Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Det er unektelig sykt at man må gå til slike skritt for å få seg no.

Lulle seg selv og "ofre" inn i løgner og ha ett helt team rundt seg for å klare lure og manipulere noen til å bite på kroken.

 

Det er rett og slett patetisk taperaktig.

Ikke la deg lure av førsteinntrykket. Det er en illusjon. Det foregår så mye, mye mer under overflaten som du ikke ser hvis du ikke vet om det. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony123:

 

Du har jo totalt missforstått hele opplegget :yes:

At enkelte gutter jakter i flokk er vel ikke noe ukjent fenomen. Du gjør det garantert.

Når en kompis får seg dame er et av de aller første spørsmålene dine "om hun har noen fine venninner" .)

 

Og ingen ofre blir lurt inn i løgner i det hele tatt. Dessverre sitter det en del med den oppfattelsen, og sitter og blir bittre og sure på sine eldre dager. For de blir ikke bare forbigått i kjærligheten, men også på jobb og andre steder her i livet :)

 

 

Syns det er dritkult å lære nye ord og uttrykk jeg. For jeg fasineres av menneskets hjerne og ikke minst hvorfor vi gjør som vi gjør. Sett deg heller inn i det fremfor å kristisere det :)

Lenke til kommentar
Det er unektelig sykt at man må gå til slike skritt for å få seg no.

Lulle seg selv og "ofre" inn i løgner og ha ett helt team rundt seg for å klare lure og manipulere noen til å bite på kroken.

 

Det er rett og slett patetisk taperaktig.

Har du aldri opplevd at dama du sikler på har med seg ei venninne (Cock-Block) som gjør mye for å ødelegge mellom dere? Gjerne drar henne bort fra deg, bryter inn i samtalen osv. Sånn er realiteten mange ganger, og da er wingmen kjekt å ha ;)

 

Kompisen min fikk napp på ei dritfin dame på nachspielet som vi hadde på lørdag, men venninna satt på henne som en klegg. Jeg pleier å stille opp som wing for kompisen, men lå og sov akkurat da.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen! Etter å ha "hengt ut" i PUA-tråden her siden i september fant jeg ut at det var på tide å lage seg en bruker her på forumet. Føler nesten at jeg kjenner noen av folkene i tråden her etter så lang tid, spesielt da PUA, Pick-Up-Master og oyvind_dahle :) Vel, her kommer en liten introduksjon og en slags field report ;):

 

Har stort sett brukt PUA-tråden som underholdning så langt, og for en utmerket underholdning det har vært (unntaket må vel sies å være når moraldiskusjonene tok overhånd her en periode)! Har etter at jeg begynte å følge med her lest Venusian Arts Handbook, Attraction isn't a choice og Dobbel you dating, og har også tidligere leste The Game. Dette har selvsagt vært fasinerende lesestoff og gitt meg noen øyenåpnere, men jeg må jo også si at alt ikke har truffet meg like bra.

 

Forrige uke postet PUA sin liste over obligatorisk materiell, og jeg sjekket bla. ut RSA foundations. Ble veldig imponert over Tyler D og det han snakket om traff meg veldig bra. Har bare sett noen timer av opplegget så langt, men på lørdag tenke jeg at det her må jeg prøve. Bestemte meg for å dra ut på byen sammen med en kompis og det er egentig første gangen jeg har dratt på byen med det å møte jenter som hovedmål.

 

Før jeg går inn på hva som skjedde den kvelden er det vel greit å nevne at jeg aldri har hatt store problemer med å få jenter, men har som regel plukket de opp gjennom at jeg har blitt introdusert for de på en eller annen måte. Har aldri drevet med aktiv sjekking på byen og det har ikke blitt så mange på den måten. Jeg vil beskrive meg selv som en ganske så average fyr, men jeg har vel egentlig alltid hatt det i kjeften. Ble singel for et halvår siden, men har hatt(og har) en FB i den perioden.

