Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Jeg snakker da med folk fra før, både gutter og jenter :p så litt teori trenger man vel? ^^

Kan jo lese gjennom guiden i starten av tråden her, mer teori trenger du ikke. Leser du for mye teori ender du bare opp med masse teori i hodet og lite erfaring. Til slutt blir det til at du reiser ut og er forvirret over hva du burde gjøre og har 100 forskjellige teorier i hodet mens du snakker med ei jente.

 

Les første posten, gå ut og få erfaring. Eneste du trenger foreløpig :)

Er selv på "få erfaring" stadiet og har ikke tenkt å lese noe spesielt mer teori før jeg har fått en del mer erfaring.

 

Ble litt rotete men håper du skjønner hvorfor du ikke skal lese for mye på teori :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nei, det er det blitt sagt flere ganger at det ikke er. Jeg sier det flere andre har sagt, PU er MYE mer enn det og sjekke damer.

 

 

Dette kan jeg skrive under på. Med Mystery Method, Double Your Dating, Speed Seduction m.fl. vil jeg si at PU er en (rask) måte å bli bedre i sosial interaksjon, med de følgene at man lettere klarer å sjekke damer, får bedre selvtillit og får et bedre forhold til mennesker rundt seg generelt. Alt dette kommer av forståelse av hvordan det sosiale samspillet mellom mennesker fungerer.

 

Grunnen til at PU som oftest blir relatert til kun sjekking av damer, er vel at det er det som er det mest basic når det gjelder sosialt samspill. Bli kjent med damer for å reprodusere. Bli kjent med andre generelt for å øke sjansen for å overleve. Sånn er det bare!

Lenke til kommentar

Sandy; Hva er galt med tallvurderinger og lay reports? Kan forklare hvorfor jeg synes det er en bra ting:

 

Tallvurderinger - mennesket er skapt for å katalogisere, sette ting i boks. Helt fra man er liten så vurderer man ting (deriblandt personer av det motsatte kjønn) etter tall, og man vurderer ting opp mot hverandre. Bare ikke tro at dette tallet er noe mer enn et tall på utseendet :) Ingen er mindre verdt, dårligere personer, e.l. fordi de har lavere tall enn en eller annen modell ;)

 

Lay reports - dere jenter snakker en del sammen om ting.. noen sinne hørt på ei venninde fortelle om en date med en eller annen fyr? Ja, tenkte meg det. På samme måten er det med lay reports.. målet er ikke å få seg et ligg så man har noe å skrive om, men hvis det først har skjedd så er det vel fint å fortelle om dine erfaringer så andre kan lære av det. Jeg har erfart at ketchup på kokt torsk ikke er godt, det gjør deg ikke noe å høre om det? Og jeg har erfart at ei jente var mye mer villig til å servere kake hvis jeg brukte litt push/pull på henne når vi var på soverommet hennes.. gjør vel ikke noe å dele sånne erfaringer? Eller noe så enkelt som en erfaring om at blikk-kontakt viser selvsikkerhet og kan brukes til å kommunisere veldig mye rart. Hvis ingen hadde skrevet det, kunne ingen andre lært av det.

 

Grunnen til at PU som oftest blir relatert til kun sjekking av damer, er vel at det er det som er det mest basic når det gjelder sosialt samspill.
Det er vel det som er det man først tenker på, og som gjør at man gidder å involvere seg.

 

Det fungerer på samme måte som mange begynner å trene fordi de vil ha fine biceps og bra bryst. Når noen sier at de trener aktivt så kommer spørsmålet "hva tar du i benken?". Men når du først kommer igang selv begynner å du å tenke på skadeforebygging, testosteron, selvtillit, overskudd, sunn kropp, funksjonell styrke til dagliglivet, og at hele kroppen skal se bra ut.

 

Det samme gjelder PU. Det begynner med "Åh, skulle ønske jeg kunne deijte hun søte lille jenta på jobben altså!!". Så blir man involvert og begynner å tenke på livskvalitet, selvtillit, inner game, øke sjansen i faste forhold, kunne tale sin egen sak, lykkes bedre i diskusjon med andre (arbeidslivet), osv.. i tillegg til jenter, selvsagt.

 

 

whoah, lang post det der gitt..

