Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

State er hvordan du føler deg akkurat nå. Er du avslappet, kanskje litt søvnig er du i low state. Er du på vors og har tatt noen pils og hører på god musikk og bare har det dritfett så er du i high state. High state er den staten som er "anbefalt" for sarging. Man tenker ikke så mye på konsekvensene og gir mer f.., bryr seg ikke om hva andre synes og øker dermed sin sosiale verdi. Pumping av state vil si at du bygger opp state til du kommer i high state. I high state er du kongen! :)

Lenke til kommentar

Jeg sitter på Onkel Donald og elsker min nye, fancy tlf, glor paranoid på absolutt alle guttegjenger som kommer inn, og er rett og slett i et fantastisk humør. Lenge leve hverdagsfylla! Stikker på Fridays etterpå for om mulig enda bedre state. Varme støvletter anbefales ikke, men blåbærdrinker hjelper på, hehe. Ha en strålende helg, folkens. Gleder meg til referater på mandag. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Man tenker ikke så mye på konsekvensene og gir mer f.., bryr seg ikke om hva andre synes og øker dermed sin sosiale verdi.

 

Hvorfor øker den sosiale verdien til en person om han driter i hva andre synes? Høres litt bakvendt ut spør du meg.

Lenke til kommentar

Fordi hvis du driter i hva andre synes, oppfører du deg friere, du utstråler mer selvtillitt, tør å ta opp kontakten med flere folk og er trygg på at du er best.

Vips, høyere sosial verdi.

 

Ikke "drite i" som i å drite i hvordan folk rundt deg har det pga deg, du skal da være hyggelig.

Altså "drite i" som i å drite i om du driter deg ut (ha!).

Endret av Maj7
Lenke til kommentar
Man tenker ikke så mye på konsekvensene og gir mer f.., bryr seg ikke om hva andre synes og øker dermed sin sosiale verdi.

 

Hvorfor øker den sosiale verdien til en person om han driter i hva andre synes? Høres litt bakvendt ut spør du meg.

Det viser at du ikke er avhengig av at andre skal anerkjenne at du er kul/morsom/tøff/osv. F.eks. du VET at det du sier er morsomt, så det er ikke noe vits i å le av sine egne vitser for å dra igang latteren.

 

Det viktigste med state er at jenter (og gutter, til en viss grad også faktisk) merker det med en gang at man er i bra state. Hvis man er det er man mye morsommere å være rundt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Greit nok det, men ordet "sosial" inkluderer jo andre mennesker enn deg selv, ergo blir det vanskelig å gi blanke i resten av verden hvis du ønsker en høy sosial verdi. Leter bare etter logikken.

Lenke til kommentar
Greit nok det, men ordet "sosial" inkluderer jo andre mennesker enn deg selv, ergo blir det vanskelig å gi blanke i resten av verden hvis du ønsker en høy sosial verdi. Leter bare etter logikken.
Ikke snakk om å være drittsekk og super-egoist, det her. Det er snakk om å ikke være avhengig av hva andre synes om deg, tørre å være deg selv fullt ut og være fornøyd med deg selv.
Lenke til kommentar

Så utrolig mange er redde for å utfolde sin personlighet i den tro at man blir slaktet på flekken av samfunnet. Man blir ikke det – tvert imot. Man blir respektert i svært høy grad. Der har du logikken din. Det er ikke snakk om å være drittsekk. Det er snakk om å tørre å være seg selv. Folk vil alltid få en til å tro at det ikke er riktig å være seg selv, derfor er det beste å lære seg å gi faen i hva folk tror, fordi det er løgn uansett. Janteloven er en illusjon; et billig triks, men ufattelig effektivt når man går i fella.

Lenke til kommentar

Til "Sosial verdi":

 

Jeg skjønner nøyaktig hva du mener med sosial verdi. Det er virkelig en befrielse å ha skjønt denne begrepsbruken. Det forandrer livet til folk. Helt utrolig at folk begynner å snakke om menneskeverd i denne sammenheng - det har ingenting med det å gjøre. Sosial verdi er noe helt annet.