 

Ok, over til lørdag. Jeg dro ut med Tyler D sine ord i hodet og tenkte at jeg skulle tvinge meg selv til å åpne minst 10 sett. Når vi kom til utestedet var det ganske mye liv der og jeg merket at jeg var utrolig klar for dette. Hadde tatt en del øl sammen med kompisen min og hadde nok drukket på meg litt selvtillit/drukket av meg noen skrupler alt etter som du ser det. Kom inn der og så to venninner som satt ved et bord. Gikk bort til de å dro en vits om de på nabobordet og hvorfor ikke jentene oppførte seg på samme måte (skjermer bevist litt detaljer her, dette er et åpent forum). Selve åpningen gikk latterlig lett og jeg var mye mindre nervøs enn jeg hadde trodd(kred til ølen tenker jeg).

 

Jobbet bevist med øyekontakt under hele samtalen (noe jeg vet jeg har problemer med) og oppdaget relativt fort de først IOI'ene. Kompisen min er håpløs med damer og uaktuell som wing, så jeg hadde ikke introdusert han for min planer. Etter at jeg hadde snakket en stund med jentene fant jeg ut at det var smart å trekke seg unna før han kom brakende inn i settet. Jeg stakk avgårde og kjøpt meg en pils og fant et bord sammen med kompisen min. La merke til at jenta jeg hadde snakket med kikket bort på meg en del ganger, og vi hadde flere ganger ganske intens øyekontakt. Det endte med at de kom bort til vårt bord og satte seg.

 

Her kommer den delen som overrasket meg mest. Jeg har aldri vært så veldig tafsete (hehe, feil ord kanskje?) av meg, så KINO delen var jeg litt spent på. Venninna til target dro av gårde av en eller annen grunn og jeg tok target på skuldra når jeg kom med en dårlig vits på henne bekostning. Pang! Etter det var det stort sett i boks. Hun var på meg som F og etterhvert satte hun seg i fanget. Det ble klinings og telefonnummer, og de hang rundt oss resten av kvelden. Dessverre så passet det ikke med noe mer den kvelden. Så mye for 10 sett :D

 

Lessons learned:

  • Å åpne er litt lettere enn jeg trodde
  • Øyenkontakt er utrolig virkiningsfult, det skal jeg jobber mer med
  • KINO? Utrolig....
  • Overraskende mange andre gutter som kommer bort for å sabotere/innynde seg

Synes nesten det hele gikk litt for enkelt. Mulig jeg bare var veldig heldig. Sånt skjer jo, og det har jo skjedd før. Må jo også si at dette er i aldersgruppen 30+, og mulig at damene er litt mer desperate da? Uansett så oppdaget jeg at det er stor forskjell på å høre at noen sier at noe virker og det å se at det virker. Det jeg gjorde var jo på ingen måte textbook og bare tidlig ekperimentering, men alikevel...

 

Så takk for all underholdningen jeg har fått i denne tråden så langt og takk for alle tips. Dette var gøy! :D Ble en vegg med tekst til slutt ja :p

Lenke til kommentar
Sony123:

 

Du har jo totalt missforstått hele opplegget :yes:

At enkelte gutter jakter i flokk er vel ikke noe ukjent fenomen. Du gjør det garantert.

Når en kompis får seg dame er et av de aller første spørsmålene dine "om hun har noen fine venninner" .)

 

Hehe, tror nok ikke jeg har misforstått nej.

Jakter aldri i flokk, for å være ærlig kan jeg ikke minnes at jeg har bevisst gått "på jakt".

 

 

Og ingen ofre blir lurt inn i løgner i det hele tatt. Dessverre sitter det en del med den oppfattelsen, og sitter og blir bittre og sure på sine eldre dager. For de blir ikke bare forbigått i kjærligheten, men også på jobb og andre steder her i livet :)

 

Haha, dagens...

 

Om det er en ting jeg ikke er, så er det forbigått.

Denne tråden gir meg diverse ahaopplevelser.

 

Sier ikke at min seksualmoral er så mye bedre, men er kun meg selv og ærlig om hva jeg er ute etter.

 

Syns det er dritkult å lære nye ord og uttrykk jeg. For jeg fasineres av menneskets hjerne og ikke minst hvorfor vi gjør som vi gjør. Sett deg heller inn i det fremfor å kristisere det :)

 

Kult og utvikle sitt ordforråd og horisont ja, men løgn, manipulasjon, falskhet er ikke akkurat kunskap jeg ønsker tillegge meg for "egenutvikling".

