Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri

Anbefalte innlegg

Hadde dette vært en type guide som Hitch i filmen tydeligvis bruker, om hvordna jobbe vekk usikkerhet og gjøre ting riktig så damen får inntrykk av dem du er, og du slipper å drite deg ut, så hadde jeg likt den. Jeg bare liker ikke helt at det minner mer om Get Laid-triks enn noe annet.

9280638[/snapback]

Sliter du med usikkerhet?

Send meg en PM så skal jeg hjelpe deg med å bli kvitt det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tre-sekundersregelen fungerer mot nervøsitet. Den går ut på at du går bort til jenten du vil sjekke opp maksimum innen tre sekunder etter du har sett henne. Selvfølgelig fins det unntak, men mange gutter (inkludert meg) sitter i et hjørne og bygger opp nervøsiteten for å finne ut at man ikke tør å sjekke en jente opp allikevel.

9307076[/snapback]

Da kan du også gjøre det vi kaller warm-up-sets. Der du snakker med kvinner du på ingen måte bryr deg om, eller som du ikke på noen som helst måte kunne tenke deg å gjøre noe med.

Starter du med å snakke med noen 4ere-5ere tidlig på kvelden, vil du komme inn i en veldig god form for energi og snakkeflyt (high state). Da vil det føles mer naturlig ut å snakke med feks en 9er senere på kvelden. Det kommer mer naturlig.

Husk en ting med kvinners utseende:

Det at de er deilige betyr ikke noe mer enn at de var heldige da de fikk tildelt gener.

De peneste jentene har ofte de største kompleksene og mer og leve opp til. De er i mange tilfeller mye lettere å sjekke opp enn feks en vanlig pen jente med beina godt plantet på jorda.

Lenke til kommentar
Hei, jeg har lest mye rundt dette området, og jobber mot å bli en PUA. I utgangspunktet er jeg average på sjekking. Jeg har et rimelig bra utseende, og har alltid vært i "populær"-flokkene på skolen. Mye på grunn at kvalitenene innen fotball og sport og diverse. Jeg har closet en del damer på fuck-stadiet. Problemet mitt er at de fleste er 4, 5, 6 og 7´ere. Noen finere også, men det føler jeg har vært litt luck. Jeg blir litt smånervøs, og klarer ikke å opptre likt når jeg snakker med en flott dame, som når jeg snakker med en dame der selvtilliten oser. Har du noen råd å gi i forhold til å klare å bruke rutinene samme hvor flott dama er? I tillegg har jeg en lei tendens til å prøve å åpne den fineste dama i en flokk, i stedet for å virke uinterressert for heller videre å åpne "den styggere veninnen".

9307003[/snapback]

Heisann!

Glad for å høre at du har tatt et riktig valg med å forbedre deg selv! Da har du allerede kommet godt på vei!

Hva er det du er nervøs for når du snakker med en fin dame? På hvilken måte oppfører du deg ulikt?

Rutiner vil ikke hjelpe deg med det. Har du lest mye om inner game? Frames? States? Bare så jeg vet hvilket grunnlag du har så jeg kan komme med de beste forslagene.

Peace out

Lenke til kommentar

Mange som sikkert også starter sjekking på nettet, her er dog jeg ganske tvilsom.

1) Fake profiler, hvordan avsløre?

2) Så straks en jente på f. eks Nettby ser mer enn decent ut renner jo gjestebøker og innboks full med kommentarer fra småkåte kyr....

Hvordan lykkes man på dette feltet PUA eller andre som kanskje har erfaring?

Endret av brutti
Lenke til kommentar
Mange som sikkert også starter sjekking på nettet, her er dog jeg ganske tvilsom.

1) Fake profiler, hvordan avsløre?

2) Så straks en jente på f. eks Nettby ser mer enn decent ut renner jo gjestebøker og innboks full med kommentarer fra småkåte kyr....

Hvordan lykkes man på dette feltet PUA eller andre som kanskje har erfaring?

9312246[/snapback]

1) Jeg vil si en av to ting - spør etter ferske bilder og få dama på telefonen fortest mulig. Den første er langt fra idiotsikker, men hvis du støter på problemer med den andre så er det ganske ofte en av to - enten har du ikke klart å skape nok tillit, ellers så er det en mann du taster med.

2) Prinsippene vi bruker gjelder i enda større grad på nett enn de gjør ute i virkeligheten - vær annerledes, framstå med selvtillit og vær avslappet til det hele.

Jeg gjorde et eksperiment en gang der jeg knabbet et bilde fra ei amerikansk nettside og lot som jeg var jente på ei nettside. Det var en... lærerik erfaring og et eksperiment jeg egentlig anbefaler alle menn på nett å gjøre, slik at man kan få noen eksempler på hva man -ikke- skal gjøre...

