Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
At man skal ha fokus på noe annet enn bare det å være seg selv. Jeg tenker aldri over det jeg sier (noe som naturligvis har sine ulemper).

 

Hvis du lærer deg bordskikk, skal du likevel fortsette å spise som et svin fordi matetikette ikke er i din natur?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
La oss bare anta at jeg tror at dette har noe for seg;

 

Hva er poenget med å radikalt endre oppførselen sin for å få aksept hos det motsatte kjønn? Blir ikke dette litt Veslefrikk med fela?

 

Radikalt? Du er jo fortsatt samme person med samme meninger, verdier og livssyn. Hva er det som er så radikalt med dette? Kunne vært greit med et eksempel for å forstå hva du mener.

 

Akkurat det er du vel neppe, vi formes jo blant annet av våre handlinger og erfaringer. At man fortsatt har de samme meningene, verdiene og livssynet er egentlig ganske usannsynlig. Ikke at det trenger å være en dårlig ting såklart.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvis du lærer deg bordskikk, skal du likevel fortsette å spise som et svin fordi matetikette ikke er i din natur?

Tja, analogien din er ikke så aller verst, rent bortsett fra at du bruker frasen "spise som et svin", som antyder at man ikke kan oppføre seg ved matbordet uten å ha noen opplæring i såkalt etikette.

 

Jeg oppfører meg slik det faller meg naturlig, dette trenger ikke å bety at jeg oppfører meg dårlig (hva nå enn det betyr).

Lenke til kommentar
Hvis du lærer deg bordskikk, skal du likevel fortsette å spise som et svin fordi matetikette ikke er i din natur?

Tja, analogien din er ikke så aller verst, rent bortsett fra at du bruker frasen "spise som et svin", som antyder at man ikke kan oppføre seg ved matbordet uten å ha noen opplæring i såkalt etikette.

 

Jeg oppfører meg slik det faller meg naturlig, dette trenger ikke å bety at jeg oppfører meg dårlig (hva nå enn det betyr).

 

 

Du har lært å åpne døren for damene og la de gå inn først. Forandrer du personlighet av den grunn? Hvorfor gjør du det?

Lenke til kommentar
La oss bare anta at jeg tror at dette har noe for seg;

znip

 

Akkurat det er du vel neppe, vi formes jo blant annet av våre handlinger og erfaringer. At man fortsatt har de samme meningene, verdiene og livssynet er egentlig ganske usannsynlig. Ikke at det trenger å være en dårlig ting såklart.

 

AtW

 

Joda, jeg var nok litt for snar der. Vi er ikke akkurat samme person, nei, men hva er problemet med selv-utvikling?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Du har lært å åpne døren for damene og la de gå inn først. Forandrer du personlighet av den grunn? Hvorfor gjør du det?

Det er forskjell på en enkel bevegelse som etter en stund blir autonom og at man aktivt går inn for å gjennomføre en rekke fastlagte punkter i beste DIY-stil.

 

Og la meg få presisere at jeg fremdeles ikke har noe tro på dette opplegget. Kan godt hende det fungerer på en viss gruppe mennesker, men jeg nekter å tro at mine kvinnelige venner forkaster samtlige forhåndskrav og gir etter som følge av en sjekkemetode.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare si meg enig med det innlegget om dansing. På byen er det ofte det plutselig kommer noen bak meg, og begynner med en tragisk dans med beføling og det som hører til.. Da bruker jeg og vennene mine en "kode" som gjør at de trekker meg fort unna, gjerne lengst mulig bort fra typen.. Jeg trenger ikke å ha sett på han engang, turnoff uansett.

 

Hvis derimot en gutt møter blikket mitt, eller oppsøker meg på en annen måte enn de andre "jokkedanserne", får de min oopmerksomhet. Kan de danse til musikken, ha det gøy, litt blikkontakt (med glimt i, og jeg er i heaven!), smiler så er det utrolig turn on, og jeg vurderer å gi mitt virkelige nr ;) Lær dere å danse gutter!

Lenke til kommentar
Over til noe annet her:

 

Vet ikke om dette bare gjelder meg.

Jeg vet at jentene føler dette, men hva med dere gutta?

 

Jeg relaterer faktisk dans med sex. Om en jente ikke kan danse med meg så er det utrolig turn off og hun er "out" i min mening, uansett utseende.

 

Når jeg da mener å danse med meg, så mener jeg det å kunne bevege i takt med meg, føle musikken med meg.

At vi skaper vår egen atmosfære laget av lyst, flørt (push/pull) og begjær.

Har faktisk ingenting å si om hun kan danse eller ikke, så lenge jeg føler at vi er på samme vibe.

