Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri

Anbefalte innlegg

Skal kanskje ikke dra den så langt som å skylde på PU for at kjærligheten går til helvete. Er en rekke faktorer som spiller inn, men det er lettere å ha få damer og binde seg til den rette enn å knulle halve norge for å finne den rette.

Samtlige av mine venner som kanskje har hatt under 5 partnere lever i dag lykklige og uvitende i forhold, med barn og er nok innerst inne lykkelig. Samtlige av mine venner som har hatt sex med mer enn 20 damer er i dag single og uten barn.

Det er mye som spiller inn selvsagt, men at man har større sansj er nok bare å lure seg selv araa :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Veeel.. Eg har forstått det litt slik frå PUA at han bruker PU for å leite seg fram til den kvinna han vil ha. Dvs. at han får utforsket terrenget såpass mykje at han faktisk kan bortimot velje seg ein kjærast han veit han vil få det fint med. Same verdiar osv osv.

PUA sier nå så, hvor han ender opp er vel en annen sak, hihi :)

Jeg tenker nå slik at la oss si, du har hatt 300 ulike damer, og den ene du plukker ut av de 300 MÅ det jo være noe mer med. Sikkert større sjangs for et vellykket forhold enn at man tar det første man kommer over, bare for å sette det på spissen, men som jeg sa.. større sjangs.

Tja, realiteten er vel at de med mange partnere har mindre sjangs for et vellykket forhold. Unntak finnes som alltid, men slik er det. Generelt er folk mindre fornøyd med valgene sine om de har veldig mange alternativer, på alle typer ting. Antakelig sitter man alltid med følelsen at det finnes noe bedre. Eller den falske forhåpening om at man burde funnet noe som var helt perfekt.

AtW

Lenke til kommentar

Enig med AtW her :yes:

OT:

Tror jeg kanskje er i ferd med å møte den rette. For første gang i livet skal jeg senke garden og la henne slippe inn. Men jeg er redd meg selv, føler at jeg er to personer som sliter og drar i meg. En vil gjerne være unge igjen med sommerfugler i magen og en som rødmer når hun tar meg i å se på henne, mens den andre kyniske faen gjerne vil ta kontrollen og styre henne dit jeg vet jeg kan styre henne...

Hmmmm

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar

Dessverre tror ikke jeg det araa.

Når man først har drukket av kjærlighetens beger vil man ha mer. Mer mer mer og det er som narkotika. Til slutt ender man opp som en evig jeger, og en dag våkner man opp som 40 år og lurer på hva som gikk galt....

Lenke til kommentar
Nja, jeg er uenig med dere angående den saken, men det kommer nok helt sikkert anpå personen selv angående dette med å finne noe bedre..

Du kan godt være uenig, vitenskaplige undersøkelser viser at det er tilfelle, folk som har hatt mange partnere har vanskligere for å være i langvarige forhold. Det som derimot kan diskuteres er årsaken til dette.

AtW

Lenke til kommentar

Men når ein får den haldninga til jenter, må det vel vere mogeleg å "venne seg av det" også? Det er vel berre å innsjå at ingen er perfekte, slå seg til ro, og ikkje utøve PU konstant? :p

Dette er berre tankar eg gjer meg opp, eg har absolutt null peiling på PU, eller livet generelt :)

Lenke til kommentar
Nja, jeg er uenig med dere angående den saken, men det kommer nok helt sikkert anpå personen selv angående dette med å finne noe bedre..

Du kan godt være uenig, vitenskaplige undersøkelser viser at det er tilfelle, folk som har hatt mange partnere har vanskligere for å være i langvarige forhold. Det som derimot kan diskuteres er årsaken til dette.

AtW

Gjerne bla opp kilder til de vitenskapelige undersøkelsene, ikke at jeg ikke tror deg når du sier dette, men jeg er alikevel uenig. Vet da selv at jeg vil mest sansynlig finne ut hva jeg ønsker i en partner etter å ha datet ulike menn, i forhold til å ta det første og "beste" man kommer over, slik som en del mennesker faktisk gjør.

Slik samfunnet er i utvikling så er det vel ikke så mange som holder ut sammen lenger heller, skillesmissestatistikken er jo et bevis på dette, så kan man jo bare tenke på alle samboere som ikke blir registrert.

