Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri

Anbefalte innlegg

Jeg prøvte å liksom skulle lage en historie for å DHV, men jeg følte meg langt fra komfortabel med det, og vil heller legge meg på en ekte, ærlig linje, (mener så klart ikke da at jeg ærlig svarer på alle spørsmål den dame har osv, men bruker materiale).
Det er ikke meninga å finne på historier om den gangen du lå med Michael Jackson, den gangen du hoppa i fallskjerm og landa i badebassenget på en supermodell-fest, osv.. Fortell heller om ting ved ditt eget liv som er DHV :) Hvis du har lite å fortelle om er det på tide å skaffe seg et mer interessant liv ;)

Ja jeg vet det, men Mystery og gutta åpner veldig for å bruke andres historier til å begynne med i tillegg til å overdrive noe voldsomt om yrker osv. Det har seg sånn skjønner du at jeg har levd et liv tidligere som ikke akkurat er noe jeg sitter og hauser ut historier fra til damene (hadde mange år med rusproblemer osv, og etter det konsentrert meg om å komme meg opp fra myra det livet hadde skapt).

Jeg gjorde det bare for å prøve om det føltes ok, men det gjorde det ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva faen er DHV?

Alle forkortelser på tre bokstaver som inneholder H og V skremmer jo livskiten ut av meg :)

Uansett er det greit å juge på seg en historie så sant du juger så jævlig at det er overbevisende at du juger og ikke prøver å få en løgn til å fremstå som en sannhet. Riktignok er det et arabisk ordtak som sier at en god løgn kan fare fra Istanbul til konstantinopel mens sannheten ennå leter etter sine sandaler (elns).

Men poenget er at en god historie skal frembringe latter og beundring, ikke omsorg og medfølelse. Jug gjerne, men på en slik måte at de skjønner du juger. Eks som den gangen du var ute å fløy med supermann og stupte fra 200 metern ned i et svømmebasseng med 100 mongolide dverger som skulle ha dildo party med rompa di.

Ikke dra historier som at du har liggi med supermodeller og at du er voldtatt i rompa av MJ. Damer liker nemmelig å tro de er den eneste for deg, selv om de vet at du er jeger med utallige bak deg. Å skryte av seg selv for å heve seg frem i godt lys, blir bare et crash and burn oppdrag. Det er nok av kamikazepiloter der ute, så ikke bli en av de.

Lenke til kommentar
Ja jeg vet det, men Mystery og gutta åpner veldig for å bruke andres historier til å begynne med i tillegg til å overdrive noe voldsomt om yrker osv. Det har seg sånn skjønner du at jeg har levd et liv tidligere som ikke akkurat er noe jeg sitter og hauser ut historier fra til damene (hadde mange år med rusproblemer osv, og etter det konsentrert meg om å komme meg opp fra myra det livet hadde skapt).

Jeg gjorde det bare for å prøve om det føltes ok, men det gjorde det ikke.

Noe David D. (tror jeg) en gang sa, som er helt sant, er at det er mye mer imponerende å finne ut av ting selv. La oss si at du har en veldig fin bil til en million kroner. Da vil hun få en mye større "wow"-følelse om du ikke sier noe - for så å ta henne med på en biltur - og uten at du har nevnt noe - når dere kommer til bilen, ser hun at det er en veldig dyr og fin bil. Enn om du sier til henne: "Jeg har en dritkul bil som koster en MILLION kroner! Skal vi ta en tur?".

Når det kommer til å lyve, kan jeg bare si en ting: det er en mye større turn-on for dama om mannen har baller til å være helt ærlig, enn om han lyver for å unngå problemer. Ironien er at det er løgnene som fører til problemer i det lange løp :)

Lenke til kommentar
Hva faen er DHV?
"Display of High Value".