Lenke til kommentar
araa: Sweet! Let's catch some cougars!

 

Finnes det mannlige cougars?

Er ikke alle menn cougars i den sammenheng? Iallfall skulle de ønske det. :p

 

Kult og utvikle sitt ordforråd og horisont ja, men løgn, manipulasjon, falskhet er ikke akkurat kunskap jeg ønsker tillegge meg for "egenutvikling".

Hehe, du har virkelig misforstått helt. :) Lås opp de fastlåste formeningene dine, undersøk litt, så ser du fort at det ikke stemmer.

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar
Har du aldri opplevd at dama du sikler på har med seg ei venninne (Cock-Block) som gjør mye for å ødelegge mellom dere? Gjerne drar henne bort fra deg, bryter inn i samtalen osv. Sånn er realiteten mange ganger, og da er wingmen kjekt å ha ;)

 

Veel, kan ikke minnes at jeg noen gang har tenkt over det, så kan ikke påstå at jeg har opplevd det som ett problem nej.

Lenke til kommentar
*Øyenkontakt er utrolig virkiningsfult, det skal jeg jobber mer med

 

...

 

Må jo også si at dette er i aldersgruppen 30+

Tror du fant en magisk kombinasjon der.. hvertfall har jeg inntrykk av at "eldre" (no pun) damer tennes lett av øyekontakt :)

 

 

Hehe, tror nok ikke jeg har misforstått nej.
Det trodde ikke de som fornektet copernicus, kepler og galilei når de innførte det heliosentriske verdensbildet heller. (Sola i midten av solsystemet, ikke jorda.. hvis noen lurte)

 

Om det er en ting jeg ikke er, så er det forbigått.
Sikker?

 

Sier ikke at min seksualmoral er så mye bedre, men er kun meg selv og ærlig om hva jeg er ute etter.
Bra at du er ærlig :thumbup:

 

Kult og utvikle sitt ordforråd og horisont ja, men løgn, manipulasjon, falskhet er ikke akkurat kunskap jeg ønsker tillegge meg for "egenutvikling".
Har du tre eksempler på løgn, tre på manipulasjon osv? Jeg kan ikke huske å ha sett noen oppfordre noe særlig til løgn, manipulasjon og falskhet her..
Lenke til kommentar
Har du aldri opplevd at dama du sikler på har med seg ei venninne (Cock-Block) som gjør mye for å ødelegge mellom dere? Gjerne drar henne bort fra deg, bryter inn i samtalen osv. Sånn er realiteten mange ganger, og da er wingmen kjekt å ha ;)

 

Veel, kan ikke minnes at jeg noen gang har tenkt over det, så kan ikke påstå at jeg har opplevd det som ett problem nej.

 

Du har GARANTERT opplevd dette.. Vi jenter gjør dette ubevisst.. Jeg ble f.eks overrasket over hvor mye jeg kjente meg igjen på mange områder når jeg begynte lese om PU.. spesielt delen cockblock/bitch shield osv..

 

Og PU er så mye mer en sjekking, gjør en mer grundig search du :)

 

Raijin

What? er ikke du gutt?

Uansett, eldre menn finnes det jo drøssesvis av.. Velg & vrak.. nei uff den var stygg.

Endret av araa
Lenke til kommentar

Haha,

 

"Når jeg blir stor skal jeg bli cougar!"

 

Det jeg synes er interessant er state. Metoder for å indusere state og metoder for å opprettholde state. Det å være i state er bare en følelse akkurat som hat, sorg og glede som de fleste av oss klarer å oppleve bare ved å fokusere på dem.

 

Er det mulig å komme i high state bare ved å fokusere?

 

Jeg driver med meditasjon. Har drevet med dette i et par år nå. I forbindelse med Approach Anxiety er dette veldig interessant. AA er en "flight or fight"-respons. Når vi kommer opp i en situasjon hvor vi må trekke en rask avgjørelse, trigges amygdalaen istedetfor den prefrontale cortex. Den prefrontale cortex er veldig god til analytisk arbeid, men er ufattelig treig!