Lenke til kommentar

Jeg er enig når det gjelder at tankegangen rundt PU gjør det vanskeligere å "senke garden". Selv tar jeg meg selv ofte i å tenke ting som; om jeg blir "toolet", er det en congruence test osv, når det ofte ikke er tilsiktet fra jenten sin side.

Merker at jeg har også fått et mer analytisk forhold til kjærligheten, selv på den veldig korte tiden jeg faktisk har bedrevet PU (er ikke mange månedene, selv om jeg har vært en keyboardjockey en stund :blush: )

Jeg kan ikke si jeg har truffet "den rette", da jeg er altfor ung og uerfaren til noe slik, men jeg har definitivt funnet meg en som er rett for meg nå, matcher meg på mange områder, og er smart, pen, you name it.

Men allikevel føler jeg ikke at jeg er forelsket. Jeg tror min "fortid" har gjort det vanskelig for meg å virkelig "tørre" å "hengi" meg til følelsen, om det går ann å skrive. (et par tilfeller av one-itis som ikke har blitt gjengjeldt =fortiden)

Kjenner meg også igjen i det Ni Kon sier, det er liksom slik at nå som jeg er bevisst på en rekke av tankegangene innenfor PU, føler jeg at jeg ikke øyeblikkelig blir "hektet" på en person. Jeg må rett og slett gå igjennom en "checklist", og hvis hun ikke er god nok på et par punkter, blir det ikke noe av. (jeg sier ikke at det er dårlig å ha en viss standard, men jeg har "droppet" folk på grunn av det enkelte vil kalle "småtteri".)

Men nå skal jeg i hvertfall treffe henne på lørdag, så får vi se hvordan det går.

En annen ting er at jeg skal til Ayia Napa i sommerferien, og sydenferie går ikke akkurat hånd i hånd med det å være i et nokså seriøst forhold. (syden = roting og sex over en særdeles lav sko) Noen erfaringer med dette?

edit: Aspic: Det er ikke bare å "la være" å utøve PU. Hvis du har holdt på en stund har du internalisert visse prosesser, og det er derfor ikke alltid like lett å gå over til et "vanlig" mindset igjen.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

AtW

Gjerne bla opp kilder til de vitenskapelige undersøkelsene, ikke at jeg ikke tror deg når du sier dette, men jeg er alikevel uenig. Vet da selv at jeg vil mest sansynlig finne ut hva jeg ønsker i en partner etter å ha datet ulike menn, i forhold til å ta det første og "beste" man kommer over, slik som en del mennesker faktisk gjør.

Slik samfunnet er i utvikling så er det vel ikke så mange som holder ut sammen lenger heller, skillesmissestatistikken er jo et bevis på dette, så kan man jo bare tenke på alle samboere som ikke blir registrert.

De fleste er jo uenige i ting de ikke liker :) Det er derfor sosialpsykologi er litt gøy, nesten alle får et resultt i fleisen man ikke liker så godt. Jeg har lånt bok boka mi med kildelisten for disse undersøkelsen, men det står endel om det i "Sosial Psychology" av Myers, men endel kilder også. Skal se om jeg karer å rote fram den kildelista.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Atw, si at du er tatt til fange og sitter i fangehullet til Mogulen av Maharash.

Du får lunkent vann og hardt brød hver dag, men på søndagen får du et varmt måltid.

Den første Søndagen får du servert gjærete bønner som smaker hesterumpe.

Den andre Søndagen får du servert plukkfisk som smaker så som så.

Etter måltidet kommer Mogulen til deg og spør deg hvilken av de to rettene du vil spise hver søndag resten av året.

Klart du velger plukkfisken ettersom det er det beste alternativet.

Vi tar samme scenario, men denne gangen blir du servert noe varmt hver dag og har derfor 14 forskjellige retter av variende smakskvalitet å velge mellom.

Denne gangen kan du treffe et valg med bakgrunn i din 14 dagers erfaring og være i bedre stand til å identifisere hva det er du virkelig vil ha. Du har en luksus du ikke hadde første gangen. Du trenger ikke å kaste deg etter det første og beste.

Flere valgmuligheter fører til vanskeligere valg og større frihet.

Jeg vil ha mange valgmuligheter. En av grunnene til at jeg kjører Linux.

Hva med deg?

Lenke til kommentar

Kunne også tenke meg å se de kildene AtW.

Nå vet jeg at Illustrert Vitenskap ikke er helt den aller mest saklige publikasjonen der ute, men som regel er det jo en del i det de farer med, og for noen år siden var det en sak tilbake om matematisk kjærlighet. Eller, hvordan du finner den beste partneren/daten.

