Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Ja var ute i byen i går, i et av de to stedene ungdommer kommer faktisk inn i Sandefjord :p. Var i skikkelig state, men når jeg kom fram så var det så stappa med folk og musikken var så høy at jeg så vidt hørte kameraten min. Syns bylivet i sandefjord er elendig, enten er det så fullt at du greier å vidt å bevege deg eller så er det nesten helt tomt. Kanskje fordi det er bare to utesteder for ungdommer, men det er derimot 5-6 steder for de eldre, kanskje fler.

 

Det har du helt rett i. Cactus er helt tragisk plass for PU's. De andre stedene er det mye lettere å prate.

 

Jeg har akkurat begynt å lære dette her. Jeg har blitt styrt av frykt når det gjelder damer stort sett hele livet og har nå bestemt meg for å virkelig gjøre noe med dette. JJeg har kjøpt et par program av David DeAngelo for å pynte mye på Inner Game. Liker de NLP metodene og måten har legger ting frem på. Har også sett Mystery Method. Såg den på nedlasta fil, noe jeg ikke er noe særlig stolt av, men det blei nå bare sånn. Jeg for min del har ikke noe problem med å se at dette er positive ting i livet til oss som ikke har lært oss om hvordan kommunikasjon mellom kvinner og menn foregår og hva som faktisk er tiltrekkende og ikke. Jeg har prøvt i alle år å være snill og hyggelig, og det har ikke hjelpt meg en dritt. Derfor skal jeg nå gjøre noe med det. Vi var ute i kveld, jeg og en kompis og hadde som mål å dra 3 åpninger. Det tok veldig lang tid før vi i det hele tatt turde så det blei med 2. Men er meget fornøyd med det siden jeg ikke tør dette til vanlig. Jeg har også den "fordelen" at jeg ikke kan drikke pga tidliger issues, så jeg er nødt å gjøre dette i edru tilstand, noe som ikke akkurat gjør det lettere. Men det som er positivt er at når jeg mestrer dette som edru vil jeg være kongen på haugen. Ihvertfall på innsiden :)

 

Jeg forstår godt de som sier at det føles rart å være noen andre osv. JEg har skjønt at det er ikke det det handler om. Jeg har jo ikke vært meg selv rundt damer så lenge jeg kan huske fordi jeg har vært så redd for dem. Så jeg har prøvt alle mulige "snille" handlinger for å få damer til å like meg. Men har jo bare endt opp med å kjede vettet av meg.

 

For meg er det et mål å en gang finne meg en kjæreste som jeg kan dele livet med og ha det virkelig godt sammen med. Men så lenge jeg fortsetter som jeg har gjort til nå så vil jeg aldri møte eller kunne tiltrekke meg de jeg faktisk vil ha. Pluss jeg vil gå glipp av tusenvis av damer som jeg kanskje kunne falt for og hatt det bra sammen med.

 

Jeg ser det at jeg har jo forsøkt å manipulere damer til å like meg hele tiden med snillismen min, og da blir det ihvertfall ikke noe mer manipulering når jeg skal heller handle litt mer selvsikkert og kødde litt med damene, noe som faktisk fungerer. Men viss det skal til så må jeg forandre min innside, noe som krever en del jobbing. Det er som de sier her. Det handler om å bli det beste du kan være og så bruke de teknikkene som andre har prøvt og som fungerer, men som jeg skal gjøre til mine slik at det ikke blir noe som ikke er meg. Det handler bare om utvikling. De som dette faller naturlg for som har hatt forutsetningene og muligheten til å lære sosial kompetanse og alt det der er jo kjempeheldige. Men når det kommer til hvor mange menn som er usikre på det med damer og som plages veldig mye av det så er denne greia en veldig god ting å starte med. Trenger jo ikke gå rundt på klubber og kline med damer til du blir 40-50 år av den grunn.

