Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Jeg er 100% sikker på at denne jenta ikke kommer til å være utro mot meg (naivt men sant :p ), og skal jeg være realistisk vet jeg at det er en stor mulighet - men jeg skal faen meg ikke være lat og la min sosiale status synke. Hun vet at jeg ikke har noe problem med å finne meg noe nytt :p

 

Anyhoo PUA, dette er langt fra den første og beste jeg har funnet. I løpet av den siste måneden har jeg vært neddi et titalls halser (vet dette er _ingenting_ i forhold hva du sikkert klarer, men mtp alderen og bostedet mitt, så er det litt for mye :p ). Dette er første gangen på veeeeldig lenge jeg føler slikt for en annen person, og jeg kommer nok til å angre om jeg ikke tester det hvertfall (weeee hormoner!).

 

Kommer vel strengt tatt ikke å legge PU heeelt på hylla, det er for mye av hvem jeg er som person. Skal heller fokusere på alt inner game samt generelt game uten closing. (Hun vet jeg er en flørtende person, men at det ikke er mer enn det)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha. Hyler av latter av meldinger og hjerter jeg har mottatt i løpet av dagen på sukker.no

 

Dog må jeg linke til denne artikkelen som jeg nevte i sted: Kvinner nettsjekker i høyere divisjoner

http://www.dagbladet.no/dinside/2008/02/08/526344.html

 

 

Så sant så sant. Noen av neka som sender meg mails, tror faktisk det er de som styrer om det blir en date eller ikke. Tydligvis ikke vant til å få nei fra noen der inne.

 

Lykke til med sjekkingen i helga folkens :)

Lenke til kommentar
Romantikk er for Hollywood og små prinsesser.

 

Hun gikk til en fyr med høyere value. Det kalles seleksjon og sosial konkurranse. Hun fulgte instinktene sine og nå følger han sine, med å passe på henne.

 

Evolusjonærpsykologi i praksis.

Hverken mer eller mindre

 

I mine øyne er dette litt overforenklet, det er ikke akkurat som det kun er "høyere value" som bestemmer om noen er utro med noen eller ikke. Det artige med mennesker er jo nettopp det at vi i relativt sterk grad lar oss påvirke av andre ting enn evolusjonsmessige aspekter, men også lar oss sterkt prege av det sosiale.

 

AtW

Lenke til kommentar

Satt faktisk og så på Enchanted her om dagen,

 

 

begynte å analysere hvorfor hun velger advokaten fremfor den "kjekke" prinsen.. Kanskje rett og slett fordi hun ser at han har høyere sosial verdi enn den eplekjekke og naive prinsen. Dypt inne ser hun at advokaten er vinneren i denne verdenen. Spørsmålet er selvsagt; hva om begge hadde dratt tilbake til eventyrverdenen, hadde plutselig den sosiale verdien og atraktiviteten til den eplekjekke prinsen økt igjen..

 

 

En liten sosial analyse av filmen "Enchanted". :ph34r:

Endret av cinesque
Lenke til kommentar

Jenter ser i all hoved sak etter fire ting hos en gutt. Nesten ingen jenter kan klarer og formullere det de ser etter, de vil gjerne si at de ser etter en søt, snill og hyggelig person. Hvorfor får da bad boyer så mange damer? Og hvorfor drar dama fra bad boy'en etter kort tid?

 

En typisk bad bøy er en person som utfordrer dama, og han kan ikke temmes. Dette er spennende og får damene til og jakte han enda mer. Sexen vil også veldig også være kjempe bra mellom disse personene. Men hvorfor drar da dama etterhvert? Jo, rett og slett fordi bad boyen ikke får henne til og føle seg vel og pen. Ofte sliter bad boy'er og respektere jenta også, og ser ofte på de som objekter.

 

Det var min få ord før jeg kler på meg, og drar på middag med gutta. Gleder meg til og spise lammesteik og kose meg med whisky etterpå. Gooood!

 

Ha en fin kveld, gutter og jenter!