Der gikk det ut på å dra på date/være sammen med ti stykker, og så ta den første som er bedre enn de ti!

Hoho, ny dag ute i dag. Satser på at jeg kommer meg på byen den gangen her ; ). Var på eksamensfest på tirsdagen, feiret en veldig vel overstått norsk eksamen. Starter med femten stikker, chodes og afc stikker etterhvert. Til slutt sitter jeg der med tre gutter og Fire jenter. Rimelig bra, spesielt bra når en av gutta har dame. Okay, selvsagt skjer ikke sånn på en tirsdag. En er eksen min som har type, ei UG, hbKrølla og hbBlondie. Har tidligere ferdigcloset Blondie, men skulle gjerne gjort det igjen. Hun er uansett interresert i kompis nummer to, så da sitter jeg igjen med hbKrølla. Okay, litt for full til ordentlig game, er i den fucka staten hvor jeg tenker (Nå må jeg kjøre game! istedefor mitt favoritt mood: Jeg vil ha det gøy! Hvordan får jeg det mer gøy nå?) så ja, ting går ikke så altfor bra. Etterhvert stikker eksen, og festen kommer seg litt. Går over til truth or dare, noe som alltid er bra. Hihi. Ender opp med at jeg sitter med BH, jentene sitter uten, og hbKrølla skal ta av meg buksa og belte med munnen. Tjohei, det var jævlig gøy.

Etterhvert finner jeg og HBKrølla ut av skal bade i Mjøsa, klokka fem om morgenen. Sounds good. Hun har gjort poeng ut av at hun overnatter i en leilighet, og at hun må bade toppløs fordi BHen ikke tåler vann (finnes det BHer som ikke tåler vann?). Kompiser skal absolutt bli med (aaah, slutt å ødelegg mitt game!) og alt fucker seg under badinga. Dagens visdomsord: Fuck å bade og å loke rundt. Isoler, bounce, close. Simple as that.

Baaah. Tror jeg må bli flinkere til å bounce litt rundt om kring. Samt å isolere. Pluss kino. Pluss mer mindset. Jaja, endelig fått begynt på Power of Now, og fra og med på mandag er alle jenter på skolen fritt vilt. Med andro ord er det bare å kjøre på med dumme teite åpnere og alt mulig. Ser uansett aldri noen av dem igjen! Woho!

Lenke til kommentar

AtW

Nettopp. Å trekke konklusjonen at de ikke klarer seg bra i langvarige forhold fordi de har hatt mange partnere blir litt for enkelt. Det kan like gjerne skylles at de med mange ekspartnere utifra personlighetstype er disponert for å alltid søke etter noe bedre, og at de som en konsekvens av dette også har hatt flere partnere enn gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Atw, si at du er tatt til fange og sitter i fangehullet til Mogulen av Maharash.

Du får lunkent vann og hardt brød hver dag, men på søndagen får du et varmt måltid.

Den første Søndagen får du servert gjærete bønner som smaker hesterumpe.

Den andre Søndagen får du servert plukkfisk som smaker så som så.

Etter måltidet kommer Mogulen til deg og spør deg hvilken av de to rettene du vil spise hver søndag resten av året.

Klart du velger plukkfisken ettersom det er det beste alternativet.

Vi tar samme scenario, men denne gangen blir du servert noe varmt hver dag og har derfor 14 forskjellige retter av variende smakskvalitet å velge mellom.

Denne gangen kan du treffe et valg med bakgrunn i din 14 dagers erfaring og være i bedre stand til å identifisere hva det er du virkelig vil ha. Du har en luksus du ikke hadde første gangen. Du trenger ikke å kaste deg etter det første og beste.

Flere valgmuligheter fører til vanskeligere valg og større frihet.

Jeg vil ha mange valgmuligheter. En av grunnene til at jeg kjører Linux.

Hva med deg?

Dette med valg fordrer jo at man har noenlunde samme kvalitet å velge fra, folk blir ikke lykkligere av å få valget mellom å amputere en arm eller et bein, kontra en som har flere valg, og de valgene er hva slags syltetøy man vil ha på brødskiva. Men det med valg og hva folk vil ha er jo en veldig interessant diskusjon. Det åpner nemlig for en veldig spennde problemstilling. Folk blir mindre forøyd med valgene sine når de har mange valgmuligheter. Mange mener også at statens rolle er å gjøre befolkningen mest mulig lykkelig. Er det da moralsk riktig av staten (eller andre) å innskrenke valgmulighetene til folk med det mål for øyet å gjøre folk lykklige?