 

Har du aldri tenkt tanken at enkelte jenter ikke liker å danse gnukkede inn mot menn?

Jeg er seriøst en av de.. Uansett, så nytter det lite at hun skal danse MED deg om du ikke danser MED henne..

Samspill,samspill.

 

Nå snakker jeg om jenter som viser interesse til meg først.

Det finnes forskjellige måte å skape den atmosfæren jeg snakker om uten å måtte gnukke mot hverandre.

 

Og hvis hun ikke liker den måten jeg danser på så er det next. Verre enn det er det ikke ;)

Men det skal sies at jeg aldri har hørt noe klage.

 

Om jenta viber med meg, så vil hun danse MED meg like mye som jeg danser MED hun.

 

- Dankwah

Endret av Dankwah
Lenke til kommentar

Jeg hadde en litt morsom episode på dansegulvet her sist helg. Dette var noe jeg ellers aldri vill gjort, men var i super bra humør og dret fullstendig i alt akkurat den kvelden. Staten kom etter en lengre periode med en munkholm på en disk ved siden av dansegulvet. Så heiv vi oss på gulvet vi også og så kom jaggu humøret også.

 

Greia var at jeg stod og dansa, så var det to jenter som dansa ved siden av. Jeg tenkte "Nå skal jeg faen meg dytte til hun ene" (litt counter-intuitive), så jeg dytta henne i hofta med hofta mi så hun måtte flytte seg en halv meter. Jeg gjorde det på en leken måte da. Etter tre sånne dytt så begynte jeg å le. Da snudde hun seg mot meg og sa "Er du klar for dette da?" og så begynte hun å gnukke seg intil meg. Det blei litt teit for vi blei stående på samme sted, og blei lite bevegelse. Jeg blei litt satt ut nemlig :p Så hun gikk tilbake og dansa litt med veninna. Så jeg gikk bort etter et minutt eller mindre og dytta til ho igjen. Så kom hun faen meg tilbake. Denne gangen ga jeg faen og dansa med og det blei litt mer bevegelse og var ganske morro. Etterpå skulle de ut en tur og lufte seg. Når de kom inn igjen stod hun på dansegulvet og såg veldig på meg (jeg hadde satt meg ned). Jeg gjorde ikke noe mer. Angret litt da jeg kom hjem og skulle legge meg, men det var greit. Morro var det.

 

Det morsomme var jo at de dyttene funket på den måten. Kompisen min som så på sa : "Eg trodde hun skulle klappe til deg, og så begynte hun å DANSE med deg i stedet." Han skjønte ingenting. hehe :D

Lenke til kommentar
Du har lært å åpne døren for damene og la de gå inn først. Forandrer du personlighet av den grunn? Hvorfor gjør du det?

Det er forskjell på en enkel bevegelse som etter en stund blir autonom og at man aktivt går inn for å gjennomføre en rekke fastlagte punkter i beste DIY-stil.

 

Og la meg få presisere at jeg fremdeles ikke har noe tro på dette opplegget. Kan godt hende det fungerer på en viss gruppe mennesker, men jeg nekter å tro at mine kvinnelige venner forkaster samtlige forhåndskrav og gir etter som følge av en sjekkemetode.

 

Og hva får deg til å tro at "punktene" vi opererer med ikke blir autonome etter en stund?

 

Dette er et fellestrekk jeg har lagt merke til hos en ganske stor andel av skeptikere der ute, og noe jeg har hatt lyst til å spørre om i lang tid:

 

Hverdagen vår er full av ganske kompliserte handlinger vi gjør automatisk fordi vi har gjentatt de såpass mange ganger at det er blitt en tillært refleks, som f eks å sykle, kjøre bil eller brette seg ut som ei sjøstjerne foran håndballmålet.

Forbausende mange "skeptikere" argumenterer imidlertid som om denne mekanismen ikke eksisterer når det gjelder damer, og jeg er oppriktig nysgjerrig på hvorfor folk tilsynelatende mener at man ikke kan bli bedre på "sjekker'n" av å gå bort til 10 jenter pr kveld 4 kvelder i uka, forsøke å starte en samtale og eksperimentere, samt lytte til andres erfaringer og kunnskaper på området, når det samme opplegget beviselig kan få deg til å ville sette trynet i veien for ei lærkule som kommer susende i snørrogførti og bare vil deg vondt.

Tar gjerne imot en utgreiing på denne her :)

 

Mine fem peruanske nuevos soles

Lenke til kommentar
Fordi kjærligheten er noe helt spesielt, må du vite.

 

:roll:

 

Hvordan skal du finne kjærligheten da? Ved å sitte hjemme og game eller snakke med de samme "veninnene" om igjen og om igjen til du til slutt er så utsulta på damer at du forelsker deg i første og beste?