 

Se for deg at du står på slettene i afrika. Du betrakter gasellene i det fjerne, kjenner vinden blåse mot deg og plutselig! Får du øye på en flokk med løver som løper mot deg. Da har du ikke tid til å analysere frem og tilbake løvenes avstand, hastighet, spekulere i om de er sultne eller ikke. Altså trer amygdalaen i kraft og en "flight or fight"-respons trigges. Amygdalaen er rask, men klarer ikke å samle inn nok informasjon. Dette er grunnen til at vi ofte ser trusler når det egentlig ikke er noen. Er bare til følge med på nyhetene for å se hvor mange det er som går amok...

 

AA er som vi vet en "fight of flight"-response. Det er her meditasjon kommer inn. Vitenskapen konkluderer med at individer som mediterer kan i mye større grad ta kontroll over situasjonen og gripe inn før amygdalaen trigges. Resultatet blir at man er i stand til å fjerne responsen som trigges når vi begynner å føle oss truet, altså holde hodet kaldt.

 

Dette kan selvsagt brukes til langt andre områder enn AA.

Jeg har lest gjennom PUA sine metoder for å komme i state og anbefaler alle andre til å ta en kikk på dem. Men, jeg etterlyser en enklere metode. Å komme i state bare ved å fokusere. Jeg klarer enkelt å høyne energinivået ved å fokusere, men jeg har ikke klart å pumpe staten til jeg er on fire! Dette er snakk om en treningssak. Likevel ønsker jeg feedback for hvordan andre lykkes med å pumpe state på denne måten. Spesielt dere som har funnet egne teknikker.

 

Remember, it's all in your head ;)

Lenke til kommentar
Du har GARANTERT opplevd dette.. Vi jenter gjør dette ubevisst.. Jeg ble f.eks overrasket over hvor mye jeg kjente meg igjen på mange områder når jeg begynte lese om PU.. spesielt delen cockblock/bitch shield osv..

 

Og PU er så mye mer en sjekking, gjør en mer grundig search du :)

 

Det kan nok være ja, men kan ikke akkurat påstå at det er noe som har plaget meg el noe jeg noengang har tenkt over.

 

Hva mer er pu?

PersonlighetsUtvikling med det formål å manipulere og harve over flest mulig? ;)

 

i alle fall slik det fremkommer i denne tråden.

Lenke til kommentar

PUA har da ingenting med manipulasjon å gjøre?!

 

Har å gjøre med å få kontroll på den delen av livet ditt(Det sosiale), som du ikke hadde så veldig fra før.

 

Å kjøpe gaver og gi komplimenter døgnet rundt for å få noen til å like deg, er da hvertfall manipulerende og falskt.

Lenke til kommentar
*snip*

 

Er det mulig å komme i high state bare ved å fokusere?

 

*snip*

 

Det vil jeg tro, og du som mediterer har kanskje større sjanse for å lykkes enn oss "vanlige dødelige".

 

Personlig så kommer jeg i state av å føle meg vel, noe jeg gjør når jeg hører på musikk, tar et par pils og dusjer og ordner meg før jeg skal på vors/byen.

 

Det hjelper også mye for meg at jeg har personer(les: jenter) som vil ha meg, type day2s/day3s/ukes-prosjekter; for da føler jeg at ikke det bare er jeg som synes at jeg er den kjekke karen (både utseende og personlighetsmessige) som jeg er ;P Dette gir meg en slags karma/utstrålings-boost. Blir en litt "suksess avler suksess"-greie, det virker for meg som om man først begynt å dra damer så drar man mer damer... Noe som har lignende erfaringer?

Lenke til kommentar
PUA har da ingenting med manipulasjon å gjøre?!
PUA-kunnskapen består jo i hovedsak av guider til manipulasjon. Hvordan påvirke underbevisstheten til target, hvordan oppnå ditt, hvordan sikre datt. Om det er ille eller ikke er en sak, men å nekte på at det er manipulasjon blir for dumt.
Lenke til kommentar
Du har GARANTERT opplevd dette.. Vi jenter gjør dette ubevisst.. Jeg ble f.eks overrasket over hvor mye jeg kjente meg igjen på mange områder når jeg begynte lese om PU.. spesielt delen cockblock/bitch shield osv..

