Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Dicktator, er så rått når han åpner med "Are you retarded?" og klarer å ro seg så jævlig bra ut av situasjonen! Haha, må bare le når jeg ser det. Det er så fett.

 

Men ja, Cajun virker veldig kul og laidback. Digger stilen hans.

 

Har sett noen klipp med Mystery, men det hele blir bare stivt og kunstig i sammenligning. Viben virker mye mer genuin og koselig med Cajun.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men tankenes kraft er likevel begrenset.

 

Jess. Men her ligger altså utfordringen. Hvor langt strekker disse begrensningene seg...? To av mine bedre wings er leger og han ene har en del med hjernen og gjøre osv.. (Skal innrømme jeg ikke har gravd så dypt inn i nøyaktig hva han gjør), men når vi sitter å diskuterer brainstuff så overrasker det meg nøyaktig hvor lite man faktisk vet om menneskehjernen. Du har jo feks autister, som utnytter et mye større potensiale av hjernen, så det er jo bevist mulig å kunne strekke det MYE lengre enn det vanlig psykologi mener er grenser. Etter å ha oppdatert meg på en del om dette så blir jeg bare mer og mer overbevist om at pu er lettere å bevise enn motbevise. NLP faller jo innenfor dette.

 

Man kan kanskje ikke bevise det 100% vitenskapelig (PR dags dato!), men når man ser det fungere om og om igjen så råder det liten tvil for meg.

Det eneste som mangler da er gutta i hvit frakk som trenger ballast for å skrive i "psychology today"...

Lenke til kommentar
Ja, hva ser du etter i en jente?

 

Det så mangt, og veldig situasjonsavhengig. Jeg går fint til sengs med en dame pga viben hun sender ut. Utseende betyr for meg, som alle andre menn, mye. Menn legger verdi i utseende til en kvinne, mens kvinner legger verdi i hvordan mannen ER.

Utseende varierer veldig.

 

Jeg er notorisk kjent for å jakte på eldre damer (cougars) da jeg finner det spennende, og er ute etter jenter jeg ser er seksuelt frigjorte. Da slipper jeg mye pes med LMR og det er mye lettere å dra ut den indre sluten hennes. ;)

Utenom det svelger jeg over brunetter. Litt kortere enn meg (er 186 og da har vi offisielt for første gang sagt noe om mitt utseende her på diskusjon ;) ), mørk brunette, store øyne og slank kropp. Er en "butt-guy" og unngår damer med for store pupper...

 

Det er meg i et nøtteskall. Men har selvsagt vært på damer som ikke fyller disse prefferansene...

 

Har sett noen klipp med Mystery,

 

zzzZZZzzzzz.. Mystery er og blir en tulling...

 

Cajun har et utrolig behagelig vesen. Sylskarp kalibrering og et stabilt inner game som skinner igjennom kroppspråket hans. Han har "skjønt det"

Lenke til kommentar

Hørt om konseptet "Flow"? Eller å være In the Zone? Flow er en state hvor man er sykt fokusert på noe. Konsentrasjonen er så høy at man stenger ute alt som ikke har noe med det man konsentrerer på. Man er så fokusert på et område at vi ikke har ressurser nok til å oppfatte andre impulser.

Jeg har ikke mye peiling på autister, men, det virker som de som klarer å gjøre sånne helt syke ting ikke er i stand til å komme seg ut av Flow. At vi normale mennesker har evnen til å bevege oss inn og ut av the Zone.

 

Mystery Method er utgått på dato, men teoriene hans om sosial interaksjon, om alle mekanismene er interessante.

Lenke til kommentar
Hørt om konseptet "Flow"? Eller å være In the Zone? Flow er en state hvor man er sykt fokusert på noe. Konsentrasjonen er så høy at man stenger ute alt som ikke har noe med det man konsentrerer på. Man er så fokusert på et område at vi ikke har ressurser nok til å oppfatte andre impulser.

Jeg har ikke mye peiling på autister, men, det virker som de som klarer å gjøre sånne helt syke ting ikke er i stand til å komme seg ut av Flow. At vi normale mennesker har evnen til å bevege oss inn og ut av the Zone.

 

Mystery Method er utgått på dato, men teoriene hans om sosial interaksjon, om alle mekanismene er interessante.

 

 

Joda, jeg kjenner godt til mekanismene bak state.

 

Ta å les disse to artiklene Raijin:

 

http://blogs.psychologytoday.com/blog/the-...figure-out-th-0

 

http://blogs.psychologytoday.com/blog/the-...me-male-brain-w

 

Det kan forklare litt mer rundt fenomenet... (Korte artikler, men forbanna solide og anbefaler alle her å lese igjennom de. Tar dere 5 minutter)

Lenke til kommentar
Placebo blir som selvhypnose. Hooket opp med en psykologistudent i Berlin ifjor. Grei jente, men har glemt navnet. Jeg ha alltid vært interessert i slike mindstuff, så jeg spurte henne ut hypnose. Ble skuffet over at det ikke var noe sånt som hypnotisk transe. Barndomsfantasier! Men, hun fortalte meg at hypnose var noe vi alle brukte i hverdagen. Det er helt vanlig.

 

Som når en skøyteløper gjør seg klar til å ta et fancy hopp. Hvis løperen sier til seg selv "Dette klarer jeg ikke, dette klarer jeg ikke" hele tiden er sjangsene for at han klarer det mindre enn hvis han sier til seg selv at han klarer det.

Det stemmer det, men er ikke nødvendigvis noe psykisk. Har vel mer med at man pumper mer adrenalin når man tenker sånn og dermed får en bedre kons, reaksjon, raskere muskler og reflekser

 

Dicktator, er så rått når han åpner med "Are you retarded?" og klarer å ro seg så jævlig bra ut av situasjonen! Haha, må bare le når jeg ser det. Det er så fett.

