Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri

Anbefalte innlegg

Men, hvordan gamer du? Sånn jeg har forstått det gamer du helst på natt. "Det som skjer i fylla, blir i fylla".

Feil. Jeg drikker ikke. Det er det som er greia. Jeg kan ikke drikke av den enkle grunn at jeg har vært avhengig av rus tidligere. Så du ser det er ikke bare enkelt å skulle først bli rusfri, bygge livet opp igjen, bli kvitt sosialangsten, og så etterhvert nå starte gaming i tillegg, men dog uten alkohol. Får en stor fordel når jeg først kommer inn i det og er over det med AA osv, men det er så paralyserende å gå bort til damer grunnet manglende erfaring osv, derfor tenkte jeg å skaffe noen dater her og der på nett både for å få litt mer erfaring og ikke minst få litt mer interaksjon med damer generelt. Har vært på byen noen ganger og prøvt meg litt her og der, noen ganger har det gått jævlig bra og andre ganger ikke, men sånn er det vel bare. Men jeg er ikke så veldig fan av å gå ut sånn hele tiden og på dagtid er det "bittelitt" skumlere kan du si. Greit når man vet at folk er fulle :p Men jeg skal få det til, er ikke snakk om noe annet. Har drevet med så mye selvutvikling nå at jeg vet at når jeg først begynner med noe så kan jeg ikke legge det fra meg rett og slett pga bevisstheten om at det finnes noe bedre. Så før eller seinere kommer det :) Derfor koser jeg meg litt med nettsjekking foreløpig. Har hatt så mye frykt i forhold til dette at jeg har ikke turd det en gang tidligere.

Edit : Det vblei en smule rotete, men det var vel sånn noenlunde forståelig. Søkte forresten ikke noe sympati for noe som helst her, men bare forklarte litt hvordan ting har seg.

Endret av Skalle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er kult med nettsjekking er at man må være jævlig kreativ på introen :)

Jenter på nett mottar sikkert bøttevis med mails hver dag. Herregud, selv handikappa warpigs får masse komplimenter HVER dag på nett. Og jenter sjekker oppover på nett, ergo må man klare å skille seg ut enda mer kreativt enn tidligere.

Det holder ikke skrive "syns du rosa skjorter på gutter er homofilt, og følge opp med noen morsomme bilder". Det er nemmelig vanskelig å bryte isen, og derfor må man tilpasse seg hver enkelt dame.

En annen ting er at nettsjekking gir en del trening med å holde samtalen i gang. Man får liksom ikke target i seng på 2 minutter. Så dermed må man være kreativ

Jeg er på www.sukker.no og har gjort masse erfaringer.

For det første:

Damene der inne er ute etter SEX. Ja du leste riktig. Sex. Har hatt bøttevis med sexpartnere som direkte er fra sukker de siste 6 mndene. Ingen av de har vært ute etter forhold (hvertfall ikke med meg) og det er en grunn at de samme damene er der mnd etter mnd

For det andre:

Damene ser som regel bedre ut på bildet enn IRL. Fy faen så skuffa jeg har blitt når en mulig hoten som ranker seg selv som atlet, vralter seg inn på restauranten bare for å bestille 18 big mac, 8 pomfri og 1 liter coca-cola LIGHT bare fordi hun er på slankern

Kan sikkert tipse om profil og hvordan man legger opp den, men om ingen er intresserte lager jeg ikke noe lengre avhandling her. Kan også dele en del kule åpnere jeg har der. Men det som virker på en må nødvendigvis ikke virke på noen andre. Så hvordan er interessen for å diskutere litt ulike teknikker.

Finnes det et lukka forum no sted så vi kan linke til profiler og bilder og slikt? :engel: ehhh :sortengel:

Lenke til kommentar

Nice man! Jeg drikker heller ikke. Og for å si det sånn, den første tiden var det jævlig kjedelig å gå ut. Staten min var LANGT nedi dass sammenlignet med de som var fulle og bare gav faen. Men, etterhvert har jeg blitt langt bedre til å pumpe state i edru tilstand. Haha, måtte seriøst le da jeg ble stoppet på scotsman og vakten spurte om alt var i orden.

Greit, jeg puler ikke 3 chicks om dagen, men dette var et mål jeg var veldig fornøyd med: Å ha det fett på by'n i edru tilstand. Det er også mye lettere å ta det videre derifra når man har etablert det mindsettet hvor man driter i hva som skjer og virkelig digger livet, men også først og fremst seg selv. Min selvtillit har skutt til værs siden jeg begynte med pu. Men seff, litt ekstern validering er alltid morro å få. Det gjelder for oss alle.

Skalle, du tar selvsagt ting i ditt tempo. Men, avogtil pusher man seg ikke like hardt som man burde. Det gjelder for meg også ;)

Men, respekt! All credit til deg som går ut og praktiserer game. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen. De fleste ender bare opp som Keyjockers. Man må ha baller for å bli en PUA.

