Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Dersom du vil bli en god sjekker brenne og gløde for dette, samt at du MÅ ha noen lunne medfødte egenskaper som gjør deg til det lille ekstra.

Hva mener du med dette, mer spesifikt?

 

Intelligens, utseende, kreativitet, refleksjonsevne?

 

"Det lille ekstra", hva er det?

 

Det meste kan læres så lenge man går inn for det.

 

Noen tror at om de trener hardt nok og lenge nok så blir de mestre, men dessverre er det feil. Det er nemmelig slik at ikke alle kan vinne 5 mila på langrenn eller være spiss på Liverpool. Selv om du trener 24-7.

 

Det lille ekstra kan være Intelligens, utseende, kreativitet, frefleksjonsevne, empati, rytme, ære, makt, flaks osv. Veit da faen jeg hva det lille ekstra er, men noe er det :)

 

 

Raijin:

 

Hva de konkluderer med i dvd samlingen er klekkende likegyldig. Jeg har observert talenter i lang tid, og jeg har selv erfart så alt for mye. Har du kanskje hørt uttrykket "Easy come, easy go"...

Jeg bare advarer at man ofrer noe, når man ønsker å mestre the art of love. Jeg har konkludert med at man ofrer sin egen kjærlighet.

 

For den som har jakten stikkende dypt, klarer ikke legge den vekk uansett hvor gjerne de vil det :(

 

 

 

Jeg deltar allikevel i tråden og observerer en rekke kunnskapsrike jævler her inne, og skulle jeg noen gang få en datter hadde dere måtte lage en ny tråd om hvordan komme forbi den syke faren. For jeg hadde passet noe inni helvete på....

 

Uansett. Jeg vet ikke selv om jeg er fortapt eller ikke, men jeg håper jeg finner kjærligheten en dag. Inntil da er jeg absolutt darkside jediridder i det store intergalaktiske spillet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nikon, jeg er helt uenig med deg. Ved aa laere seg PU vil man ikke bare vaere i full stand til aa elske, men ogsaa sette mye mer pris paa ei jente. Dette blir tatt opp i den foerste DVD-en av Foundations.

 

Tatt opp i DVD eller ikke. Realiteten er at folk som har hatt mange partnere har vanskligere for å holde sammen med folk på sikt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Fra ifrom.no

 

Familiefedre har mindre testosteron Gifte menn som tilbringer tid med familien har lavere testosteronnivå enn ungkarer. Den biologiske forklaringen kan være at et lavere testosteronnivå holder mannen igjen slik at han er trofast.

 

Menn som tilbringer tid med familien, har lavere testosteronnivå. Ugifte menn med høye nivåer av det mannlige kjønnshormonet, vil derimot jakte på nye partnere.

 

Bare som et innspill i en lang tråd :)

Lenke til kommentar

ATWindsor: Hvorfor gaar de fra hverandre?

 

 

Vi er ikke skapt for monogami. Det er et konsept som har blitt pushet paa oss.

 

 

Ni kon, Hvis kjaerlighet virkelig er det du oensker, finner du det. Av det du forteller later det til at kjaerligheten til jakten er stoerre enn kjaerligheten til byttet ;)

 

Hvorfor gidde aa hype kjaerligheten saa voldsomt? Kjaerlighet er pur egoisme.

Som min tidligere og meget attraktive laererinne la det frem:

Du vil ikke at hun skal vaere sammen med deg fordi det er saa jaevlig bra for henne. Du oensker at hun skal vaere sammen med deg fordi det gjoer deg glad.

 

 

Argumentet mitt er fortsatt det samme. Akkurat som naar vi ser en edelsten vil vi synes at den er awesome! En juveler-ekspert som har studert tusener av edelstener vil se den for hva den er og vil virkelig vaere i stand til aa sette pris paa en eksepsjonell edelsten naar han kommer over en.

Endret av Raijin
Lenke til kommentar
ATWindsor: Hvorfor gaar de fra hverandre?

 

 

Vi er ikke skapt for monogami. Det er et konsept som har blitt pushet paa oss.

 

Personlig gir jeg beng i hva vi er skapt for eller ikke, vi er ikke skap for å spille data heller, men jeg trives i et monogamt forhold, og jeg synes det er gøy å spille data. Men nå var nå en gang diskusjonen om det stadig tilbakevendende temaet denne ene personen man kunne tenke seg å dele støre deler av livet med. Folk med mange seksualpartnere har vanskligere for å opprettholde et langvarig forhold, det er realiteten, om man ikke synes det er noen ulempe, så er forsåvidt ikke det noe å bry seg med.

