Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

araa: hva annet kan du bruke det til? Research av posten eller noe annet?

 

cinesque: Ja kan innrømme jeg ikke orket å lese stort mer enn overskriften, men tråden handler jo om hvordan man skal oppføre seg og hva man skal gjøre for å sjekke opp jenter. Eller?

 

Nei. Den handler om å utvikle seg til den beste versjonen av seg selv.

 

Unødvendig å svare uten å ha lest deg opp på emnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Tråden handler om PUs og the 'hows' and 'whys'. Selv om du ikke akter å bruke det, er det faktisk ganske interessant stoff. Jeg regner med at du er en slags natural siden du avskriver hele konseptet ganske fort, men for andre personer som sliter med damene kan dette være gull verdt. Nå legger ikke jeg personlig mye vekt på det meste av stoffet selv, men det er utrolig interessant. Du kan jo sjekke ut noen filmer hvor dette utføres i praksis.

 

Jeg skjønner at du ikke gidder å lese hele tråden, men sjekk ut alt.seduction.fast, så blir du kanskje litt interessert allikevel.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

PUA: For meg er det mest naturlige å utvikle seg selv, gjøre ting som er naturlig for en istedetfor å prøve å være en annen.

 

Hvor gammel er du PUA? Det er ikke noe form for dissing eller slikt, er bare nysgjerrig.

 

cinesque: Ja du har sikkert litt rett der. Jeg bare synes det blir litt merkelig å lese seg til hvordan man skal oppføre seg og hvordan man skal være. At det skal være regler for hvordan man skal gå fram når man møter en jente istedetfor å gjøre det som faller seg helt naturlig for en.

 

Topicus: Trening driver jeg med fordi jeg liker å holde meg i form samtidig som det er sosialt. Det går på det fysiske og blir noe helt annet enn å "skifte" personlighet.

Endret av Lambada
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
cinesque: Ja du har sikkert litt rett der. Jeg bare synes det blir litt merkelig å lese seg til hvordan man skal oppføre seg og hvordan man skal være. At det skal være regler for hvordan man skal gå fram når man møter en jente istedetfor å gjøre det som faller seg helt naturlig for en.

 

For noen så vil det naturlige være det rette, men for andre (de fleste) så går det altfor ofte i dass, ergo er teori som PU nyttig for mange.

Lenke til kommentar
PUA: For meg er det mest naturlige å utvikle seg selv, gjøre ting som er naturlig for en istedetfor å prøve å være en annen.

 

Dette handler om å utvikle seg selv, som du også finner naturlig. Hvorfor er det noe galt i å lese om emnet i fra andre på nettet som har erfaring på området?

 

Ja, det finnes ganske mangen som leser seg opp på emnet og bruker det som en manual og fasit til sosiale interaksjoner i samfunnet generelt. Disse blir ofte omtalt som roboter og vil ikke kunne få full utnyttelse av kunnskapen fordi de tilegner seg ikke noe, de lærer seg kun rutiner. Og når rutinene er utført så har de ikke mer å komme med. Disse vil eg anslå til å være "sorte får" i denne type community.

 

Men så har man mesteparten av de som er interesert i PUA, inkludert meg selv vil eg påstå. Vi synes PUA er interesant fordi vi vil lære oss mer om emnet, lære oss om kroppspråk, sosiale verdier osv. Vi lærer jo naturligvis rutiner, men mest av alt utvikler vi oss selv til å ikke trenge dette. Og da lærer man noe som man kan bruke i alle mulige situasjoner samtidig som man utvikler ferdigheter som gjør at man fremstår som en bedre person for andre. Og selv om man utvikler seg selv så betyr ikke det at man er en annen person. Det argumentet der er gammelt og oppbrukt :) Nå er eg fortsatt våt bak øret hva PUA angår, men eg tillater meg å inkludere meg selv under vi i denne teksten her :)

 

Og når det er sagt, på en kanskje noe usammenhengende måte, så må eg få lov til å påpeke at de fleste store norske tabloidaviser/ukeblader hvert år har en artikkel med typiske tittler som "hvordan får mer ut av lønnsoppgjøret", "hvordan vise sjefen at du fortjener mer lønn", "hvordan får mer lønn" og tilsvarende. I disse artikklene så står det tips og TRIKS man kan og bør gjøre for å fortelle sjefen sin at man fortjener mer lønn. Stort sett det meste av innholdet i disse artikklene har store likheter med PUA-materiale. Men eg kan ikke se at disse artikklene blir nevnt eller kritisert hvert år for å være manipulative eller får en til å fremstå seg selv som noen andre? Poenget med at eg tok opp akkurat disse som et eksempel er at disse har som mål å få leseren til å få mer lønn. På samme og motsatt side så har PUA-materiale som det umiddelbare målet å få mer mus. Men det er mye mer imellom. Ikke forhåndsdømm PUA ut i fra tittelen på denne tråden og navnet på rutinene :)

