MetalAndy92 Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Hvilke tips vil dere gi for å bli bedre å dra damer? Vær en mann. Altså å ha en penis? Jeg har en penis, men jeg drar ikke damer for det. Etter definisjonen er jeg da en mann. Lenke til kommentar
minigrill Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Ble slutt med dama for 6 måneder siden, og jeg sliter litt med selvtillit. Jeg har alltid fått høre at jeg er kjekk, pluss at jeg trener 5 dager i uken, så jeg har vel en ok kropp og utseende, men føler jeg ikke klarer å snakke med jenter. Kanskje jeg bare ikke er over eksen enda. Har hatt 2-3 ons, uten at det har gjort saken noe bedre. Tips og råd? Føler meg litt tom og ensom. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Hvilke tips vil dere gi for å bli bedre å dra damer? Vær en mann. Altså å ha en penis? Jeg har en penis, men jeg drar ikke damer for det. Etter definisjonen er jeg da en mann. Det blir et definisjonsspørsmål. https://no.wikipedia.org/wiki/Mann Fra gutt til mann (Wikipedia): Overgangen fra barn til voksen skjer under puberteten, vanligvis fra 12-14-årsalderen, selv om en juridisk ikke regnes som voksen før en fyller 18 år. Synet på når gutter kan regnes som menn varierer likevel mye i forskjellige kulturer. Tidligere markerte ofte konfirmasjonen overgangen i Norge, men også militærtjenesten, der «gutter ble til menn». Sosiale og kulturelle forhold, blant annet lengre skolegang og kommersiell målgruppetenkning, har imidlertid ført til stadig utvidet og forlenget «ungdomstid», og mange unge gutter føler seg ikke som menn før de selv får egne barn, eller får ansvar for barn, eller etablerer seg med fast jobb. Det betyr at enkelte ikke opplever seg selv som voksne menn før de har kommet i 30-åra. Blant annet den amerikanske poeten Robert Bly har skrevet om slike «barnemenn». I andre kulturer kan det være andre innvielses- eller overgangsritualer, ofte der guttene blir betrodd kunnskap forbeholdt de voksne eller gjennom en eller annen form for manndomsprøve. I populærkulturen har gjerne det første samleiet blitt beskrevet som en handling som gjør unggutten til mann. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Duke, han trollet deg og du bet på. Vi vet godt hva du mente med mann. Skal man dra damer i ung alder er det bare å tøffe seg og ha høy selvtillit. Ha sosiale antennene i orden og være såppass frampå at man ikke viser seg som vennepotensiale. Fysisk kontakt og intensjoner er nøkkelord her. Nå er også russetiden i anmarsj så det unge folket får mer å boltre seg i. Burde ikke være så vanskelig å få seg russemus når enkelte av dem er villige nok til å prøve trekant i all offentlighet (se i tråden "Bør vi forby russefeiringen?"). Bare husk å sjekke alderen at de er 18. Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Duke, han trollet deg og du bet på. Vi vet godt hva du mente med mann. Skal man dra damer i ung alder er det bare å tøffe seg og ha høy selvtillit. Ha sosiale antennene i orden og være såppass frampå at man ikke viser seg som vennepotensiale. Fysisk kontakt og intensjoner er nøkkelord her. Nå er også russetiden i anmarsj så det unge folket får mer å boltre seg i. Burde ikke være så vanskelig å få seg russemus når enkelte av dem er villige nok til å prøve trekant i all offentlighet (se i tråden "Bør vi forby russefeiringen?"). Bare husk å sjekke alderen at de er 18. Jeg trollet ingen. Å sjekke damer er absolutt ikke lett hvis man ikke har det fra før. Derfor har jeg besluttet å leggeover til bevisst sølibat midlertidig. Selvtillit, sosiale antenner og sjekking er helt klart ikke noe for alle. