Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Må vel komme med min rapport for kvelden, vel må vel syte å si at jeg ikke har verdens navel å leke med. Men stort sett den dama jeg kunne tenk å brukt tid på var opptatt av en jeg kjenner "større enn meg" ellers var det kipt ute, dansa litt men har en stygg tendens til å "overta gulvet" når jeg starter. Ellers fint lite så satt å bompa på barstolen lenge :!: Sånn med gass i så bare bompa rundt å hadde det morro.

 

Må Snart komme meg bort...

Endret av curtiis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger litt hjelp, folkens. Her er greia: I timen forrige uke rakte jeg opp handen fordi jeg trengte hjelp. Etter et par minutter gjør to jenter det sammen, en av de kan du godt si jeg liker. De fikk hjelp først, selv om jeg protesterte høylydt. Jeg tenkte jeg kunne "ta" hun ene for det - hun jeg liker. Jeg går "tilfeldigvis" bort til henne senere på dagen. Jeg tar tak i henne og havner halveis bak og halveis på siden av henne. Jeg burde vel plassert henne rett over meg her? Jeg anklager henne for å ha sneket, snakker om dårlig køkultur osv. Hun er helt med og flirer. Etter litt fram og tilbake ber hun om unnskyldning.

 

Denne jenta gjør ofte det samme som jeg gjør, snur seg hvis jeg snur meg osv. Hun ler ofte av mine morsomme og ikke fullt så morsomme vitser og historier.

 

Senere samme uke blir det annonsert at vi skal ha swingkurs. Jeg spør henne, men da hadde allerede en god venn av meg spurt henne. Hun virket nesten litt lei seg for dette. Jeg går videre til vennina og spør henne. Skulle jeg pushet henne hardere? Jeg gjorde ikke dette av to grunner: Jeg ville ikke virke needy, og han som hadde spurt henne er en veldig god venn av meg.

 

Tar gjerne imot tips til hvordan jeg kunne taklet disse situasjonene bedre.

Lenke til kommentar
Jupp. Nettsjekking er ikke helt hva det var :fun:

 

Til og med mongoloide damer i rullestol blir jo spamma på ulike datingsider med hvor digge de er. Blir helt latterlig. Jeg har lagt nettdating helt død nå

 

 

Nettdating helt død sier du?? .. Visste ikke at du hadde en tvillingbror Øivind! :D

Lenke til kommentar
Jupp. Nettsjekking er ikke helt hva det var :fun:

 

Til og med mongoloide damer i rullestol blir jo spamma på ulike datingsider med hvor digge de er. Blir helt latterlig. Jeg har lagt nettdating helt død nå

 

 

Nettdating helt død sier du?? .. Visste ikke at du hadde en tvillingbror Øivind! :D

 

Montro om du er pivoten Øivind nevnte skulle entre forumet...? ;)

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med å komme i state. Jeg er det av og til, og det er herlig - men til vanlig har jeg problemer med å komme i en god state, selv om jeg skulle ha en gjeng jublende kompiser rundt meg.

 

Jeg har vokst opp med noen foreldre som har kranglet en del, en mor som har hatt kreft, og litt av hvert. Teorien min er at siden jeg tidlig i barndommen hadde mye tristhet og frustrasjon rundt meg, har jeg utviklet en forsvarsmekanisme som gjør at jeg er veldig vanskelig å påvirke emosjonelt.

 

Generelt er jeg veldig dårlig til å vise følelser. Jeg er flink til å snakke om, beskrive og sette ord på følelser, men jeg er dårlig til å vise dem.

 

Jeg har lett for å komme i filosof-modus når jeg er ute, noe som fører til at jeg ofte sier lite. Av og til hender det til og med at folk tror jeg er sur.

 

Noen som har noen tips, øvelser eller lignende som kan hjelpe meg? :)

Lenke til kommentar

For min del drar jeg meg fort inn i state med å høre på enkelte sanger. Blir også rett i state med videon til Kylie fra Manchester (ikke pronofimen griser, men musikkvideon til Kylie Minouge)

 

Har ulike former for state, og har lært å kontrollere det noen lunne.

Er jeg på treinga glir jeg lett inn i treningsmodus, skal jeg sjekke damer glir jeg over ik jaktmodus.

 

Musikk er bra

 

 

 

Men som andre sier hjelper det å slå seg litt på brystet. Dog handler det om å gå ut av din egen comfort sone. Gjøre noe som er helt ulikt deg og det som ansees som normalt. Danse vals med en kompis på Karl Johan, rope i regnet osv.

Lenke til kommentar
Jeg har problemer med å komme i state. Jeg er det av og til, og det er herlig - men til vanlig har jeg problemer med å komme i en god state, selv om jeg skulle ha en gjeng jublende kompiser rundt meg.

