Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Er det bare meg som mener at ikke alle mennesker er like mye verdt?

 

La oss si at det er 10 gissler som er holdt inne i ett gisselhus og du kan velge hvilke som skal få gå først(i bytte mot ett helikopter eller noe, uviktig). Er det da ett vanskelig valg hvis det står mellom en femti år gammel pedofil mann/ en høyt annerkjent kreftforsker?

Vi ble satt ovenfor en slik (fiktiv) situasjon i grupper på 6 og 6 personer på NTNU når vi skulle begynne på siv.ing-studiet. Året etter veiledet jeg gruppene som skulle gjennom samme oppgaven. Begge årene var det ei gruppe som nektet å rangere personer i døds-rekkefølge fordi de mente at alle var like mye verdt. Alle de andre gruppene derimot lot kriminelle, utro, kommunister og annet dø mens de sparte små, unge, svake og uskyldige. Spennende materiale!

 

 

Troen om at alle mennesker er like mye verdt er vel en av grunnpilarene i vårt moderne system.
Med fare for å gå litt off topic nå, har jeg lyst til å si "oh, really?".

 

 

Jeg mener at alle i utgangspunktet er like mye verdt ! Det skal veldig onde handlinger til for at jeg skal si at noen ikke er like mye verdt, som for eksempel de som uførte nazistenes ideologi under andre verdenskrig. I eksempelet velger du bare den som du føler mest sympati for og som har høyest sosial verdi. Verre er det ikke.
Som "JBlack" sa en gang (savner den duden).. Verdien til folk er relativ. Min far er verdt mye mer for meg enn 5 tilfeldige gatebarn i brasil. Jeg har sterke bånd til min far, men kjenner ikke engang de små barna på den andre siden av verden.

 

 

 

 

Men ved nærmere ettertanke.. hva pokker gjør diskusjonen om hva folk er verdt i denne tråden? Sosial verdi er noe helt annet enn hva personen er verdt som menneske. Håper ingen blander begrepene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snip

 

Først og fremst vil jeg si at jeg ikke tror at karakterene og sport har noe med PUA å gjøre.. Karakterer og sport går for det meste på hardt arbeid.. :) Jeg har selv vært sånn som deg, aldri trengt å gi så mye for å få bra karakterer på skolen, men har hatt en litt dalende periode eller to i løpet av skoledagene, og det er vel bare å ta seg litt i nakken, som regel.. :)

 

Når det kommer til PUA tror jeg du må få inn den innstillingen om at du må gi langt faen i hva andre syns om deg.. Høres ut som det er det som setter mest sperrer.. F.eks når det gjelder fine damer, bare tenk at hu er en av mange millioner.. Går det til helvete med hu lærer du bare av deg, også går det litt bedre neste gang.. :) Hennes tap anyways.

Endret av Machius
Lenke til kommentar

Er helt enig i at folk ikke er like mye verdt - selvsagt ikke. Dette minner meg om en diskusjon vi hadde i klassen her om dagen. En jente sa at hun synes en gris var like mye verdt som et menneske. Hva faen er dette for tull? Havnet i heftig diskusjon, og selv om jeg kom med et eksempel der hun selv sa at et menneske var mer verdt, holdt hun på sitt.

Lenke til kommentar

All verdi er relativ. Jeg hadde glatt ofret noen ukjente i Afrika for min familie. Det hadde de fleste her inne også gjort. Alle mennesker har et menneskeverd; en minimumsverdi. Enkelte forveksler dette med at alle har like høy verdi.

 

Folkens! Angående HB-skalaen. For det første brukes den ikke til å beskrive utseendet, men jentas sosiale verdi. Klart, man kan som oftest basere ei jentes sosiale verdi på hennes utseende, men som jeg nevnte tidligere, på en bursdagsfest er bursdagsjenta 10'eren. I et rom fullt med UG's og én 7'er vil hun føle seg som en 10'er.

 

Hva er så galt med å ta i bruk denne skalaen. Se på de andre begrepene i PU. Vi bruker stadig begrepene og forkortelser for begrepene for å være mer effektive. På samme måte er det mye mer effektivt å referere til ei jente som en 10'er enn å måtte legge ut om hvor bra kropp, utstråling og ansikt hun hadde. Målets verdi har også noe å si for hvilken strategi man legger for å game henne.

For eksempel det klassiske eksempelet med negs... Man neg'er ikke en 7'er like mye som en 10'er. Hvis man i det hele tatt skal bruke negs.

 

Så, er det verre å kalle henne en 10'er enn å beskrive hvor heit hun er?

 

Raijin

Lenke til kommentar

Da er jeg igang med helga. Ligger å tekster med min lørdagstreff. Trodde hun skulle bruke lengre tid på å ta kontakt, men hun har googla det hun er god for på nettet.