 

Det jeg synes er vanskeligst av alt er Negs. Det er noe jeg skjønner må taes ofte på sparket, noe jeg ser fantasien min ikke helt finner frem til når jeg står der usikker og skal snakke med en pen dame. Derimot, øvelse gjør mester, og dette skal jeg mestre. Koste hva det koste vil. Jeg har nok ikke mulighet til å gå ut 4 kvelder i uka som Mystery snakker om, men jeg har jo den lille fordelen at jeg er edru uansett hvor jeg går og da spiller det for så vidt ingen rolle hvor jeg øver meg. Negs i åpningen og ellers er ihvertfall et punkt jeg skal jobbe en del med, i tillegg til humoren. Fint å kunne delta litt i denne tråden opså. Gleder meg til fortsettelsen. I morgen skal vi ut å øve mer :)

 

Skal komme med litt oppdateringer, men jeg lover på tro og ære at de ikke skal bli så lange som denne her. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å være mister nice guy funker ikke, sorry å si det, men bedre jo fortere gutta innser det.. Det gjelder nok for meg og....gud måtte vite hvor mange av XX-befolkninga i Norge.. Jeg har X-antall guttekompiser som er (ref.utsagn fra venninner) "verdens beste,goeste,snilleste, kompiser" Hvorfor? De kjører disse mister-nice-guy greierne som virkelig ikke funker. De tretter meg, og jeg er nok ikke den eneste som mener det.

 

Som et eks. på en PM jeg fikk i kveld;

"Men det var en ting jeg skulle si.. Om du vil så kan du få msn min, så kan vi snakke litt der, om du har lyst da..?:)"

EDIT: denne kisen har jeg snakka uskyldig med i sånn ca 1.måned, og plutselig idag var hvis dagen for å si hvor søt jeg var å sånt..vise intr, og be meg om msn.. Begynner å lure på hva som går i huet på gutter jeg;p ..not to much? hehehe

 

offtopic:

Jeg har virkelig ikke godt av ferie, jeg har snudd døgnet opp ned..

Endret av araa
Lenke til kommentar
(...)

Begynner å lure på hva som går i huet på gutter jeg;p ..not to much? hehehe

 

Paradoksalt nok er de fleste, iallfall tilsynelatende, redde for at de blåser "sjansene" sine hvis de signaliserer interesse helt fra starten av.

 

Jeg kan bare snakke ut ifra egne erfaringer, men for min del var greia at ei dame jeg trodde jeg hadde sjans på var omtrent like vanlig som hønsetenner, så jeg var ekstremt forsiktig og fortalte meg selv at jeg ikke ville skremme henne vekk ved å være for pågående, mens sannheten helte mer i retning av at jeg hadde verdens laveste selvbilde, var altfor opptatt med å drive med mindgames med meg selv ut ifra hvordan jeg trodde hun ville reagere hvis hun visste hva jeg tenkte og dermed spilte hinsides safe på grunn av en drøss med "hva hvis...?"-scenarier som bare eksisterte i mitt eget hode.

Jeg tror dessverre ikke jeg er alene om å ha tenkt slik heller...

Lenke til kommentar
Ja var ute i byen i går, i et av de to stedene ungdommer kommer faktisk inn i Sandefjord :p. Var i skikkelig state, men når jeg kom fram så var det så stappa med folk og musikken var så høy at jeg så vidt hørte kameraten min. Syns bylivet i sandefjord er elendig, enten er det så fullt at du greier å vidt å bevege deg eller så er det nesten helt tomt. Kanskje fordi det er bare to utesteder for ungdommer, men det er derimot 5-6 steder for de eldre, kanskje fler.

 

Det har du helt rett i. Cactus er helt tragisk plass for PU's. De andre stedene er det mye lettere å prate.