 

Jeg har vokst opp med noen foreldre som har kranglet en del, en mor som har hatt kreft, og litt av hvert. Teorien min er at siden jeg tidlig i barndommen hadde mye tristhet og frustrasjon rundt meg, har jeg utviklet en forsvarsmekanisme som gjør at jeg er veldig vanskelig å påvirke emosjonelt.

 

Generelt er jeg veldig dårlig til å vise følelser. Jeg er flink til å snakke om, beskrive og sette ord på følelser, men jeg er dårlig til å vise dem.

 

Jeg har lett for å komme i filosof-modus når jeg er ute, noe som fører til at jeg ofte sier lite. Av og til hender det til og med at folk tror jeg er sur.

 

Noen som har noen tips, øvelser eller lignende som kan hjelpe meg? :)

 

Herregud. Å lese dette var som om å lese om meg selv. Det var som om en god kamerat beskrev meg i korte trekk. Alle punktene. Skummelt.

Lenke til kommentar

Det med å være i riktig state er vitkig, og det er så veldig gjennomgående i masse andre ting i hverdagen!

 

Jeg jobber litt på SATS og har hatt noen stands noen ganger der vi har delt ut noen miniposer med diverse reklame og prøvetimer til folk som har gått forbi. I starten så er man litt nølende og tilbakeholden, men når man har henvendt seg til nok folk så sier det plutselig bare _pang!_ og du føler at du er helt kongen! Du VET at han og han og hun kommer til å ta imot posen, du er helt on top, veit det, og driter i alt annet.

 

Har følt at akkurat det har vært en fin a-ha i forhold til pickups og det å komme i state etter du har vært en stund utenfor comfort.

Lenke til kommentar

Enda engang har mine venner ødelagt for meg. Har lagt merke til at hver gang jeg åpner en jente og vi kommer godt igang så kommer alltid en kamerat av meg og sier dette som ødelegger alt "Han her er en skikkelig god kar!" eller no lignende og det blir lissom turnoff for jentene.. de kommer ikke tilbake da. Denne gangen gjorde en som har mer erfaring enn meg, trodde jeg da, i PU! Grr, blir 20 til torsdagen. Må bare presse meg til å dra ut i byen alene da. Eller er det jeg som ikke greier å ta det et steg videre og de blir lei? Har ikke greid å close ennå, kommer vel etterhvert det også tenker jeg.

 

EDIT: Ikke at jeg ikke har hatt crash and burns selv, helt alene, men det er min egen feil. Det jeg beskriver her er dems skyld i mine øyne, men hvordan kommer jeg rundt det?

Endret av Saykin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8723

Hva i helvette!

 

Hva er alt dette? Guide til sjekking?

 

Jesus! Nå har verden gått av hengslene. seriøst så patetisk

 

Ser du bra ut løser alt seg imo.

Lenke til kommentar
Hva i helvette!

 

Hva er alt dette? Guide til sjekking?

 

Jesus! Nå har verden gått av hengslene. seriøst så patetisk

 

Ser du bra ut løser alt seg imo.

 

Klarer du holde et foredrag uten å lære noen teknikker først?

Klarer du gjøre matteoppgaven uten å kunne logikken?

Klarer du sykle uten å prøve en gjeng av ganger?

 

Alt må læres, også sosial fremtoning.

 

Gå å gjem deg under steinen du rota deg fram fra du om du ikke vil lære hva du gjør feil eller hvordan du kan bli bedre sosialt sett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8723
Hva i helvette!

 

Hva er alt dette? Guide til sjekking?

 

Jesus! Nå har verden gått av hengslene. seriøst så patetisk

 

Ser du bra ut løser alt seg imo.

 

Klarer du holde et foredrag uten å lære noen teknikker først?

Klarer du gjøre matteoppgaven uten å kunne logikken?

Klarer du sykle uten å prøve en gjeng av ganger?

 

Alt må læres, også sosial fremtoning.

 

Gå å gjem deg under steinen du rota deg fram fra du om du ikke vil lære hva du gjør feil eller hvordan du kan bli bedre sosialt sett.

Sosial er man hele tiden. Matte gjør man ikke 24/7, eller sykling for den saks skyld :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8723
Ser du bra ut løser alt seg imo.

 

"Smart" :roll:

Jepp. En gutt/jente som ser bra ut trenger ikke anstrenge seg veldig mye for å få et one night stand.

 

Og dette PUA oplegget dreier seg stort sett om det. Et langvarig forhold er en annen sak, da trenger du litt oppe i topplokket.

Endret av Slettet+8723
Lenke til kommentar

Å begynne å motargumentere i en sjekkeguide-tråd er som å gå inn i deppetråden og be alle der om å heller gå til psykolog. Har ingen hensikt, du gjør deg selv til flamebait, ikke noe mer. La nå folk diskutere det dem føler for, er det noen som vil forbedre det ene eller det andre aspektet og benytter seg av noe forum relatert for hjelp til det, så velbekomme.

Endret av Erasus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...