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Duke, han trollet deg og du bet på. Vi vet godt hva du mente med mann. Skal man dra damer i ung alder er det bare å tøffe seg og ha høy selvtillit. Ha sosiale antennene i orden og være såppass frampå at man ikke viser seg som vennepotensiale. Fysisk kontakt og intensjoner er nøkkelord her. Nå er også russetiden i anmarsj så det unge folket får mer å boltre seg i. Burde ikke være så vanskelig å få seg russemus når enkelte av dem er villige nok til å prøve trekant i all offentlighet (se i tråden "Bør vi forby russefeiringen?"). Bare husk å sjekke alderen at de er 18. Jeg trollet ingen. Å sjekke damer er absolutt ikke lett hvis man ikke har det fra før. Derfor har jeg besluttet å leggeover til bevisst sølibat midlertidig. Selvtillit, sosiale antenner og sjekking er helt klart ikke noe for alle. Jeg føler med deg. Tror folk undervurderer hvor vanskelig andre kan ha for å få det til, for eksempel hvor vanskelig det kan være for en fysisk svært lite tiltrekkende person å dra damer versus et helt alminnelig utseende. Og forresten, det er vel lov å ligge med russejente siden de er over 16 og er da lovlige, right? Anonymous poster hash: 43344...15a Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Jeg føler med deg. Tror folk undervurderer hvor vanskelig andre kan ha for å få det til, for eksempel hvor vanskelig det kan være for en fysisk svært lite tiltrekkende person å dra damer versus et helt alminnelig utseende. Og forresten, det er vel lov å ligge med russejente siden de er over 16 og er da lovlige, right? Anonymous poster hash: 43344...15a Sosial angst er ikke lett å bli kvitt, det er meget irriterende når folk sier "hvordan bli kvitt det på 123". Det er faktisk verre enn som så. Jeg synes ikke det er innenfor å ligge med 16 åringer. Personlig er jeg 24 og kan ikke gå lavere enn 19 i hvertfall. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 (endret) Jeg trollet ingen. Å sjekke damer er absolutt ikke lett hvis man ikke har det fra før. Derfor har jeg besluttet å leggeover til bevisst sølibat midlertidig. Selvtillit, sosiale antenner og sjekking er helt klart ikke noe for alle. Det du skrev som svar på innlegget hans har ingenting med saken å gjøre med det du skriver over. Må du ha det inn med teskje mente han mann deg opp, på godt norsk. Ikke vær tøffel, tankefull og tvilende. Sosiale ferdigheter kan trenes opp, og når man får bedre kontroll på det, kommer selvtilliten også gradvis etterpå. Du har rett i at sjekking ikke er for alle, men da er det viktig at man får seg gode venner som kan hjelpe litt. Wingman greiene er nok ikke utbredt her til lands, men det er grei måte å møte nye folk på. Pussig nok har visst Dagbladet svaret på hvordan man blir kvitt sosial angst, men man være DBPluss medlem. http://www.dagbladet.no/tema/slik-blir-du-kvitt-sosial-angst/67454200 Endret 25. april 2017 av Myst Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Jeg kan utdype litt: Vær en mann i møtet med kvinnen. Taktikker, strategier og lånte replikker kan for mange være en god start eller forbedring, men det kan aldri være en endestasjon ettersom det er et forsøk på å etterligne andre menn. All den tid du prøver å etterligne andre menn for å få en kvinne til å like deg, vil du aldri oppnå varig suksess med kvinner fordi du har feil utgangspunkt i form av feil tankesett. Det er også derfor mange kan oppleve flyktige positive resultat, enten i form av ONS eller en date, men så hører de aldri mer eller kommer ikke videre. Den du er kommer alltid for en dag og all den tid du ikke møter en kvinne som en likeverdig mann på hennes nivå og aller helst over henne, så vil du ikke lykkes. Det problematiske med dette er at det ikke er noe du kan 'fake'. Det må være ekte. Og for folk flest tar det tid å komme dit. Men det er absolutt mulig om du er villig til å gjøre en innsats. Og det sier jeg som en mann som selv har gjort en innsats. Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Det du skrev som svar på innlegget hans har ingenting med saken å gjøre med det du skriver over. Må du ha det inn med teskje mente han mann deg opp, på godt norsk. Ikke vær tøffel, tankefull og tvilende. Sosiale ferdigheter kan trenes opp, og når man får bedre kontroll på det, kommer selvtilliten også gradvis etterpå. Du har rett i at sjekking ikke er for alle, men da er det viktig at man får seg gode venner som kan hjelpe litt. Wingman greiene er nok ikke utbredt her til lands, men det er grei måte å møte nye folk på. Pussig nok har visst Dagbladet svaret på hvordan man blir kvitt sosial angst, men man være DBPluss medlem. http://www.dagbladet.no/tema/slik-blir-du-kvitt-sosial-angst/67454200 Å si mann deg opp til noen med sosial angst er som som å si "opp å stå" til noen som har mistet beina. Sosiale ferdigheter kan trenes opp, men det er ikke alle som kan bi kvitt sosial angst. Jeg kan ikke det. Jeg føler meg virkelig ikke konfortabel med å gå bot til tilfeldig fremmede å snakke. Det må liksom komme mer naturlig. Konspirasjonsteori-avisen dagbladet sikter til et enkelt eksempel. Alle mennesker er ikke like. Sjekking er helt klart ikke noe for meg. Jeg har virkelig ikke de sosiale antennene til det og jeg føler meg ikke komfortabel med det i det hele tatt. Det er jo nærmest et press om at gutter skal gå ut på byen å få ny dame med hjem til sengs hver gang. Jeg greier ikke bli kvitt sosial angst uansett hva jeg gjør også. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Du må selv bestemme hva du ønsker å gjøre, Andy, og om du eventuelt ønsker å endre noe i livet ditt. Endring er generelt ubehagelig og vil medføre at du må gjøre ting som du ikke opplever som komfortabelt. Det er derfor det er vanskelig og det er derfor mange forblir i komfortsonen sin resten av livet. Jeg har ingen intensjoner om å oppfordre noen til noe som helst. Det må dere selv finne ut av. Mitt svar var i utgangspunktet til anonym bruker som etterlyste hvordan han kunne bli flinkere med kvinner. Men jeg ønsker allikevel å gi en kort kommentar: De fleste av oss har utfordringer og problemer i varierende grad. Jeg tror mange mennesker som har sosiale utfordringer, dameproblemer og lignende, gjør en stor tabbe om de tror at de er de eneste som har det tøft og at alt er så utrolig mye enklere for alle andre. Jeg har selv hatt mine problemer, inkludert angst og depresjon. Men jeg har også hatt en visjon om hvordan jeg ønsker å være og dette innebærer blant annet å leve et liv hvor jeg ikke lar frykten styre livet mitt. I perioder var det vanskelig å bare komme seg gjennom hverdagen, men jeg kjempet meg gjennom det og kom levende ut av det. Senest i dag fortalte jeg kjæresten min om en av mine første direkte møter med kvinner i hverdagen for nå fire år siden. Jeg var supernervøs og stammet noen ord før jeg håndhilste med feil hånd. Kjæresten min nektet å tro at det kunne stemme, men jo. Mitt budskap er at endring er mulig, men det vil naturligvis kreve en innsats og at du sannsynligvis må gjøre ting du opplever som ukomfortabelt. Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Du må selv bestemme hva du ønsker å gjøre, Andy, og om du eventuelt ønsker å endre noe i livet ditt. Endring er generelt ubehagelig og vil medføre at du må gjøre ting som du ikke opplever som komfortabelt. Det er derfor det er vanskelig og det er derfor mange forblir i komfortsonen sin resten av livet. Jeg har ingen intensjoner om å oppfordre noen til noe som helst. Det må dere selv finne ut av. Mitt svar var i utgangspunktet til anonym bruker som etterlyste hvordan han kunne bli flinkere med kvinner. Men jeg ønsker allikevel å gi en kort kommentar: De fleste av oss har utfordringer og problemer i varierende grad. Jeg tror mange mennesker som har sosiale utfordringer, dameproblemer og lignende, gjør en stor tabbe om de tror at de er de eneste som har det tøft og at alt er så utrolig mye enklere for alle andre. Jeg