Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg tror verden hadde vært et utrolig kjedelig sted hvis alle hadde vært like og hadde falt for det samme.
A-a-aa! Følelser er fyfy, fornuft er saken her! Du skal ikke tenke at alle ikke er like og faller for det samme. Du skal analysere og forstå, for så å utnytte. Så ikke kom med noen kjipe "jeg er følsom altså"-linjer i denne diskusjonen, de hører rett og slett ikke hjemme her.

 

Har selvfølgelig ikke lest igjennom alle sidene her, men legger merke til navnet ditt etter flere kritiske poster. Hva vet du egentlig om PUA? Det er så mye mer enn cold readings. Det handler om sosiale ferdigheter. Ærlig talt virker du bare redd. Redd for det ukjente.

 

Forestill deg at vi spiller Wii. Oss to. Wii Tennis, faktisk, mot hverandre. Problemet er bare det at jeg har ingen håndkontroll. Så, jeg kommer aldri til å vinne det spillet med mindre jeg spør deg pent. Kanskje har jeg flaks og du skyter utenfor, for å være snill. Sånn føler mange gutter at sjekke-"gamet" er. Så, hva om noen plutselig fant ut hvordan man kan lage sin egen håndkontroll? Da kan man jo faktisk slå ballen tilbake også. Jøsses. Hvis man er skikkelig god kanskje man til og med vinner. Og er det ikke mye morsommere når begge er med å spille?

Endret av mrhenrik
Lenke til kommentar
jeg tror verden hadde vært et utrolig kjedelig sted hvis alle hadde vært like og hadde falt for det samme.
A-a-aa! Følelser er fyfy, fornuft er saken her! Du skal ikke tenke at alle ikke er like og faller for det samme. Du skal analysere og forstå, for så å utnytte. Så ikke kom med noen kjipe "jeg er følsom altså"-linjer i denne diskusjonen, de hører rett og slett ikke hjemme her.

 

Har selvfølgelig ikke lest igjennom alle sidene her, men legger merke til navnet ditt etter flere kritiske poster. Hva vet du egentlig om PUA? Det er så mye mer enn cold readings. Det handler om sosiale ferdigheter. Ærlig talt virker du bare redd. Redd for det ukjente.

 

Forestill deg at vi spiller Wii. Oss to. Wii Tennis, faktisk, mot hverandre. Problemet er bare det at jeg har ingen håndkontroll. Så, jeg kommer aldri til å vinne det spillet med mindre jeg spør deg pent. Kanskje har jeg flaks og du skyter utenfor, for å være snill. Sånn føler mange gutter at sjekke-"gamet" er. Så, hva om noen plutselig fant ut hvordan man kan lage sin egen håndkontroll? Da kan man jo faktisk slå ballen tilbake også. Jøsses. Hvis man er skikkelig god kanskje man til og med vinner. Og er det ikke mye morsommere når begge er med å spille?

hehe, genialt ;)

Lenke til kommentar
Har selvfølgelig ikke lest igjennom alle sidene her, men legger merke til navnet ditt etter flere kritiske poster. Hva vet du egentlig om PUA? Det er så mye mer enn cold readings. Det handler om sosiale ferdigheter. Ærlig talt virker du bare redd. Redd for det ukjente.

 

Forestill deg at vi spiller Wii. Oss to. Wii Tennis, faktisk, mot hverandre. Problemet er bare det at jeg har ingen håndkontroll. Så, jeg kommer aldri til å vinne det spillet med mindre jeg spør deg pent. Kanskje har jeg flaks og du skyter utenfor, for å være snill. Sånn føler mange gutter at sjekke-"gamet" er. Så, hva om noen plutselig fant ut hvordan man kan lage sin egen håndkontroll? Da kan man jo faktisk slå ballen tilbake også. Jøsses. Hvis man er skikkelig god kanskje man til og med vinner. Og er det ikke mye morsommere når begge er med å spille?

 

 

Mhm, fiiint "idyllisk" bilde du tegner opp her ass..

 

Meen, en gigantisk logisk brist her.

PUA opplegget tar jo "håndkontrollen" ifra jenta med manipulasjon og løgner, ergo er ikke begge med på spillet som du så fint sier.