Skal man dømme etter meldingene jeg fikk fra det lille eksperimentet så kan man dele menn på nett inn i følgende kategorier:

a) De som oser dårlig selvtillit og nærmest ber om unnskyldning for at de skriver til deg. De avslutter gjerne med "Hvis du vil kan du gjerne gå inn på profilen min og se om du finner noe interessant" og skriver gjerne uten mål og mening, tilsynelatende fordi de er redde for å si noe galt.

Så du må ha meg til å bekrefte at du er interessant? Ikke vil du si meg imot om det så gjalt livet ditt heller? For å vri litt på et sitat fra David DeAngelo - interessante mennesker behøver ikke å spørre andre om de er interessante. De -vet- at de er det.

b) De kåte tullingene. Denne er vel nærmest selvforklarende, men eksperimentprofilen min mottok et par meldinger som lød omtrent som følger - Hei, jeg vil ha telefonsex med deg. Er du interessert?

Værsåsnill, unngå sånt, og unngå det iallfall i første melding. Hadde jeg vært jente så hadde jeg antagelig stemplet deg som skrulling eller trodd du var verdens mest desperate mann, og ingen av delene er særlig attraktivt.

c) Selvdiggerne. Dette er de som gjerne inkluderer detaljerte beskrivelser av seg selv, og ramser opp hvor høye de er, hvor mye de veier, hvor veltrente de er, hva slags bil de kjører, hvor svær kåk de har og hvor dyr bil de kjører.

Joda, litt opplysninger om seg selv er vel og bra, men når man skriver "Hei, jeg er 186 cm høy, veier 87 kg, er blond og trener fem ganger i uka. Vil du være med og prøve den nye Mercedesen min?" så blir det i overkant.

Så har man de få som faktisk får det riktig. De har en profil som avslører litt, men lar det være igjen en eim av mystikk som vekker nysgjerrigheten, de skriver engasjerende meldinger, går ikke av veien for å slenge litt med leppa (kun vennskapelig småerting såklart), stiller spørsmål man ikke har hørt 1001 ganger før og viser at man er interessert i personen, ikke trynefaktoren.

Så, plukk fram litt humor, skriv litt om noe som engasjerer deg, og hvis du er på en datingside så ikke vær redd for å skjære gjennom og fortelle hva du ser etter.

Når det gjelder meldinger så bruker jeg følgende "oppskrift" for min del:

- ha en god tittellinje, dvs unngå "Hei", tomt felt eller en eller annen smiley.

- fortsett med en eller annen grunn for hvorfor du skriver. Det kan være noe så vagt som "Hei, jeg var akkurat på vei til å logge av, men jeg syntes profilen din så interessant ut..."

- skriv et par linjer om deg selv og pirr gjerne nysgjerrigheten hennes.

- vis at du faktisk har lest profilen hennes. Altfor mange hopper på meldingsknappen og skriver masse svada som med all tydelighet demonstrerer at man har sett på bildet og gått rett til meldingsboksen uten å lese profilen. Sånt gir strykkarakter i dette faget...

- still spørsmål. Kvalifiser henne og la henne skjønne at du ikke godtar hva som helst, slik at hun må jakte på deg for å få oppmerksomheten din. Originalitet gir plusspoeng, men du kan også skrive om noe du har lest i profilen hennes.

- "Call to action". Hvis du vil ha et svar så skriv det. Altfor mange skriver brukbare meldinger, men tryner fordi de ikke tar med hva de vil. Det er som å ha en bil uten nøkkel - hva pokker skal man gjøre med den? Bruke den som bokstøtte? Dørstopper? Kjøleskap? Dasspapir?

Det holder med å henge på noe så enkelt som "Vi snakkes" eller "ser fram til svaret ditt", bare det er -noe- som tilsier at du forventer et svar.

Får du et svar? Flott. Øk innsatsen og sats på å få telefonnummeret hennes innen 3-4 meldinger. Innen du faktisk har møtt dama så har du null og niks, og jo lengre du drøyer med å flytte ting framover, jo dårligere er sjansene dine (innenfor visse grenser såklart).

Når det gjelder profiler - unngå for guds skyld den helvetes listemanien. Altfor mange har liste opp og liste ned om hva de gjør, hva de liker, hva de ikke liker, hobbyer, kjæledyr, slektninger, filmer de har sett osv og det er ærlig talt møkk kjedelig å lese (dette gjelder forøvrig jenter også).

Skal du skrive liste så gjør det i det minste litt kreativt, type "jeg elsker å lage mat, og jeg lager en pasta så god at du ville fått lyst til å kysse meg. Jeg ville imidlertid ha takket nei på grunn av hvitløksånden."

Det var en gang en som sa at det beste var å male med ord, og hvis du kan inspirere fantasien til en kvinne som leser profilen din og få henne til å føle noe så er mye gjort.