har selv hatt mine problemer, inkludert angst og depresjon. Men jeg har også hatt en visjon om hvordan jeg ønsker å være og dette innebærer blant annet å leve et liv hvor jeg ikke lar frykten styre livet mitt. I perioder var det vanskelig å bare komme seg gjennom hverdagen, men jeg kjempet meg gjennom det og kom levende ut av det. Senest i dag fortalte jeg kjæresten min om en av mine første direkte møter med kvinner i hverdagen for nå fire år siden. Jeg var supernervøs og stammet noen ord før jeg håndhilste med feil hånd. Kjæresten min nektet å tro at det kunne stemme, men jo. Mitt budskap er at endring er mulig, men det vil naturligvis kreve en innsats og at du sannsynligvis må gjøre ting du opplever som ukomfortabelt. Jeg har ingen ønsker om å ha one night stands, men jeg skulle gjerne funnet meg en kjæreste. Det er alt jeg føler jeg trenger. Greia med meg er at jeg føler aldri jeg har noe å bidra med i samtaler som ikke handler om temaer jeg har stor kunnskap om eller har greie på. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 (endret) Greia med meg er at jeg føler aldri jeg har noe å bidra med i samtaler som ikke handler om temaer jeg har stor kunnskap om eller har greie på. Sannsynligvis på grunn av dårlig selvtillit og fordi du er altfor kritisk til deg selv. Du trenger ikke være en ekspert på alt mulig for å delta i en samtale. Folk flest er ikke det, men er som regel i stand til å føre en samtale. Og om det ikke er noe du vet noe om, så vil ditt bidrag i den samtalen kunne være å stille spørsmål og vise nysgjerrighet rundt temaet. Du lærer og den andre personen får føle seg viktig og interessant. Vinn-vinn. Bra. Men vil du virkelig ha en kjæreste? I så fall synes jeg du skal sette deg det som et mål og gå inn for det, uansett hvor skremmende det skulle virke i dag. Forslag: Start med å definere målet og formuler deg gjerne i nåtid som som du alt har nådd det og har det. Skriv dette ned på papir og ikke på pc-en. Bruk tid på dette. Mål: Jeg har en nydelig kjæreste som jeg er gjensidig forelsket i. Hvordan? Gå videre med å definere steg du kan ta for å nå dette målet. Her er det essensielt at du legger inn minst ett steg som du kan ta alt i dag. Dette kan være et lite steg, men det må være et steg. Er du i dårlig form og innser at å begynne å trene kan være lurt, så kan du for eksempel ta deg en joggetur i dag. Grovt sett er det to typer endringer eller steg du kan ta: 1. Bli mer fysisk attraktiv. Trening, kosthold, klesstil, kroppsspråk, etc. 2. Være mer sosial og øke mulighetene for å oppnå kontakt med kvinner på en eller annen måte. Du trenger ikke stoppe kvinner i hverdagen. Faktisk har de aller færreste menn i Norge med kjærester møtt sin kjæreste på den måten. For min del var det en drøm jeg alltid har hatt, men det var først etter å ha fått en del erfaring jeg valgte å se om jeg kunne mestre dette. Uansett, vi kjenner ikke deg og vet ingenting om hvem du er eller dine forutsetninger. Her må du selv tenke hva du tror kan være nyttig for deg for å bevege deg nærmere målet ditt. Prøv å få ned fem steg, men gjerne mer også. Tidshorisont: Tenk gjerne 3-6-9 måneder. Opp til deg. Velg det som passer, men ikke la en lang tidshorisont bli en unnskyldning for å ikke starte å gjøre noe nå. Avsluttende kommentar: Jeg gjorde nøyaktig dette selv før jeg fant min nåværende kjæreste. Ett av mine steg var å ta kontakt med kvinner jeg så i hverdagen. En av de første jeg gjorde dette med endte opp med å bli kjæresten min og er det fortsatt. Har også gjort det på andre områder av livet mitt, men har vært litt sløv den siste tiden. Når jeg nå må tenke på å stake ut en ny kurs for livet mitt, kommer jeg til å gå frem på nøyaktig samme måte. Uten målsetninger og tidsfrister er det lett å drive rundt og ikke ha det hastverket man egentlig bør ha i livet. Selv om jeg synes man