 

 

Jeg var på Blue Marlin og hvis det var så fullt der kan jeg ikke tenke meg hvor fullt det var på Cactus. Vurderer å stikke til Tønsberg, men da er jo selvfølgelig problemet med å komme seg hjem. Å ta Taxi er ikke akkurat billig fra Tønsberg til Sandefjord. Var du ute på fredagen eller torsdagen, det var ivertfall for mye folk for min del på torsdag. Orka ikke gå ut på fredag, var utmattet av all måkinga. Får heller se om jeg finner en fest ikveld, har kommet opp med en opener for meg selv. Har bytta hårstil, ja, dere skjønner sikkert tegninga. Hmm, er vel lettere å komme opp med openers enn jeg trodde.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Å være mister nice guy funker ikke, sorry å si det, men bedre jo fortere gutta innser det..

 

Det blir feil av deg å si det. Du kan kun snakke for deg selv, egentlig.

Lenke til kommentar
Å være mister nice guy funker ikke, sorry å si det, men bedre jo fortere gutta innser det..

 

Det blir feil av deg å si det. Du kan kun snakke for deg selv, egentlig.

 

Det er helt sant at jeg kun kan snakke for meg selv, men jeg er veldig klar over at jeg ikke er alene om å føle det slik..

Lenke til kommentar
Ja var ute i byen i går, i et av de to stedene ungdommer kommer faktisk inn i Sandefjord :p. Var i skikkelig state, men når jeg kom fram så var det så stappa med folk og musikken var så høy at jeg så vidt hørte kameraten min. Syns bylivet i sandefjord er elendig, enten er det så fullt at du greier å vidt å bevege deg eller så er det nesten helt tomt. Kanskje fordi det er bare to utesteder for ungdommer, men det er derimot 5-6 steder for de eldre, kanskje fler.

 

Det har du helt rett i. Cactus er helt tragisk plass for PU's. De andre stedene er det mye lettere å prate.

 

 

Jeg var på Blue Marlin og hvis det var så fullt der kan jeg ikke tenke meg hvor fullt det var på Cactus. Vurderer å stikke til Tønsberg, men da er jo selvfølgelig problemet med å komme seg hjem. Å ta Taxi er ikke akkurat billig fra Tønsberg til Sandefjord. Var du ute på fredagen eller torsdagen, det var ivertfall for mye folk for min del på torsdag. Orka ikke gå ut på fredag, var utmattet av all måkinga. Får heller se om jeg finner en fest ikveld, har kommet opp med en opener for meg selv. Har bytta hårstil, ja, dere skjønner sikkert tegninga. Hmm, er vel lettere å komme opp med openers enn jeg trodde.

 

Finne på openers er vel ikke det aller verste. Det er Negen som er vanskelig. Nei jeg var ute i går (fredag). Det var egentlig helt tragisk. På Blue var det litt folk til å begynne med men klokka halv to var det faktisk helt tomt der da vi kom tilbake. Trodde ikke Blue hadde 18 årsgrense jeg. Trodde det var bare Cactus som hadde det.

 

Som Araa sier oppi her så skjønner hun ikke at gutter tenker som de gjør. Vel, for det første er det nok den frykten for å "blåse" sjansene sine. Ikke nok med det, men så er veldig mange opplært til å være snill og ikke være hverken køddete eller "slem" med noen som helst. Jeg for min del har vokst opp i en familie uten noe særlig form for humor, og skulle jeg være så uheldig å komme med noen gloser som ikke passet seg (trengte absolutt ikke være noe grovt i det hele tatt) så blei alle såret, lei seg og sinte. Foreldrene mine var av denne "veldig snille" typen som sa/sier ja til alt og det meste, mens de etterpå står igjen og snakker om hvor mye bedre det hadde vært å si nei. Sånne ting setter seg veldig i hjernen vår og krever en god porsjon jobbing for å komme seg ut av. Jeg gikk jo ut i verden i den tro at det var å være snill du kom lengst med. Det er jo for så vidt sånn at det er bra og være snill på et vis med venner osv. Men den der ultraforsiktige tilnærmingen til damer for eksempel er jo absolutt helt bortkasta energi og tid.

