Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest

Skriver som gjest fordi enkelte her inne ville misforstått det jeg sier.

 

Jeg har oppdaget at jeg faktisk kan få akkurat hvem jeg vil takket være denne tråden.

 

Det gjelder bare å sette seg mål og jobbe mot dem. Har ingen ting å si hvilken sosial status man har. Det har bare noe å si hva man gir uttrykk for!

Lenke til kommentar

Ja, det er godt mulig. Det var bare det at jeg ble litt overasket at han skulle ha noe bra materialet etter måten han ble fremstilt på i boka. Nå er det en stund siden jeg leste den, men der fikk jeg intrykket av at han bare drev og manipulerte hele "project hollywood" som det ble kalt.

Lenke til kommentar
Skriver som gjest fordi enkelte her inne ville misforstått det jeg sier.

 

Jeg har oppdaget at jeg faktisk kan få akkurat hvem jeg vil takket være denne tråden.

 

Det gjelder bare å sette seg mål og jobbe mot dem. Har ingen ting å si hvilken sosial status man har. Det har bare noe å si hva man gir uttrykk for!

 

Kjempe bra at du har kommet dit!

 

Sosial status påvirkes veldig av hvordan du selv ser på deg selv. Hvis ikke du synes du er verdig til og være lederen i flokken, så vil du aldri bli lederen i flokka.

 

Hvordan var "reisen" da? ;)

Lenke til kommentar

Takk, da handler det med andre norske ord om selvtillit, selvkontroll og selvsikkerhet. Dette krever jo igjen at man har dette på innsiden, fordi det å skulle la være å reagere eller la være å vise usikkerhet osv i en sånn situasjon krever jo at man faktisk har det på innsiden. Føler man seg da avvist eller utilpass så vil man sansynligvis uttrykke det på en eller annen måte uansett og løpet er kjørt. Da er det jo igjen en påminnelse om hvor viktig det er å jobbe med inner game før man bruker så mye tid på finpussing av outer game. Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Ja, det er godt mulig. Det var bare det at jeg ble litt overasket at han skulle ha noe bra materialet etter måten han ble fremstilt på i boka. Nå er det en stund siden jeg leste den, men der fikk jeg intrykket av at han bare drev og manipulerte hele "project hollywood" som det ble kalt.

 

Slik jeg husker det, så gama han damer bra. Men han takle ikke menn, så det var en eller annen som sa til han at han skulle begynne og game mannfolk også, noe han gjorde. Og det hadde ymse resultater...

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Skriver som gjest fordi enkelte her inne ville misforstått det jeg sier.

 

Jeg har oppdaget at jeg faktisk kan få akkurat hvem jeg vil takket være denne tråden.

 

Det gjelder bare å sette seg mål og jobbe mot dem. Har ingen ting å si hvilken sosial status man har. Det har bare noe å si hva man gir uttrykk for!

 

Kjempe bra at du har kommet dit!

 

Sosial status påvirkes veldig av hvordan du selv ser på deg selv. Hvis ikke du synes du er verdig til og være lederen i flokken, så vil du aldri bli lederen i flokka.

 

Hvordan var "reisen" da? ;)

reisen var nok lang og hard. Den ble gjort hardere av en eks som insiterte på å få meg til å føle meg som verdens største lort. Men nå er jeg videre. Jeg inser faktisk at alt hun gjorde var å bruke hersketeknikker mot meg. Og jeg har lest nok til å kjenne igjen de hersketeknikkene. Så ingen vil noen sinne kunne bruke dem mot meg. Derimot så klarer jeg å se når noen prøver seg. Og da vet jeg hva jeg skal gjøre for å snu situasjonen. Det er faktisk sant. Det som ikke dreper deg gjør deg sterkere. Aldri skal n0oen kunne playe meg på samme måte. Det er MIN tur til å playe dem.

Lenke til kommentar
Skriver som gjest fordi enkelte her inne ville misforstått det jeg sier.

 

Jeg har oppdaget at jeg faktisk kan få akkurat hvem jeg vil takket være denne tråden.

 

Det gjelder bare å sette seg mål og jobbe mot dem. Har ingen ting å si hvilken sosial status man har. Det har bare noe å si hva man gir uttrykk for!

 

Kjempe bra at du har kommet dit!

 

Sosial status påvirkes veldig av hvordan du selv ser på deg selv. Hvis ikke du synes du er verdig til og være lederen i flokken, så vil du aldri bli lederen i flokka.