Forsåvidt er det verd å merke seg at det vel går ned til et visst nivå om jeg ikke husker feil, folk blir ikke lykkeligere av 2 valg kontra 3, men over en liten håndfull begynner effekten å slå inn (om jeg ikke husker feil)

AtW

Lenke til kommentar

AtW

Nettopp. Å trekke konklusjonen at de ikke klarer seg bra i langvarige forhold fordi de har hatt mange partnere blir litt for enkelt. Det kan like gjerne skylles at de med mange ekspartnere utifra personlighetstype er disponert for å alltid søke etter noe bedre, og at de som en konsekvens av dette også har hatt flere partnere enn gjennomsnittet.

Korrelasjonsstudier gir oss ikke svaret på dette alene nei. Men jeg er allikevel uenig i det med at det er "for enkelt" å mene det er den mest sannsynlig konklusjonen, det er ikke akkurat som man ikke har tenkt igjennom det overhodet. Korrelasjonen sammen med andre faktoer man kjenner om menneskers oppførsel gjør det i mine øyne til det mest sannsynlige alternativert. Det betyr ikke at jeg ikke har tenkt igjennom andre alternativer. Videre er ikke personlighetstype noe som er høgd i stein, så det med personlighetstype er jo en delvis overlappende forklaring, det vi gjør former hvem vi er, og motsatt.

AtW

Lenke til kommentar
Korrelasjonsstudier gir oss ikke svaret på dette alene nei. Men jeg er allikevel uenig i det med at det er "for enkelt" å mene det er den mest sannsynlig konklusjonen, det er ikke akkurat som man ikke har tenkt igjennom det overhodet.

Ikke for å spikke fliser, men jeg sa da ikke at det ble for enkelt å si at det var mest sannsynlig? Å si at det er mest sannsynlig er da ikke det samme som å konkludere med noe, som andre i denne tråden har gjort.

Videre er ikke personlighetstype noe som er høgd i stein, så det med personlighetstype er jo en delvis overlappende forklaring, det vi gjør former hvem vi er, og motsatt.

Her er du nok inne på noe, ja. Det at de valgene vi gjør kan påvirke personligheten vår er jo noe av det PU-en bygger på. Allikevel er nok biologien en viktig faktor, spesielt for dem som ikke har et bevisst forhold til personlighetsutvikling og dermed mer går i sine gamle vaner fordi de ikke vet bedre.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Jeg kan si rett ut at jeg er skikkelig dårlig med jenter, aner ikke hvorfor men har hatt litt lav selvtillit tidligere osv...

Ihvertfall med jenter jeg liker/er litt betatt av. Tidligere har det vært de som har tatt kontakt i starten og vist stor interesse, jeg viser selvfølgelig interesse tilbake også og vi er ganske mye sammen. De klenger seg på meg og gir masse komplimenter osv, men etterhvert mister de somregel interessen. Virker som de leker meg eller noe, plutselig prater de alltid med noen andre hvis det er mange folk der, virker som om de gjør det bevist også... Jeg skjønner ikke, er det noe jeg gjør feil?

Lenke til kommentar

Målar ikkje du ting litt svart no Ni kon? :) Er PU verkeleg så svart/kvitt som du skal ha det til? Finnes det absolutt ingen middelveg?

Det skal seiast at eg driv å les "The Game" no, berre for å finne ut korleis personar som er inne i dette miljøet tenkjer, eg er ikkje ferdig enno så kan ikkje heilt dra mine eigne konklusjonar :)

Lenke til kommentar

Det finnes dessverre ingen middelvei...

Dette er som å trene kampsport. Jo lengre du trener, desto mer handler du instiktivt. Den dagen du blir overfalt skjer alt automatisk for du tenker ikke lenger...

En PUA er på samme måte, og i krig og kjærlighet er alt lov. Før han vet ordet av det sitter han å spiller på knapper han vet fungerer. Skummelt.

Jeg har ikke noe imot PU, men jeg advarer om det. Noen tror sikkert jeg er en PUA, noe jeg definitivt ikke er. Jeg er en fallen engel som har mistet kjærlighetens vinger :(

PU går kun utover en selv, og jo lengre man praktiserer jo værre er veien tilbake til lyset :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...