Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Hmm, tar jeg feil når jeg sier at PUA handler om å sjekke opp flest mulig?

 

Det er helt individuelt hva PUA er for den enkelte. Noen blir med i miljøet fordi de er rett og slett 100% talentløse med det motsatte kjønn og ikke vil dø som jomfru. Noen blir med for å komme seg igjen etter en kjip skilsmisse eller seperasjon. Noen blir med for å kunne skryte av å ha hatt seg med samtlige kvinnfolk på kloden, og noen vil bare bli flinkere sosialt. ;)

 

Det sies jo krystallklart i denne tråden at du ikke skal være deg selv.

 

Det kommer ann på hvordan du ser det. Du skal ikke være deg selv i den form av at du skal si ting "du selv" ikke ville ha sagt. De fleste AFCs ville aldri i verden vurdert å slenge ut en neg til den fineste dama de noensinne har sett. Derfor kan du jo på en måte si at du ikke skal være deg selv.

 

Jeg vil heller si at man skal være seg selv, ja, men med modifikasjoner. Hvis du har "vært deg selv" i mange år, vært på klubber og fester, men aldri hatt en fornuftig samtale med det motsatte kjønn (sett at du er hetero), er det ganske selvsagt at det er ett eller annet med "deg selv" som ikke funker så bra med jentene. Dermed lærer du "teknikker"; måter å vise frem deg selv på en måte. Vet du hvem Style er? Han som skrev "The Game". På slutten av boka får han seg en frøken han vil slå seg ned med for en stund. Liker en kommentar han gav på det (tror ikke det var i boka da). Han sa at hun liker han på grunn av den han er, men hadde det ikke vært for "game" hadde hun aldri fått sett den han er.

 

Man skal lære seg å manipulere jentene på det emosjonelle plan, for så å styre\"tvinge" henne dit man vil ha henne.

[...]

Dette er frem til side 6, trenger jeg si mer?

 

For det første er det ikke en særlig prominent person i PUA-miljøet som har postet det du lenker til der (no offense til PUA). Jeg ville ikke akkurat tatt tre poster fra en norsk PUA for å dømme hele miljøet - som er ganske så stort.

 

På en måte kan man kanskje kalle det manipulering. Man kan lære seg å trykke på de rette knappene så jenter gir en slags instinktiv respons. Hvor moralsk dette er, og om man vil bruke det, er opp til den enkelte PUA. Allikevel ser det ut som du gjerne blander manipulering med hypnose. Det er ikke det PUA handler om. Når man leser på nettet kan man lett få inntrykk av at PUA-er har skremmende taktikker som alltid funker. Dette er jo selvsagt ikke tilfelle. Det er MYE feiling før det plutselig funker igjen. Hvis en jente er trofast mot gutten sin, og ikke ønsker å ha seg med en random person hun nettopp møtte, ja da gjør hun ikke det. Det er ikke snakk om hypnose her.

 

Hvis du plutselig finner deg i sengehalmen med en kar du møtte 8 timer tidligere har du hatt et ønske om å havne der. Som sagt, det er ikke hypnose det er snakk om.

Endret av mrhenrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, tar jeg feil når jeg sier at PUA handler om å sjekke opp flest mulig?

 

Men det er kanskje snakk om å kun sjekke de opp, ikke lure seg under trusestrikken? ;)

 

Each man his own. Noen begynner med game for å pule mest mulig, de fleste som når et "seriøst" nivå gjør det for å forbedre seg sosialt sett og mange gjør det for til slutt å ende opp med hun de runket til i drømmene sine da de oppdaget at sex med seg selv er godt.

 

 

Here's a bombshell - den samme mekanismen trer i kraft når du snur deg etter ei fin jente på gata. Følelsene tar over for logikken, og du snur deg i realiteten for å finne ut om hun er verdt å pule. Dessuten, hvis du leser posten min om Approach Anxiety (post nr 2230) så lærer du kanskje at følelsene styrer oss i mye større grad enn vi til vanlig er villige til å innrømme.

 

Hvis du ikke har lyst til å lete så kan jeg koke det ned til følgende - Jeg klarte ikke å overbevise meg selv om at det ikke er farlig å gå bort til jenter og snakke med dem, jeg måtte oppleve det og lære følelsesmessig at det ikke var farlig.

Logikken min var bunnsolid, men den tapte mot følelsene hver gang inntil jeg klarte å bryte den emosjonelle koblingen mellom "Snakke med jenter" og (stort sett innbillt) tap. Når så den positive snøballen ble stor nok kom logikken igjen på banen, klappet meg på ryggen og fortalte meg at jeg var flink i den rollen den opptrer oftest i - baklengsrasjonalisering for å forklare den logiske delen hvorfor jeg adlød følelsene istedenfor logikken.

