Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PUA, Så, hvis jeg vil lære opp min søster bør jeg ta henne med meg når jeg ser på Foundations?

 

Absolutt. Imo er det viktigste en jente kan gjøre for å lære dette å bli bevisst. At hun vet hvorfor hun føler X når X skjer osv. Samt verdier, mindsets osv... Game...

 

Når lillesøsteren min blir stor nok til å skjønne noe, og prate tilbake igjen utenom gurglelyder, så skal hun bli prentet inn med alt dette. Hun har både meg og min bror som driver med game, og hun skal på alle måter lære seg dette fra morsmjelka

 

 

Hvordan går det med hjemmesiden du holder på med PUA? Ser litt fram til den :)

 

Det tok lengre tid enn forventet. Vært igjennom 5 webdesignere nå, og sistmann havnet på rehab... Jay.. *Himle*

 

Men har funnet en stabil en nå, så om noen uker ser den ut til å være klar.

 

Tøff bransje? :p

 

Eg vet ikke om det er lov å spørre i denne tråden om dette, men hva ligger ca en workshop på her i norden?

 

Normalt: minimum 6 laken. SDA tar 3500,-

 

Men det har vi ikke lov å diskutere så mye her i tråden, men nå vet du hvertfall hva det ligger på. Noen tar så mye som 8-9000, og for long-term training må du beregne å betale alt fra 40 000 til 100 000 avhengig av firma

 

Lærer faktisk hun og venninna hennes opp i dette.

 

Perfect

Lenke til kommentar
Så du er positiv til at jenter verden rundt skal få vite om opplegget PUA? Vil ikke det ødelegge gamet?

 

Herregud nei. Man kan vri det så ufattelig rundt fra å være det samfunnet ser på det som (manipulering etc...) til å bli en virkelig sinnsvak kjerneverdi i en kvinnes øyne.

 

Jeg ønsker flere jenter i gamet. Jeg ønsker at sosaidynamikk (ikke i pop-psykologi form) skal inn som pensum i skolene. Snakket med en NLP trener i dag og hun fortalte meg at NLP blir tatt inn på sjøkrigsskolen snart. Så det er et skritt på vei...

 

Kvinner som vet om game er bare helt fantastisk. Ta feks Sandy eller Ara. Har hatt mange, gode lange samtaler med de om game.

 

Slik som en kompis av meg sa:

 

"Hvis du vil lære engelsk. Går du til en nordmann som kan engelsk, eller en engelskmann?"

 

Jenter som er bevisste på dette kan være en så utrolig stor ressurs.

Endret av PUA
Lenke til kommentar
Jeg ønsker flere jenter i gamet. Jeg ønsker at sosaidynamikk (ikke i pop-psykologi form) skal inn som pensum i skolene. Snakket med en NLP trener i dag og hun fortalte meg at NLP blir tatt inn på sjøkrigsskolen snart. Så det er et skritt på vei...

 

Hva er det som er mer pop-psyokologi enn NLP? Det har ikke akkurat et solid vitenskaplig fundament...

 

AtW

Lenke til kommentar

Sweet, PUA. Da blir det meg, lillesøster og Durden sammen med en dunk popcorn.

 

Men, jeg er overrasket over hvor mye du omfavner NLP. Vitenskapelige tester har ikke klart å bevise de skandaløse kravene NLP-forkjempere kommer med.

 

F.eks det øyediagrammet.

Lenke til kommentar
Sweet, PUA. Da blir det meg, lillesøster og Durden sammen med en dunk popcorn.

 

Men, jeg er overrasket over hvor mye du omfavner NLP. Vitenskapelige tester har ikke klart å bevise de skandaløse kravene NLP-forkjempere kommer med.

 

F.eks det øyediagrammet.

 

Jeg er langt i fra noen mester på NLP. Så ha det i bakhodet.

 

Men, selv om mye av både PU teori og NLP teori ikke er godkjent ennå, så kommer man fremdeles ikke unna det faktum at det fungerer.

 

Hvis noe fungerer konsistent, hos flere mennesker med flere personlighetstyper, regner jeg det som noe reelt. Og fakta...

 

Jeg trenger ikke bekreftelse fra et panel med psykologer som har begravd hodet i boka de siste 50 år på at noe jeg har pult på gang på gang på gang fungerer...

 

Innenfor NLP er jeg særlig interessert og bruker aktivt ankringsteknikker og beliefsendringsteknikker. Har coachet mange i dette og de har alle fått positive forandringer i etterkant.

 

= Det funker

Lenke til kommentar

Placebo må ta mye av æren for at ting "funker". Sannheten er ikke det viktige, men hva man tror er sant.

 

Dette er so fucking true!

 

Du har hørt om Derren Brown. Han har skrevet en bok om teknikker han bruker i sine forestillinger, Tricks of the Mind. Utrolig fet bok! I boken tar han for seg hypnose, hukommelse og også NLP. Ja, noen ting fra NLP funker, men han forholder seg skeptisk til størsteparten av kunnskapen angående NLP.