Ni Kon, du hadde et par innlegg om nettsjekking for en evighet siden. La ved profilen din og greier også. Ble selv inspirert og laget en profil utifra "retningslinjene" dine.

Min erfaring med nettsjekking er: Indirekte openers kan bare gå og legge seg.

Lange og kronglete openers funker også dårlig. Som Øyvind sier, så overveldes chicks'ene av enorme mengder mails og gjestebokinnlegg hvor de fleste er i noenlunde denne duren:

"Heisann, beklager at jeg forstyrrer. Ville bare stikke innom og si at du er utrolig vakker. Hilsen lille meg".

Å fy faen. De stinker av betaness!

Så, hva er grunnprinsippet til en PUA?

Skille seg ut.

Finnes uttallige måter å skille seg ut på. Jeg er sikker på at Ni Kon har noen lure bidrag gjemt i sekken sin.

Det som har funket klart best for meg er å bare si random ting. Helt random ting som ikke har noe med saken å gjøre!

F.eks,

"Du, helt seriøst. Juice eller melk?"

"Hvordan gikk det med den broen de holder på å bygge?"

"Utrolig fett igår! Gikk det fint med Mari?"

Jada, det høres helt lame't ut. Men, tingen er. Man kan åpne med hva som helst. I de fleste tilfeller vil ikke jentene huske hva samtalen begynte med. Jeg pleier å stacke videre til en lett og flørtende cold read.

Men, jeg har ikke investert noe særlig mer tid i nettsjekking. Så dette temaet overlater jeg til ekspertene. Og jeg begynner med følgende spørsmål:

Hva er viktigheten av en god profil?

Jeg vil tro det er ganske viktig å ha en velpolert profil med en del bilder av deg selv i sosiale situasjoner. Jeg har selv ikke investert noe særlig i profilen min. Så det blir som regel jeg som må oppsøke motparten, istedetfor omvendt.

By the way, Cajun skal komme med en bok om nettsjekking -> han har drevet en del med det. Sjekk ut hva han skriver.

Over til deg Ni Kon ;)

PUA, Viktig spørsmål til deg i tråden som var rettet mot deg. Jeg lurer på viktigheten av kroppspråk.

Og ja, sommeren blir fet. But then again, somre er ALLTID fete! Bikinisesong :love:

Lenke til kommentar

I min gode gamle biip-tid trengte jeg aldri åpne noen siden det fler ganger om dagen kom positive kommentarer på profilteksten og dem utifra den fikk et godt inntrykk av meg. Etterhvert som jeg skrev mer på teksten sank interessen siden det var veldig få som gadd lese så mye. Skal sies jeg hadde bygd teksten på å fortelle fakta på en humoristisk måte med sterkt overdrevet selvironi.

På nettby er jeg mer avhengig av å gjøre mer selv. Jeg merker at både jeg og jentene har gått lei av brev, så jeg har begynnt å bruke siste dagbøker og kommentere. Da får man gjerne raskt i gang en samtale/diskusjon. Er ikke mange som er vant med at helt ukjente personer kommer frem med kommentarer og sterke meninger på slikt og det ser ut til at det er way to go for meg for tida ihvertfall. Eneste ulempen er at det kan være langt mellom kvalitetsjentene

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Noen av dere som så Derren Brown på TV2 i går? Det var NLP i praksis, det! Over tlf fikk Derren en fyr til å skrive det han ønska seg på en lapp, og uka etter møttes de. Gjennom ankring og snedig samtale hvor han passa på å legge inn triggere hele veien, fikk Derren erstatta minnet om hva fyren hadde skrevet på lappen med BMX-sykkel.

Da han åpna pakka si, blei han helt rystet over at Derren hadde fått det riktig. Enda større blei sjokket da det viste seg at han hadde skrevet skinnjakke på lappen sin fra uka før, for han hadde overhodet ingen minner om å ha ønska seg det. Det hele endte med at han lurte på hva navnet sitt var, hehe.

Det er det jeg alltid sier, NLP er bare bruken av de rette ordene... ;)

Lenke til kommentar
I min gode gamle biip-tid trengte jeg aldri åpne noen siden det fler ganger om dagen kom positive kommentarer på profilteksten og dem utifra den fikk et godt inntrykk av meg. Etterhvert som jeg skrev mer på teksten sank interessen siden det var veldig få som gadd lese så mye. Skal sies jeg hadde bygd teksten på å fortelle fakta på en humoristisk måte med sterkt overdrevet selvironi.

Haha.. Eg hadde ei stund ein lang profil på nettby, så skifta eg til:

Eg er sky, so you make contact.