 

Etter hva man klarer lese seg til her, handler det slett ikke heller om å kun høyne selvtilliten, ens sosiale og egenverdi, men om å manipulere og lyve seg under trusestrikken på flest mulig.

 

For det er jo enkelt bygge ett forhold til noen du har løyet huden full på for å komme i buksa på... mmmjah...

Forstår de jentene som plutselig og uforklarlig "mister" interessen, sier jo seg selv at du ikke i lengden klarer holde en manipulert interesse ved like.

Du er fremdeles samme taperen innerst inne å det merker jenta.

Sad for you, but true!

 

Nå må jeg si at å høyne selvtilliten, ens sosiale og egenverdi ved å jobbe med seg selv og sine "sperrer" bare er positivt, men det er som man kan lese her absolut ikke det PUA handler om.

Lenke til kommentar
Skjer det ikke at en PUA får en kald skulder, uansett om han gjør alt rett i følge reglene deres? Er man ikke tiltrukket så er man ikke tiltrukket liksom, tenker jeg. :roll:

 

Hehe, er vel ingen som egentlig er tiltrukket i utgangspunktet, derav behovet for PUA manipulasjon :roll:

 

Tusenk spmålet er jo, hvordan klare holde på en manipulert interesse :p

Lenke til kommentar
*snip*

 

Strålende...

 

I morra skal jeg gå inn hos en bilforhandler og si at jeg skal ha en bil.

Jeg ser for meg at følgende samtale kommer til å utspille seg:

 

- God dag, hva kan jeg hjelpe deg med?

- Jeg skal ha en bil.

- Ja vel... Hva slags bil da?

- Neiii... Jeg skal bare ha en bil.

- Ok... Hva skal den brukes til?

- Nei, altså... Jeg skal bare ha en bil jeg.

 

Jeg ser for meg at selgeren i beste fall vil slutte å ta meg alvorlig etter ca to minutter, og i verste fall sprenge en sikring etter tre.

Point being: For min del kan du gjerne kritisere, og selv om jeg ikke nødvendigvis er enig med deg så kan det til og med hende jeg respekterer deg for meningene dine - hvis du bare ikke gjør som 90% av de andre kritikerne og slenger ut "Det er manipulasjon!" uten å fortelle hvorfor du syns det.

 

Manipulasjonsargumentet er blitt gjentatt ad infinitum, men når man begynner å etterlyse årsaker så blir det som regel jævlig stille. Selv er jeg ærlig talt litt lei av å bli møtt med "Det er manipulasjon" opp, ned, til høyre, til venstre, i mente, i hue og i ræva uten at folk har noe konkret å kritisere, og jeg føler at enkelte gjør det bare fordi andre har gjort det og at hele greia bare må være noe negativt siden andre har kritisert det før.

 

Så, for en gangs skyld føler jeg for å bli litt reaktiv og oppfordrer deg til å komme med noen konkrete argumenter for hva du mener er manipulasjon, eller rett og slett holde tett. Gjerne i Den Etiske Tråden, så vi slipper enda en moralsk/etisk diskusjon her inne.

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar
Mhm, fiiint "idyllisk" bilde du tegner opp her ass..

 

Meen, en gigantisk logisk brist her.

PUA opplegget tar jo "håndkontrollen" ifra jenta med manipulasjon og løgner, ergo er ikke begge med på spillet som du så fint sier.

 

Hvor får du det fra? Hvor har du lest/hørt at PUA bygges på manipulasjon og løgner? Det høres ut som noe du har kokt sammen. Selvfølgelig er det noen drittsekker innen PUA som ljuger for å havne i buksa på folk, sånne folk finnes over alt. Et grunnprinsipp ved Mystery Method (som jeg antar du vet om siden du har så god kunnskap om dette her) er at du ALDRI skal lyve.

Lenke til kommentar
PUA opplegget tar jo "håndkontrollen" ifra jenta med manipulasjon og løgner, ergo er ikke begge med på spillet som du så fint sier.