En historie som er ganske morsom, men som også impliserer at du har en eller annen høy status. Hvis du har vært på kjendis-fest og det skjedde noe kult der, så forteller man om det kule som skjedde. Men samtidig så fremgår det jo at du kjenner kjendiser, og det øker verdien din. Hvis det skjedde noe kult mens du syklet fra Trondheim til Oslo i rosa ballerinaskjørt så forteller man om det, osv.. (har du gjort det enda?)

Lenke til kommentar
Jug gjerne, men på en slik måte at de skjønner du juger. Eks som den gangen du var ute å fløy med supermann og stupte fra 200 metern ned i et svømmebasseng med 100 mongolide dverger som skulle ha dildo party med rompa di.

Akkurat. Men da er det på en måte ikke en løgn, fordi hun forstår at det ikke er sant :)

Endret av Eivolele
Lenke til kommentar
Gjest Kvinnebedåreren
Riktignok er det et arabisk ordtak som sier at en god løgn kan fare fra Istanbul til konstantinopel mens sannheten ennå leter etter sine sandaler (elns).

Bare for å pirke, så tror jeg at det var en annen by enn Istanbul. Konstantinopel og Istanbul er samme sted.

Lenke til kommentar

Takk for forklaringen

DHV som enkelte er inne på handler jo ikke om hvem du kjenner etc. Jeg tror DHV handler mer om oppførsel fremfor hva du sier og ikke sier. Ikke skryt av at du tasser rundt i en Christian Lacroix skjorte, damer som har peil ser det umiddelbart. Og dessuten kan du råke ut for en som går i en H&M skjorte som kan ta rotta på deg.

Å skryte er en farlig ting. Jeg skryter aldri av meg selv fremfor damene. Jeg har venner som må fremheve seg selv på død og liv, men de blir busta av damene og ender som regel med høyrehånda når de kommer hjem. Flere venner tror damesjekking handler om penger, makt og hvem du kjenner og ikke kjenner. Det er jo feil...

La oss gripe tak i den første posten i denne tråden og huske hva damene jakter etter: Sosial verdi. Og som påpekt handler ikke dette om penger og makt.

FOr meg er DHV dirkte sporbart til din oppførsel under jakten. Enkelte gutter vil oppleve at de har mer draget på damer når de er i forhold, og dette har noe med DHV. De er mer avslappet og kanskje ikke så pågående som de var når de var uten dame.

Sublime signaler er viktig, og jeg tror du kan komme lengre med DHV gjennom overdreven jug og riktig oppførsel. Jeg har satt mang en nisse på plass som står å skryter av seg selv og de han kjenner og eier.

Ved å punktere slike nerds opplagte spill, setter du deg i rimelig god posisjon hos damene som er tilstede.

Eks

Amog: La oss dra på utested xx, der kjenner jeg eiern. Dessuten kjenner jeg dørvakta der, og DJen på xx, bla bla

Meg: Nice, du er som pakkisa. En telefon og gata er full av kompiser...

Latter fra damene, punktert spill hos amog.

Uansett mener jeg at DHV spores til din oppførsel og dine signaler, langt mer enn hva du sier og skryter av :)

Lenke til kommentar

Det er mye i det Oivind sier her ja.

Jeg merker det litt selv også, det med å ha mer drag når du har dame enn når du er singel.

Men merker det også at jeg har mer drag de gangene jeg drar på byen bare for å ha det gøy og ikke ofrer sjekking eller damer en eneste tanke. Da er jeg bare meg selv og har det gøy

Lenke til kommentar

Du har absolutt rett, Øyvind. Du skal ikke være historieforteller, akkurat. Men det kan være nyttig en gang i blandt..

Men ta følgende eksempel; det er det første settet du kjører på utestedet, og du kjenner ikke noen jenter i nærheten. Da er det vanskelig å vise at man er pre-selected. Da vil en god idé være å dra en DHV-historie hvis viben passer til det.