gjerne kan sette seg hårete mål, er det også en balanse og det kan være greit å sette seg mål som ikke er altfor uoppnåelige og hvor stegene ikke er altfor skremmende. Noen kan bli motivert av en serie med skremmende steg og hårete mål, mens andre blir demotivert og gir opp. Så det kan være lurt å sette seg et mål som er litt skremmende, men samtidig ikke altfor langt unna. Hva tror du? Endret 28. april 2017 av DukeRichelieu 2 Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Greia med meg er at jeg føler aldri jeg har noe å bidra med i samtaler som ikke handler om temaer jeg har stor kunnskap om eller har greie på. Sannsynligvis på grunn av dårlig selvtillit og fordi du er altfor kritisk til deg selv. Du trenger ikke være en ekspert på alt mulig for å delta i en samtale. Folk flest er ikke det, men er som regel i stand til å føre en samtale. Og om det ikke er noe du vet noe om, så vil ditt bidrag i den samtalen kunne være å stille spørsmål og vise nysgjerrighet rundt temaet. Du lærer og den andre personen får føle seg viktig og interessant. Vinn-vinn. Bra. Men vil du virkelig ha en kjæreste? I så fall synes jeg du skal sette deg det som et mål og gå inn for det, uansett hvor skremmende det skulle virke i dag. Forslag: Start med å definere målet og formuler deg gjerne i nåtid som som du alt har nådd det og har det. Skriv dette ned på papir og ikke på pc-en. Bruk tid på dette. Mål: Jeg har en nydelig kjæreste som jeg er gjensidig forelsket i. Hvordan? Gå videre med å definere steg du kan ta for å nå dette målet. Her er det essensielt at du legger inn minst ett steg som du kan ta alt i dag. Dette kan være et lite steg, men det må være et steg. Er du i dårlig form og innser at å begynne å trene kan være lurt, så kan du for eksempel ta deg en joggetur i dag. Grovt sett er det to typer endringer eller steg du kan ta: 1. Bli mer fysisk attraktiv. Trening, kosthold, klesstil, kroppsspråk, etc. 2. Være mer sosial og øke mulighetene for å oppnå kontakt med kvinner på en eller annen måte. Du trenger ikke stoppe kvinner i hverdagen. Faktisk har de aller færreste menn i Norge med kjærester møtt sin kjæreste på den måten. For min del var det en drøm jeg alltid har hatt, men det var først etter å ha fått en del erfaring jeg valgt å se om jeg kunne mestre dette. Uansett, vi kjenner ikke deg og vet ingenting om hvem du er eller dine forutsetninger. Her må du selv tenke hva du tror kan være nyttig for deg for å bevege deg nærmere målet ditt. Prøv å få ned fem steg, men gjerne mer også. Tidshorisont: Tenk gjerne 3-6-9 måneder. Opp til deg. Velg det som passer, men ikke la en lang tidshorisont bli en unnskyldning for å ikke starte å gjøre noe nå. Avsluttende kommentar: Jeg gjorde nøyaktig dette selv før jeg fant min nåværende kjæreste. Ett av mine steg var å ta kontakt med kvinner jeg så i hverdagen. En av de første jeg gjorde dette med endte opp med å bli kjæresten min og er det fortsatt. Har også gjort det på andre områder av livet mitt, men har vært litt sløv den siste tiden. Når jeg nå må tenke på å stake ut en ny kurs for livet mitt, kommer jeg til å gå frem på nøyaktig samme måte. Uten målsetninger og tidsfrister er det lett å drive rundt og ikke ha det hastverket man egentlig bør ha i livet. Selv om jeg synes man gjerne kan sette seg hårete mål, er det også en balanse og det kan være greit å sette seg mål som ikke er altfor uoppnåelige og hvor stegene ikke er altfor skremmende. Noen kan bli motivert av en serie med skremmende steg og hårete mål, mens andre blir demotivert og gir opp. Så det kan være lurt å sette seg et mål som er litt skremmende, men samtidig ikke altfor langt unna. Hva tror du? Er bare det at jeg vet ikke hva jeg skal snakke om hvis jeg ikke har noe til felles med noen.Jeg er ikke spesielt glad i småprat om vær og vind og jeg føler jeg må ha litt kunnskap om større