 

Etter hva man klarer lese seg til her, handler det slett ikke heller om å kun høyne selvtilliten, ens sosiale og egenverdi, men om å manipulere og lyve seg under trusestrikken på flest mulig.

 

For det er jo enkelt bygge ett forhold til noen du har løyet huden full på for å komme i buksa på... mmmjah...

Forstår de jentene som plutselig og uforklarlig "mister" interessen, sier jo seg selv at du ikke i lengden klarer holde en manipulert interesse ved like.

Du er fremdeles samme taperen innerst inne å det merker jenta.

Feil.

 

Prøver du å forsvare deg selv, ved å angripe det du ikke forstår deg på? På meg virker det sånn.. Akkurat som janteloven settes i spill mot vellykkede personer fordi folk gjerne angriper de som er "bedre" enn seg.

Lenke til kommentar
Meen, en gigantisk logisk brist her.

Artig at du skulle nevne det, ditt innlegg var vel strengt tatt heller ikke fritt for av dem.

 

Etter hva man klarer lese seg til her, handler det slett ikke heller om å kun høyne selvtilliten, ens sosiale og egenverdi, men om å manipulere og lyve seg under trusestrikken på flest mulig.

Synes du det er manipulasjon når en kvinne bruker sminke? Hva om hun farger håret? Eller hva om hun barberer leggene? For dette består også i å bruke "unaturlige" midler for å fremstille seg selv og sitt genetiske grunnlag i et bedre lys.

 

For det er jo enkelt bygge ett forhold til noen du har løyet huden full på for å komme i buksa på... mmmjah...

Forstår de jentene som plutselig og uforklarlig "mister" interessen, sier jo seg selv at du ikke i lengden klarer holde en manipulert interesse ved like.

Du er fremdeles samme taperen innerst inne å det merker jenta.

Sad for you, but true!

Her kommer den største logiske bristen; du forutsetter at alle som interesserer seg for PU (tydeligvis deg selv inkludert utifra hvor mange innlegg du har i denne tråden) er tapere. Dette er selvfølgelig bare fordommer, da det eneste man kan si gjelder for dem som driver med PU er at de vil ha mer suksess med det motsatte kjønn. Ikke at de aldri har hatt noe suksess, bare at de godt kunne tenke seg å få litt mer.

 

Nå må jeg si at å høyne selvtilliten, ens sosiale og egenverdi ved å jobbe med seg selv og sine "sperrer" bare er positivt, men det er som man kan lese her absolut ikke det PUA handler om.

Det er mange forskjellige "skoler" innenfor dette feltet og noen av dem fokuserer utelukkende på å jobbe med seg selv og ditt indre. Så det at du sier at PU kun handler om "manipulasjon" viser bare at du ikke har nok kunnskap til å utale deg.

 

Gå nå ned fra din høye hest.

Lenke til kommentar
Et grunnprinsipp ved Mystery Method (som jeg antar du vet om siden du har så god kunnskap om dette her) er at du ALDRI skal lyve.

Er ikke det å ta litt hardt i? Jeg er helt sikker på at jeg har hørt Mystery oppfordre til å pynte litt på sannheten

 

Mulig jeg blander ham med en annen, nå når du sier det. Når det gjelder stories og sånt oppfordrer han til å pynte litt på sannheten ja, men mener å huske han frarådet folk fra å lyve noe særlig ellers.

Lenke til kommentar
Mulig jeg blander ham med en annen, nå når du sier det. Når det gjelder stories og sånt oppfordrer han til å pynte litt på sannheten ja, men mener å huske han frarådet folk fra å lyve noe særlig ellers.

Han oppfordrer til å ikke lyve for mye ja, men det går ikke stort på det etiske perspektivet. Det er mer for å være kongruent med historiene dine.

Lenke til kommentar
Hvor får du det fra? Hvor har du lest/hørt at PUA bygges på manipulasjon og løgner? Det høres ut som noe du har kokt sammen. Selvfølgelig er det noen drittsekker innen PUA som ljuger for å havne i buksa på folk, sånne folk finnes over alt. Et grunnprinsipp ved Mystery Method (som jeg antar du vet om siden du har så god kunnskap om dette her) er at du ALDRI skal lyve.