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar

Ser det har vært diskutert HB skalaen her, og jeg har tenkt litt på den i det siste. Hvorfor jeg synes den er feil. Hovedgrunnen er vel dette:

 

Altså, hvis du rangere en dame etter HB skalaen så ser du på en dame som et stykke kjøtt. En dame vil bli behandlet med respekt, og hvordan i pokkern kan man respektere en du kun dømmer ut fra utseende? HB skalaen går på utssende og kun det. Jenter har da en personglihet de også...(Mulig noen ser denne som litt overdrevet, men det er for og understreke poenget mitt. Som er at damer er mer en sted hvor du kan finne seksuell glede.)

Lenke til kommentar

Man får ikke en bruk og kast mentalitet, ei får man tanker om at jenter er et stykke kjøtt for å beskrive en skala.

 

Skalaer bruker man overalt i det daglige, og siden jeg er rådgiver innen innkjøp kaller vi det å "vekte tilbudene". Dette betyr at vi gir en poengscore på ulike kriterier, og den som er best snitt får oppdraget.

 

Når dere søker jobb vil dere også oppleve ulike skalaer, men det som er mest tilnærmet de fleste her er at karakterene dere får på skolen er en del av en skala. Man må ha det og det for å komme inn på førstevalget osv.

 

Så skalaer brukes hele tiden, og vi veier mye opp rundt den. Jeg skalerer også kompiser etter utseende, men det betyr ikke at jeg bruker og kaster de. Mange venninner som iviterer meg på party lurer på hvordan kompiser jeg tar med meg, og det er ikke sjelden jeg hører på en skala 1-10 fra disse ;)

 

Jeg kaster ikke bort tiden min på et vorspiel med 100% stygge damer. Det gidder jeg ikke. Akkurat like intressert i å kaste bort tid der som å gå i operaen. Ikke fordi min tid er verdifull, men fordi den er verdifull for meg, og jeg har null interesse av å omgås fatsos som jeg har null interesse av.

 

Derfor er en skala grei å ha, når du skal forhåndsbedømme situasjonen. Skalaer er til for å dekke detaljer som vanligvis hadde uteblitt ;)

Lenke til kommentar

Da er vi vel bare forskjellig der. Jeg har aldri hatt et ønske eller behov for å skalere mennesker verken etter personlighet eller utseende. Oppi mitt hode så liker jeg dem, eller ikke. Å dele mennesker inn i forskjellige tallgrupper og ut i fra det bestemme om de er god nok for deg er noe jeg opplevde småjenter på ungdomskolen gjorde.

Lenke til kommentar
Da er vi vel bare forskjellig der. Jeg har aldri hatt et ønske eller behov for å skalere mennesker verken etter personlighet eller utseende. Oppi mitt hode så liker jeg dem, eller ikke. Å dele mennesker inn i forskjellige tallgrupper og ut i fra det bestemme om de er god nok for deg er noe jeg opplevde småjenter på ungdomskolen gjorde.

 

Da får du deg en overraskelse i næringslivet når du kommer dit. Tipper du møter uttrykk som KPI og slikt da. Tipper tubaen får en annen lyd når du oppdager at du måles i ulike skala.

 

Men for all del må du gjerne kaste bort tiden din på det du ønsker. Jeg bare vet at når en film får terningkast 1, så løper ikke jeg å ser den. Og jeg vet at om en kompis skal på vorspiel og sier at her er det heller rompe, så "maser" jeg meg ikke inn på dette.

 

Og siden du ikke er opptatt av skalaer tipper jeg hele konseptet med sosial verdi gir avsmak i munnen din? For det er jo det som sjekking dreier seg om, en form for verdi?

Lenke til kommentar
Ser det har vært diskutert HB skalaen her, og jeg har tenkt litt på den i det siste. Hvorfor jeg synes den er feil. Hovedgrunnen er vel dette:

 

Altså, hvis du rangere en dame etter HB skalaen så ser du på en dame som et stykke kjøtt. En dame vil bli behandlet med respekt, og hvordan i pokkern kan man respektere en du kun dømmer ut fra utseende? HB skalaen går på utssende og kun det. Jenter har da en personglihet de også...(Mulig noen ser denne som litt overdrevet, men det er for og understreke poenget mitt. Som er at damer er mer en sted hvor du kan finne seksuell glede.)