Et triks som som regel alltid står er at man skal virke stresset og opptatt når man er rundt sjefen sin på kontoret. På denne måten viser man med kroppsspråk at man har mye å gjøre og at man jobber mye = argo bør man få mer lønn. Akkurat dette tipset er direkte manipulativt og her fremstår man som en annen en det man er. Men ALDRI ser eg noe kritikk på dette. Ja, vi diskuterer det kanskje rundt lunsjbordet hvert år, men det er ingen kritiserer artikklene på bakgrunn av enkelte tips. Dette skulle eg gjerne se. Og når har eg kanskje startet det.

Lenke til kommentar
Hør her. Du er sikkert en fin fyr.

Utseendet har på ingen måter noenting å si. Jeg er langt i fra noen pen kar, men jeg stod fremdeles i kveld med tre stk som lett kunne vært modeller og måtte coache de.

 

Så nei, utseendet har ingenting å si.

 

Hvordan komme i gang?

 

LES, LÆR og UTFØR! Enkelt og greit. Sosialdynamikk er som en "Matrix". En skjult kode du må lære å kjenne for å mestre. Det står mer enn nok i denne tråden til å sette deg i gang.

 

Jeg vil anbefale deg å ta en dag, eller tre, og lese gjennom alt som har blitt skrevet. Du vil få mer enn nok tips her.

 

Husk: PU er IKKE en magisk pille. Det tar tid og mye arbeid for å bli god

Jepp, tror det er viktigere å vise at man tar vare på det man har: kle seg pent, ordne seg på håret og gjerne ta litt sol hvis man er bleik. Føler at vi menn er mer opptatt av jenters utseende, enn omvendt. Ser ofte stygge (eller mindre pene) menn sammen med relativt bra damer, men ser sjelden en stygg dame sammen med en penere mann.

 

Det jeg synes er litt artig er at jeg, som selger, ser mange likhetstrekk mellom "salgstriksene" og PU. Altså, hvordan man åpner kunden; viser at man har peiling på produktet og deretter closer salget. En dårlig selger spør gjerne: "kan jeg hjelpe deg?" og da tar kunden opp "bitch-shieldet" og sier nei omtrent før man er ferdig å snakke. En god selger spør: "Hva kan jeg hjelpe deg med?", et mer komplisert spørsmål enn et ja/nei-spørsmål for da må kunden tenke og man ungår på en måte "bitch-shieldet" - eller "jeg-bare-kikker-shieldet" om man vil.

 

:p

 

_____

 

Noen som har noen gode bøker om innger-game å anbefale, forresten?

Endret av Oddvar Knus
Lenke til kommentar
PUA: For meg er det mest naturlige å utvikle seg selv, gjøre ting som er naturlig for en istedetfor å prøve å være en annen.

 

Du er ikke en "annen" Denne problemstillingen har vært spurt og svart om hundrevis av ganger. LES TRÅDEN.

 

Hvor gammel er du PUA? Det er ikke noe form for dissing eller slikt, er bare nysgjerrig.

 

Personlig informasjon holder jeg for meg selv.

 

cinesque: Ja du har sikkert litt rett der. Jeg bare synes det blir litt merkelig å lese seg til hvordan man skal oppføre seg og hvordan man skal være. At det skal være regler for hvordan man skal gå fram når man møter en jente istedetfor å gjøre det som faller seg helt naturlig for en.

 

Så du tviholder til "vær deg selv"?.. Ok... La meg spørre deg, og vær helt ærlig nå. Hvor ofte blir det noe på deg? Hvor mange damer har du i livet ditt som er mer enn "venn"? Hvor ofte får du club makeouts? Tlf nr?

 

Jeg tipper sjeldent. Hvorfor? Fordi du er ikke den beste versjonen av deg selv med mindre du er supernatural.

Det er her PU kommer inn. Vi lærer gjennom hele livet hvordan vi skal fikse to ting i livet:

 

1. Økonomisk suksess

2. Helse

 

Men bordet har tre bein. Nemlig sosial intelligens og sosial forståelse. Dette er noe man IKKE lærer på skolen, men som man enten får to valg om:

 

1. Lær det naturlig ved at du får feedback og generelt surrer med å trekke konklusjoner og rette deg etter de. Folk stort sett seiler bare igjennom livet uten en spesiell kurs, utenom de to punktene jeg skrev ovenfor.