 

Selv tenker jeg at man ofte legger for mange hemninger på seg selv for å beskytte seg selv, derfor viser en ikke den unike personen man er. Sammenlign det med da du var barn: Du ertet, lekte og fant på masse tull. Faktisk fungerer mye av dette fortsatt på jenter; dytting, konkurranser, og utfordringer både fysisk og psykisk.

 

Har du et kroppsspråk som er karismatisk/mandig (se tråden min og noe i denne tråden), men oppfører deg lekent, så vil gleden hos jenta være større. Utstråler du at du er en vismete, nevrotisk gutt og er leken verdsetter hun det ikke på samme måte.

Lenke til kommentar

I går var jeg på et foredrag om evolusjonspsykologi. Utorlig fasinerende.

 

Mens kvinner bruker 7 ulike kommunikasjonssentre i hjernen, er mannen kun i stand til å bruke 1. Menn er så underlegne kvinner i kommunikasjon at det er latterlig. Skal du derfor juge til en kvinne, så ikke legg skjul på at du gjør det. Ta skikkelig i, når du først juger...

 

Kvinner merker detaljer som viser at vi juger, som vi menn selv ikke oppdager. Eks løfte hånda foran munnen, lukke øynene lenge osv

 

 

Snakket også en del om medfødte egenskaper, kall det gjerne insinkter (mot enkeltes meninger). Motinvasjonen er større enn behovet når man snakker om instinktene. Vi mennesker spiser gjerne mer enn vi trenger, vi samler mer enn vi trenger og det skyldes at motivasjonen for dette er større enn behovet.

 

Så når det kommer til sex, tar kvinner en langt mer risiko enn menn. De skal tross alt vandre rundt i 9 mnd og utsette seg for en del saker og ting. Kvinner som har født barn er med andre ord ikke like enkle som kvinner uten.. (dog er jo sex nytelse også, og derfor har vi jo denne tråden)...

 

Utrolig gøy å lære om forskjeller mellom mann og kvinne.

Og det utrolig gøy å sette seg inn i ulike former for kommunikasjon

 

 

Skal vi se hvordan en mottager oppfatter ditt budskap er det ca delt inn slik =

 

50% Kroppsspråk

30-35% Tonefall, energi

15-25% Det du sier

 

Så til alle PUAs som skal ut i helgen. Kroppsspråk og tonefall er langt viktigere enn det du sier. Derfor får noen napp med setningen (eks) "La oss drikke en kopp melk og spise litt ananas", mens andre får det ikke...

 

Mitt siste råd er ikke å være opptatt av hvordan du selv kommuniserer og ditt kroppsspråk, det kan fort bli feil. Men observer andre, og vær bevisst

 

IKKE PEK på en dame, vis heller med åpen hånd.

 

 

Kos dere i helga

Lenke til kommentar
I går var jeg på et foredrag om evolusjonspsykologi. Utorlig fasinerende.

 

Mens kvinner bruker 7 ulike kommunikasjonssentre i hjernen, er mannen kun i stand til å bruke 1. Menn er så underlegne kvinner i kommunikasjon at det er latterlig. Skal du derfor juge til en kvinne, så ikke legg skjul på at du gjør det. Ta skikkelig i, når du først juger...

 

Kvinner merker detaljer som viser at vi juger, som vi menn selv ikke oppdager. Eks løfte hånda foran munnen, lukke øynene lenge osv

 

Selv om kvinner i snitt er bedre tl å detektere følelser, så har jeg sett flere forskningsartikler som tyder på at de er på nivå med menn når det gjelder å detektere løgner. Det er mye som står i veien for vår objektive evne til å merke om folk juger eller ikke. Ellers tror jeg det å bruke kroppspråk generellt er en av de mindre suksessfulle måtene å oppdage en løgn.

 

AtW

Lenke til kommentar

Når et menneske juger, er det en del kroppsspråk som kommer til syne. Dette er ikke kulturelt betinget, men rett og slett arvelig.

 

En som juger kan foreskempel blunke lengre enn normalt, det er reaksjoner i pupillen, kanskje en håndbevegelse mot ansikt eventuelt øre, nese som er synlig.