 

 

Ah, the boyfriend destroyer...

Jeg forstår ståstedet ditt, men det den i realiteten gjør er å appellere til instinktene våre og fortelle at PUAen har høyere reproduksjonsverdi enn kjæresten. Dermed forvandler følelsene seg fra Bruce Banner til Den Utrolige Hulken, slår logikk og moral i filler og hun blir med ham hjem for å pule.

 

Moralsk forkastelig? Kanskje, men er vi noe bedre hvis vi forsøker å stappe egne verdier og moralske standpunkter ned i halsen på alle vi ikke syns oppfører seg "riktig"...?

Dessuten, hvis du vil ha bevis for instinktene våre i aksjon så sier offisielle tall fra blant annet USA at noe sånt som 10-15% av alle ungene der har en annen far enn den dama bor sammen med. Med andre ord - finn en med høy reproduksjonsverdi for å få ungen, og en eller annen godtroende idiot for å betale for moroa.

 

Dette gjør det såklart ikke mer riktig, men vit at det er sånn vi faktisk er skrudd sammen før du begynner å raute om manipulasjon. Dessuten, når du vil ta moralske valg for andre personer fordi de etter din oppfatning ikke har vett nok til å gjøre det selv, hva gjør det deg til?

 

 

De sperrene ble konstruert for en annen tid, da vi levde i huler og Big Chief og kretsen rundt ham fikk alle damene. Siden evolusjonen er så sabla treig så ville sånne som oss fått pult omtrent hvert tredje skuddår hvis vi skulle leve etter modellen du vil ha. Men, det er sikkert greit for deg. Eller...?

 

Dessuten, siden jeg er håpløst nysgjerrig så har jeg som "natural" gamer et spørsmål - Gamet mitt går i stor grad ut på å kommunisere at jeg er selvsikker, kul og avslappet rundt damer, samt at jeg ser på meg selv som kveldens Premie og forsøker å finne ut om hun er "god nok" til at jeg vil ta henne med hjem.

 

Dette er da opplagt manipulasjon, siden jeg driver med PU og er bevisst på at selvsikkerhet og høy sosial verdi trekker damer, men jeg klarer likevel ikke helt å se manipulasjonen jeg påståelig skal drive med. Forklaring, please?

 

EDIT: Som en kommentar til mrhenrik sitt innlegg - Du vil aldri kunne hypnotisere en person til å gjøre noe som bryter med den moralske oppfatningen til vedkommende, så selv om en PUA skulle bruke den magiske medaljongen sin på ei dame ville hun fremdeles ikke gjøre noe mot sin vilje.

Dessuten finnes det ikke noen idiotsikre taktikker, bare framgangsmåter som er mer eller mindre produktive.

 

RH out

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar

Damn, spillet har spredd seg utover alle landegrenser. Var ute og hadde det gøy i kveld, møtte opp med noe gamle kompiser og hadde en knallkveld.

 

Til min store overraskelse hadde hele gjengen rotet seg inn i the game og "the pick-up-artist". De var ikke helt overbevist, men jeg humret litt da jeg hørte forklaringer på divserse uttrykk.

 

Jeg har ikke drevet noe aktivt med dette her, men har hatt utrolige resultater på andre områder. Venner, jobb, familie, etc. Gleder meg bare til mai, ferdig med eksamen... Gjett hvem som skal stupe ned i en verden med natural game?! Gleder meg sykt!

 

Har mange andre ting på gang for tiden. Frister lite å gå ut, selv om jeg er ute en gang i blant.

 

Stolthet og skamm eksiterer bare i lys av ekselense. Skal bite meg selv i nakken og kaste alt som heter "pride"! Har AA fra månen og til helvete enkelte ganger...

Lenke til kommentar

Et tips, Daehli - start med noe enkelt.

Gå ut på gata, stopp tilfeldige folk og spør etter veien til et utested eller noe, bare for å få varmet opp.

 

Jeg var ute med to av Norges kanskje beste PUAs forrige helg, og de ga meg følgende leveregel: De første fem settene teller ikke. Få hjernen i gir og stemningen opp, så kan du tenke på å åpne den råfine rødtoppen ved baren etterpå. Game on ;)

Lenke til kommentar

Dårlig kveld rent dame-messig. Ene meldte avbud pga dårlig form, andre gadd jeg ikke dra til da det er på andre siden av byen. Men jeg fikk litt bedre connection med hun siste, som jeg kunne tenkt meg et LTR med.

 

Ellers hadde jeg det jævli bra med venner, fikk bygd litt bedre connection der og + dansa som faen. Crappy DJ så til de grader, men i morgen er det live konsert... så skal hoppe i køya for å lade opp ;)

Lenke til kommentar

I'm a believer!