Haha, tøft :) Det skal jeg prøve ut, tviler ikke på at det funker bare man får fram at det er ment spøkfullt, ikke seriøst

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Du har hørt om Derren Brown.

Jess. Bruker ofte å shortchange på butikken (Få personalet til å gi meg tilbake mer penger enn normalt) for å teste ut en del av det han snakker om, og det er utrolig effektivt.

Kan fortelle en rask historie om dette:

 

Stod på 7-eleven. Shortchanget en ekspeditør og fikk tilbake 130 kr mer enn jeg egentlig skulle. Så fortalte jeg han hva jeg nettopp hadde gjort (som jeg alltid gjør btw og gir pengene tilbake), og uten at han var klar over det gjorde jeg det igjen. rett etter at han hadde blitt bevisst på det.... Figure that..

 

NLP er vanskelig å bevise ved hjelp av vitenskapelige tester.

 

Spørsmålet jeg stiller: Er det viktig for deg at en grå professor bekrefter dette...? Altså tenk litt på det. Du trenger ekstern bekreftelse på noe du vet egentlig fungerer. Dette vil bare skape mentale hindringer for deg, og gjøre at du setter opp barrierer og snubler i føttene dine når du skal gjennomføre feks patterns. Kan sammenlignes med at man har et unhealthy mindset på toppen av et sunt et. Mitt tips: Drit nå i hva som kreves av dokumentering. Lær,eksperimenter, utfør og implementer...!

 

 

 

Jeg liker å gi ting en sjanse, men samtidig er det lurt å beholde sin kritiske sans.

 

Greit å være kritisk, men pass på at det ikke kommer i veien for din utvikling (Ref:Ovenfor)

 

Nettopp anskaffet meg en utrolig rå ebok-leser :love:

 

Name it please

 

Er det utviklingsmessig bra å ignorere hva som fungerer eller ikke kan man spørre seg om. Får man virkelig utviklet seg bedre av å tro på ting som kun fungerer vha placebo, kontra å sette seg inn hva som fungerer "på egen hånd"? FOrøvrig er jo short-changing et litt artig trick, mange som står i kassa er jo relativt bevisstløse, så jeg tviler ikke på at det funker greit i mange tilfeller.

 

AtW

Lenke til kommentar
Normalt: minimum 6 laken. SDA tar 3500,-

 

Men det har vi ikke lov å diskutere så mye her i tråden, men nå vet du hvertfall hva det ligger på. Noen tar så mye som 8-9000, og for long-term training må du beregne å betale alt fra 40 000 til 100 000 avhengig av firma

 

Bare til informasjon, så finnes det aktører som ikke er ute etter å blodsuge folk også. Men disse må man leite litt etter, og har ofte et litt annet fokus enn sikt-skyt-nedlegg. :)

 

Forøvrig har jeg en ekstremt dårlig dag. Jeg har på ei truse som truer med å slite av meg klitten i løpet av dagen, noe jeg oppdaga da jeg satt på bysykkelen på vei til jobben. Jobben er i hovedsak årsaken til det dårlige humøret, da jeg bare teller ned til jeg slutter, fordi jeg rett og slett ikke har en eneste oppgave jeg finner interessant.

Godt eksempel på NLP i praksis: Slutt å fokusere på dette! Tenk heller på hvor fin den trusa er på, velg heller å anta at nettopp sånne truser er årsaken til alle ass-gutta (Dankwah og PUA, this one's for you, hehe), kjenn på gleden og entusiasmen ved å slutte på jobben og begynne med noe man faktisk brenner for.

 

Lizz, jeg vil av ulike årsaker (som jeg kanskje vil "avsløre" seinere) ikke si så mye om hva jeg mener om PU osv, bortsett fra at det ikke trenger å være så mystisk som mange later til å tru. Jeg har møtt gutter som holder på med dette som ikke klarer å snakke, fordi alt de gjør er å se på meg og kroppsspråket mitt, for på den måten liste ut hva jeg egentlig mener, og deretter bruker de masse tid på å finne på den perfekte responsen. Innen den tid har jeg gått videre.

 

Derfor: Lek, vær entusiastisk, tenk positive tanker, vær bevisst på egen virkning på folk, og bytt ut destruktive adferdsmønstre (få evt hjelp med å dentifisere dem) med noe som er bra for deg, og ikke overanalyser og fremmedgjør deg fra andre mennesker.

 

Peace out. :)

Endret av SandyEyeCandy
Lenke til kommentar
Haha, at PU-gutta var rumpemennesker var interessant. Er ikke overrasket, men allikevel. Artig detalj.

 

Tenk da.

 

Scarlett Johnsons Tit's vs Vida Guerra's ass.

 

Ikke si at du ikke hadde gått for assen!?

 

Ah, nok pervo prat! Ferdig på jobb for nå, later guys!

Lenke til kommentar
Gjest Guest_WonderBoy_*

Kjapt spørsmål - enkle svar?

 

Tråden inneholder mye generell konversasjon som jeg ikke hele tiden får meget mye ut av.

 

David DeAngelo er visst outdated; så...

 

Jeg skal fordype meg enda mer i emnet nå og lurer derfor på;

 

- Hva skal jeg lese?

 

- Hvilke videoer skal jeg se?

- Har lastet ned Foundations og må vel begynne se gjennom denne selvom fyren ikke akkurat så ut som gudenes gave til kvinnen - men det er vel således ikke det som fører frem til en kvinnes gunst (utseende)..

 

Kjør gjerne på med tips :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...