temaer skal jeg slippe å føle meg dum underveis i samtalen. Hvem vet? kanskje jeg har utviklet en slags stormannsgalskap på sosialt nivå om at jeg helst vil dominere samtalen jeg fører. Eller at jeg er blitt for glad i å vise frem min kunnskap om ting fremfor å lytte til andre og stille spørsmål. Ja, selvfølgelig vil jeg har kjæreste. Jeg kommer ikke til å få noe ut av one night stands, noe jeg ikke kommer til å ha noen gang heller mest sannsynlig. Det er ikke snakk om at jeg gjør sånn daygame greier altså. Å dra på joggetur eller trenesyesjeg er kjedeig, men har begyn å gå noen turer i det siste, men jeg har ikke tid til det å grunn av studier før om en liten stund. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 Greia med meg er at jeg føler aldri jeg har noe å bidra med i samtaler som ikke handler om temaer jeg har stor kunnskap om eller har greie på. Sannsynligvis på grunn av dårlig selvtillit og fordi du er altfor kritisk til deg selv. Du trenger ikke være en ekspert på alt mulig for å delta i en samtale. Folk flest er ikke det, men er som regel i stand til å føre en samtale. Og om det ikke er noe du vet noe om, så vil ditt bidrag i den samtalen kunne være å stille spørsmål og vise nysgjerrighet rundt temaet. Du lærer og den andre personen får føle seg viktig og interessant. Vinn-vinn. Bra. Men vil du virkelig ha en kjæreste? I så fall synes jeg du skal sette deg det som et mål og gå inn for det, uansett hvor skremmende det skulle virke i dag. Forslag: Start med å definere målet og formuler deg gjerne i nåtid som som du alt har nådd det og har det. Skriv dette ned på papir og ikke på pc-en. Bruk tid på dette. Mål: Jeg har en nydelig kjæreste som jeg er gjensidig forelsket i. Hvordan? Gå videre med å definere steg du kan ta for å nå dette målet. Her er det essensielt at du legger inn minst ett steg som du kan ta alt i dag. Dette kan være et lite steg, men det må være et steg. Er du i dårlig form og innser at å begynne å trene kan være lurt, så kan du for eksempel ta deg en joggetur i dag. Grovt sett er det to typer endringer eller steg du kan ta: 1. Bli mer fysisk attraktiv. Trening, kosthold, klesstil, kroppsspråk, etc. 2. Være mer sosial og øke mulighetene for å oppnå kontakt med kvinner på en eller annen måte. Du trenger ikke stoppe kvinner i hverdagen. Faktisk har de aller færreste menn i Norge med kjærester møtt sin kjæreste på den måten. For min del var det en drøm jeg alltid har hatt, men det var først etter å ha fått en del erfaring jeg valgt å se om jeg kunne mestre dette. Uansett, vi kjenner ikke deg og vet ingenting om hvem du er eller dine forutsetninger. Her må du selv tenke hva du tror kan være nyttig for deg for å bevege deg nærmere målet ditt. Prøv å få ned fem steg, men gjerne mer også. Tidshorisont: Tenk gjerne 3-6-9 måneder. Opp til deg. Velg det som passer, men ikke la en lang tidshorisont bli en unnskyldning for å ikke starte å gjøre noe nå. Avsluttende kommentar: Jeg gjorde nøyaktig dette selv før jeg fant min nåværende kjæreste. Ett av mine steg var å ta kontakt med kvinner jeg så i hverdagen. En av de første jeg gjorde dette med endte opp med å bli kjæresten min og er det fortsatt. Har også gjort det på andre områder av livet mitt, men har vært litt sløv den siste tiden. Når jeg nå må tenke på å stake ut en ny kurs for livet mitt, kommer jeg til å gå frem på nøyaktig samme måte. Uten målsetninger og tidsfrister er det lett å drive rundt og ikke ha det hastverket man egentlig bør ha i livet. Selv om jeg synes man gjerne kan sette seg hårete mål, er det også en balanse og det kan være greit å sette seg mål som ikke er altfor uoppnåelige og hvor stegene ikke er altfor skremmende. Noen kan bli motivert av en serie med skremmende steg og hårete mål, mens andre blir demotivert og gir opp. Så det kan være lurt å sette seg et mål som er litt skremmende, men