 

Field report:

 

 

Dro på bursdagsfest, merke at her var det mange jenter jeg har prøvd meg på før, og nå er i friendzone med, pluss eksen min. Ikke helt den beste situasjonen med andre ord. Og med tanke på at jeg og eksen har mer eller mindre de samme vennene, er det litt vanskelig å få de med på noe mer. Satte meg i en av flere sofaer, spurte en kompis om jeg skulle vise ett trylletriks, blir center off attention i den sofaen, viser trikset, får litt klapping og stuff, flere kommer bort, viser noen andre triks, eier egentlig hele gruppa på femten stykker ±. Jeg har det drittfett, viser alpha status, og så bestemmer jeg meg for at jeg skal kiss close en av to jenter, ei jeg datet for ett år siden, ei anna jeg har hatt lyst på siden jeg så hun for første gang for 8-9 måneder siden. Preiker med sistnevnte, bare prater dritt egentlig. Spør om hun skal ut etterpå.

Hun: «Veit ikke helt jeg, er litt sjuk jeg»

Eirik: «Er du kjip eller?»

Hun: *lage overrasket uttrykk* (de fleste prøver seg på afc måten på hun.)

Eirik: «Nei faen, er samme for meg om du vil, du bestemmer»

 

Ignorerer hun etter dette, og gir andre target litt attention. Hun har på seg en topp med ganske stor utrigning, jeg erter henne litt for det, hun svarer noe ala «Innrømm at du liker det!» Eirik: «Skaffer meg uansett noen andre i kveld». Etter det går jeg bare rundt å loker, snakker med kompiser, drar noen halveis negs på jentene, og sørger for at jeg er mest mulig alpha. Etterhvert blir folk ladd for å dra på byen. Drar på ett utested, lang kø. Får de to jentene ut på dansegulvet sammen med en kompis. Target nummer to stikker med noen venniner eller noe, jeg danser halveis dirty med target en. Ordentlig 2 frem, 1 tilbake. Etterhvert merker jeg på at hun holder på meg, selv når jeg danser bort fra hun. Tenker at det er på tide å prøve å eskalere ordentlig her. Lener meg inn, gir et _lett_ kyss på kinnet, etter et halvt minutt eller noe, ett i pannen. Går inn for closen, planter et lett på munnen, hun drar meg ut mot doen, hun sier at hun ikke kan gjøre det nå, tenk om noen ser at hun kliner meg eksen til ei vennine. Jeg sier at jeg vet at hu har lyst, får hun med ut, kliner i ti minutter ca, jeg avslutter, og sier at vi ikke burde gjøre det her og så videre. Blablabla. Stikker på et annet utested, møter kompisen min som også leser PUA stuff, får han til å prøve å åpne en del sett, og jeg rocker som wingman. Seriøst, beste dagen i mitt liv. Og får pokker ta meg ett lite kyss når jeg tar følge meg target to hjem.

 

 

 

Og noe av det morsomste var jeg brukte veldig lite replikker fra mPUA-ene. Improviserte, og brukte selvsikkerhet, alphamale, ikke-needy og andre ting, og det funka. Som sagt, I'm a believer!

Endret av Eirikeb
Lenke til kommentar

Nå har jeg en del alkohol innenbords, men prøver allikevel. :wee:

Prøvde alpha modus kontra god gammeldags "Vær kompis, snill og grei opplegg." Merket interessen gikk rett i gulvet når jeg var kompis, alpha loller der imot. :cool:

Bing bing bang. Og ellers er jeg dritt lei av å bo på en plass der det er 300 ganger så mange gutter som jenter. Skal tro hvordan det blir å lese igjennom dette i edre tilstand i morgen. =D

 

Edit: off nei, bare drit i det.. Eller.. lol? Skal jeg slette innlegget eller ikke?

Anyhow, alkoghol burde forbys! Det gjør deg teit >.<

Endret av QBab
Lenke til kommentar
Nå har jeg en del alkohol innenbords, men prøver allikevel. :wee:

Prøvde alpha modus kontra god gammeldags "Vær kompis, snill og grei opplegg." Merket interessen gikk rett i gulvet når jeg var kompis, alpha loller der imot. :cool:

Bing bing bang. Og ellers er jeg dritt lei av å bo på en plass der det er 300 ganger så mange gutter som jenter. Skal tro hvordan det blir å lese igjennom dette i edre tilstand i morgen. =D

 

Edit: off nei, bare drit i det.. Eller.. lol? Skal jeg slette innlegget eller ikke?