 

Og jeg skjønner ikke helt argumentet ditt om hyping, "å nei, kjærlighet gjør deg bare glad, hvorfor er det noe å trakte etter?", ja det stemmer, folk år sjelden inn i et langvarig forhold for å gjøre andre en tjeneste. Jeg ser ikke helt problemet med det, man får gjensidig glede av det i mange tilfeller, og er ikke det nettopp noe av hovedpoenget med livet? Kanskje er jeg en egoistisk mann, men i hvertfall for meg, så er det det. (og sånn statistikkmessig er folk som er i forhold lykkligere enn enslige også)

 

AtW

Lenke til kommentar

Klart, vi har evnen til å bryte løs fra våre faste mønstre, konseptet PU bygger på. Dette krever en innsats. Et forhold krever mer enn en person.

 

Selv om du er klar for å et monogamt forhold betyr ikke det at din partner er det eller makter det i det lange løp.

Å bryte seg løs fra våre naturlige mønstre krever, som vi alle vet, en innsats.

 

Nå legger du ord i munnen på meg. La oss holde dette saklig, ikke sant?

Klart kjærlighet gjør deg glad. Derfor vi trakter etter det. Men, når det er redusert til en gledeskilde, som så mye annet, hva gjør det mer spesielt enn f.eks kjærligheten til jakten?

 

Vi er alle egoister. Og ja, jeg er også her for å ha det gøy ;)

Lenke til kommentar
Klart, vi har evnen til å bryte løs fra våre faste mønstre, konseptet PU bygger på. Dette krever en innsats. Et forhold krever mer enn en person.

 

Selv om du er klar for å et monogamt forhold betyr ikke det at din partner er det eller makter det i det lange løp.

Å bryte seg løs fra våre naturlige mønstre krever, som vi alle vet, en innsats.

 

Nå legger du ord i munnen på meg. La oss holde dette saklig, ikke sant?

Klart kjærlighet gjør deg glad. Derfor vi trakter etter det. Men, når det er redusert til en gledeskilde, som så mye annet, hva gjør det mer spesielt enn f.eks kjærligheten til jakten?

 

Vi er alle egoister. Og ja, jeg er også her for å ha det gøy ;)

 

Ja, det krever selvsagt en innsats å holde sammen, som så mye annet, men går det bra får mman godt igjen for det.

 

Grunnen til at jeg la til det med at det ikke var noe trakte etter var at du uttalte at kjærligheten var hypet, jeg oppfattet deg slik at du mente det egoistiske askpetet gjorde at kjærlighet ikke var noe særlig å jobbe for, beklager om jeg misforsto det. Det er forsåvidt ikkke noe mer spesielt med glede insusert av kjærlighet enn av andre ting. Kanskje med unntak av at det kan være en ganske serk glede, og å være i et forhold jevnt over gjør folk gladere, mao er det en ganske kraftig "gledesprodusent" kontra mye annet. (dessuten er det praktisk å være i et monogamt forhold :))

 

AtW

Lenke til kommentar

Jepp da er vi enige :)

 

Klart kjærlighet er en "legitim" gledeskilde. Vi går ikke rundt og tenker "Oh no! Kjærlighet er så ondt og egoistisk. Fuck love!" Kjærlighet er flotte greier det. Gleden man opplever som nyorelsket er helt fantastisk :love: Steike, nå begynner jeg å høres ut som en liten skolejente her.

 

Men, i likhet med en alkoholrus kaster man fornuften på sjøen i bytte for følelser. Det jeg retter kritikk mot er Oyvinds fremstilling av kjærligheten som noe helt unikt, som det største som finnes. Er kjærligheten den største gledeskilden av alle?

 

Jeg sammenligner en potensiell partner med blåbærmuffins. Jeg elsker blåbærmuffins. Men, å spise blåbærmuffins hver dag i et år? Uansett hvor mye man liker noe går man lei til slutt. Hvis det "noe" er konstant og ikke er i nevneverdig forandring, selvsagt.

Endret av Raijin
Lenke til kommentar
Jo, en ting til, hvis en jente ber dere om å gjette noe om henne, hva gjør dere? Er det en "hoop" som du ikke bør hoppe igjennom eller tar dere utfordringen? Veldig usikker på akkurat dette.

 

Quoter meg selv, da jeg kunne trengt et svar på akkurat dette...

Lenke til kommentar
Jo, en ting til, hvis en jente ber dere om å gjette noe om henne, hva gjør dere? Er det en "hoop" som du ikke bør hoppe igjennom eller tar dere utfordringen? Veldig usikker på akkurat dette.

 

Quoter meg selv, da jeg kunne trengt et svar på akkurat dette...

 

Nå må du slutte å overanalysere. Hun prøver å være morsom og leken, det dummeste du gjør er å sitte på treighets-hesten din og være livredd for å miste ansikt. Gjett det hun spør om, men fokuser kanskje på å ikke svare det hun forventer i stedet. :) Vi jenter tenker sjelden på ting som looper, tru du meg..

Lenke til kommentar
Dersom du vil bli en god sjekker brenne og gløde for dette, samt at du MÅ ha noen lunne medfødte egenskaper som gjør deg til det lille ekstra.