 

NLP er vanskelig å bevise ved hjelp av vitenskapelige tester. Eksempelet hans er dette øyediagrammet. Du vet det diagrammet hvor man kan se om du dikter opp noe eller henter frem et minne osv. osv. Hvis jeg spør deg hvordan det ville føles å bade i et basseng med meitemakker så skulle dette egentlig trigge den kinestetiske forestillingen. Problemet er at du kanskje først ser for deg et basseng med meitemakker og dermed trigger visuell fantasi.

 

Jeg liker å gi ting en sjanse, men samtidig er det lurt å beholde sin kritiske sans.

 

Har tenkt å lese "From Frogs to Princes" en eller annen gang. Nettopp anskaffet meg en utrolig rå ebok-leser :love:

Lenke til kommentar
Jenter som er bevisste på dette kan være en så utrolig stor ressurs.

 

Mener du ifht de jentene du møter, eller i form av venninner som "hjelper" deg til å forstå jenter?

 

Jeg må si at dette er veldig spennede, og det hadde vært sinnsykt morsomt å se noen av dere "in action" for å se på de forskjellige responsene dere får, og de teknikkene dere bruker! Men dette er vel ikke bare for å møte jenter, men kan vel implementeres på de fleste områder i livet. Jobb, sosialliv osv...? Hører mest snakk om dette ang sjekking, og det å få jenter...

Lenke til kommentar
Mener du ifht de jentene du møter, eller i form av venninner som "hjelper" deg til å forstå jenter?

 

Det hender at jeg bruker instant-pivots (kvinnelige wings) i felt. Dog dette er sjeldent og noe jeg har gjort for å lære meg det.

Snakker da hovedsaklig om kvinner som kontakter meg. Kvinner som har kommet inn i min verden i en eller annen form og vært interessert i dette. PUM er helt rå på det å relatere game til jenter. Han intervjuer kvinner om sex og fantasier og har et helt villt annlegg for det. Jeg på den andre siden stresser ikke så mye med det. Jeg har en 4-5 jenter nå jeg snakker game med. Primært Ara og Sandy, og har mer enn nok med å holde styr på de ;) hehehe...

 

 

Jeg må si at dette er veldig spennede, og det hadde vært sinnsykt morsomt å se noen av dere "in action" for å se på de forskjellige responsene dere får, og de teknikkene dere bruker! Men dette er vel ikke bare for å møte jenter, men kan vel implementeres på de fleste områder i livet. Jobb, sosialliv osv...? Hører mest snakk om dette ang sjekking, og det å få jenter...

 

Det å sjekke innenfor PU (Personlig-Utvikling) er for meg et verktøy for å forbedre mine sosiale muskler. Dette vil selvsagt gjenspeile seg i alle situasjoner. Ta feks neste uke så skal jeg ha foredrag på BI om intervjuteknikker og bruk av PU mentalitet i jobb og CVer... Et godt eksempel på et annet bruksområde.

 

In-field videoer vil selvsagt komme ;) Bare vi får opp nettsiden og får litt tid på oss til å lage nok treningsprogrammer

Endret av PUA
Lenke til kommentar
Placebo må ta mye av æren for at ting "funker". Sannheten er ikke det viktige, men hva man tror er sant.

 

Dette er so fucking true!

 

Dette er mindsets i praksis. Jeg har vært på et to-dagers personprofilanalyse kurs og salgskurs nå. Basisen i alt slik er mindsets.

Mitt hovedfokus innenfor dette, er å ha de riktige mindsettene på de riktige tidspunktene. Så du har helt rett i at det er fucking key.

Hvis man har feks 70% insane mindset og 30% insane kalibrering, trenger man i grunn ingenting mer...Men for å lære kalibrering må man lære seg sosialdynamikk osv... Så det blir jo en sirkel.

 

 

Du har hørt om Derren Brown.

Jess. Bruker ofte å shortchange på butikken (Få personalet til å gi meg tilbake mer penger enn normalt) for å teste ut en del av det han snakker om, og det er utrolig effektivt.

Kan fortelle en rask historie om dette:

 

Stod på 7-eleven. Shortchanget en ekspeditør og fikk tilbake 130 kr mer enn jeg egentlig skulle. Så fortalte jeg han hva jeg nettopp hadde gjort (som jeg alltid gjør btw og gir pengene tilbake), og uten at han var klar over det gjorde jeg det igjen. rett etter at han hadde blitt bevisst på det.... Figure that..

 

NLP er vanskelig å bevise ved hjelp av vitenskapelige tester.

 

Spørsmålet jeg stiller: Er det viktig for deg at en grå professor bekrefter dette...? Altså tenk litt på det. Du trenger ekstern bekreftelse på noe du vet egentlig fungerer. Dette vil bare skape mentale hindringer for deg, og gjøre at du setter opp barrierer og snubler i føttene dine når du skal gjennomføre feks patterns. Kan sammenlignes med at man har et unhealthy mindset på toppen av et sunt et. Mitt tips: Drit nå i hva som kreves av dokumentering. Lær,eksperimenter, utfør og implementer...!