Over alt i livet vil førsteinntrykk spille en stor rolle, også utseendemessig. Du avfeier for en fyr som kommer ustelt på jobbinterviu, fordi han vha førsteinntrykket viser at han ikke er noe tess. Det kan godt være at han var den perfekte mannen for bedriften, men på grunn av at han ikke tenker på førsteinntrykket så får han ikke sjansen. På samme måte vil man se på nesten alt her i livet, gjerne ubevisst.

 

Det kan også være at jenta har en utrolig personlighet, men hvis hun ikke har utseendet med seg, hvis hun er for lat til å trene og stramme opp kroppen, hvis hun går i stygge klær e.l. kan det hende at hun ikke får sjansen til å bli kjent med meg.

 

Øyvind sin skala (det var han som skrev det tidligere i tråden, right?) "Hadde pult henne når jeg var full", "hadde pult henne edru", osv.. fungerer på samme måten som HB-skalaen, bare mindre nyansert. HB9 ser bedre ut enn HB8, og jeg ville følgelig prioritert HB9'en om jeg ikke kjente noen av dem og skulle tilbringe tid med en av dem. Selv om jeg hadde pult begge to når jeg var edru ;)

Hvis jeg kjente dem kommer personligheten inn i bildet, og da ville jeg kanskje valgt HB8'en fremfor HB9'en. See?

 

Og jeg respekterer jenta allikevel. Bruker ikke noen rangering til annet enn å finne ut hva jeg vil med henne fra første stund.. Så får personligheten og sånt komme inn i spillet hvis jeg blir kjent med henne.. Du går vel ikke bort til ei bleikfeit og vennelaus jente "i tilfelle hun har bra personlighet" ? ;)

Lenke til kommentar

Jeg har nå lest denne tråden gjennom flere måneder og synes det er meget spennende. Har også plukket opp noe av det som anbefales av litteratur og diverse, siden jeg føler jeg har en del å forbedre meg på dette området.

 

Over til spørsmålet mitt: Jeg har dannet meg et inntrykk av at flere av PUA'ene (Xuma, DDA for å nevne noen) mener at negative følelser er noe en mann ikke skal vise eller vedkjenne seg. Er dette tilfellet, eller har jeg tatt ting for bokstavelig? Jeg tenker at det kan være mot sin hensikt å undertrykke diverse følelser. Det kan jo være en grunn til at man ikke utvikler seg, tenker nå jeg. Går man for eksempel å ikke tør/vil vise sinne, tristhet etc så vil det jo, hvertfall slik jeg tenker, være en belastning for personen det gjelder. Noe som igjen kan gjenspeile seg i både selvtillitt, energinivå etc. Det kan jo også fort bli en ganske falsk tilværelse, tenker jeg.

 

Setter pris på en diskusjon rundt dette, da det interesser meg! :-)

Lenke til kommentar

Vel, nå har det seg slik at jeg har lest litt her og der når det gjelder PU...lest et par bøker osv

 

og tingen er... at selvom jeg synes dette stoffet er utrolig interessant og artig, så har jeg bare følt meg dårlig siden jeg begynte å lese.

 

Nå, i motsetning til før, føler jeg en ekstrem discomfort sammen med jenter. Jo finere, desto verre.

 

Før jeg ikke ante noe om dette kunne jeg fint prate og flørte med mange jenter, men de virkelig grisedigge var jo ikke kjempelett å snakke med uansett...prøvde meg ikke så ofte, aka Approach anxiety.

 

Nå greier jeg nærmest ikke holde igang en eneste liten samtale. Dette har gått så langt at jeg føler discomfort ovenfor nære jentevenner. Jenter som jeg før anså å ha "full kontroll" over, har jeg ikke full kontroll på lenger.

 

Jenter som jeg før følte meg litt nervøs for å snakke med, tør jeg HVERTFALL ikke snakke med nå. Kanskje litt, men discomforten min og usikkerheten min er så stor

 

Jeg er mye stillere enn før. Mindre spontan. Jeg tar meg nær av folks vitser. De amoger meg ut. De ser vel på kroppspråket mitt at jeg er svakere enn før, og utfordrer meg i støre grad.

Kompiser som jeg anser å være sterkere enn, utfordrer meg og jeg har et par ganger følt å bli driti ut.

 

Alt dette siden jeg begynte å lese pu, og forklaringen bak sosiale interaksjoner.

 

Dette spør jeg PUA/PUM/andre om:

Hva skal jeg gjøre?

Føler at inner gamet mitt er gruset.