 

Hvordan var "reisen" da? ;)

reisen var nok lang og hard. Den ble gjort hardere av en eks som insiterte på å få meg til å føle meg som verdens største lort. Men nå er jeg videre. Jeg inser faktisk at alt hun gjorde var å bruke hersketeknikker mot meg. Og jeg har lest nok til å kjenne igjen de hersketeknikkene. Så ingen vil noen sinne kunne bruke dem mot meg. Derimot så klarer jeg å se når noen prøver seg. Og da vet jeg hva jeg skal gjøre for å snu situasjonen. Det er faktisk sant. Det som ikke dreper deg gjør deg sterkere. Aldri skal n0oen kunne playe meg på samme måte. Det er MIN tur til å playe dem.

 

Sounds good! :) Bare husk:

"Leave them better than you found them"

Lenke til kommentar

Ang Tyler Durden:

 

Han er uten tvil den mannen i verden pr dags dato som gir mest value til communityet.

Samt resten av RSD crewet (real social dynamics - Firmaet TD drifter).

 

Jeg kan personlig garantere for at materialet de leverer er knallbra, og vil anbefale det på det sterkeste.

 

Og ja, TD er litt feil fremstilt i "the game"... *Himle*

 

Uansett begynner det å bli noen år siden og. Husk at innenfor PU så vil utviklingsraten være mangedobblet i forhold til naturlig modning

Endret av PUA
Lenke til kommentar

Bare et lite spørsmål til dere:

 

Jeg ser på sosial status og sosial verdi som to helt forskjellige ting.

 

Sosial status (SS) er den posisjonen du har i det sosiale samfunnet. AMOG er en slags sosial status.

 

Sosial verdi (SV) er den verdien du har/viser for den enkelte personen.

 

SS blir viktigere for å skape SV jo høyere SS target har.

 

Hva mener dere? Jeg synes det virker som om mange tar disse to tingene for det samme.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Skriver som gjest fordi enkelte her inne ville misforstått det jeg sier.

 

Jeg har oppdaget at jeg faktisk kan få akkurat hvem jeg vil takket være denne tråden.

 

Det gjelder bare å sette seg mål og jobbe mot dem. Har ingen ting å si hvilken sosial status man har. Det har bare noe å si hva man gir uttrykk for!

 

Kjempe bra at du har kommet dit!

 

Sosial status påvirkes veldig av hvordan du selv ser på deg selv. Hvis ikke du synes du er verdig til og være lederen i flokken, så vil du aldri bli lederen i flokka.

 

Hvordan var "reisen" da? ;)

reisen var nok lang og hard. Den ble gjort hardere av en eks som insiterte på å få meg til å føle meg som verdens største lort. Men nå er jeg videre. Jeg inser faktisk at alt hun gjorde var å bruke hersketeknikker mot meg. Og jeg har lest nok til å kjenne igjen de hersketeknikkene. Så ingen vil noen sinne kunne bruke dem mot meg. Derimot så klarer jeg å se når noen prøver seg. Og da vet jeg hva jeg skal gjøre for å snu situasjonen. Det er faktisk sant. Det som ikke dreper deg gjør deg sterkere. Aldri skal n0oen kunne playe meg på samme måte. Det er MIN tur til å playe dem.

 

Sounds good! :) Bare husk:

"Leave them better than you found them"

Så klart. Jeg er fryktelig klar over makten jeg har. Den kan misbrukes. Det har jeg ikke planer om. Hater å såre folk.

Lenke til kommentar
Bare et lite spørsmål til dere:

 

Jeg ser på sosial status og sosial verdi som to helt forskjellige ting.

 

Sosial status (SS) er den posisjonen du har i det sosiale samfunnet. AMOG er en slags sosial status.

 

Sosial verdi (SV) er den verdien du har/viser for den enkelte personen.

 

SS blir viktigere for å skape SV jo høyere SS target har.

 

Hva mener dere? Jeg synes det virker som om mange tar disse to tingene for det samme.

Sosial status er noe annet ja. Det er din plass på rangstigen .Sosial verdi (altså om du er en value giver eller en value taker) plasserer deg der... Kort fortalt

Lenke til kommentar

Noen som har noen morsomme/tragiske/suksessfulle historier ifm sjekking på treningsstudioer? Jeg anbefaler normalt ikke å gjøre det, da alle er så opptatte med sitt, samtidig som det er ganske paradoksalt at det på et sted hvor de fleste groomer seg sjøl for å ta seg bedre ut (og sef bygge styrke for å hindre vondt i rygg/skjelett/komme seg etter ulykke/operasjon mm, jeg veit! ;)), framstår som så supersleskt å "forstyrre".

 

Der jeg trener, er jeg normalt sett eneste jenta i vektsalen, og den eneste som aktivt går inn for å opprette nye bekjentskaper, er tidenes sleskeste personlige trener, som konsekvent går bort til jenter som ikke trener sammen med en gutt. Opplegget blir omtrent som i India: Har du ikke en mann til å gå god for verdigheten din, er du fritt vilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...