 

 

 

Jeg liker å gi ting en sjanse, men samtidig er det lurt å beholde sin kritiske sans.

 

Greit å være kritisk, men pass på at det ikke kommer i veien for din utvikling (Ref:Ovenfor)

 

Nettopp anskaffet meg en utrolig rå ebok-leser :love:

 

Name it please

Lenke til kommentar
Lizz, sjekk ut Cajun

Helten min!

 

Han var mildt sagt rå. Synes han har en kul væremåte, selvtilliten var jo enorm.

 

Og etter å ha sett han i aksjon, innser jeg virkelig at utseende ikke er av betydning.

 

Helt enig! Fantastisk og se hvordan han klarte å få emailen deres, og dermed også få alle de andre jentene i rommet til å lure på hvem denne karen med 4 jenter rundt seg er! hehe...

 

PUA: Hvilke jenter er det dere går bort til egentlig? Kommer kanskje ann på hva målet er eller..;)

 

Hadde vært bra og hørt mer fra Sandy hva hun sier om dette for jenter!! (mulig mye har blitt tatt opp her, men orker ikke lese alle sidene :S:S)

Lenke til kommentar
PUA: Hvilke jenter er det dere går bort til egentlig? Kommer kanskje ann på hva målet er eller..;)

 

Jeg går ikke mye bort til jenter lengre. Har vært hardcore på dancegame de siste månedene, og stort sett blir jeg åpnet selv. Så socialproofer jeg meg med de for å få tak i target...

However, de neste to helgene blir en "tilbake-til-røttene" mission for meg og noen wings. Vi skal ut og øve på openers hele fredag for å freshe opp gamle kunnskaper, lørdag blir isolering og wingtrening osv...

Mener du hva jeg SER etter i en jente på byen?

Lenke til kommentar

Placebo blir som selvhypnose. Hooket opp med en psykologistudent i Berlin ifjor. Grei jente, men har glemt navnet. Jeg ha alltid vært interessert i slike mindstuff, så jeg spurte henne ut hypnose. Ble skuffet over at det ikke var noe sånt som hypnotisk transe. Barndomsfantasier! Men, hun fortalte meg at hypnose var noe vi alle brukte i hverdagen. Det er helt vanlig.

 

Som når en skøyteløper gjør seg klar til å ta et fancy hopp. Hvis løperen sier til seg selv "Dette klarer jeg ikke, dette klarer jeg ikke" hele tiden er sjangsene for at han klarer det mindre enn hvis han sier til seg selv at han klarer det. Ja, Mindset er key, som du sier, men tankenes kraft er likevel begrenset.

 

Damn! Har sykt lyst til å lære meg det greiene hvor han betaler med hvite papirlapper og får mottakeren til å tro at det er penger. Helt rått! Jeg var litt skeptisk i begynnelsen, men traff svigerdatteren til en på jobben som er psykolog. Jada, jeg er en psykologmagnet :cool:

Jeg fortalte henne om min fascinasjon av Derren Brown og alle de tingene han klarte å utrette og om det i det hele tatt var mulig. "Pfft, det der papirtrikset klarer jeg også. Er HELT vanlig". Wicked!

 

Jeg trenger ikke en bekreftelse fra en fyr i hvit frakk. Men ja, jeg trenger en ekstern bekreftelse, i likhet med deg. Jeg trenger å se at det jeg gjør funker/kan funke med nok øvelse. Jeg vet PU funker, derfor tror jeg på det.

 

Det er et par eboklesere på markedet nå. De fleste med 6"-skjerm. Jeg skaffet meg en iRex iLiad. Denne har 8.3" skjerm og noen fancy features som gjør at den egner seg bedre til pdf'er og slikt som jeg har haugevis av. Kommer ut noen nye modeller nå til høsten.

Det kuleste med ebokleserne er skjermen. Jada, den er bare i svarthvitt. Men det er elektronisk blekk! Helt rått å se på første gangen. Og så blir du ikke like trøtt i øynene som når du leser på PC-en.

Lenke til kommentar
PUA: Hvilke jenter er det dere går bort til egentlig? Kommer kanskje ann på hva målet er eller..;)

 

Jeg går ikke mye bort til jenter lengre. Har vært hardcore på dancegame de siste månedene, og stort sett blir jeg åpnet selv. Så socialproofer jeg meg med de for å få tak i target...

However, de neste to helgene blir en "tilbake-til-røttene" mission for meg og noen wings. Vi skal ut og øve på openers hele fredag for å freshe opp gamle kunnskaper, lørdag blir isolering og wingtrening osv...

Mener du hva jeg SER etter i en jente på byen?

 

 

 

Ja, hva ser du etter i en jente? Hva er det som trigger deg ved en jente før du "får tak" i henne. ( må unnskylde meg, men jeg er veldig lite inn i disse uttrykkene :p)

 

Uansett, så handler det vel mest om det og ha det moro, danse, skravle, bli kjent med nye mennesker:D Eller..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...