Anyhow, alkoghol burde forbys! Det gjør deg teit >.<

Jeg skriver bedre enn deg etter fylla : )

 

Men samme erfaringen har jeg egentlig, i alle fall når det er folk du skjenner fra før er det ikke så mye pick up triks som gjelder, da er det bare å være mest alpha og minst mulig friendzone. Og det er vel der jeg alltid failet innenfor egen vennekrets, at jeg var for snill. Spurte de om jeg kunne hente en øl til de og, ville jeg gjort det. I går var det mer, meh, stikk å hent en øl til meg du. Merker også at jeg kom skikkelig in-state etter k-closen, gikk rundt å åpnet tilfeldige sett, halvveis flørta med jenta i baren, og gjett hva: Neste gang jeg går til baren, får øyekontakt, og blir spart for flere minutter i kø.

Lenke til kommentar

I går gikk alt til helvete her i gården.

 

Virket faktisk lovende i starten. Sto opp, trente, tok sol, handla et nytt fancy antrekk, klipte meg og så gjennomført bra ut. Ny drit kul halvhanekam på hode, snakeskinsko, jeans og et antrekk som oste esklusivt var bare da king. Hadde en pivot som er lekker og hun skulle ha meg med på vorspiel...

 

Dro og møtte henne og venninnene, og jeg fikk sykt mye oppmerksomhet. Dog ingen som falt innenfor mitt interesseområde der.

 

Gikk så til baren og lagde et par drinker. Siden jeg er på deff og sjelden drikker, syns jeg dette smakte utmerket. Tok derfor et par til... og enda et par..

 

Dro så med gjengen på Onkel Donald. Halveis inn i lokalet treffer jeg en jeg har flørtet mye med. Hun er dritlekker og hun bare kastet seg rundt halsen min....

 

DA startet alkholen å virke. Først kastet jeg opp på henne, ble hjulpet ut og inn i en taxi jeg også kastet opp i, og når jeg kom hjem gikk jeg like gjerne å kastet opp i Maratz forsterkern min (sånn ca 40k for den). Våkna i dag morres i dusjen, drit kald og svimmel

 

Ikke nok med det, men pivoen min ble dritings hun og, og prøvde å kline med meg.

 

Telefonen har og mange mindre hyggelige meldinger fra venninner.

 

Jeg gir kvelden terningkast minus 8, og har lært at alkohol ikke skal inntas for fort. Ta en drink og kjenn hvordan den virker...

 

Regninga for gårsdagen tørr jeg ikke tenke på en gang, men får vel en rimelig heftig en på reperasjon av neby hifi, når de er ferdige meg rensen tenker jeg...

 

 

latterlig kveld

Lenke til kommentar

Regelrett havari det der Øyvind! Synd morroa ble så dyr. Selv var jeg på Datra til Hagen i går, ganske greit sted fant jeg ut. Virker som om stemningen er løsere og løsere jo mer mot øst man drar i hovedstaden. Traff på en gammel "kjenning" som ødela en del, så kvelden ble avsluttet på Club Gabler. Etter litt god gammel sarging ble det full pupp hele natten :p

OK kveld :)

Lenke til kommentar
I går gikk alt til helvete her i gården.

 

Universet slår tilbake :whistle:

 

Og jeg som futrer fordi jeg stakk med en flaske vin til 200kr fra en vennine, som jeg har tenkt og betale.

Jaja, studentøkonomi for the win :w00t:

Endret av QBab
Lenke til kommentar
Gjest Guest_uhu_*

Åkei gutter... HVA skal man gjøre for å få en gutt interessert? Hva må til for at dere skal bli interesserte? Og da snakker jeg ikke om ute på byen, men hvis det er en man kjenner fra før. Det er dårlig gjort at det er så mange som skriver i det uendelige om hvordan man skal få seg dame, men så lite andre veien ;)

Lenke til kommentar
Åkei gutter... HVA skal man gjøre for å få en gutt interessert? Hva må til for at dere skal bli interesserte? Og da snakker jeg ikke om ute på byen, men hvis det er en man kjenner fra før. Det er dårlig gjort at det er så mange som skriver i det uendelige om hvordan man skal få seg dame, men så lite andre veien ;)

 

Tjah, du kan kjøre litt samme stilen.

* Hard to get

* Når det gjelder å åpne gutter, holder det som regel å si "hei" etterfulgt med "hvordan går det" eller noe annet enkelt.

* Vær selvsikker å vis at du er fornøyd av deg selv, de verste vi vet er jenter som går rundt og klager over utseendet sitt og diverse andre problemer, vent med det til du er gift ;)

* Vis at du har det gøy

* Social proof, snakk med alt og alle. Du vil da virke mer populær ettersom de fleste vil hilse på deg og slå av en liten prat når de møter deg.

 

Egentlig... Så kan du bare lese igjennom førstepost.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...