 

Heldigvis har jeg lagt igjen så mye spor på nettet, at å google meg er en 20 manns jobb for å kartlegge et snev av meg. Værre er det med de som nesten ikke gir treff slik at man kan kose seg med de 7 artiklene man får som treff på gulesider, den ene i dagbladet og andre treff fra diverse høyskolegreier :)

 

 

Hvordan stiller dere dere til damer som avslutter en sms med spørsmål hele tiden. Usikkerhet eller rett og slett redd for at samtalen skal ende?

Lenke til kommentar
Hvordan stiller dere dere til damer som avslutter en sms med spørsmål hele tiden. Usikkerhet eller rett og slett redd for at samtalen skal ende?

 

Øivind da, du vet du gir h*n en stor fordel nå?;) *smile*

usikkerhet hvor samtalen fører hen, og derav stiller spm for å få videre respons..

eller at hun rett å slett ikke vet hvordan hun skal formulere seg for å få deg til å gi mer..

Lenke til kommentar
Tror også at det er for å holde samtalen i gang :)

 

og hvorfor er ikke samtalen holdende i gang i utgangspunktet?

...når du stiller spm er det fordi du lurer, vil ha mer.. vil ikke at det skal stanse..

eller for å lære noe nytt om personen..

Lenke til kommentar
Da er jeg igang med helga. Ligger å tekster med min lørdagstreff. Trodde hun skulle bruke lengre tid på å ta kontakt, men hun har googla det hun er god for på nettet.

 

Heldigvis har jeg lagt igjen så mye spor på nettet, at å google meg er en 20 manns jobb for å kartlegge et snev av meg. Værre er det med de som nesten ikke gir treff slik at man kan kose seg med de 7 artiklene man får som treff på gulesider, den ene i dagbladet og andre treff fra diverse høyskolegreier :)

 

 

Hvordan stiller dere dere til damer som avslutter en sms med spørsmål hele tiden. Usikkerhet eller rett og slett redd for at samtalen skal ende?

 

Det tar vel ikke mer enn to minutter å google deg å finne ut ekstremt mye om deg. Du har jo lagt ut utrolig mye info om deg selv siden du bruker navnet ditt. Bare med å lese innleggene dine på dette forumet får jo man en ganske god peiling på hvilke type du er. Det er mange ting du er, men et mysterium er du nok ikke. ;)

Lenke til kommentar
Hvordan stiller dere dere til damer som avslutter en sms med spørsmål hele tiden. Usikkerhet eller rett og slett redd for at samtalen skal ende?
Sms er så kortfattet og når man ikke har sjans til å bruke tonefall og sånt til hjelp, har det lett for at samtalen dør hvis man ikke stiller en del spørsmål. Det spørs selvsagt hvem man snakker med, men det er ofte sånn.

 

 

Pokker, jeg hater å møte folk ute på gata som ikke klarer å holde en muntlig samtale i gang.. Voksne folk (både damer og menn) som kun evner ja og nei-svar.. Møtte en sånn en i stad, er bare plagsomt. Men jeg ville kose med bikkja hans (jeg og bikkja kjenner hverandre :D), så da ble han stående der med kjeften igjen mens han antakeligvis følte seg dum.

Lenke til kommentar
Hvordan stiller dere dere til damer som avslutter en sms med spørsmål hele tiden. Usikkerhet eller rett og slett redd for at samtalen skal ende?
Sms er så kortfattet og når man ikke har sjans til å bruke tonefall og sånt til hjelp, har det lett for at samtalen dør hvis man ikke stiller en del spørsmål. Det spørs selvsagt hvem man snakker med, men det er ofte sånn.

 

 

Pokker, jeg hater å møte folk ute på gata som ikke klarer å holde en muntlig samtale i gang.. Voksne folk (både damer og menn) som kun evner ja og nei-svar.. Møtte en sånn en i stad, er bare plagsomt. Men jeg ville kose med bikkja hans (jeg og bikkja kjenner hverandre :D), så da ble han stående der med kjeften igjen mens han antakeligvis følte seg dum.

 

Hehe, kanskje han hater å treffe fremmede som insiterer på tanketomt tomprat :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Pokker, jeg hater å møte folk ute på gata som ikke klarer å holde en muntlig samtale i gang.. Voksne folk (både damer og menn) som kun evner ja og nei-svar..