Et eksempel kan være: "Har du hørt noe sånt som dette... Det er ei jente - Trine - som jeg var på flørtern med for et par måneder siden.. hun var skikkelig redd for å vise frem kroppen sin! .. Det var helt ubegrunnet, for hun hadde en skikkelig bra kropp egentlig... Når vi var ute på stranda for eksempel gikk hun alltid med bukse selv om det var såpass varmt at alle andre hadde mye mindre på seg.. Hun likte best å ha lysene av når vi lå i senga hjemme også.. Jeg synes litt synd på jenta, for hun har tydelig noen komplekser for kroppen.. kanskje det er alt presset fra media som gjør det?"

Voilà, nå har jeg allerede vist at jeg hadde interessen til ei annen jente (ei med en bra kropp atpåtil), jeg har vist at jeg forstår litt av hvordan jenter tenker, og jeg har appelert litt til følelsene til jentene i settet :)

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med det dere sier gutta. Har ikke noen problemer med å forstå den i det hele tatt. Og for å si det sånn, historien min var absolutt ikke om sex med noen kjendiser eller supermodeller men bare en helt vanlig dagligdags historie som kunne virke litt sjokkerende men som viste at jeg ikke lot meg påvirke av tullball. Bare fjas egentlig, men jeg måtte gi det et forsøk siden Mystery sa Sitat : "If you didnt have an exotic dancer for a girlfriend but want one, you better tell them you had one, cause otherwise you will never get one." No i den duren. Det skurret veldig hos meg siden ærlighet er noe jeg ønsker å være.

Lenke til kommentar

Måten å skryte uten å skryte er såkalte "DHV stories". Har sett Mystery fortelle en av de på et foredrag jeg fant på nettet, og kan ta å oppsummere den kjapt. Han hadde nettopp hatt en forestilling som illusjonist, og satt backstage sammen med noen venner og koste seg etter forestillingen. Så ringte kjæresten til Mystery, som var på vei hjem fra jobben som en eksotisk danser, og hun ble forfulgt av noen kåte drittunger. Mystery fikk med seg alle vennene sine kjapt ("Quick, we gotta roll"), de dro ut, mens han fremdeles snakket med damen i telefonen, og fant de i trafikken. Mystery tok bilen og kræsjet hardt inn i bilen til de som fulgte etter henne, og den spinte rundt, han tok frem et rør og slo ut vinduer og lys på bilen, før han gikk frem til sjåføren og sa "Fucking leave".

Dette er forresten en sann historie. Se nå at denne historien blir fortalt i jeg-person til en gjeng med gutter, men høyt nok til at jentene i settet hører det. Det er ikke direkte skryting, men har en haug med DHV (illusjonist etter forestilling backstage med venner, kjæreste som er exotic dancer, venner som følger etter han når han trenger de og så videre). Det er bare en historie, men den displayer higher value.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri fortalt historier med vold eller hvor tøff jeg er. Trenger ikke gjøre det, er kald som faen når det smeller og ønsker ikke la damene ta del i den verden. Ei ønsker jeg damer som liker gutter som er voldlige

I'm a lover. not a fighter.

Da liker jeg heller superhelt rollen som da jeg var ute å bekjempet kriminalitet med supermann og min daværende kjærste Jessica Alba som hadde startproblemer med bilen sin. Hvor jeg måtte bruke superkreftene mine og dytte den nedover gata til vi fikk jumpstarta den.

Skjønner ikke helt at Mysery scorer på en voldshistorie + at han han kjærste i den

Lenke til kommentar

Ta f.eks. Styles:

"Hei, en venn har en kjæreste som bruker både medium og small, og som gave vil han kjøpe henne et kasmir-skjer (eller hva det nå enn var). Tingen er at han ikke vet om han skal ta medium eller small, ville dere hatt noe som var litt for lite eller litt for stort?"

Hva du sier her er: du har venner, venner som vil ta vare på kjæresten, venner som har penger, dessuten er den kasmir en god gave til ei dame.

DHV uten å skryte på deg en jævla ting ;)

Lenke til kommentar

Alle handlinger er enten en Demonstration of Higher Value, Demonstration of Lower Value, Indicator of Disinterest eller Indicator of Interest.