 

Edit : Jada, jeg vet du sansynligvis ikke mente det seriøst. Men jeg måtte :p

Endret av Skalle
Lenke til kommentar
Fordi kjærligheten er noe helt spesielt, må du vite.

 

:roll:

 

Ikke sant... :p

 

Hvis jeg et øyeblikk skulle ta deg 110% blodseriøst så ville det være naturlig for meg å følge opp med spørsmål som hvorfor denne "visse gruppen" mennesker er så stor og variert, hvorfor prinsippene bak de forskjellige metodene har så mye til felles med folk som naturlig har godt drag og som ikke aner hva PU er, og kanskje også hvorfor en del av de der ute er så skråsikre på hvordan både de selv og venninnene deres ville reagert når de ikke har prøvd.

Men, jeg tror det Tyler snakker om i Blueprint Decoded begynner å synke inn, det om "outside their reality"...

 

Mine fem øre.

Lenke til kommentar
Forbausende mange "skeptikere" argumenterer imidlertid som om denne mekanismen ikke eksisterer når det gjelder damer, og jeg er oppriktig nysgjerrig på hvorfor folk tilsynelatende mener at man ikke kan bli bedre på "sjekker'n" av å gå bort til 10 jenter pr kveld 4 kvelder i uka, forsøke å starte en samtale og eksperimentere, samt lytte til andres erfaringer og kunnskaper på området, når det samme opplegget beviselig kan få deg til å ville sette trynet i veien for ei lærkule som kommer susende i snørrogførti og bare vil deg vondt.

Tar gjerne imot en utgreiing på denne her :)

 

Mine fem peruanske nuevos soles

 

Vel for egen del er ikke skepsisen mot at man blir bedre til å sjekke folk på byen. Det bir man helt sikkert om man er litt målrettet. Skepsisen min ligger i den påstått økte sukssesen på mange andre fronter. Feks "å finne drømmedama", få en bedre jobb osv. At man er god til det ene betyr langt i fra sikkert at man er god til det andre. Læringsmessig er det mindre "overlapp" i egenskaper enn folk tror (dvs, man blir gjerne ikke spesielt bedre i en distinkt type matte av å være god i en annen distinkt type feks, til tross fo hva folk tror, selv om folk som har gode medfødte egenskaper og interesse såklart ofte ærer begge deler godt). Og det viser seg jo at folk som har mange partnere har mindre sannsynighet for å holde sammen med noen.

 

Mao PUA/å bli god til å sjekke har noe for seg. Jeg synes bare det er viktig å presisere hva man bir god til. Og evt hva som er baksiden.

 

AtW

Lenke til kommentar

Pua er et stygt ord mener jeg! det hele begynte med Ross jeffries og tok mer av pga mystery og begge de to gutta er losere.

 

For stor fokus på å være kul og for lite fokus på å være mere normal og sunn mengde med selvtillit. Husk at jenter sliter de også og bare fordi en pen berte som sliter ikke klarte å igjenkjenne det tiltrekkende ved deg betyr det ikke du ikke er bra nok. Faktisk vil jeg si at jo penere jenta er jo større sjanse er det for at hu er nærvøs og er mer sosical akward såfremt ikke hu er selvsikker og har blitt sosialisert ordentlig. Pu or meg betyr å sy puter rundt disse jentene og "få dem ut av skallet" noe som jeg ikke føler for whatsoever. Dette igjen vil bety supplering ovenfor jenter i form at du skal ta gi masse verdi og få igjen i form av fitte. Hørte dette sunt ut?

 

Det som derimot er bra er at karma virkelig finne i form at av de gutta som enten bevvist eller ubevvist ikke annerkjenner dette er de som er flinkest. aboundance mentality!

Endret av mennas
Lenke til kommentar

Jo mer jeg lærer om miljøet, desto mer overrasket er jeg. Er gjennom en lang prosess med det moralske rundt dette. Jeg er ikke i tvil om at PUA her skriver om ting som faktisk fungerer, men jeg er i en kamp med meg selv hvor sundt dette er...

 

Som noen har merket har jeg skiftet nick og ikke minst avatar. Dette på bakgrunn av at en særdeles flott og vakker kvinne (w2b) søkte på "kino + sjekking" på google. Da kom denne tråden opp, og siden den gang har hun rett og slett ikke ville prate med meg :S

 

Jeg har dog vært åpen og ærlig rundt dette, men allikevel har jeg gått inn i en enorm tanke prosess.

 

Jeg skal sette meg enda mer inn i miljøet og ikke minst skal jeg komme med tanker rundt dette, da jeg ikke helt vet hva jeg mener om dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...