lenke til kommentar

Hei folkens! Jeg har et spørsmål som jeg ofte funderer over. Hvordan skal man balansere det å ikke være needy med det å faktisk ville gjøre tjenester (kjøre henne til toget f eks), være hjelpsom, etc. ovenfor en dame som en har truffet en del og kan tenke seg å innlede et LTR til.

 

For min egen del så liker jeg å være "snill" eller hva man skal kalle det, men kan jo også se at det kan virke needy. Kanskje noen andre har noen formeninger om dette?

Lenke til kommentar

Å være grei/høflig/snill har ingenting med å være needy å gjøre, needy er når du hele tiden vil ha ditten og datten, er bra at du er en hyggelig kar, men pass på å ikke overdrive, det er ei tynn grense mellom det å være hjelpsom fra tid til annen og det å føle seg misbrukt av sine venner/bekjente for det dem måtte trenge.

Lenke til kommentar

Som noen av dere kanskje har lagt merke til, har jeg vært innom denne tråden et par ganger tidligere. Jeg har fulgt med helt siden Unique startet tråden, og lest de aller fleste innleggene.

 

Jeg har også studert sosialdynamikk på egenhånd. Dette er noe jeg synes er kjempeinteressant, og jeg vil gå så langt som å kalle det en hobby jeg har. Jeg skriver også ned teorier jeg selv har i en slags dagbok. Blant annet da jeg så Blueprint Decoded, var en god del av det han presenterte, allerede skrevet ned i boken min. En av mine sterkeste sider er å bearbeide informasjon og sette det inn i en større sammenheng.

 

Når det kommer til praktisering av det her derimot, er det helt sugent. Hadde omstendighetene vært slik som jeg ville, hadde jeg nok for lengst begynt å tilnærme meg folk på gata. Det er hovedsakelig to ting som holder meg tilbake: alderen min, og plassen jeg bor på. I området her jeg bor og går på skole bor det ca. 6000. Av dem er 2000-3000 mannlige arbeidere fra utlandet, og av de som er igjen, er det ca. 300 på min alder.

 

Ut over det har vi det andre problemet mitt, alderen. Jeg er såvidt gammel nok til å knulle, og i denne aldergruppen er det nokså stor variasjon i hvor gamle folk ser ut. Noen ser mye eldre ut, andre ser mye yngre ut. Selv både ser jeg og oppfører meg som en litt eldre, og de nærmeste vennene mine er to-tre år eldre enn meg. Ikke bare det, men jeg er av en eller annen grunn sett på som litt "rar" av mange. Ikke noen big deal, egentlig, ble mobbet gjennom hele barneskolen så har lært meg til å bare drite i hva folk skulle si negativt om meg. Er likevel relativt sikker på at det er fordi en god del høy-status folk konstant prøver å latterliggjøre meg mens jeg ikke kunne brydd meg mer, og nøyer seg med å gå rundt og si at jeg er rar.

 

Jeg vil likevel påstå at jeg har gjort en god del fremskritt. For et år siden var jeg faktisk bekymret for om jeg kom til å gå gjennom hele livet mitt som jomfru, så ille var det. Det store slaget for min del var da jeg fikk meg en kjæreste i oktober i fjor. Ironisk nok var jeg så sikker på at jeg ikke hadde noen sjanse til å få henne til å like meg at jeg bare innstilte meg på å være vennen hennes, noe som gjorde at jeg ble så lite needy som overhodet mulig. Så viste det seg at hun var stupforelska i meg. Deretter, når jeg skjønte det, blei jeg tidenes chode og hun dumpa meg noen måneder etterpå. Det var på det tidspunktet jeg virkelig gikk inn for å lære det her.

 

Siden da, har jeg dratt i land en slags FB, og jeg har fått mange komplimenter om at jeg har forandra meg (positivt).

 

Målet mitt er å nå det punktet hvor jeg ikke trenger å tenke noe særlig over det for å få de forholdene jeg vil ha til de personene jeg vil ha dem med. Det er i bunn og grunn frihet, og makt og kontroll over mitt eget liv jeg er ute etter. Da mener jeg alle typer forhold.