Endret av Pick-Up-Master
Lenke til kommentar

PUM. Dette bunner ned i det du og jeg pratet om i går:

Nemlig om at på et eller annet tidspunkt må man validere hun. Både på overfladiske og verdimessige plan. Hvis ikke vil hun flake.

Grunnen til at jeg sier at det er kun sosialverdi de er ute etter, er enkel:

Jeg gjør det enkelt nok så jeg slipper å sitte å forklare de hundrevis av små mekanismer som utgjør hele sosialverdien. Det skal bli interessant å forske videre på dette temaet, da jeg føler vi virkelig er inne på noe stort og uutforsket innenfor PU teori.

 

Ps: Står på kjøkkenet til "wing" nå og har begynt å mekke lammesteik! Denne kvelden blir legendarisk! :)

 

Øyvind:

 

Kos deg i kveld! Du har nret mitt, så gi gjerne en pling utover kvelden om du er i sentrum. Jeg regner med å være ute fra 00 00-00 30 tiden i kveld.

 

God jakt!

Endret av PUA
Lenke til kommentar

Angående sosial verdi. Jeg vil tro at det ikke er nødvendig å være kjempepopulær og ha kontakter over alt for å ha høy SV. Poenget er å ha høy SV for dama. Som kan skapes på mange forskjellige måter.

 

En av de- eller kanskje den viktigste egenskapen tror jeg er evnen til å ta beslutninger selv helt uavhengig av hva andre sier, og evnen til å lede.

Lenke til kommentar

Føler utroskap går så på verdier og grunnprinsipper at uansett om jeg traff en fyr jeg bare viste jeg måtte ha, så hadde jeg likevel hatt repekten for kjæresten min at jeg hadde slått opp med han først. Så å si at en kvinne vil være utro med en gang hun finner noen med høyere status høres bare litt tåpelig. Dere må jo ha truffet en kvinne eller to som har falt for en pua, men livel hatt respekten til å gjøre det slutt med typen, eller la være hele greien?

 

Kvinner gjør mye rart, men alle mister ikke sin logiske tenkesans med en gang de faller for en fyr. Mine verdier, meninger, og respekt føler jeg er der om jeg er kåt eller ikke.

Lenke til kommentar

Fatter at høy sosialverdi er viktig for dere.. Rent ærlig så er det veldig uviktig for meg. Har ikke dette enorme behovet for å få bekreftelser fra de ukjente menneskene rundt meg.. Jeg danner virkelig min glede rundt meg selv og de som har en betydning i livet mitt..

 

Når det kommer til gutter og høy sosialverdi er det ikke noe som er attraktivt for meg.. Disse gutta vet som oftes at jenter sikler etter dem og skifter vel ut jenter ettersom det måtte passe.. Hvem vil egentlig ha en *overbrukt* vare... Smiler;)

Lenke til kommentar
Fatter at høy sosialverdi er viktig for dere.. Rent ærlig så er det veldig uviktig for meg. Har ikke dette enorme behovet for å få bekreftelser fra de ukjente menneskene rundt meg.. Jeg danner virkelig min glede rundt meg selv og de som har en betydning i livet mitt..

 

Når det kommer til gutter og høy sosialverdi er det ikke noe som er attraktivt for meg.. Disse gutta vet som oftes at jenter sikler etter dem og skifter vel ut jenter ettersom det måtte passe.. Hvem vil egentlig ha en *overbrukt* vare... Smiler;)

 

Eurait lille venn.

 

Når jeg leste det der så tenkte jeg "dette ser ut som en profiltekst på sukker.no".

 

Nå skal ikke jeg gå så dypt ned i dette (igjen), siden jeg har svart på det du skriver sikkert hundre ganger iløpet av tråden.

 

Det du gjør der er å snakke rett fra logikken. Som sagt så vil følelsene dine overstyre logikken totalt når du treffer en fyr med riktige verdier.

Jeg tror du blander personer med høy SV, med klysete vestkantsosser med rosa pannebånd som er partyfiksere etc.