Skryter man hemningsloest av seg selv, er dette en DLV og reaksjonen blir en IOD. Klarer man aa vise at man har humor og er selvsikker, er dette en DHV og reaksjonen paa dette blir en IOI.

Lenke til kommentar

Zethyr skriver: Et eksempel kan være: "Har du hørt noe sånt som dette... Det er ei jente - Trine - som jeg var på flørtern med for et par måneder siden.. hun var skikkelig redd for å vise frem kroppen sin! .. Det var helt ubegrunnet, for hun hadde en skikkelig bra kropp egentlig... Når vi var ute på stranda for eksempel gikk hun alltid med bukse selv om det var såpass varmt at alle andre hadde mye mindre på seg.. Hun likte best å ha lysene av når vi lå i senga hjemme også.. Jeg synes litt synd på jenta, for hun har tydelig noen komplekser for kroppen.. kanskje det er alt presset fra media som gjør det?"

1: Å stå i et set og snakke om sin före-detta, kroppen hennes og irritasjon og manglende forståelse for at ikke alle klarer å speile sjølfølelsen sin i andres anerkjennelse, er big no no. Du driter ut deg sjøl ved å eksponere hennes usikkerhet, i tillegg til at du snakker om andre jenter du har vært naken sammen med, eller i det minste likte å se uten klær. Som noen andre her skriver - jenter liker å føle seg som den eneste ene. Ja, det er riktig at også jenter blir konkurranseinnstilt idet de treffer en fyr de får lyst på, som også andre finner attraktive, men man trenger ikke forteller historier (uansett hvor uskyldige de måtte menes) om damer man har hatt før. Ja, du appelerer til følelsene til jentene i settet, men neppe på den måten du ønsker.

2: Med fare for å være like generaliserende som dere er til tider ;) : Øivind har helt rett i at historier om slåssing, voldelig gjengmentalitet og generell dominans er om mulig enda større no no enn førstnevnte punkt. Normale, oppegående jenter synes ikke det er attraktivt, men heller skremmende med folk som synes det er greit å behandle andre som sparkesekker. Det er ikke DHV (hater begrepet!), men et lett gjennomskuelig desperat forsøk på å framstå som interessant.

Lenke til kommentar

Å prate nedsettende om andre for å sette seg selv i godt lys ble plutselig sosialt akseptert når vi fikk torsdagsklubben og stand-up komikere som måtte slenge dritt om andre. Dessverre.

Men dette er noe som vil skaffe deg fiender og ikke minst vil oppadgående mennesker bare få medlidenhet for din mangel på empati og intelligens.

Så jeg er enig i at man skal være veldig forsiktig i å omtale andre med lite flatterende ord, spesielt når man forteller en historie.

Jeg har hatt latterlig mye morro å fortelle om superkrefter og evne til å reise i dit. Er du litt oppadgående forteller du at du ikke kan reise tilbake for å endre noe, da du sitter som intergalaktisk secial force member for å hindre at noen gjør urett i tiden. Dette skaper som kjent parallellunivers, og snart blir det litt for mye å holde orden på. Skryt og jug med humor, og ha gjerne litt selvironi. Damene elsker det.

Når jeg skal sjarmere en dame i et selskap, jobber jeg like godt for å sjarmere alle i selskapet. Spesielt damene, for det er noe som gir kanon DHV :fun:

Lenke til kommentar

Enig med Chen... *host* Sandy ;)

I mine øyne kommer ekte verdi (DHV som det så "pent" kalles) innenfra. Det er basically hvordan du oppfatter deg selv, og plasserer deg selv i verden/rangstigen.

Ie: Vil du være chode, eller en med innsikt?

For å gi dere et lite glimt i hvordan jeg "DHV'er":

- Jeg viser verdi fordi jeg har oppfatning at jeg HAR verdi. Altså at jeg kan bidra med noe for å øke sannsynligheten for en persons s&r verdi. (Greit nok,virker skikkelig analytisk, men det er mye mer organisk in-field).