samtidig ikke altfor langt unna. Hva tror du? Er bare det at jeg vet ikke hva jeg skal snakke om hvis jeg ikke har noe til felles med noen.Jeg er ikke spesielt glad i småprat om vær og vind og jeg føler jeg må ha litt kunnskap om større temaer skal jeg slippe å føle meg dum underveis i samtalen. Hvem vet? kanskje jeg har utviklet en slags stormannsgalskap på sosialt nivå om at jeg helst vil dominere samtalen jeg fører. Eller at jeg er blitt for glad i å vise frem min kunnskap om ting fremfor å lytte til andre og stille spørsmål. Ja, selvfølgelig vil jeg har kjæreste. Jeg kommer ikke til å få noe ut av one night stands, noe jeg ikke kommer til å ha noen gang heller mest sannsynlig. Det er ikke snakk om at jeg gjør sånn daygame greier altså. Å dra på joggetur eller trenesyesjeg er kjedeig, men har begyn å gå noen turer i det siste, men jeg har ikke tid til det å grunn av studier før om en liten stund. Hvorfor skal du snakke med damer du ikke har noe til felles med, dersom du er ute etter å få deg kjæreste? Du vil vel ikke bli sammen med noen du har null til felles med? Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 29. april 2017 Del Skrevet 29. april 2017 Greia med meg er at jeg føler aldri jeg har noe å bidra med i samtaler som ikke handler om temaer jeg har stor kunnskap om eller har greie på. Sannsynligvis på grunn av dårlig selvtillit og fordi du er altfor kritisk til deg selv. Du trenger ikke være en ekspert på alt mulig for å delta i en samtale. Folk flest er ikke det, men er som regel i stand til å føre en samtale. Og om det ikke er noe du vet noe om, så vil ditt bidrag i den samtalen kunne være å stille spørsmål og vise nysgjerrighet rundt temaet. Du lærer og den andre personen får føle seg viktig og interessant. Vinn-vinn. Bra. Men vil du virkelig ha en kjæreste? I så fall synes jeg du skal sette deg det som et mål og gå inn for det, uansett hvor skremmende det skulle virke i dag. Forslag: Start med å definere målet og formuler deg gjerne i nåtid som som du alt har nådd det og har det. Skriv dette ned på papir og ikke på pc-en. Bruk tid på dette. Mål: Jeg har en nydelig kjæreste som jeg er gjensidig forelsket i. Hvordan? Gå videre med å definere steg du kan ta for å nå dette målet. Her er det essensielt at du legger inn minst ett steg som du kan ta alt i dag. Dette kan være et lite steg, men det må være et steg. Er du i dårlig form og innser at å begynne å trene kan være lurt, så kan du for eksempel ta deg en joggetur i dag. Grovt sett er det to typer endringer eller steg du kan ta: 1. Bli mer fysisk attraktiv. Trening, kosthold, klesstil, kroppsspråk, etc. 2. Være mer sosial og øke mulighetene for å oppnå kontakt med kvinner på en eller annen måte. Du trenger ikke stoppe kvinner i hverdagen. Faktisk har de aller færreste menn i Norge med kjærester møtt sin kjæreste på den måten. For min del var det en drøm jeg alltid har hatt, men det var først etter å ha fått en del erfaring jeg valgt å se om jeg kunne mestre dette. Uansett, vi kjenner ikke deg og vet ingenting om hvem du er eller dine forutsetninger. Her må du selv tenke hva du tror kan være nyttig for deg for å bevege deg nærmere målet ditt. Prøv å få ned fem steg, men gjerne mer også. Tidshorisont: Tenk gjerne 3-6-9 måneder. Opp til deg. Velg det som passer, men ikke la en lang tidshorisont bli en unnskyldning for å ikke starte å gjøre noe nå. Avsluttende kommentar: Jeg gjorde nøyaktig dette selv før jeg fant min nåværende kjæreste. Ett av mine steg var å ta kontakt med kvinner jeg så i hverdagen. En av de første jeg gjorde dette med endte opp med å bli kjæresten min og er det fortsatt. Har også gjort det på andre områder av livet mitt, men har vært litt sløv den siste tiden. Når jeg nå må tenke på å stake ut en ny kurs for livet mitt, kommer jeg til å gå frem på nøyaktig samme måte. Uten målsetninger og