 

La meg utdype hvordan jeg ser på sosialverdi:

 

Summen av:

 

- Egen evne til å få andre til å føle seg vel (Empati)

- Evnen til å skape liv og røre rundt deg

- Evnen til å trigge følelser hos totalt ukjente folk (Både positive og negative)

- Evnen til å lede og ta avgjørelser

- Bryr seg lite om hva andre mener om seg selv (Skaper sin egen realitet)

- Bruker preselection brytere

 

Tyler sa en gang:

 

"Social value is a very fluid concept. But can be summed down to a very basic rule:

Social value is how you increase another persons survival and replication values" (Fritt oversatt fra hukommelsen)

 

Det kan høres veldig klinisk ut, men i praksis er dette noe mennesker gjør ubevisst. Hvis man derimot blir bevisst på det (Altså PU), så kan man aktivt gå ut for å jobbe med å øke denne verdien.

Og det er just presis denne egenskapen som skiller oss fra andre dyreraser! :)

Lenke til kommentar
Det du gjør der er å snakke rett fra logikken. Som sagt så vil følelsene dine overstyre logikken totalt når du treffer en fyr med riktige verdier.

Jeg tror du blander personer med høy SV, med klysete vestkantsosser med rosa pannebånd som er partyfiksere etc.

 

La meg utdype hvordan jeg ser på sosialverdi:

 

Summen av:

 

- Egen evne til å få andre til å føle seg vel (Empati)

- Evnen til å skape liv og røre rundt deg

- Evnen til å trigge følelser hos totalt ukjente folk (Både positive og negative)

- Evnen til å lede og ta avgjørelser

- Bryr seg lite om hva andre mener om seg selv (Skaper sin egen realitet)

- Bruker preselection brytere

[/size][/font]

 

Mener nok mer som du sier, blander personer med høy SV med klysete sosser som tror de er guds gave..

 

Ut i fra hvordan du ser på sosialverdi så er jo dette bare positivt.. er nok bare jeg som ikke helt var klar over "definisjonen", og har man da høy sosialverdi så vil jo dette være attraktivt.. Kjenner meg selv igjen i de punktene du nevner..

 

Beklager, my mix:) Skulle ha undersøkt litt mer ang sosialverdi før jeg uttalte meg..

Endret av araa
Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg gå så dypt ned i dette (igjen), siden jeg har svart på det du skriver sikkert hundre ganger iløpet av tråden.

 

Det du gjør der er å snakke rett fra logikken. Som sagt så vil følelsene dine overstyre logikken totalt når du treffer en fyr med riktige verdier.

Jeg tror du blander personer med høy SV, med klysete vestkantsosser med rosa pannebånd som er partyfiksere etc.

 

La meg utdype hvordan jeg ser på sosialverdi:

 

Summen av:

 

- Egen evne til å få andre til å føle seg vel (Empati)

- Evnen til å skape liv og røre rundt deg

- Evnen til å trigge følelser hos totalt ukjente folk (Både positive og negative)

- Evnen til å lede og ta avgjørelser

- Bryr seg lite om hva andre mener om seg selv (Skaper sin egen realitet)

- Bruker preselection brytere

 

Tyler sa en gang:

 

"Social value is a very fluid concept. But can be summed down to a very basic rule:

Social value is how you increase another persons survival and replication values" (Fritt oversatt fra hukommelsen)

 

Det kan høres veldig klinisk ut, men i praksis er dette noe mennesker gjør ubevisst. Hvis man derimot blir bevisst på det (Altså PU), så kan man aktivt gå ut for å jobbe med å øke denne verdien.

Og det er just presis denne egenskapen som skiller oss fra andre dyreraser! :)

Du bør ta med det der i førsteposten. Jeg tror de fleste som er helt nye innen temaet får et ganske forvrengt bilde av sosialverdi når de leser om Tom og Kjell.

Lenke til kommentar

Jeg har fulgt tråden på sidelinja, og mitt inntrykk er at det er svært mange misforståelser og ikke minst mange som tar ting litt for bokstavlig.

 

Det skjønner jeg forsåvidt godt, for mye av det som skrives av oss PUA'er kan virke veldig drøyt på papiret :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...