 

Å bruke kroppspråk er essensielt i kommuniksjon og avsløring av løgn. Kvinner er ikke bare bedre til å oppdage følelser, som sagt bruker de 7 ulike sentre i hjernen under kommunikasjon, mens menn kun bruker 1. Det sier seg selv at de er bedre utrustet til å oppdage tonefall, mimikk, kroppsspåk osv.

 

Kroppsspråk er utrolig viktig i å se løgn eller ikke.

 

Bare for å underbygge viser jeg til denne tråden på diskusjon.no

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=920260&hl=

Lenke til kommentar
Evnen og egenskapen kan skjerpes ved øving.

 

 

Absolutt. Jeg skal sendes på en del kurs innenfor foredragsholding og ikke minst kommunikasjonskurs på jobben. Blir spennende å lære seg mer om dette.

 

Men stort sett på menn fokusere på en ting når de kommuniserer, det vil se den de kommuniserer med. Menn har problemer med å surfe på nett, sende sms, drikke kaffe og holde en samtale med en kvinne samtidig. Vi må konsentrere oss mer.

 

Eks: En mann kjører fra A til B i bilen sin. Har på radioen i bilen, og kjører seg bort. Når denne tar opp kartet for å orientere seg, vil menn flest dempe radioen. Dette nettopp fordi de må konsentrere seg om det de gjør.

 

Men som sagt kan man trene seg opp til å bli bedre :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Leste en eller annen bok hvor det ble hevdet at kvinner har ikke mindre enn 25 000 kommunikasjonsuttrykk pr. dag, menn i gjennomsnitt 7000.

 

Trøsten var at kvinner ligger skyhøyt over oss på statistikken over pasienter med kjeveproblemer

 

:yes: .

Lenke til kommentar

Folkens, når det gjelder eksalering: Man kan IKKE eskalere berøring bare for eskaleringas skyld! Er det ikke god tone og fint driv i samtalen, så blir det bare creapy å få en hånd plassert bak på kroppen, rett over korsryggen, med jevne mellomrom. Blir helt malplassert. Opplevde både berøing, negging og bleik åpning i går. Og jeg blei så analytisk at jeg helt glemte å be han fjerne den klamme hånda si, noe jeg normalt er rimelig kjapp til. Han så ut som han var 18, og det hele var særs spesielt.

Endret av SandyEyeCandy
Lenke til kommentar
Når et menneske juger, er det en del kroppsspråk som kommer til syne. Dette er ikke kulturelt betinget, men rett og slett arvelig.

 

En som juger kan foreskempel blunke lengre enn normalt, det er reaksjoner i pupillen, kanskje en håndbevegelse mot ansikt eventuelt øre, nese som er synlig.

 

Å bruke kroppspråk er essensielt i kommuniksjon og avsløring av løgn. Kvinner er ikke bare bedre til å oppdage følelser, som sagt bruker de 7 ulike sentre i hjernen under kommunikasjon, mens menn kun bruker 1. Det sier seg selv at de er bedre utrustet til å oppdage tonefall, mimikk, kroppsspåk osv.

 

Kroppsspråk er utrolig viktig i å se løgn eller ikke.

 

Bare for å underbygge viser jeg til denne tråden på diskusjon.no

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=920260&hl=

 

At noe kroppspråk kommer til syne er så sin sak. Forskning tyder at til tross for dette er kvinenr ikke bedre/kun marginalt bedre til å avsløre en løgn. Uansett hvordan man prøver å argumentere med underliggende ting, så hjelper ikke det når resultatene uteblir. Videre er det mange seiglivede myter om hvilket kroppspråk som avslører en løgn, som ikek viser seg å stemme i virkligheten. Og som nevnt, kroppspråk er ikke blant de mest suksessfulle måtene å oppdage løgn på. (noe vi forøvrig er veldig dårlig på).

 

Jeg skjønner ikke helt hva tråden skal vise? Som nevnt, at man er god til å fange opp emosjoner betyr ikke at man er god til å fange opp løgn.

 

Trening hjelper om det er god trening skulle man tro. Politifolk er feks ofte på omtrent snittnivå når det gjelder å avsløre løgner.

 

Ellers er det interessant det du sier om sentre, har du noen lenker som dokumenterer/sier litt mer om dette?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...