tidsfrister er det lett å drive rundt og ikke ha det hastverket man egentlig bør ha i livet. Selv om jeg synes man gjerne kan sette seg hårete mål, er det også en balanse og det kan være greit å sette seg mål som ikke er altfor uoppnåelige og hvor stegene ikke er altfor skremmende. Noen kan bli motivert av en serie med skremmende steg og hårete mål, mens andre blir demotivert og gir opp. Så det kan være lurt å sette seg et mål som er litt skremmende, men samtidig ikke altfor langt unna. Hva tror du? Er bare det at jeg vet ikke hva jeg skal snakke om hvis jeg ikke har noe til felles med noen.Jeg er ikke spesielt glad i småprat om vær og vind og jeg føler jeg må ha litt kunnskap om større temaer skal jeg slippe å føle meg dum underveis i samtalen. Hvem vet? kanskje jeg har utviklet en slags stormannsgalskap på sosialt nivå om at jeg helst vil dominere samtalen jeg fører. Eller at jeg er blitt for glad i å vise frem min kunnskap om ting fremfor å lytte til andre og stille spørsmål. Ja, selvfølgelig vil jeg har kjæreste. Jeg kommer ikke til å få noe ut av one night stands, noe jeg ikke kommer til å ha noen gang heller mest sannsynlig. Det er ikke snakk om at jeg gjør sånn daygame greier altså. Å dra på joggetur eller trenesyesjeg er kjedeig, men har begyn å gå noen turer i det siste, men jeg har ikke tid til det å grunn av studier før om en liten stund. Hvorfor skal du snakke med damer du ikke har noe til felles med, dersom du er ute etter å få deg kjæreste? Du vil vel ikke bli sammen med noen du har null til felles med? Men hvordan vet jeg om jeg har noe til felles med noen før jeg ha hatt enordentlig samtale med dem, noe jeg har vanskeligheter for med mindre jeg kommer inn på et tema jeg kan noe om elle som interesserer meg. Jeg regner at mine interesseområder er ting som andre ikke interesserer seg for. Det er da selvsagt at jeg ikke ville vært sammen med noen jeg ikke hadde noen ting til felles med, men hvis jeg er ute å drikker er det ofte kjedelig om man ikke snakker med noen. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 29. april 2017 Del Skrevet 29. april 2017 (endret) Dra på arrangementer som interesserer deg og møt likesinnede. Ikke stå midt i ei mølje på byen og se etter folk å gå overens med. Dra på et arrangement hvor alle liker det samme. Ikke kast bort tid på folk du ikke har mer til felles med enn at dere begge spiser mat og går på do. I sosiale media, ja til og med i datingapper står det nå hvor mange felles interesser man har. Det er en god pekepinn på hvem man skal fokusere på og ikke. Det hjelper ikke hvor naturlig pen ei dame er hvis dere blir samboere og dere begge ønsker å sette på musikk som den andre ikke kan fordra. Endret 29. april 2017 av BadCat 3 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 29. april 2017 Del Skrevet 29. april 2017 Det BadCat her foreslår er ting du kan legge inn under "Steg" i mitt forslag med hensyn til målsetning. Ellers enig med det BadCat her sier. Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 29. april 2017 Del Skrevet 29. april 2017 Dra på arrangementer som interesserer deg og møt likesinnede. Ikke stå midt i ei mølje på byen og se etter folk å gå overens med. Dra på et arrangement hvor alle liker det samme. Ikke kast bort tid på folk du ikke har mer til felles med enn at dere begge spiser mat og går på do. I sosiale media, ja til og med i datingapper står det nå hvor mange felles interesser man har. Det er en god pekepinn på hvem man skal fokusere på og ikke. Det hjelper ikke hvor naturlig pen ei dame er hvis dere blir samboere og dere begge ønsker å sette på musikk som den andre ikke kan fordra. Jeg tar ting som det kommer. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 29. april 2017 Del Skrevet 29. april 2017 Da blir det ikke noe ut av det. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå