Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Ja, akkurat på det siste du påpeikte merkar eg stor forskjell. Går eg ut ein dag med "EG SKAL HA DET FAENS SÅ GØY" i bakhovudet, vil du faktisk ha det faens så gøy. Går du derimot ut med dette i bakhovudet: "eg skal #close 3 jenter, kissclose 1 og danse 17,8 minuttar på dansegolvet", er du fucked.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ah.. Ser at "Hei" var litt misvisande. Det eg meinte var at dette er ein setning du kan bruke litt inn i samtalen for å kunne KINOe ho på ein "uskyldig" måte. Men den fungerar vel og som ein opener, med litt futt i! :)

 

Jo, ser den. Misforsto litt først. Men dette er jo, om ikke "canned material", så iallefall en rutine. Men det hjelper fint lite om jeg er tilbake der jeg var uten noe relevant å si. "Paprikaen er veldig rød i år" f.eks. virker litt rart å si, men kan kanskje fungere om man sier det på rett måte :p

 

Hahaha... :!: Den med paprikaen har jeg faktisk hørt før. For ca 4 år siden tenker jeg, og vi endte opp med å ha en lang og dyp samtale om paprika. Men funket jo som bare det, for jeg husker det den dag i dag! hehe...

 

Men må presisere at alt kommer an på hvordan man sier det, og oppfølging, for det kan høres ut som verdens dummeste ting å si :p

Lenke til kommentar
PS: Er du en "gammel gris" på over 30 så foreslår jeg at du ligger langt unna damer i den aldern... :no:

 

Hehe, jeg er i den alderen selv, så ikke tro noe sykt om meg nå.

30 års alderen? : D

 

Endelig starter ABC å sitte. Meget sjelden jeg går i fra sett uten å ha prøvd meg på en close.

 

Jævlig bra Eirik!

Lenke til kommentar

Driter elgen i Skogen?

Går tog på skinner?

Hvis jeg hopper fra 30 meter vil jeg slå meg?

Vil jeg ta skade om jeg spiser blåsyre?

Får jeg mer for 1000 kroner enn for 1 krone?

 

 

Hva i helvete er så unormalt med at gutter legger an på jenter og vis-versa? I dagenes samfunn er det også normalet at gutter legger an på gutter og ikke minst at jenter legger an på jenter.

Lenke til kommentar
Til Unique_ og dere andre i PUA-miljøet.

 

Vet mødrene deres at dere driver med dette? Om så er tilfelle, hva sier de om det? :p

 

Unique har så langt ikke turd og si det til moren hans.

 

Jeg for min del har sagt det til hele familien min og det vet hva jeg driver med. De synes det er flott og veldig orginalt gjort av meg :)

Lenke til kommentar

Vil bare skyte inn en boktittel jeg leser om dagen som har så langt gitt meg en del tanker og forståelser rundt dette med hvorfor så mange gutter føler seg så tafatte og maktesløse overfor kvinner og hvor vanskelig mange synes det er å få oppmerksomheten til den jenta en vil ha.

 

Det er en bok som tar for seg mann- og kvinnerollen i en helt annen vinkling enn man gjerne er vant til ut i fra dagens feministiske samfunn. Mye av det som står i boka kan relateres og brukes til forståelse av hvorfor PUA virker og ikke minst til å få ny innsikt på mannspsykologi og bli i bedre stand til å forandre mindsets.

 

Bokas tittel: Why men are the way they are?, av Warren Farrel

 

En annen bok som har hjulpet meg en del i forhold til det å kvitte meg med "Være snill"-syndromet og behandle meg selv mer med integritet og respekt.

 

The Disease to Please. Curing the people-pleasing syndrome, av Harriet Braiker

Denne kan være litt rar å lese for gutta siden den kan føles som den er skrevet til kvinner til tider, men med et åpent sinn til å dra ut nyttig info, mindsets og ny innsikt så kan boken være gull verdt for de som sliter med at de er for snille og ikke klarer å si nei og sette grenser osv. Spesielt overfor kvinner.

 

Ingen av bøkene har med PUA og gjøre, men begge er vel anbefalt av David DeAngelo og definitivt et godt supplement til inner game-arbeidet.

Endret av Skalle
Lenke til kommentar

Skalle: "E-books" eller har du de fysisk foran deg?

 

Spør fordi jeg personlig ikke klarer å lese bøker som er alt over 100 sider på PC-en. Da må jeg ha de i hånden.

 

Ni Kon: Å jobbe med PU eller "sosialdynamikk" som enkelte kaller det er uvanlig.

 

Personlig så tror jeg at dersom jeg hadde faktisk jobbet med dette hadde jeg helt klart sagt hva jeg drev med på til familien.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Takk for tipsene, Skalle. Skal skjekkes ut..

Har dere andre noen god tips til bøer som er verdt å kjøpes? Har lasted ned noen, men klarer rett og slett ikke lese bøker på pc-skjermen. Vurderer sterkt å kjøpe "The Power of Now" og "How to Become An Alpha Male".

 

Personlig så tror jeg at dersom jeg hadde faktisk jobbet med dette hadde jeg helt klart sagt hva jeg drev med på til familien.