Så til problemet, som er å få dette ned til færrest mulig ord. Lange profiler er omtrent like festlige å lese som lister over hva du har gjort det siste døgnet, og selv om det finnes enkelte kreative sjeler som kan skrive en god og underholdende profil som fyller 5 A4-sider så ikke sats på at du er en av dem. Short 'n' sweet er mantraet.

Jeg kunne skrevet bibelske avhandlinger om dette, men det er det andre som har gjort før meg :p

Vil du ut og lete etter info selv så har jeg kun to menn å anbefale - David DeAngelo (Double Your Dating - Meeting women online) og Dave Mizrachi (Insider Internet Dating). Disse to, og særlig Dave M, slår alt annet jeg har sett så langt ned i støvlene.

Lykke til med nettjakten ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har nå sett to episoder med Become the Pickup Artist, ved Mystery.

Må bare si en ting; dæven! Fikk faktisk god tro på dette etter å ha sett dette, brikkene faller på plass nu, og alt henger sammen...

Dere som stiller dere tvilende til dette, se et par episoder og jeg tror nok dere får mer innblikk i hvordan alt henger sammen.

Lenke til kommentar

Må bare si en ting; dæven! Fikk faktisk god tro på dette etter å ha sett dette, brikkene faller på plass nu, og alt henger sammen...

Dere som stiller dere tvilende til dette, se et par episoder og jeg tror nok dere får mer innblikk i hvordan alt henger sammen.

9318888[/snapback]

Du snakker om tv serien?

Klarer ikke å finne hele episoden!

Edit:

Fant den.

Endret av PUA
Lenke til kommentar

9318888[/snapback]

Du snakker om tv serien?

Edit:

Fant den.

9319454[/snapback]

Ja snakker om TV serien.

PUA vil jeg bli..

Lenke til kommentar
Du er ikke deg selv hvis du sier og gjør det jeg sa ovenfor. Da er du jo meg :)

- Ofcourse!

8975006[/snapback]

hahaha,rettelse: du hadde vært david D :tease:

har lest det avsnittet der i en av bøkene hans, nesten nøyaktig det samme men på engelsk. husker ikke hvilken i farta,men kan godt finne det ut hvis du vil? hvorfor oversetter du hans bøker istedenfor å bruke en av dine egne erfaringer? eller har du fulgt eksemplet hans til punkt og prikke? :whistle:

Lenke til kommentar
ja den TV serien var ikke så værst den.. har vært borti noen David DeAngelo greier, og lurer på om jeg skal skaffe meg "the Game". er den noe å anbefale?

9322577[/snapback]

Fikk hentet The Game idag, skal leses ;) Virker iallefall bra sålangt

Lenke til kommentar

The game er fin underholdning.

Men det stopper der. Som en faglig bok er den ikke verdt papiret den er trykket på en gang. Du vil faktisk bli overrasket over hvor mange kvinner som har hørt linjer fra the game. Jeg stod med en kvinne på et utested en gang og da kom det en kar bort og dro en opener fra den boken. Før jeg rakk å reagere sa dama "har du lest det game? Så søtt!". Han ble stum...

Lenke til kommentar

9318888[/snapback]

Du snakker om tv serien?

Edit:

Fant den.

9319454[/snapback]

Ja snakker om TV serien.

PUA vil jeg bli..

9320566[/snapback]

Du kommer ikke til å angre! ;)

Lenke til kommentar

KJing vil aldri kunne hjelpe deg. Mange tror at de kan sitte å lese seg til den perfekte pick up. Men dette er som med alt annet: Du blir kun bedre av trial and error. Synd at så mange ikke innser det. Bare begynn å test ut de rutinene du kan så ofte du kan, enten det er på den gamle dama på bussen, eller den heite brunetta som jobber på kiosken.

Da vil du merke fremgang etterhvert som du blir mer og mer kongruent med det materiale du bruker.

Lenke til kommentar
Bare begynn å test ut de rutinene du kan så ofte du kan, enten det er på den gamle dama på bussen, eller den heite brunetta som jobber på kiosken.

9326316[/snapback]

:ermm:

Eller bare ta bussen som helt vanlige mennesker, uten å prøve å sjarmere de gamle damene i senk?

Lenke til kommentar
Bare begynn å test ut de rutinene du kan så ofte du kan, enten det er på den gamle dama på bussen, eller den heite brunetta som jobber på kiosken.

9326316[/snapback]

:ermm:

Eller bare ta bussen som helt vanlige mennesker, uten å prøve å sjarmere de gamle damene i senk?

9326327[/snapback]

Hvorfor det når man kan lære av det? Istedenfor å sitte der som en stille kar, så er det vel bedre at man øver før det virkelig gjelder?

Dette er greit å gjøre i newbieperioden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...