 

Jeg er fortsatt ganske nervøs rundt veldig pene jenter. Men det er omtrent som å hoppe i havet når du vet det er iskaldt. Du både gruer deg og gleder deg, og jo lenge du nøler jo verre blir det. I tillegg dette har jeg vel kanskje et av de merkeligste "problemene" jeg har - jeg vet ikke hvor pen jeg er. That's right, jeg vet rett og slett ikke. Får utrolig lite feedback på utseendet mitt.

 

Jeg har i grunn ikke stilt noen direkte spørsmål, men om du leser litt mellom linjene er det nok av spørsmål. Jeg setter stor pris på all feedback.

Lenke til kommentar
Hei folkens! Jeg har et spørsmål som jeg ofte funderer over. Hvordan skal man balansere det å ikke være needy med det å faktisk ville gjøre tjenester (kjøre henne til toget f eks), være hjelpsom, etc. ovenfor en dame som en har truffet en del og kan tenke seg å innlede et LTR til.

 

For min egen del så liker jeg å være "snill" eller hva man skal kalle det, men kan jo også se at det kan virke needy. Kanskje noen andre har noen formeninger om dette?

Bare du gjør det fordi du vil det.

 

Om du gjør det fordi:

- Du er redd for at hun ikke skal like deg om du ikke gjør det.

- Du prøver logisk å få henne til å like deg emosjonelt.

- Fordi du vil ha noe i gjengjeld (f. eks. sex)

... så merker hun det, og da er det tidenes turn-off.

 

Ellers så er det vel bare positivt å være en grei kar :)

Lenke til kommentar
Hei folkens! Jeg har et spørsmål som jeg ofte funderer over. Hvordan skal man balansere det å ikke være needy med det å faktisk ville gjøre tjenester (kjøre henne til toget f eks), være hjelpsom, etc. ovenfor en dame som en har truffet en del og kan tenke seg å innlede et LTR til.

 

For min egen del så liker jeg å være "snill" eller hva man skal kalle det, men kan jo også se at det kan virke needy. Kanskje noen andre har noen formeninger om dette?

Bare du gjør det fordi du vil det.

 

Om du gjør det fordi:

- Du er redd for at hun ikke skal like deg om du ikke gjør det.

- Du prøver logisk å få henne til å like deg emosjonelt.

- Fordi du vil ha noe i gjengjeld (f. eks. sex)

... så merker hun det, og da er det tidenes turn-off.

 

Ellers så er det vel bare positivt å være en grei kar :)

 

Ja, jeg gjør det fordi jeg vil det. Helt klart. Synes det er ålreit å behandle folk jeg liker godt på en bra måte. Jeg kunne aldri funnet på å gjøre noen slike tjenester for folk som jeg knapt kjenner, kun for å få en gjentjeneste. Det hadde ikke passet inn med bildet jeg har av meg selv. Grunnen til at jeg liker å være snill er jo fordi dette er en fantastisk nydelig jente som jeg har utrolig mye til felles sammen med (verdier, interesser, humor etc). I tillegg har vi en sex som er out of this world! :p Hvorfor ikke satse da? :)

 

Merker det er lett å begynne å overanalysere ting når man begynner å sette seg litt inn i sosial dynamikk. Kanskje jeg heller burde tenke over det i stede for om jeg skal gjøre noe snilt eller ikke? :D

Lenke til kommentar

Lurer på en ting..

Er ei jente som jeg har pratet en del med.

Men lurer på hvorfor hun tok kontakt med meg(en stund siden på nettet). hu sendte mye meldinger når hu var på skolen osv..

Hvordan kan jeg spørre om dette? uten at det ødelegger at hu er tiltrukket av meg..

Hvis hu er det.

 

kunne gjerne tenkt meg å møtt henne, men vil ikke at det skal skje noe mellom oss, selv om jeg ikke vil at hu skal miste interessen..