 

Og PU er så mye mer en sjekking, gjør en mer grundig search du :)

 

Det kan nok være ja, men kan ikke akkurat påstå at det er noe som har plaget meg el noe jeg noengang har tenkt over.

 

Hva mer er pu?

PersonlighetsUtvikling med det formål å manipulere og harve over flest mulig? ;)

 

i alle fall slik det fremkommer i denne tråden.

 

Jeg har forståelse for at det kan virke slik, men PU er mye mer enn det.. Se f.eks på sosialverdien..

Om du hadde vært i en lite ønskverdig situasjon der du ikke mestrer det sosiale helt, hvorfor ikke lære deg selv opp til å fungere i disse settingene? Med begge kjønn.. Å kalle dette manipulering blir helt feil i mine øyne, men ja, det finnes nok en del av den sorten der som bruker dette bare for å "harve" over flest mulig som du så pent sier.

 

Men, utvikling vil jeg gjerne kalle det.. Du setter virkelig en strek under at dette er bare dritt.. Hvorfor?

Hva med og se dette in a bigger picture.. og da vil jeg gjerne gå tilbake til det vi kaller barndom, sosialisering og utvikling.

"Utvikling er jo forandringen til noe nytt, men samtidlig en fortsettelse av det som tidligere har vært. Utvikling kan vi jo se på som en bevegelse i flere retninger, ulike trinn eller nivå. Atferd og tankepreosessen vår er jo det som avgjør hvordan vi opptrer i ulike situasjoner og uvikler oss. Sånnsett er det lett å tegne paralleller mellom den

den emosjonelle og sosiale utviklingen, det er jo slik vi lærer å kjenne, og utvikle følelser igjennom de ulike stadiene med kriser vi går igjennom.

..der igjen tror jeg alt dette slår tilbake på barndommen, den er jo viktig for personlighetsutviklingen hos et menneske".

 

...Personlighetsutvikling, hva om du har opplevd en barndom som gir deg begrensninger?

Hva om du aldri klarer å si hei til en jente i frykt for å bli avvist? Hva om du ikke tør og søke på den jobben fordi du er redd du ikke er bra nok?.. Hva hvis du ikke tør og være i sosiale settinger fordi du vet rett å slett ikke hvordan du skal "fungere"... hvis, hva hva hva..

Hvorfor ikke bruke PU til de områdene man da kan bruke de til?

Hvorfor ikke lære deg måter du kan få i gang en samtale på, eller hvordan du skal fremtre ovenfor mennesker.. Det er ikke snakk om å manipulere, men hvordan man opptrer i ulike settinger.. Å være ydmyk er viktig, og ha et sunt inner game er noe vi alle burde ha på plass, og ha et sunt mindset er også noe er viktig.. PU lærer deg dette, det lærer deg ikke bare hvordan du skal få jenter/gutter til sengs.. Det er langt mer enn det..

 

Men vær så god.. tro hva du enn vil.

Jeg har ingen problemer med å legge ann på gutter, jeg har ei heller ingen problemer med å bli sjekket opp. Jeg har ingen problemer med å være utadvent, snakke o.l, og jeg har i vertfall ingen problemer med å få meg sex... men jeg har et selvbilde som forteller meg konstant at jeg er ikke bra nok, jeg ser ikke bra nok ut, jeg er ekstremt selvkritisk og gir ikke meg selv ros.. Og akter å bruke PU for å få disse sidene ved meg selv på plass, som er viktig for min trivsel i hverdagen..

Lenke til kommentar
***

 

Altså, det du sier her kunne jeg ikke vært mer enig i.

 

Men jeg finner ikke dette helt i tråd med det jeg leser i denne tråden, hverken ifra deg eller div andre.

 

Dette fremstår som en ren; "Hvordan trikse og manipulere flest mulig til sengs" tråd.

 

Ingen tanke på motparten, kun seg selv og sitt seksualbehov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...