Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri

Anbefalte innlegg

Vi har nok blitt for gamle FEH og spøkelset :p Folk man kjenner har flytta, fått unger, er lei av livet selv osv.

Drikke blir det lite av for min del. Orker rett og slett ikke fylla så ofte. Og når man ikke orker fylla i Norge, så betyr det at 90% av sosiale sammenhenger i helgene blir slitsomme sånn ca klokka 22, for da blir alle alt for fulle, og skal henge over en med alkoholånde og mase. Det finnes jo ingen mellomting. Det går jo an å ta Petter Stordalen-approachen. Komme, hilse på og prate med alle, "gå på do" og stikke i ca 22 tiden. Da har man fått med seg det meste, vært tilstede og kanskje rukket å få noen nye bekjentskaper.

Jeg leser masse bøker, mediterer, trener osv for å holde motivasjonen oppe. Jobber med energien om dagen, fordi lav energi er noe dritt. Leser for tiden "Awaken the giant within" av Tony Robbins, og prøver å ta tak i ALT som står der. Massive action som det heter på engelsk..

Jeg trur problemet mitt(og kanskje deres) er at jeg har mistet momentum. Det er jo nok mennesker i Norge til at jeg skal kjenne så mange at det skjer nok til å ikke sitte og glo, uansett når man vil finne på noe. Men, problemet var at på et tidspunkt så trakk jeg meg litt for mye inn i meg selv, og sluttet å connecte med nye mennesker, slettet facebook, og da bare dabbet alt av. Man må alltid være "på" for å ikke miste momentum. For meg ble det slitsomt en periode, og jeg ville bare sitte for meg selv.

Samme hva grunnen er, det handler nok om at man har mistet momentum.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, nå må du ikke høres så gammel ut her! Men det er lett og kjenne seg igjen i hva du skriver, det går jo veldig opp og ned i livet etter hvilken vennegjeng osv man befinner seg i.

For min egen del har jeg tatt en pause fra alt, jeg er lei av og våkne opp superklein i helgene, og at all lykke i livet mitt avhenger av om jeg har ei dame på armen eller ei. Ikke vært på byen på 3 mnd, og har ingen planer om og dra ut før til jul. Rett og slett lære seg litt og trives litt bedre i sitt eget selskap, mest pga at jeg er lei av og bli skuffa av dårlige damer. Det er vel en teit grunn, da det mer handler om "flaks" enn noe annet. Men jeg er rett og slett (for tiden) lei meningsløse ons og jakten. 

Handler nok lit om at jeg og begynner og bli eldre og er mer ute på jakt etter noe seriøst, og uten og dømme så altfor mye så er vel ikke de damene som er ute hver bidige helg de beste damematrialene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For min del har det ikke noe med alder å gjøre. Det var mer ment som en spøk ;) Hos meg handler det om at mine behov har endret seg i utakt med den klikken jeg var i, og jeg har da feilet i å tilpasse meg de behovene, som ville vært å henge med de som fyller de behovene, istedefor å kutte ut det meste av sosialliv utenom de aller næreste. Noen fikk unger, og noen fortsatte som de holdt på når de var 18-19. Da falt jeg mellom to stoler med en gang.

Jeg "cold approachet" ei på instagram for noen uker siden forresten. Ei som har trent mye på senteret der jeg trener, og jobbet i butikken under kontoret vi hadde før. Skal høre om hu har ledig tid til noe i helgen. Det er jo en fin mulighet for å komme inn i det igjen for min del ihvertfall. Jeg vurderer egentlig å spørre om hu skal ha en fest ellerno, for da kan jeg ta med et par kompiser, og så er det flere andre tilstede. Det er så lenge siden jeg har vært 1on1 med ei dame at jeg ville tru det fort kan bli klein stemning. Greia er at det virker som om den vennegjengen hennes er forholdsvis behagelige, og ikke på rein flatfylla. Passer perfekt isåfall :) Så blir det å dra fram litt rustne sjekkeskills og komme i gang igjen!

Lenke til kommentar

Veldig enig i det du sier angående momentum hfthomas. Jeg har mistet mitt, som jeg hadde bygd godt opp i fjor, men som sakte men sikkert begynte å forsvinne for ca. et år siden og ebbet omsider ut før sommeren i år hvor jeg egentlig bare resignerte fullstendig. Siden sommeren har jeg vært ute ca. 2-3 ganger. Totalt i år er det under 10 ganger som må være rekordlavt siden jeg først begynte å dra ut for over 10 år siden. Har vært på én date i hele år.

Nå er det antageligvis mange og sammensatte grunner til at alt havner i grøfta, men på en annen side er det kanskje nødvendig å gi opp en gang i blant? Innse at det man gjør ikke er bra nok riktig fremgangsmåte, rykke tilbake til start og prøve på nytt. Jeg føler på en måte at jeg har mye mindre å tape nå som jeg bare har erkjent nederlaget og senket flagget.