Hva mener du med dette, mer spesifikt?

 

Intelligens, utseende, kreativitet, refleksjonsevne?

 

"Det lille ekstra", hva er det?

 

Det meste kan læres så lenge man går inn for det.

 

Noen tror at om de trener hardt nok og lenge nok så blir de mestre, men dessverre er det feil. Det er nemmelig slik at ikke alle kan vinne 5 mila på langrenn eller være spiss på Liverpool. Selv om du trener 24-7.

 

Det lille ekstra kan være Intelligens, utseende, kreativitet, frefleksjonsevne, empati, rytme, ære, makt, flaks osv. Veit da faen jeg hva det lille ekstra er, men noe er det :)

Jeg er delvis enig med deg. Det er nok ikke alt som kommer like enkelt for alle. Men alle "relitivt normale" kan bli jævlig gode i hva som helst, om de ikke har annlegg for å bli The Mac.

Lenke til kommentar
Jeg sammenligner en potensiell partner med blåbærmuffins. Jeg elsker blåbærmuffins. Men, å spise blåbærmuffins hver dag i et år? Uansett hvor mye man liker noe går man lei til slutt. Hvis det "noe" er konstant og ikke er i nevneverdig forandring, selvsagt.

 

Personlig prøver jeg å skaffe meg potensielle livspartneren med litt mer dybde enn blåbærmuffins :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvordan går det med hjemmesiden du holder på med PUA? Ser litt fram til den :)

 

Det tok lengre tid enn forventet. Vært igjennom 5 webdesignere nå, og sistmann havnet på rehab... Jay.. *Himle*

 

Men har funnet en stabil en nå, så om noen uker ser den ut til å være klar.

 

Tøff bransje? :p

 

Eg vet ikke om det er lov å spørre i denne tråden om dette, men hva ligger ca en workshop på her i norden?

Lenke til kommentar
znip

 

znip

 

Nå må du slutte å overanalysere. Hun prøver å være morsom og leken, det dummeste du gjør er å sitte på treighets-hesten din og være livredd for å miste ansikt. Gjett det hun spør om, men fokuser kanskje på å ikke svare det hun forventer i stedet. :) Vi jenter tenker sjelden på ting som looper, tru du meg..

 

Slapp av, jeg gjettet jeg. (alle tre gangene)

 

Noen som har erfaringer når det av enkelte grunner går en stund mellom hvert treff? (ca 2 uker for min del)

Lenke til kommentar
Favoritten er å gå bort til ei jente med gigantisk utrigning, stirre rett ned i utringningen, holde pekefingrene opp foran brystvortene (ca 10cm i fra) og svirre dem rundt og si: "Er ikke de litt skjeiv?"

Hvordan i helvete ror du deg ut av den? :p hadde jeg gjort det her i byen hadde jeg endt opp med et blått øye og blitt veldig upopulær^^

Kommer helt ann på reaksjonen hennes - improviserer ut fra den.

 

Som jeg nevnte har min nye hobby blitt å leke-fornærme jenter (husk at jeg alltid følger opp med noe annet for å ro meg ut/vise at jeg kødder, men gidder ikke skrive alt her), så en gang når jeg sa de var skeiv, reagerte hun med sjokk og sinne hvor jeg fulgte opp med: "Slapp av, de er fine nok til å dra på jobb ved kaia" (hun var kledd veldig slutty ^^ )

 

Nå som det er midt i eksamenstiden + age of conan ble sluppet ut (hey, gammelt conan-fan) blir det veldig liten gaming. Er dessuten blitt meget lei alkohol etter russetiden.

 

Jeg og min tidligere one-itis er i lag alt for mye, og vi er på mange måter i et fast forhold nå. Merker alikavel at jeg higer etter jakten, og jeg har ikke sluttet med å game - og hun vet om det + godtar det. Lærer faktisk hun og venninna hennes opp i dette.

 

Da er det bare 3 måneder igjen til jeg flytter til England, og DA skal det trappes opp! :D

 

 

 

Forresten, når det gjelder at det tar lang tid mellom hvert møte: jeg har personlig drevet på med ei jente siden før jul, og vi møtes kanskje ute en gang i måneden. Jeg kjører alltid på som om hun traff meg knappe to dager siden og virker som bare det (virker som at hun får mindsettet som om vi hadde møttes sist for to dager siden)

Endret av -Nikken
Lenke til kommentar
Forresten, når det gjelder at det tar lang tid mellom hvert møte: jeg har personlig drevet på med ei jente siden før jul, og vi møtes kanskje ute en gang i måneden. Jeg kjører alltid på som om hun traff meg knappe to dager siden og virker som bare det (virker som at hun får mindsettet som om vi hadde møttes sist for to dager siden)

 

God idé! Det skal jeg ha i bakhodet i morgen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...