Bør jeg lese noe spesifikt materiale?

 

Føler jeg har mistet "makten" min,..

Jeg har alltid tenkt tanken at utseendet har hjulpet meg, og det HAR det. Jeg er sett som en veldig attraktiv gutt. Men når jeg hørte dette om at det er ikke utseende og stil det kommer an på, det er hva slags følelser du gir dama som betyr noe: da ble jeg usikker med jenter.

 

Deretter gikk jeg inn i hver eneste interaksjon med tanken: "hvis jeg ikke får henne til å føle seg vel, går det ikke"...dette utvikletseg til troen om at jeg "er elendig til å gi dama følelser".

 

Tror det er tanken på dette som har slått meg ut. Før bare chillet jeg..^^

 

Jeg føler meg dårligere stort sett med alt og alle, enn for 3-4 mnd siden. I tillegg har karakterene sunket. I alle år har jeg følt meg som THE MAN. gode karakterer og god i sport. Nå går det nedover på begge fronter...

 

Jeg VET at jeg kan hundre ganger bedre. fuck it.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig at personligheten spiller en stor rolle når det kommer til hvor man setter noen på den mye omstridte skalaen.

 

Har et par spørsmål til de av dere som har vært i "gamet" lenge. Kunne dere blitt skjekket opp av en middels pen dame som bruker alle pick-up knep?

 

 

Jeg skal på swingkurs med en god mannlig venn i morgen. Vi må finne partnere selv, så da tenkte jeg å spørre en vennine som jeg kan tenke meg å starte et forhold til. Hvis noen har tips til hvordan jeg spør (do's n dont's) osv. må dere bare rope ut.

Lenke til kommentar
Da er vi vel bare forskjellig der. Jeg har aldri hatt et ønske eller behov for å skalere mennesker verken etter personlighet eller utseende. Oppi mitt hode så liker jeg dem, eller ikke. Å dele mennesker inn i forskjellige tallgrupper og ut i fra det bestemme om de er god nok for deg er noe jeg opplevde småjenter på ungdomskolen gjorde.

 

Da får du deg en overraskelse i næringslivet når du kommer dit. Tipper du møter uttrykk som KPI og slikt da. Tipper tubaen får en annen lyd når du oppdager at du måles i ulike skala.

 

Men for all del må du gjerne kaste bort tiden din på det du ønsker. Jeg bare vet at når en film får terningkast 1, så løper ikke jeg å ser den. Og jeg vet at om en kompis skal på vorspiel og sier at her er det heller rompe, så "maser" jeg meg ikke inn på dette.

 

Og siden du ikke er opptatt av skalaer tipper jeg hele konseptet med sosial verdi gir avsmak i munnen din? For det er jo det som sjekking dreier seg om, en form for verdi?

 

Jeg sammenligner ikke mennesker jeg velger å omgåes med på personlig plan med terningskast i filmer eller skole karakterer. Sosial verdi er noe jeg ser hver eneste dag, men hva som faktisk gir et menneske verdi ser jeg på som helt relativt. Hadde jeg truffet en fyr som snakket om andre jenter i tallgrupper så hadde det uten tvil vist lav sosial verdi i mine øyne.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

I min verden finnes det ikke forskjellig verdi hos mennesker på en direkte måte. Alle er like mye verdt. Men det finnes to ting: Value givers og value takers. En value giver har ingenting å tape, og tilfører andre personer verdi. Han kan gi uten å forvente/trenge å få noe igjen. En value taker har noe å tape. Han kan/klarer ikke å gi, uten å prøve å få noe tilbake.

 

La oss f.eks. ta en fyr som gir et kompliment til ei jente. Gjør han dette for å få noe tilbake fra jenta, blir han mest sannsynlig fryst ut. Gir han derimot komplimentet fra en frame hvor han ikke forventer å få noe tilbake vil komplimentet bli mye bedre mottatt.

Lenke til kommentar

Med fare for å spore av:

 

Er det bare meg som mener at ikke alle mennesker er like mye verdt?

 

La oss si at det er 10 gissler som er holdt inne i ett gisselhus og du kan velge hvilke som skal få gå først(i bytte mot ett helikopter eller noe, uviktig). Er det da ett vanskelig valg hvis det står mellom en femti år gammel pedofil mann/ en høyt annerkjent kreftforsker?

 

folk er ikke verdt det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...