Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Om ikke mr. Right, så i hvert fall mr. Right now, og det passer meg veldig fint. Er herlig å være forelsket.

 

Å tone ned konkurranseinnstinkt funker kun ved litt selvkontroll. Bare å presse deg selv fra å konkurrere når du merker at duhelst vil slenge deg på noe, og vinne. Ton deg selv ned når du ikke har bruk for det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om ikke mr. Right, så i hvert fall mr. Right now, og det passer meg veldig fint. Er herlig å være forelsket.

 

Å tone ned konkurranseinnstinkt funker kun ved litt selvkontroll. Bare å presse deg selv fra å konkurrere når du merker at duhelst vil slenge deg på noe, og vinne. Ton deg selv ned når du ikke har bruk for det.

 

Så fint for dere da :)

 

Får ikke til å bli forelsket, blir en og annen gang betatt.. Men også den falmer ganske fort vekk, som at de ikke klarer å holde på interessen min.. Men, der igjen det gjør meg egentlig ikke noe :)

 

Jeg prøver virkelig, men det ligger og gnisser i bakhodet.. Blir til tider småhissig noe som også er slitsomt, kjenner med engang jeg blir ivrig at pulsen går opp å ned som en jojo.. Prøver og pushe meg selv ned, men det ender som oftes opp at jeg bare tenker på >>en<< ting, nemmelig det jeg liksom skal unngå tenke på..

Lenke til kommentar

Spennende å lese om forskjellige tiltrekninger. Det jeg ser jeg er mest på jakt etter her med dette materiale er jo å bygge selvfølelse og få trent meg litt på dette med forhold og damer slik at jeg faktisk tør å ta en sjans når drømmedama dukker opp.

 

Er helt enig i at å bytte dame hver måned er ikke det helt store, og uansett hvor mange damer man måtte finne på å ha så kan de aldri gjøre en person lykkelig. Lykken kommer kun innenfra ut i fra hva vi kan hente opp i oss selv og gjøre verdifullt for oss selv. Ingen dame på hele kloden kan gjøre meg lykkelig hvis jeg ikke er lykkelig i meg selv først. Så hvis du vil bli lykkelig gjennom damer eller partner da for å inkludere damene her også, så er det bare å slutte å leite, for det finnes ikke. En kan gjerne være lykkelige sammen og ha det nesten dobbelt så bra hvis en er to sammen om å dele det. Men samtidig er det en kortvarig følelse hvis man er ute etter at noen andre skal gjøre deg "hel". Er nok sikkert mange PUA som driver på sånn kan jeg godt tenke meg. Jeg har hatt det trossystemet selv.

 

Men Eplefe, når du sier du liker gutter som er snille og gjerne litt usikre. Hva er det som ligger i det? Seksuell tiltrekning eller bare at du får lyst å kose litt med de? Jeg er nyskjerrig for å forstå psykologien til jenter rundt dette temaet. Men jeg kan se for meg at for at du skal like en som er litt usikker så må han også vise seg litt sårbar og evt gå litt i mot den usikkerheten og ta en sjans slik at du blir sjarmert av at han faktisk turde og komme bort å prate med deg. Noe som får deg til å føle deg litt spesiell. Er det helt feil? I tilfelle hvilke faktorer er det som er tiltrekkende? Er det at du har litt kontroll over han eller er det rett og slett bare sjarmerende eller....?

Lenke til kommentar
Jeg kan bare snakke ut ifra egne erfaringer, men for min del var greia at ei dame jeg trodde jeg hadde sjans på var omtrent like vanlig som hønsetenner, så jeg var ekstremt forsiktig og fortalte meg selv at jeg ikke ville skremme henne vekk ved å være for pågående, mens sannheten helte mer i retning av at jeg hadde verdens laveste selvbilde, var altfor opptatt med å drive med mindgames med meg selv ut ifra hvordan jeg trodde hun ville reagere hvis hun visste hva jeg tenkte og dermed spilte hinsides safe på grunn av en drøss med "hva hvis...?"-scenarier som bare eksisterte i mitt eget hode.

Jeg tror dessverre ikke jeg er alene om å ha tenkt slik heller...

Det er nok en veldig vanlig belief gutter har at jenter blir skremt vekk om de prøver seg, har fysisk kontakt på noen måte, gir komplimenter e.l.

 

Jeg brukte å gå rundt med det helvetesscenarioet i hodet: Jeg prøver meg på ei jente. Hun snur seg, går bort til vennene sine, peker på meg og sier: "HAN prøvde seg på meg!" mens alle fniser. Hele distriktet får greie på dette og alle kommer til å baksnakke meg for resten av livet.

 

Realistisk? Nei. Det er bare psychoscenarioer som ligger oppe i knollen.

 

Skalle: Du er ikke alene om å ha en "snill" familie. Familien min blir også helt oppskaket om jeg sier noe upassende, småfrekt eller småarrogant med en humoristisk undertone.

Endret av Eivolele
Lenke til kommentar
Gjest Guest_john doe_*
Jeg brukte å gå rundt med det helvetesscenarioet i hodet: Jeg prøver meg på ei jente. Hun snur seg, går bort til vennene sine, peker på meg og sier: "HAN prøvde seg på meg!" mens alle fniser. Hele distriktet får greie på dette og alle kommer til å baksnakke meg for resten av livet.

 

Tror ikke du er alene om å ha tenkt sånn...

 

Mitt problem har, i tillegg til det over, vært (og kanskje fremdeles er?) at jeg synes det kan virke frekt å prøve meg på jenter.

Jeg har ikke lyst til å være frekk mot jenter jeg liker, noe som ender opp med at jeg ikke flørter eller er pågående på noen som helst måte.

 

Noen tips til hvordan man kan snu denne håpløse tankegangen?

Lenke til kommentar
Jeg brukte å gå rundt med det helvetesscenarioet i hodet: Jeg prøver meg på ei jente. Hun snur seg, går bort til vennene sine, peker på meg og sier: "HAN prøvde seg på meg!" mens alle fniser. Hele distriktet får greie på dette og alle kommer til å baksnakke meg for resten av livet.

 

Tror ikke du er alene om å ha tenkt sånn...

 

Mitt problem har, i tillegg til det over, vært (og kanskje fremdeles er?) at jeg synes det kan virke frekt å prøve meg på jenter.

Jeg har ikke lyst til å være frekk mot jenter jeg liker, noe som ender opp med at jeg ikke flørter eller er pågående på noen som helst måte.

 

Noen tips til hvordan man kan snu denne håpløse tankegangen?

 

Det er alldeles ikke frekt å prøve seg på jenter, jenter finner nok dette smigrende skal du se.. Det er alltid ett men, jeg f.eks synes det burde være noe classy over det, ikke grafs og ta deg til rette.. Gjør berøringa lett og naturlig fra første øyeblikk, og tro meg.. vi jenter legger merke til når vi blitt berørt på en passende/upassende måte.. All credd til de gutta som gjør dette på den rette måten.. Jeg mente og ha lest en åpner her inne ala >>jente har noe på skulder, koste det vekk<< Denne er genial i mine øyne.. Hun vil med engang lure på hvem som berører henne, møt henne med et blikk du ville bli likt å møtt med, utstrål, forklar hvorfor du gjorde det og snakk videre med henne da shieldet hennes mest sansynli vil være dempet (takknemmelig uknow). Vet ikke om push-pull kunne være aktuelt i en slik setting etter litt prat?

 

Flørte - og være pågående er to helt forskjellige ting.. Du vil nok merke på en jente når interessen er laber, når du invisterer mer i samtalen enn hun gjør. Hvis det hadde vært meg og jeg hadde tydelig vist at det ikke var noen interesse og gutten fortsatt ville jeg ha sett på han som pågående, desperat og lite oppmerksom rundt kroppsspråket.. Prøv deg frem, ingen annen skade kan skje enn avvisning. Tro meg, det er ikke verdens undergang..

 

EDIT:

Anti-jantelov er noe som står sterkt blant de fleste jenter, du skal ikke tro du er noe.. Dvs, om du som gutt legger ann på en jente vil hun nok ikke gå og skryte til hele vennegjengen sin om dette, og de peike & le.. Men heller kanskje sladre til nermeste venninne og de sammen gjøre "gåseøye" greier til hverandre og tenke du er håååpløs, hehe..

Endret av araa
Lenke til kommentar
Gjest Guest_john doe_*
poff

 

Okay, kanskje jeg prøver den med skulderen en gang... :)

 

Mente forresten ikke pågående som i innpåsliten eller lignende. Mente mer som i "å tørre å prøve".

 

Ellers har jeg et problem med å se forskjell på jenter som flørter og jenter som alltid er hyggelige/blide.

Er det noen som har noen tips der også?

Lenke til kommentar
poff

 

Okay, kanskje jeg prøver den med skulderen en gang... :)

 

Mente forresten ikke pågående som i innpåsliten eller lignende. Mente mer som i "å tørre å prøve".

 

Ellers har jeg et problem med å se forskjell på jenter som flørter og jenter som alltid er hyggelige/blide.

Er det noen som har noen tips der også?

 

Jeg tror nok du burde skaffe deg en bruker istedenfor, siden dette ikke er av sensitiv/alvorlig art.

Anbefaler deg å lese igjennom tråden og plukke opp tips der, søk litt på nettet om ulik materiale.. Gjerne PM om du trenger et jente-syn på noe, men jeg er da meg og jenter er ulike..

 

Jeg vet heller ikke hvor mye denne skulder greia er brukt ute, men jeg synes det er en glatt måte og få i gang en samtale på.. Vet selv hvor surrete og usikker jeg blir når jeg først skal gjøre dette i praksis, dødsskummelt, jeg tenker altfor mye og driter meg ut ved og gjøre det..

 

Jeg er sånn alltid hyggelig/blid jente til vanlig, ute på byen mer attitude.. Om en sorry, "taper" i mine øyne prøver seg på meg svarer jeg enten ikke, ignorerer, eller svarer kort og snur meg.. + at kroppsspråk er veldig tydelig.

Vet selv at om jeg flørter med noen så kan jeg være tilbakeholden, gir litt, men ikke alt. Men f.eks om jeg er intr. er jeg imøtekommende, intr.i og snakke med deg, kanskje småfrekk.. Øyenkontakt ffs ;) smiler, ler..

 

Men gutta som er PRO i dette har nok ti ganger mer peiling på dette enn meg, hehe..

Lenke til kommentar

Hihi, klarte faktisk å negge litt for mye ^^

 

Brukte faktisk også canned material for første gang:

 

Åpnet et 2 set med en HB9 og HB9.5 med "Hey, en ting jeg har lurt på i det siste: hvem lyger mest av gutter og jenter?"

 

Gikk litt fram og tilbake, kjørte natural-game, C&F, et par negs (alt det kommer naturlig), så peiset jeg på med: "Ok, siden dere synes jenter lyver mest skal vi leke en liten lek! Jeg skal spørre om 5 ting, og dere skal lyve på alle 5 spørsmålene!" Og på spørsmål 4 spurte jeg, eh - hvor mange spørsmål har jeg stilt nå? Busted ;) Hun innså at hun tapte i det hun svarte og det var mye latter - connection og rapport var toppers!

 

Litt chit-chat, kino, osv - før jeg ser en god kjenning og beveger meg videre for å hilse. Er borte fra settet i 30-45min, kommer tilbake da de sitter stille i et hjørne med "Så det er her festen har dødd?"

 

Anyhoo, de fikk pirat etter hvert og skal på et sted hvor jeg ikke kommer inn. Klarer først å avtale at de skal møte oss hvor vi skal før jeg kødder det til...

 

De leter fram skoene (som de har gjemt inni et skap) og mens de tar dem på seg spør jeg: "Hvorfor i all verden gjemte dere skoene der?"

"Fordi vi ikke ville at de skulle bli stjelt."

Jeg ser på dem, og jeg er skoselger (dog dette hadde jeg glemt å informere om) og ser at dette er crappye sko: "Er da ingen vits å gjemme de skoene der, ingen som vil stjele dem!" (med et glimt i øyet, men i og med at de så en annen vei så de ikke glimtet) HB9en (som jeg prøvde meg på hele tiden) utbryter "Du er faen meg så frekk at jeg ikke vil prate med deg!" og går ut i piraten.

 

 

 

 

Konklusjon: Første gangen jeg bruker canned material, og jeg kommer nok til å fortsette med de eksemplene jeg brukte her, ellers funker freelance helt greit! Trenger ikke å negge heeeeele tiden ;)

 

Flirte godt av hele situasjonen og returnerte til et par andre set jeg hadde åpnet tidligere og hadde det morsomt med dem :)

Ingen form for closing på gang hos meg for tiden, er på vei inn i et muligens LTR og closing er ikke et av problemene mine - at all! Driver bare å tester ut nye ting, forbedre rapport-bygging samt attraction!

 

Avsluttet hele kvelden på byen med masse kjentfolk, dansende som en idiot og med en god kebab - genial kveld! :D

Lenke til kommentar

I dag var jeg ute og øvde. Prøvde forskjellige approches og de fleste gikk helt fint. Fikk ikke så mye tiltrekning fra de fleste, men et par stk var det ganske ok med, det var faktisk de fineste jeg fikk mest napp hos. Jeg var veldig aktiv i samtalene og var tilbakelent og virkelig kjekkas stort sett hele tiden rundt vennene mine. Dette gav meg etter hvert mye sosial status der inne, og jeg har inntrykk av at hun ene jenta som jeg til slutt fikk nummeret til tok kontakt og snakket til meg pga det. Ikke sikker, men jeg klarte ihvertfall å prate med henne med mye selvtillit. Kastet inn noen Negs her og der, og hun var helt med når jeg spurte etter nummeret. En sånn ekkel type dreiv å prøvde seg på henne, men jeg var helt uberørt av det, til og med når han gav henne et lite kyss. Jeg såg at hun foretrekte meg i stedet. Så jeg spurte etter nummeret fortsatt uberørt av kontakten med han, og sa at det var hyggelig å prate med henne og at jeg ville prate med henne igjen. Ingen problem i det hele tatt. Etterpå såg jeg han ekkle fyren stod alene med baren. Så jeg gikk forbi og sa "Ha en hyggelig kveld".

 

Gjett hvem sin selvtillit som fikk jetmotorer på seg i dag da? :)

Lenke til kommentar

Kul story Nikken :)

 

Hun der 9'eren visste tydeligvis at det var crappy sko og blei sikkert skikkelig tatt på senga og dermed fornærma. hehe

 

Lykke til med LTR :)

 

Kan ikke vente til sommeren, slik at jeg kan få prøvd ut dette skikkelig!: )

 

*Hvorfor vente så lenge? Kjør på, på evt fester. Kafeer. På skolen eller hvor som helst.

Lenke til kommentar
Kul story Nikken :)

 

Hun der 9'eren visste tydeligvis at det var crappy sko og blei sikkert skikkelig tatt på senga og dermed fornærma. hehe

 

Lykke til med LTR :)

 

Kan ikke vente til sommeren, slik at jeg kan få prøvd ut dette skikkelig!: )

 

*Hvorfor vente så lenge? Kjør på, på evt fester. Kafeer. På skolen eller hvor som helst.

 

Skulle ønske jeg kunne.

Bor i Sentraltexas for tiden, er under 21 og fester er kun for Red Necks, og hvis jeg skulle ha dratt hadde jentene vært HB4-.-

 

Du tar tegninga?=P

 

KOmmer hjem til Norge i Juni, skal virkelig prøve å gå for dette da: )

Lenke til kommentar

Hehe, godt mulig.

 

Tenkte å følge opp med "Men du kan jo alltids stikke innom å kjøpe noen ordentlige sko hos meg på mandag ;)" hadde hun ikke stukket så jævli raskt, ikke at jeg skal på jobb på mandag heller :p

 

Og som du sier Skalle, dette er ikke noe man skal vente med, derimot er det noen man gjøre _hele_ tiden!

 

Eneste tidspunktet jeg ikke "gamer" er når jeg er hjemme, slapper av, er lat og spiller CoD4 - eventuelt sover ;)

Lenke til kommentar

Et spørsmål angående det nummeret jeg fikk.

 

Jeg sa jeg skulle sende en melding med navnet mitt så hun visste hva som var mitt nummer. Vil det være lurt å gjøre dette eller skal jeg rett og slett bare vente et par dager og så plutselig ringe og få avtalt en date? Jeg skal ringe og avtale date om et par dager uansett, men burde jeg sende nummeret som jeg sa. Litt kjipern viss hun glemmer hvem jeg er eller noe sånt. Skjønt hun var jo ikke full så.... Give som tips here dudes, and dudesses :)

Lenke til kommentar

Er ikke noe erfaren på slikt Skalle, dessverre.

 

Men det bringer opp noe jeg lurer på:

 

Hvordan closer dere egentlig?

 

Personlig #-closer jeg ekstremt sjeldent. Tar som regel nummeret om det er k-close eller f-close. Og hva definerer dere egentlig som en k-close? For meg er k-close intet mindre enn et kyss med tunge som varer lengre enn 10 sek.

 

Jeg har også en ting som går ut på at jeg misliker sterkt å ta kontakt først, så om jeg er interessert i jenta så gir jeg heller nummeret mitt! Synes dette er mye morsommere enn å ta jentas nummer, og dette har resultert i at en del jenter har kommet med kommentaren: "Forresten er du den eneste gutten jeg har sendt melding/ringt/whatev først!"

 

Bryter vel med en del regler, men jeg er veldig fan av å bryter normer, gi jenta ansvaret for å jage meg etc.

Lenke til kommentar
Er ikke noe erfaren på slikt Skalle, dessverre.

 

Men det bringer opp noe jeg lurer på:

 

Hvordan closer dere egentlig?

 

Personlig #-closer jeg ekstremt sjeldent. Tar som regel nummeret om det er k-close eller f-close. Og hva definerer dere egentlig som en k-close? For meg er k-close intet mindre enn et kyss med tunge som varer lengre enn 10 sek.

 

Jeg har også en ting som går ut på at jeg misliker sterkt å ta kontakt først, så om jeg er interessert i jenta så gir jeg heller nummeret mitt! Synes dette er mye morsommere enn å ta jentas nummer, og dette har resultert i at en del jenter har kommet med kommentaren: "Forresten er du den eneste gutten jeg har sendt melding/ringt/whatev først!"

 

Bryter vel med en del regler, men jeg er veldig fan av å bryter normer, gi jenta ansvaret for å jage meg etc.

 

Ja det er jo det som er greia her vel. Det å få henne til å jage deg på ett eller annet vis. Ser ut til at det fungere bra ihvertfall, så sant du har bygget opp nok tiltrekning før du gir dem nummeret og stikker.

 

Sendte melding nå da. Hun svarte. Så nå får vi se hvordan det går.

Lenke til kommentar

Er man veldig usikker på seg selv, kan det være en fordel å bare få telefonnummeret. Beste måten er å ha dårlig tid, kjøre settet på noen sekunder, si at du/dere skal videre til en avtale, men bare måtte ha nummeret.

 

NB: IKKE bli hengende på dette stedet etter du har fått det, da går du fra high value til low på ekstremt kort tid.

 

Kjører du dette noen ganger bygger du ofte opp litt selvtillit, og kan avansere til neste nivå :)

 

Det er ikke dumt med et par telefonnummere i lomma, jeg f-close en i går, når jeg kom ned fra fjellet. Kjørte en liten lek med henne i påsken over sms, og resultatet kom i natt :)

 

Helt grei HB7 dame. Tidligere stripper. Men jeg trengte det siden en FB sendte en mindre kul sms om at jeg var useriøs og hun ikke ville treffe meg mer. Vet jeg får min fb igjen, men må bare sende masse iod først :)

Lenke til kommentar
Et spørsmål angående det nummeret jeg fikk.

 

Jeg sa jeg skulle sende en melding med navnet mitt så hun visste hva som var mitt nummer. Vil det være lurt å gjøre dette eller skal jeg rett og slett bare vente et par dager og så plutselig ringe og få avtalt en date? Jeg skal ringe og avtale date om et par dager uansett, men burde jeg sende nummeret som jeg sa. Litt kjipern viss hun glemmer hvem jeg er eller noe sånt. Skjønt hun var jo ikke full så.... Give som tips here dudes, and dudesses :)

 

Ring henne, ring henne! :D Alle SMSer for tiden, vil du gi et godt inntrykk så ring :))

Lurt å ringe etpar dager i forveien hvis du f.eks vil avtale date.. Jeg vet ikke hvordan andre jenter er, men om en kis ringer på torsdag og vil ha date med meg på lørdag takker jeg plaint nei(selv om jeg ikke har planer) slik at han skjønner at han får legge litt mer i det om han vil ha tid med meg..

 

Ut i fra det du skrev ovenfor har hun da ikkenoe grunn til å skulle glemme deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...