 

Hmm, tar jeg feil når jeg sier at PUA handler om å sjekke opp flest mulig?

 

Men det er kanskje snakk om å kun sjekke de opp, ikke lure seg under trusestrikken? ;)

 

Det sies jo krystallklart i denne tråden at du ikke skal være deg selv.

 

Man skal lære seg å manipulere jentene på det emosjonelle plan, for så å styre\"tvinge" henne dit man vil ha henne.

 

"Det er ikke hjertet hennes du skal kapre, og heller ikke den logiske delen av hjernen hennes, men den emosjonelle.! For det er den som til syvende og sist vil styre handlingene hennes"

 

Og:

 

"Når en kvinnes emosjonelle hjerne blir stimulert nok, vil den ta over for den logiske delen. Altså den delen som skiller mellom rett og galt, trofast eller ikke trofast. Osv.Den emosjonelle delen vil da bestemme over henne, og den logiske vil da ikke ha noe å si."

 

Hvordan manipulere og få en jente med type til sengs:

 

"IKKE gå etter typens svakheter. Hvertfall ikke påpek de om det var det du mente. Da vil hun gå i forsvar for han. Uansett hvor dårlig type han er.Ta heller å fyll ut de feilene han har på en måte sånn at hun ikke skjønner det skjer. Har et par geniale rutiner på dette, men de skal jeg ikke skrive om her da det er noe jeg bruker i gamet mitt."

 

Helt korrekt:

 

"De "sperrene" er sublime metoder kvinner bruker for å filtrere ut de dårlige genene, med de gode. Det at jeg har "skjønt det" er jo bare et bevis på at de sperrene er der for en grunn."

 

Dette er frem til side 6, trenger jeg si mer?

Lenke til kommentar
For min del kunne jeg mer enn gjerne tatt med ATW ut en gang. No stress, joggedress.

Kvifor ta med folk ut når dykk uansett heng på slep bak damene heile kvelden?

 

Ingen liker å henge med folk som tar livet altfor seriøst og bare prøver å være mest "alpha."

PU går vel ut på å vera mest "alpha", så eg skjønar at ingen likar dei :)

Lenke til kommentar

Og, så fikk i dag ett dokument med masse rutiner laget av en fyr som kaller seg ijjjjji, kjenner du til han PUA/PUM?

 

Field report fra i går kveld

 

 

Var på vors med noen gutter i klassa, jeg og en av de har funnet at vi begge "smugleser" litt på diverse PU-stuff (the Game, the Pickup Artist etc), og fant ut av skulle prøve litt dritt i dag(går). Begge endte opp med svart neglelakk(sprittusj). Drar ut, ser at det ikke er liv noe sted, men gjør en morsom oppdagelse. To fem set uten cockblocks. Jeg prøver å åpne første settet, får god oppmerksomhet på "en kompis av meg kyssa en annen jente på fest, mens han hadde kjæreste, var det å være utro?", snakka litt i to minutter. Kompisen min prøver å være wingman, går inn, kødder litt, men vi blir frøsi ut. Bare på pur faen avslutter jeg settet med: "Nei, jeg stikker, dere er for kjipe". Ansiktsuttrykket på hele gjengen var fuckings priceless. Vi stikker, monger litt rundt på ett annet utested, (jeg blir sjekket opp av en homse på 35..), drar tilbake, og ser at det siste fem settet fortsatt er ledig. Denne gangen er det kompisen min sin tur til å åpne, han drar samme opener som meg, er helt med. Jeg kommer inn litt for sent inn i settet, driver å kødder rundt, å drar triks de fire damene kompisen min ikke prøver seg på, og bare loker rundt. Suksess. Etter femten minutter er det en 9er på kompisen sitt fang. Jeg sitter å preiker med fire chicks, får etterhvert se på leggene dems, og finner ut at de er 19,21,22 og 22 år. Hva faen, jeg er atten, snart nitten? Etter det ble jeg så satt ut at jeg helt glemte å eskalere, så ble ikke noe close på meg.

 

Men hvem bryr seg, dagen _eide_! Fy faen for en confidence booster.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...