Fekk sånn 3 henvendelser pr. dag etterpå. Det skal også seiast at eg fjerna at eg hadde kjærast, i same slengen ;)

Lenke til kommentar

Jeg har lurt litt på en sak ang følelser når det kommer til dette spillet, og det å møte mange forskjellige. Jeg er jente selv, og kjenner at dersom jeg tilbringer litt tid sammen med en gutt, men i utgangspunktet ikke er ute etter noe mer seriøst enn det å ha det litt moro, så begynner jeg gjerne og bry meg mer enn det jeg selv vil.

Hvordan er dette for dere guttene? Er det ikke noe problem å date/møte jentene noen ganger for så og bevege seg over til den neste?

Det er vel en av klisjeene i dette. Jenter som møter gutter kun for en ting begynner gjerne å bry seg mer etterhvert, mens gutter syns jenta blir mindre interessant etterhvert, dersom "forholdet" kun er basert på en ting.

Lenke til kommentar

-Lizz-

Følelser er noe du mister i dette spillet. Å mestre kjærligheten og begjæret gjør at man aldri kan elske igjen, men kun kan bli elsket. Jeg tar selvfølgelig avstand til PU. Men igjen er det jo irriterende at en så enkel guide som PUA her har skrevet faktisk fungerer.

Dog skulle jeg ønske jeg var den forelska lille valpen igjen, som gjorde klovnestreker og andre latterlig småfeil, bare fordi jeg var i skyene....

Lenke til kommentar
-Lizz-

Følelser er noe du mister i dette spillet. Å mestre kjærligheten og begjæret gjør at man aldri kan elske igjen, men kun kan bli elsket. Jeg tar selvfølgelig avstand til PU. Men igjen er det jo irriterende at en så enkel guide som PUA her har skrevet faktisk fungerer.

Dog skulle jeg ønske jeg var den forelska lille valpen igjen, som gjorde klovnestreker og andre latterlig småfeil, bare fordi jeg var i skyene....

Man slutter rett og slett å se på jentene som mennesker og heller som verktøy for å se hvor mange en kan få, og hvor langt en kan presse dette? ( Satt litt på kanten...)

Lenke til kommentar

Man ser de kanskje ikke som verktøy...

Noen tipper over og kan få en slags avsky mot jenter - hvor enn syk det høres ut, mens andre fortsatt respekterer kvinnen og verdsetter henne for det vakre hun er. De fleste mener at en kvinne skal forlates i bedre stand enn man fant henne i, og det er nok rett i de fleste tilfeller.

Noen fører statistikker og svartebøker over antall damer, og noen er så syke at de har et kort referat og ikke minst en karakter. Dette er noe som kanskje driver en i starten, og kanskje man kjører konkurranse med seg selv og andre. Men når man når et hvis antall gidder man ikke lenger føre statestikker, og bare fortsetter i eget tempo.

At noen begynner med PU kan skyldes mange ulike ting. Men at PU har noe med kjærlighet å gjøre er det nok ikke. Å kontrollere denne makten er ikke sundt for noen..

Lenke til kommentar
*SNIP*

Du skal bare ta det Ni Kon sier med en klype salt Lizz.

Mange av gutta som driver med dette har ingen problemer med å møte jenter og gå videre til neste, noen beholder de t.o.m som FB's. Greia her er vel mer eller mindre at mange hindrer demselv i å la seg føle noe mer rett å slett fordi det vil hindre deres fremgang.

Enkelte der i gjenn, dater, puler og finner til slutt ei dame de vil være med - så det er fult mulig å både bli elsket og elske selv.

Du sier at gutta synes jenta bli mindre interessant. Er alt ettersom hvor fort man lar et menneske entre sitt liv og sin hverdag. Er en dårlig greie å møtes 5 dager i uka når man fatter interesse for noen, lettere å bli feddup.

Lenke til kommentar

Veeel.. Eg har forstått det litt slik frå PUA at han bruker PU for å leite seg fram til den kvinna han vil ha. Dvs. at han får utforsket terrenget såpass mykje at han faktisk kan bortimot velje seg ein kjærast han veit han vil få det fint med. Same verdiar osv osv.

Det er vel ikkje slik at med ein gong ein ha kome ut av "PU-skapet" har ein mista alt som kalles kjensler :)

Lenke til kommentar
Veeel.. Eg har forstått det litt slik frå PUA at han bruker PU for å leite seg fram til den kvinna han vil ha. Dvs. at han får utforsket terrenget såpass mykje at han faktisk kan bortimot velje seg ein kjærast han veit han vil få det fint med. Same verdiar osv osv.

PUA sier nå så, hvor han ender opp er vel en annen sak, hihi :)

Jeg tenker nå slik at la oss si, du har hatt 300 ulike damer, og den ene du plukker ut av de 300 MÅ det jo være noe mer med. Sikkert større sjangs for et vellykket forhold enn at man tar det første man kommer over, bare for å sette det på spissen, men som jeg sa.. større sjangs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...