2. Lære det ved å studere sosial dynamikk, gå ut, lære deg det ordentlig og bygge et solid bein til bordet ditt

 

Det er kun opp til deg om du vil jobbe med denne delen av livet og. Eller bare leve i en comfortboble resten av livet og la ting skje ved tilfeldigheter

 

Endret av PUA
Lenke til kommentar

Drev å tenkte over dagen i går, og var rimelig misfornøyd. Men så ko jeg på at jeg satt i en sofa med tre jenter alene, og jeg var center of attention, jeg fikk alle til å le, alle som kom bort likte meg når de gikk, så jeg økte vel min egen sosialverdi. Og det kan da ikke være så dårlig? Pluss at jeg er litt nermere noen nye venner og så videre, og fikk prøvd ut noen negs og litt forskjellig.

Lenke til kommentar

Har lest opp en god del om PU emnet nå men har et stort problem med AA og sosialangst. Og jeg får ikke gjort stort med den sosialeangsten når jeg ikke kommer over AA hindret mitt.

 

Lurte derfor på om noen hadde testet å gå på strippeklubb for å jobbe med AA? Der blir man jo "angrepet" så venner man seg kanskje til å komme i kontakt med nye folk?

Evt, finnes det noen andre gode løsninger for å jobbe med AA ? :-) Min tar over meg lenge før 3 sekunder har gått.

Lenke til kommentar
PUA: For meg er det mest naturlige å utvikle seg selv, gjøre ting som er naturlig for en istedetfor å prøve å være en annen.

 

Du er ikke en "annen" Denne problemstillingen har vært spurt og svart om hundrevis av ganger. LES TRÅDEN.

 

Ja for jeg gidder å lese over 100 sider av tråden for å få med meg alt.

 

Hvor gammel er du PUA? Det er ikke noe form for dissing eller slikt, er bare nysgjerrig.

 

Personlig informasjon holder jeg for meg selv.

 

Alder alene vil jeg ikke si er personlig informasjon. For at jeg skal ta en person seriøst på dette området så er alderen litt viktig. Det sier seg selv at en 14 åring ikke har nødvendig livserfaring for å uttale seg om dette. Skjønner du ikke er så ung, men alder alene er ikke personlig informasjon.

 

cinesque: Ja du har sikkert litt rett der. Jeg bare synes det blir litt merkelig å lese seg til hvordan man skal oppføre seg og hvordan man skal være. At det skal være regler for hvordan man skal gå fram når man møter en jente istedetfor å gjøre det som faller seg helt naturlig for en.

 

Så du tviholder til "vær deg selv"?.. Ok... La meg spørre deg, og vær helt ærlig nå. Hvor ofte blir det noe på deg? Hvor mange damer har du i livet ditt som er mer enn "venn"? Hvor ofte får du club makeouts? Tlf nr?

 

Jeg tipper sjeldent. Hvorfor? Fordi du er ikke den beste versjonen av deg selv med mindre du er supernatural.

Det er her PU kommer inn. Vi lærer gjennom hele livet hvordan vi skal fikse to ting i livet:

 

1. Økonomisk suksess

2. Helse

 

Men bordet har tre bein. Nemlig sosial intelligens og sosial forståelse. Dette er noe man IKKE lærer på skolen, men som man enten får to valg om:

 

1. Lær det naturlig ved at du får feedback og generelt surrer med å trekke konklusjoner og rette deg etter de. Folk stort sett seiler bare igjennom livet uten en spesiell kurs, utenom de to punktene jeg skrev ovenfor.

2. Lære det ved å studere sosial dynamikk, gå ut, lære deg det ordentlig og bygge et solid bein til bordet ditt

 

Det er kun opp til deg om du vil jobbe med denne delen av livet og. Eller bare leve i en comfortboble resten av livet og la ting skje ved tilfeldigheter

 

 

PUA: Er så bra når folk skal prøve å tolke meg og kjenner min type ut ifra noen få linjer her på forumet. Det sier seg at det funker dårlig og blir kun tipping. At på til tippet du dårlig, veldig dårlig.

 

* Har en god del jentevenninner og de aller fleste har ting skjedd en eller annen gang. Men jeg skjønner ikke helt hva dette har å si med ting.

 

* Klining på byen er ikke noe stort, da man kan gå bort til en tilfeldig og spørre om hun vil kline og i de fleste tilfellene går det. Når jeg var litt yngre synes jeg det var morro og se hvor mange jeg kunne kline med iløpet av en kveld. Ja det var litt fjortis, men man var ung og dum. Dette har ingenting med sjekking å gjøre for enkelte ganger var jeg så drita at jeg var totalt usjarmerende.

 

* Tlfnr blir som oftest sånn "hvem er du, traff vi hverandre igår". På fester og slikt går det greit, men ikke når man er på byen da blir det bare tull. Jeg spør omtrent aldri om tlf nr lengre og blir faktisk spurt om nr langt oftere enn jeg spør selv.