 

Høres kanskje rart ut? jeg bare prøver meg fram for å se hva som funker og ikke, og nå står jeg litt fast på ett tema

Lenke til kommentar

Da stikker jeg i forcen boys and girls.

 

Som jeg sa til deg på MSN Unique: takk! Denne tråden har forandret mitt liv, og sikkert en del andre. Fra å få svetteperler i panna om jeg måtte knyte skolissene på skoene mine, kan jeg nå gå ut på et utested, og åpne de jeg vil der. Sier ikke at AAen ikke er der, men jeg klarer da å skyve den til stede. Men spesielt har mindsettene mine forandret seg. Fra å være en usikker chode som var sammen med ei mindre pen jente (okey, jeg skal innrømme det for første gang her, hun var en warpig), sitter jeg her med to rimelig heite FBs, og er en selvsikker fyr. Jeg kan gå rundt i en liten by som Hamar, midt på dagen, og ule som en ulv mot sola, mens jeg ser minst 30 folk som vet hvem jeg er. Og gi totalt faen i hva de tenker om meg. Legg spesielt merke til forandringen fra å være nervøs over å få oppmerksomhet på skolen (hah, som om noen ser to ganger på en som knyter skolissa si) kan jeg drite meg ut med vilje midt i gågata med masse halvveis kjente. Du veit, akkurat de en normalt ikke vil drite seg ut.

 

Men det er ikke bare Unique som skal ha takk, det skal de fleste andre ha også. Seth og Dankwah, dere åpnet øynene mine. Takk! Ni Kon fortjener å få en takk han og, ikke minst for tidenes morsomste rapporter fra felten, men for å ha en jævlig fet hund (kan jeg kidnappe han?) og være en kul fyr. Ikke at de leser forumet her, men Zaki og Thomas fortjener også en takk, for å være kule folk, som virkelig pusher seg selv. Om dere andre tror dere gjør det, jeg gir en tier til nestemann som står på Karl Johan klokka 06 om morran, og har sarget siden klokka 22. Det er åtte timer med nonstop game. Kall det et mission om dere vil. ATWindsor for å være en kritisk røst, som stort sett oppfordrer til tenking, noe som bare er positivt.

 

Kos dere, og finn dere noen søte jenter i helga. Til de som bor i Trondheim, ikke rør FBen min som starter på NTNU nå, da blir det spank :p .Så om en jente dere snakker med plutselig skulle utbryte "hm, det var jo akkurat det Eirik sa at flinke gutter ville gjøre med meg" når dere kinoer som mad med en gang etter å ha åpnet, så back off eller gi henne tidenes kveld. Ikke noen mellomting!

 

Og så tilslutt, tror jeg aldri har vært så nærme å være forelsket. Enten er jeg det, eller så overvurderer jeg hvordan det skal føles. Alle som er det sier jo at de går rundt å går på en rosa sky, men jeg bare merker at jeg blir glad når jenta er i armkroken min. Jaja. Nå er jeg i allefall blitt 'dumpet'. Så da er det fem timer før jeg blir militær. Jeg gleder meg, og utifra bildene som er ute på utvalgt.no, hærens 'facebook' så er det i hvertfall to søte som skal inn. Planen: Ingen. Bare kino, tenke litt ekstra på kroppsspråk og stemmebruk og være fyren som gir alle gode vibber.

Lenke til kommentar

Èn ting jeg lurer litt på innen dette er hvordan man skal endre inntrykket jenta har fått av deg.

 

La oss si du først skapte litt interesse og tiltrekkning, men backet litt ut, og ble veldig friendly osv. Så putter jenta deg i 'let's just be friends' båsen.. Hvordan er det da om du plutselig begynner game hun og oppfører deg rett og slett med full selvsikkerhet og virker attraktiv igjen?

 

Er dette dømt til å faile, eller kan det faktisk være positivt at du overasker jenta og gjør henne generelt paff med å være mer attraktiv?

Lenke til kommentar
Èn ting jeg lurer litt på innen dette er hvordan man skal endre inntrykket jenta har fått av deg.