Hvorfor det egentlig? Hva er så stor forskjell på dette og andre yrker/hobbyer?

Endret av Aquila_
Lenke til kommentar
The Power of Now kan i hvert fall undertegnede anbefale. Den nye til Toll skal også være utrolig bra (i følge Oprah iallfall).

 

A New Earth - Eckhart Tolle

 

Forfatteren viser oss at vi her og nå har muligheten til å skape en ny og vennligere verden, forutsatt at vi stopper å identifisere oss med vårt ego og begynner å oppfatte oss selv på en helt ny måte, som den vi egentlig er. Dette krever at bevisstheten vår gjennomgår en forvandlingsprosess, og forfatteren beskriver hva et slikt bevissthetsskifte dreier seg om. Deretter leder han oss inn i den nye bevissthetstilstanden som lar oss oppleve hvem vi virkelig er.

 

Bokkilden

 

Den høres ut som ut-av-kroppen-opplevelse-bok.. Kanskje litt for mye etter min smak. Noen som har lest den?

Endret av Aquila_
Lenke til kommentar

Bøkene jeg anbefalte har jeg kjøpt på amazon.com og holder den veldig fysisk med hendene. ;)

 

Jeg får også store problemer med å lese på data. Eneste jeg har klart å lese gjennom er David D sin Double your Dating. Den var så pass lettlest at det gikk bra. Utenom det får jeg bare vondt i øynene og i tillegg er det bare stress, så jeg kjøper de heller på amazon de som går an å få tak i der. Når jeg gjør det tror jeg ikke det er så mange E-bøker jeg egentlig trenger å lese. Av det som kommer kun som e-bok er det vel mer enn nok vanlige bøker som sier noe om akkurat det samme eller er til og med bedre.

Lenke til kommentar

Jeg elsker bibliotek! Gratis, du kan åpne jenter der, de har god kaffe for fem spenn (i alle fall i Hamar) og det er alltid passe kalt der om sommeren. Jeg mener det, hva er bedre enn å ha tilgang til 99% av bøkene du noengang kan tenke deg å lese, helt gratis?

 

Skulle låne meg en del bøker i dag jeg og, Carlos Xuma - Secrets of the Alpha male, John Alexander - How to become an alpha male og Richard Dawkins - The Selfish Gene, og muligens Napoleon Hill - Think And Grow Ritch. Men de hadde vist sommeråpningstider, så ble ikke noe av : ( Vel, nå stikker jeg og legger meg, med god samvittighet da jeg nå kan stå frem som 100% kurert neglebiter, og så gleder jeg meg til fest og muligens ut på byen i morgen. Målet er enkelt, selvfølgelig ha det gøy, og minst 10 opens ute på byen, samt å prøve å fake state om staten ikke er der. Skal bli morsomt!

Lenke til kommentar
Jeg elsker bibliotek! Gratis, du kan åpne jenter der, de har god kaffe for fem spenn (i alle fall i Hamar) og det er alltid passe kalt der om sommeren. Jeg mener det, hva er bedre enn å ha tilgang til 99% av bøkene du noengang kan tenke deg å lese, helt gratis?

Latterlig at jeg ikke har tenkt på det før.. Jaja, tar meg absolutt en tur på nærmeste bibliotek i morra ;)

Lenke til kommentar

Har nå forresten sammenlignet litt priser på amazon.com og amazon.co.uk og det ser ut til å være klart billigst på amazon.com. De har nesten samme priser som amazon.co.uk i tall, men de bruker dollar og UK bruker pund, og så vidt jeg vet er pund ca dobbelt så høyt i verdi som dollar.

 

JEg fikk en samlet sum på 4 bøker inkludert frakt på 306 kr hos amazon.com

 

Hos amazon.co.uk fikk jeg prisen 42£ for samme bøkene inkludert frakt. Dvs ca 423 kr for samme pakke.

 

Det er tydeligvis ganske mye å spare på å bestille fra statene.

 

Fant heller ikke secrets of the alpha male. Men det var jo en annen bok der om How to become an Alpha Male! av John Alexander. Den var forferdelig dyr, men er det noen som har lest den?

 

Edit: Lasta ned "Secrets of the Alpha Male" nå og ser den er på nesten 400 sider. Hvorfor i helvete trykker de ikke disse bøkene i perm slik at man kan lese de uten å bli firkantet i øynene av å sitte å myse inn i en data eller TV skjerm. Må nok skrive ut denne. Samtidig så er jo det en jobb uten like å skulle skrive ut 400 sider på den måten. Men hva gjør man ikke for å bli en Alpha ;)

Endret av Skalle
Lenke til kommentar

Gud jeg elsker chodes! <3

 

Dro videre fra gratisseminaret med Skllls fra Level-Up-Life (en av verdens desidert beste PUAs), karlzanova, PUM og noen andre.

 

Det som skjedde var at jeg poppet et set på paddys med en chode.Jeg har aldri sett noen som har vært så persistent, og jentene ville bounce meg til forskjellige steder på venuen for å slippe unna han. Gjorde greia for meg for å si det sånn ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...