 

Både økonomi og helse har jeg klart meg helt utmerket. Jeg skjønner ikke hvorfor man trenger å lære å ha god helse?

 

Sosial intelligens og sosial forståelse er noe man lærer ved å møte mennesker. De aller fleste lærer seg dette helt fint på egenhånd under oppveksten. Altså igjennom det første punktet ditt og på den måten lærer man det skikkelig, tar tid men de fleste lærer seg å beherske det.

 

Når du sier "hvor mange damer som er mer enn en venn" så synes jeg det egentlig er helt urelevant. Du er veldig opptatt av player-tendenser siden du også sier hvor ofte jeg kliner på byen og hvor mange tlf nr jeg får. For meg er playerlivet og få seg mange jenter ikke noe bemerkelsesverdig i det hele tatt. Jeg har vært player før og den tiden med å drive med mange, kline med ukjente på byen og få nr var ikke akkurat noe høydepunkt i livet for å si det mildt. Jeg synes egentlig folk som driver med slikt er på en måte fjortis og ikke vokst opp skikkelig. Møter jeg en jente som driver på slikt så styrer jeg unna ganske fort.

 

Jeg er veldig opptatt å komme meg noe sted i livet, men det er ikke ved å rote med flest mulig jenter eller få mest mulig tlfnr. Dessuten å si at kun ting skjer ved tilfeldigheter for folk som ikke har gått på PU-kurs er veldig langstrakt, og vil si at de folkene må være uintelligent hvis de må på kurs for at ikke livet skal være en stor tilfeldighet. Man kommer seg langt i livet uten å gå ett PU-kurs.

Endret av Lambada
Lenke til kommentar
Leste tidligere i tråden at man kunne prøve seg på folk som sitter på bussen/toget og slikt, men jeg føler at det blir unormalt og snakke med ei helt fremmed på bussen, hva skulle jeg liksom begynt med og si liksom? Noen forslag? :)

Hater når ukjente folk snakker med meg på bussen, ikke fordi jeg er asosial - men jeg ønsker bare å slappe av i fred. :p

Lenke til kommentar

Hm, jeg kom til å tenke på noe.. Som f.eks når jeg drar ut med venninner er vi gjerne 4-6 stk, enkelte ganger mer som drar ut sammen.. Men vi splitter oss ca. alltid ute på byen, noen danser, noen i baren, noen her & der.. går ikke oppå hverandre. Er en liten plass hjembyen min og er mer sånn alle kjenner alle.. Hvordan er det i storbyen m.t.p dette.. går venninner samlet? Siden vi gjør dette er det jo ingen sets å entre inn i, ei heller cockblocker..(hvis vi ser bort fra de andre folka da)

Lenke til kommentar
Leste tidligere i tråden at man kunne prøve seg på folk som sitter på bussen/toget og slikt, men jeg føler at det blir unormalt og snakke med ei helt fremmed på bussen, hva skulle jeg liksom begynt med og si liksom? Noen forslag? :)

Hater når ukjente folk snakker med meg på bussen, ikke fordi jeg er asosial - men jeg ønsker bare å slappe av i fred. :p

Hehe, ja, når jeg tenker meg om så liker jeg det slik selv også, men jeg er under 18 så det er begrenset med steder hvor jeg får prøvd ut disse greiene. Har en anelse at dette ikke lønner seg og prøve ut første gangen på folk i klassen sin :)

Lenke til kommentar
Hm, jeg kom til å tenke på noe.. Som f.eks når jeg drar ut med venninner er vi gjerne 4-6 stk, enkelte ganger mer som drar ut sammen.. Men vi splitter oss ca. alltid ute på byen, noen danser, noen i baren, noen her & der.. går ikke oppå hverandre. Er en liten plass hjembyen min og er mer sånn alle kjenner alle.. Hvordan er det i storbyen m.t.p dette.. går venninner samlet? Siden vi gjør dette er det jo ingen sets å entre inn i, ei heller cockblocker..(hvis vi ser bort fra de andre folka da)

 

Den erfaringen jeg har er at de fleste veninner holder seg mer eller mindre samlet. Men cockblocks finner man alltid, enten i en venninne, en kompis av target eller en eller annen dude som også prøver og sjekke henne opp. Sist nevte blir vel heller en AMOG da...

Lenke til kommentar

Ja var ute i byen i går, i et av de to stedene ungdommer kommer faktisk inn i Sandefjord :p. Var i skikkelig state, men når jeg kom fram så var det så stappa med folk og musikken var så høy at jeg så vidt hørte kameraten min. Syns bylivet i sandefjord er elendig, enten er det så fullt at du greier å vidt å bevege deg eller så er det nesten helt tomt. Kanskje fordi det er bare to utesteder for ungdommer, men det er derimot 5-6 steder for de eldre, kanskje fler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...