Når jeg er i felt tenker jeg bevisst "hun vil pule meg, hun vil pule meg, hun vil pule meg" osv... og korrigerer kroppspråk/tone/ansiktsutrykk osv etter dette mindsettet. Dette fører ofte til at jeg selv blir åpnet.

Naturals med genuin verdi har dette allerede, og de kan kjennes igjen ved å se på avslappet kroppspråk, rolige bevegelser, abundance mentalitet, evnen til å leve i sin egen verden, empati, evnen til å lede osv...

Altså gode kvaliteter.

Dette er noe som er særdeles vanskelig å demonstrere gjennom historier. Personlig syntes jeg hele mm/DHV opplegget er latterlig, men jeg har altså vært igjennom det på et stadie.

Men hvis man står med feks stresset kroppspråk og skal fortelle om den gangen du kjørte din x-stripper dame i en camaro, vil det uansett bli inkongruent og feil. Oppegående jenter ser RETT gjennom deg når du gjør slikt (tro meg).

Derfor:

Finn heller den verdien internt. Begynn å tenk med positive mindsets, og rett kroppspråk og alt nevnt ovenfor etter det.

I felt så foregår mine samtaleemner om stort sett tre ting:

1. Lillesøster (som jeg genuint digger å prate om)

2. Sosialdynamikk

3. Sex

Ikke om gangen jeg banka gutta som fulgte etter x-dama mi som var jessica alba etc...

Endret av PUA
Lenke til kommentar
Jeg har hatt latterlig mye morro å fortelle om superkrefter og evne til å reise i dit. Er du litt oppadgående forteller du at du ikke kan reise tilbake for å endre noe, da du sitter som intergalaktisk secial force member for å hindre at noen gjør urett i tiden. Dette skaper som kjent parallellunivers, og snart blir det litt for mye å holde orden på. Skryt og jug med humor, og ha gjerne litt selvironi. Damene elsker det.

Dette er sant.

Skyt gjerne inn helt latterlige historier som er selvsagt for gode til å være sanne. Det viser som sagt evnen til å leve i sin egen verden, og total abundance mentalitet.

mao så driter du langt f i hva andre syntes om deg. Du underholder deg selv, og dette vil faktisk gjøre deg mer attraktiv.

Lenke til kommentar

Det jeg er mest imponert over er at det er et skjult miljø som driver med dette. Morsomt å lære masse rare ord og uttrykk som kommer her.

Har æren av å ha tilgang til PUA (mannen med nicket) sin FB side og har sett hvor jævlig dyktig han er.

Siden jeg daglig jobber med innkjøp og rådgir innen dette, snakker jeg mye om kommunikasjon og ikke minst forhandlingsteknikk....

Kan spore en del av dette over i dette med sjekking. PUA nevnte noe om sterk frame. Dette er og blir noe av nøkkelordene i forhandlingsteknikk. En annen sak er kommunikasjon. Et visdomsord sier at taushet er gull, og det stemmer. Selv om du er da king på åpningen syns hvertfall jeg at det er viktig å bli underholdt fremfor å være underholderen. Mange får fort klovnens plass i selskapet.

Sterk fram og kroppspråk mener jeg er nøkkelord i sjekking og ikke minst forhandlingsfasen :) Dette ligger latent hos enkelte og kan læres for andre.

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar

Nuvel, miljøet er vel ikke så innmari skjult lenger, men at temaet kurses i og studeres i den utstrekning det faktisk gjør, er nok noe bare "den harde kjernen" kjenner til.

Akronymene er jo en vits halvparten av gangene, men det er uansett funny. Måtte forresten le da du sammenligner sjekking med forhandling, for jeg omtaler alltid perioden før man velger å kle seg nakne sammen, for forhandlingsfasen. Hva kan man tilby hverandre, og hva slags goder og resultater kommer ut av det? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...