Ambisiøs som jeg er har jeg latt arbeid og karriere komme forant alt annet i år, men nå får jeg ny kontrakt før nyttår og kan slappe av litt mer økonomisk sett. Det ligger noe i at alt er dobbelt så dyrt når man er alene om lån, bil +++ :p Lite overskudd økonomisk har jeg erfart over de siste to årene at gir lite overskudd til andre ting også.

Har lastet ned/kjøpt et par bøker i det siste som jeg tenkte jeg skulle bli ferdig med før nyttår. Tar gjerne i mot flere anbefalinger/tips?

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Jeg trur det er nødvendig å gi opp en gang i blandt ja. Ihvertfall hvis man stanger hodet i veggen. Eller det kan være veldig individuelt hva folk mener om det.

Jeg har nok også latt karriere komme foran andre ting. Og trening. Og som sagt, holder jeg på å jobbe med energien, fordi med lav energi, som jeg har hatt kanskje de siste to årene, så er det rett og slett slitsomt å tenke på å være sosial hver helg. Ihvertfall for meg som er litt introvert fra før av. Jeg har riktignok fått høyere stilling i firmaet, og fått inn litt ekstra penger. Men, hva hjelper vel det når man uansett ikke har så mange å finne på noe med :p

Som sagt er jeg i gang med Awaken the giant within(når det gjelder bøker). Og der jeg er nå snakker han om at man må være i riktig mental state for å få motivasjon til å gjøre ting. Og å endre fokus. Alt dette har man hørt før, men det er noe med å gjøre noe med det og. Det er hardt. Jeg skal ikke legge fra meg den boka før jeg har gjort det meste av det som står der. Det er en ekstrem motvilje i meg til å gjøre noe med det, og der kommer det momentumet inn. Når momentumet er på bunnen, så er det vanskelig.

Jeg har stort sett bare lest bøker om økonomi, aksjer, biografier om milliardærer(Buffett, Elon Musk, Charlie Munger, Thon, Stordalen etc),  og sånne ting det siste året, så lite relevant til tråden...

RSD har en grei bokliste:

http://www.rsdnation.com/node/241735

Av de jeg ser i hylla mi som kan være relevant, er "No more mr. nice guy" og "way of the superior man". Det viktigste jeg må gjøre nå er å komme i den staten som Tony Robbins snakker om. Sånn at jeg faktisk tar til meg og bruker det jeg lærer, og ikke bare suger opp informasjon. Er ikke noe gøy å være for apatisk til alt. Men, sånn er det noen ganger  :closedeyes:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei!

For 2 uker, skaffa jeg meg baller på sekundet og sjekket opp en crush etter litt alkohol innabords. Ble en het kveld. Greia er at jeg får han ikke ut av hodet. Han er altfor søt, altfor deilig og ja.. altfor deilig. Sa jeg det to ganger? Han er for tiden i militæret på et sted uten dekning, så vi har bare utvekslet et par meldinger siden han reiste for 2 uker siden.. han kommer ikke hjem igjen før om en liten stund. Vi snakket løst om at vi måtte finne på sammen når han er tilbake, men vet ikke om han mente det.. hehe.

Venter jeg, men er det innafor å sende en melding om å finne på noe når jeg vet han er hjemme igjen, eller er det creepy?

Dere vet den følelsen når dere ser en person, og BAAANG, hjertet i halsen og du blir jææævlig nysgjerrig på han/henne

Uansett, hva tenker dere om at jenter sjekker opp gutter? Mange sier at de liker det, men virker som om dere til syvende og sist liker jakten likevel.. ^^

Fuck, jeg får han ikke ut av hodet.

Anonymous poster hash: 8002d...a3e
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare å sende en melding det, bare ikke virk desperat, så går det nok bra :)

Ja, sant det. Er livrädd for å virke desperat, og det virker jeg jo litt utifra innlegget, men håper han ikke oppfattet meg slik selvom jeg gikk bort til han og sjekket han opp. Virket som han likte det da, holdt meg i hånden foran kompisene sine og slikt.. :) ?

Blir vel ikke sett på som desperat hvis jeg sender han melding om noen uker igjen? Er ny i dette her, har aldri sjekket opp noen før..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vet du hvaa, fikk svar! Han ville gjerne møte meg igjen :D men var livredd for å ha gjort meg gravid, så vet ikke om han helt mente det, men håper det.. :love: så nå gidder jeg ikke mase mer på han før han er tilbake om noen uker.. Haha. Føler meg litt forelsket.. ???

Går nok bra, hvis han liker deg, så går det meste, liker han deg ikke, så spiller det liten rolle hva du gjør.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061

Jeg ville sett på det som mer krise om han ikke var redd for å ha gjort deg gravid i den alderen dere er. Ikke legg for mye i det, og kos deg. Hvis han går rundt med sånne bekymringer, så har han nok en plan, og ønsker å se deg igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...