 

Slik jeg er opplært til å oppføre meg -som for eksempel det å si ja når jeg egentlig vil si nei osv- er jo fullstendig mangel på selvrespekt. Men det er like vel noe som ligger godt inngravert i hjernen min fra morsmelken. Og det å oppføre seg i mangel på selvrespekt gjør mange negative ting med selvbildet og selvfølelsen. Noe som starter og holder i gang en ond sirkel. Når jeg blir så var på andres følelser (som jeg blei når familien reagerte så sårt og skuffendes) så sier det seg selv at jeg tar automatisk avstand fra å slenge bemerkninger som jeg tror kanskje kan være sårende for en jente eller hviklken som helst andre. Derfor er det egentli fullstendig ulogisk i min hjerne at jenter skal falle for sånne ting som småarrogant(nesten overdrevent selvsikker, men ikke hovmodig) og køddete. Men heldigvis havna jeg i så store problemer i livet mitt at jeg til slutt måtte ha hjelp for å komme meg ut av det. Etter det har jeg drevet mye med selvutvikling og bygget selvtilliten og selvfølelsen opp litt etter litt. Så for en stund siden nå så ville jeg virkelig begynne å ta tak i dette med damer og forhold også, for jeg såg at det at jeg ikke mestret det har og har hatt en veldig stor innvirkning på livet mitt. Derfor begynte jeg å jobbe med dette, og måten PUA'ene gjør det på fungere veldig bra, pluss at de bruker en del gode NLP teknikker for å bygge selvtillit og selvfølelse. Om jeg noen gang blir en ekte PUA vet jeg ikke. Men det er helt sikkert at jeg skal lære det og etter hvert finne meg en god jente.

 

Blei litt mye og litt utlevering dette her. Men tenkte at å skrive litt om hvordan jeg kom til beslutningen om å jobbe med det og litt bakgrunnshistorie om hvordan jeg har tenkt og følt om dette temaet før kanskje kunne hjelpe andre til å ta en beslutning.

Lenke til kommentar
Å være mister nice guy funker ikke, sorry å si det, men bedre jo fortere gutta innser det..

 

Det blir feil av deg å si det. Du kan kun snakke for deg selv, egentlig.

 

Det er helt sant at jeg kun kan snakke for meg selv, men jeg er veldig klar over at jeg ikke er alene om å føle det slik..

 

Personlig så tror jeg det har litt med alder (dvs livsfase er kanskje mer presist) også. Ens egen omgangskrets er jo ofte ganske like n selv i alder, utdanning og andre ting, til tider så går man i fella, og glemmer at andre grupper har andre syn på ting.

 

AtW

Lenke til kommentar
Å være mister nice guy funker ikke, sorry å si det, men bedre jo fortere gutta innser det..

 

Det blir feil av deg å si det. Du kan kun snakke for deg selv, egentlig.

 

Hvis det skal funke å være snill og god og bare vennlig med damene så er det kun de som er veldig trengende og som vil enten ha kontroll på deg eller gjøre seg avhengig av deg du får på kroken. Sånn vil ikke jeg ha.

 

Spør hvem jente du vil, og spør om de har lettere for å bli VENN med en som er bare snill eller om de føler seksuell tiltrekning og ser på han som kjæreste. Jeg tror at du vil utelukkende (så sant du ikke er en sånn type selv og spør en veninne som er vilig til å pynte litt på sannheten for å ikke såre deg) få svaret at de går i vennegruppen og ikke kjærestegruppen.

 

Jeg har hørt hele mitt liv at. "Du ........ fortjener virkelig å finne en perfekt jente, du kommer til å finne det en gang" Dette er noe alle mine veninner sier, men vet du hvorfor de er veninner? Fordi jeg har vært den vennen som har hørt på deres klagesang, vært der å støttet dem osv, i håp og god tro på at det kanskje kunne bli noe. Så feil det går an å ta :) Har fått noen gode veninner av dette så klart, men fortsetter jeg på denne måten så vil det bare være det jeg ender opp med.

 

Du har helt rett i at alle burde snakke for seg selv. Men her tror jeg nok araa har en ganske universell sannhet når det gjelder de fleste damer. Jeg er ganske sikker på at du kan komme med noen utsagn som er fellestrekk for så og si alle gutter.

Lenke til kommentar

Skalle, jeg synes du skriver et flott å oppriktig innlegg.

Jeg i motsetning til deg har vel vokset opp i haha,hva kan jeg si..Den værste formen for familie da? Mye og mesteparten dreier seg om humor & småerting der ingen tar det høytidelig. Jeg kan vel med handa på hjerte si at mamma er ei gærna, har film av dette der hu utfordrer kompisene til lillebroren min på 11 at hu kan front-flip & back-flip på trampolina nemmelig.. Hehe,mamma i et nøtteskall. Bare for å gi dere et "bilde".

Og det er mer der det kommer i fra..

 

Men bare si meg enig: "Men den der ultraforsiktige tilnærmingen til damer for eksempel er jo absolutt helt bortkasta energi og tid".

 

Det er jo jo slik at sosialiseringen er jo grunneleggende for den man blir og utvikler seg til underveis i livet, der kommer familiens agenda sterkt inn i bildet + alle de andre faktorene som spiller inn. Og da er det vel kanskje slik som du sier, at siden du har vokst opp i en familie som var slik så kan det ha satt begrensninger for deg/flere på enkelte områder (ikke vet jeg).

 

Utvikling er jo forandringen til noe nytt, men samtidlig en fortsettelse av det som tidligere har vært. Utvikling kan vi jo se på som en bevegelse i flere retninger, ulike trinn eller nivå. Atferd og tankepreosessen vår er jo det som avgjør hvordan vi opptrer i ulike situasjoner og uvikler oss. Sånnsett er det lett å tegne paralleller mellom den

den emosjonelle og sosiale utviklingen, det er jo slik vi lærer å kjenne, og utvikle følelser igjennom de ulike stadiene med kriser vi går igjennom.

..der igjen tror jeg alt dette slår tilbake på barndommen, den er jo viktig for personlighetsutviklingen hos et menneske.

 

MEN, jeg synes uansett det er flott at du har tatt tak i det du vil endre på *smiler*:))

Solen slutter aldri å lyse for snille gutter bruker jeg si:))

Lenke til kommentar
Jeg gjør det jeg kan for å jekke ned gutter jeg finner "for selvsikre".

 

Selvsikre gutter er jo de man kan ha det mest morsomt med(my opinion), utfordre gamet som de trodde var "deres" fra utgangspunktet.. Neeei, de gir meg mye glede :new_woot:

Lenke til kommentar
Jeg er neppe alene om å synes at snille gutter er kos. Spesielt om de er litt usikre etc. Det er ufattelig tiltrekkende.

 

De aller fleste i min vennekrets som har dame er litt forsiktige og "snille". Disse damene er både fine og hyggelige. Har også et par PUA-lignende folk i vennekretsen som bytter dame som andre bytter sokker, uten at de virker særlige lykkelige av den grunn. (Ja, jeg vet at man ikke trenger å bytte dame hele tiden selv om man holder på med denne type sjekking.)

 

Vet ikke hvordan man kan tolke dette jeg, men alle damer er tydeligvis ikke ute etter de samme guttene/mennene.

Lenke til kommentar
Jeg gjør vel forsåvidt det samme, bare at jeg knuser gamet deres og senker state og valuen deres. :wee:

 

Jeg liker det du skriver :thumbup:

Ikke for det, mine dager med PU ser ut til å ha møtt sin ende. (:

 

jaha? Så nå har du møtt the one and only?

 

Hvordan toner man ned konkurranse instinktet sitt? Jeg ekstreeem, går meg på nærvene..

Blir i lengden slitsomt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...