 

La oss si du først skapte litt interesse og tiltrekkning, men backet litt ut, og ble veldig friendly osv. Så putter jenta deg i 'let's just be friends' båsen.. Hvordan er det da om du plutselig begynner game hun og oppfører deg rett og slett med full selvsikkerhet og virker attraktiv igjen?

 

Er dette dømt til å faile, eller kan det faktisk være positivt at du overasker jenta og gjør henne generelt paff med å være mer attraktiv?

Til Raijin: Takkar och bukkar. Jeg glemte å skrive deg opp, men du er uansett en av folka som det oser en slags god vibe ut av hver post. Konge!

 

Unique: Haha, gleder meg allerede. Men denne gangen er det noe annet enn utstoppa 40 åringer med bart på Friday's for min del. Du skal få lov å kose deg i cougar paradise though.

 

Thantaphobia: Om du leser litt tilbake ser du at jeg har skrevet litt om hvordan jeg brukte fire-fem måneder på å endelig close ei jeg var litt på gang med for to år siden, og så vært skikkelig i friendzone med i ett år. Det kan ha tatt litt ekstra lang tid fordi eksen min var felles vennine, jeg pulte bestevennina hennes, men shit au! Det gikk da tilslutt. Uansett så er saken den at det tar lenger tid å få henne til å skape et nytt syn på deg. Er vel nå en skal si 'GFTOW' (Go fuck ten other women) men uansett: jeg ville bare kjørt på med å være alpha alle steder dere er sammen, hele tiden. Etterhvert vil det synke inn hos henne, og da er det bare å peise på. Jeg ville holdt meg unna typiske sjekkelinjer og rutiner, og heller bare latt hennes syn på deg bli bedre og bedre etterhvert som vennegjengen din ser på deg annerledes. Det virker i allefall som om det er en rimelig grei metode, basert på min egen erfaring, men som sagt tar det lang tid å komme seg ut av den båsen du først er satt i.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

 

Yes, var noe sånt jeg tenkte meg. Dog, har vi lite felles venner lenger. Men nå er vel heller ikke det store problemet mitt Pick Up generelt. Var heller bare litt nysgjerrig på akkurat den situasjonen, siden jeg har fått et inntrykk av PU-samfunnet bygger på at havner du i LJBF sonen er løpet kjørt, og over til neste.

Lenke til kommentar
Og så tilslutt, tror jeg aldri har vært så nærme å være forelsket. Enten er jeg det, eller så overvurderer jeg hvordan det skal føles. Alle som er det sier jo at de går rundt å går på en rosa sky, men jeg bare merker at jeg blir glad når jenta er i armkroken min.

 

Tror vi to var/er i en rimelig lik situasjon når det kommer til det å være forelsket. Hvordan vet man at man er forelsket når man aldri har følt det før?

 

Når jeg ser tilbake vet jeg ikke om jeg var forelsket i jenten eller om jeg var forelsket i idéen av å være sammen med henne. Det høres kanskje rart ut, men for min del er det viktig at en mulig LTR er "akseptabel" og "presentabel" på alle måter. Når hun var dette og mer til, så jeg tenker nok litt status og slikt når det kommer til LTR-ene.

 

Jeg får nok aldri vite hva som gikk galt, men men. Av og til skjer det slik.

 

5 dager igjen til jeg skal ta av i syden. Tenker jeg faktisk tør å ta denne "openeren" der nede, kunne blitt morsomt.

 

Ellers blir det bl.a. strikkhopp, drikking, sol og fint vær og morro med gode venner og venninner. Jeg skal jo selvsagt close "left and right", men det sier jo seg selv når man er i syden. :)

 

edit: Som eirik skriver er det vanskelig å gjøre "om" på ting hvis du klarer å "chode" det til. Det er som du sier, når du kommer i "the friend zone" er det som regel kjørt og da må man gå over til neste. Men ingen situasjoner er like og ingen regler passer til alle situasjoner, du må nesten se det litt ann.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...