 

Helt enig. Det suger. Snakker som regel i ett sett selv, men holder bevisst kjeft når jeg er i "dialog" med sånne, for å la dem smake sin egen medisin.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anno_*

Huff.. Jeg sliter med at jeg har lite og snakke om når jeg er med andre, er redd for og miste kontakten med folk siden jeg kan bli for lite interesang, er godt likt nå, men er litt bekymra for framtiden :/ Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Hvordan stiller dere dere til damer som avslutter en sms med spørsmål hele tiden. Usikkerhet eller rett og slett redd for at samtalen skal ende?

 

Hva er forskjellen?

Går vel på det samme.. Om man heller kan "snakke" sammen, blir hele greia mye roligere og avslappet.. om man trenger nytt spm. hele tiden så er det bare stressende og viser ikke til at det er noen man passer sammen med..

Lenke til kommentar
Pokker, jeg hater å møte folk ute på gata som ikke klarer å holde en muntlig samtale i gang.. Voksne folk (både damer og menn) som kun evner ja og nei-svar.

 

Hvordan vet du at de ikke klarer det? Har det noen gang falt deg inn at de kanskje ikke har interesse av det? Kanskje enkelte får inntrykk av at du er en arrogant, kraftplugg som har påtatt deg rollen som bedreviter? Kanskje ikke. Vi er alle forksjellige.

Lenke til kommentar

@Zethyr:

 

Her må du vise at du er verdt å prate med off the bat.

 

Altså, jeg åpnet et set i stad, og de reagerte autoresponse (Altså det du får med ja/nei svar).

Her er cluet:

 

Secret society (regner med det er damer du snakker med).

 

For å forklare ss litt:

 

51% av menneskene på jorda er med i et hemmelig samfunn. Et "secret society" (Jenter, homser og puas ja).

Der de kan snakke om absolutt alt. Der jenter vil tørre og snakke med deg rett ut om hvorfor de ikke får orgasmer osv... Det er DER du vil være.

 

Eksempelvis fra i stad:

 

PUA: "Opener"

Target+Venninde: "Autoresponse"

PUA: "Så, hva snakket dere om?"

Target til Venninde: *Eye code*

PUA tenker: "Greit, de snakker om forhold/menn/sex etc.. GAME ON!"

PUA: "Ahh.. Eyecoding! Gotta love it. Vet dere hva det betyr?" <--- Setter nøkkelen i døra til "Secret society rommet" og vrir om

T+V: "Neiiii?"

PUA: *Forklarer* <-- Altså demonstrerer at jeg "vet det". At jeg er et medlem av ss og tar skrittet innenfor.

T+V: "Altså, det vi snakket om var at T pulte en fyr forrige dagen etc..." <-- Og ja, de bruker slikt språk.

T+V: "Men du har vel ikke så peiling på det" <-- Shit-test

PUA: "Oh really?"

 

Osv...

 

Så du demonstrerer det ved å vise at du virkelig skjønner deg på damer og deres tanker/handlinger. Viktig å ikke bedømme noenting, holde ansiktsmaska som f, være laidback osv...

Snakk med de om PU! Men frame det slik at de skjønner det. Feks ved å forklare de "eye coding" eller "emotional vs logical" etc...

 

Dermed vil de åpne seg totalt og du kommer deg helt ut av den auto-loopen de kommer i hvis man kjører feks canned.

Endret av PUA
Lenke til kommentar
Det med å faktisk snakke PU med jenter må jo være undervurdert!

Det er en gullgruve som er totalt untapped. Det er noe jeg legger STOR vekt på in-field og lærer opp alle jeg coacher om å bruke, og hvordan de skal bruke det. Det er et enormt felt jeg ikke kommer til å skrive mye om her siden det kommer til å ta timesvis å bryte ned og forklare hvordan man skal gjøre det anvendelig.

 

Jeg snakker stort sett om sex/pu/jenter/ss etc når jeg er ute. Aldri om hva de jobber med, hva de gjør om dagen, hvor gamle de er etc.. You get the point ;)

 

@freerun:

 

Eye coding er en form for kommunikasjonskanal jenter har mellom seg. I løpet av et split sekund kan de fortelle hverandre feks hvilket inntrykk de har av fyren som nettopp åpnet dem ved å bruke øynene. De "pinger" hverandre for å bruke IT sjargong. Det kan bety feks:

 

- Faen for en wierdo

- Han her liker jeg

- Interessant

- Sheesh. Hva er det han tenker med?

etc.. HVA det betyr er av null viktighet. Det viktige er at du viser at du VET hva det betyr

 

Dette er noe man kan bruke for å demonstrere SS.

 

Jeg bare sier:

 

"oooh. Eye coding. Cool stuff! Vet dere hvorfor dere gjør det?" og forklarer det jeg skrev ovenfor.

Også en finfin måte å gå inn i en cold read på om du ønsker det.

 

Jeg kommenterer det bare for å komme fortest mulig inn i SS

Endret av PUA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...