Kammizez Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Vil du forklare litt hvordan kognitiv adferdsterapi fungerer i praksis, og hvordan det har hjulpet? Om jeg husker rett, så har du vel vært gjennom det? Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Dette blir litt kort og generelt, fordi det kan ta veldig lang tid å skrive mye som faktisk er bra og har god struktur. ___ Ja, jeg har brukt det verktøyet også. Man må skille mellom kognitiv terapi(CT/KT) og kognitiv adferdsterapi(CBT/KAT). Sistnevnte involverer eksponering samt "nøytralisering" av irrasjonelle tankemønstre, mens førstenevnte kun går på "nøytralisering" av irrasjonelle tankemønstre. CT brukes for det meste mot depresjon, mens CBT er rettet mot angst. I tradisjonell PU oppfordres det til å eksponere seg selv for ubehagelige situasjoner, og det er jo forsåvidt korrekt. Som jeg har sagt tidligere, så fungerer dette veldig bra når man ikke har for mange irrasjonelle tanker i hodet. For de fleste, og slik jeg var før, så trenger man ofte mer enn ren eksponering. Om man tenker negativt fra før av, så kan man risikere å ytterligere forsterke disse tankemønstrene. F.eks. for en fyr som tenker at jenter ikke liker ham, så vil det ikke hjelpe å åpne 1000 jenter og bli avvist av de fleste av dem. Da får han bare bekreftet at jenter ikke liker ham. Han hadde hatt godt av å åpne færre, samt CBT-e bort de irrasjonelle tankemønstrene. Da starter han i null(nøytral tilstand) i stedet for i minus. Videre er tanker som MÅ, BØR, BURDE og liknende ord, tanker som hindrer og ødelegger. Jeg kan egentlig skrive ganske mye om dette, men nå har jeg ikke tid. Siste poeng: “Game” er delvis overflødig når man har få issues, god kroppsholdning, godt humør og er avslappet på byen. _____ Det skal også nevnes at cold approach på byen er noe av det vanskeligste man kan gjøre. Jeg mener det er litt vanvittig å sende uerfarne gutter med lite sosial erfaring og som kanskje ikke ser så bra ut, bort til ukjente jenter på byen. De som driver BC tar vel litt for lett i hvor “farlig” dårlig sosial feedback kan være på enkelte. Da er det bedre å starte med vors/ sosial sirkel hvor tersekelen for å avvise er høy, samt at man i alle fall får litt bra sosial feedback. 4 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Har du gått til noen for dette, eller har du gjort det meste på egenhånd? Eventuelt noen linker to get started? Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Vet det ble skrevet om for noen sider tilbake, men er det noen som har noen små tips ang Tinder? Tro det eller ei så er jeg ikke ute etter raske hookups, men gira på å treffe "skikkelige" jenter. Nå er kanskje ikke Tinder helt stedet da, men noen ordentlige jenter bør det da være der. Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 (endret) Har du gått til noen for dette, eller har du gjort det meste på egenhånd? Eventuelt noen linker to get started? For det meste på egenhånd, men har fått innspill fra andre når jeg har hatt problemer Har diskutert dette med noen andre som har mer peiling enn meg, og han ene skulle skrive en post i løpet av en uke. Da kan jeg komme tilbake og si mer. PS. Det finnes mye om CBT, men lite om PU CBT. Men kan man prinsippene fra førstnevnte, kan man bruke det på alt Endret 20. januar 2014 av logaritmemannen Lenke til kommentar
Zakke Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 (endret) Edit: svar til Bjarnemann Jeg tok og slettet det. Fant ut at det viste felles venner fra facebook, noe jeg ikke var helt begeistret for. Dessuten ble jeg helt sprø av selve appen i seg selv Det var sånn at jeg kunne se en litt interessant jente, og tenke at jeg skulle sveipe gjennom bildene hennes. Det neste som skjer er at jeg drar bildet hennes mot venstre slik man normalt gjør for å bla i bilder, men på tinder vil det si å "ikke like". *Swooosh*, der forsvinner hun inn i det store intet, og det er ingen måte å angre trekket på. Neh det der var ikke noe Nå er det ikke så veldig mye man kan se utfra bare et bilde, men jeg prøvde å se mer på omgivelsene i bildet enn på utseendet til selve personen. Det gir jo et bedre inntrykk hvis bildene er tatt i konstruktive omgivelser som på turer o.l., fremfor bilder hvor jenten står med cider i hånden og trutmunn på en fest Endret 20. januar 2014 av Zakke Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Har du gått til noen for dette, eller har du gjort det meste på egenhånd? Eventuelt noen linker to get started? For det meste på egenhånd, men har fått innspill fra andre når jeg har hatt problemer Har diskutert dette med noen andre som har mer peiling enn meg, og han ene skulle skrive en post i løpet av en uke. Da kan jeg komme tilbake og si mer. PS. Det finnes mye om CBT, men lite om PU CBT. Men kan man prinsippene fra førstnevnte, kan man bruke det på alt Hadde vært nice. For meg er det ikke så nøye om det handler om akkurat PU, for jeg har et par småting jeg må få bukt på som jeg ikke har fått til med andre metoder, så kanskje dette virker. Høres ihvertfall lovende ut. Lenke til kommentar
Zakke Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 (endret) --- Jeg har sett gjennom de to første videoene i serien du postet. Jeg tror jeg har begynt å kunne plassere meg selv litt i kartet deres både på punkt der jeg ser et forbedringspotensiale, og på punkt der jeg tror jeg ikke gjør det så aller verst. Det kan nok være en ide for meg å se gjennom dette to ganger for å få alle detaljene skikkelig med, da det til tider kan bli litt overveldende med mange diagrammer og begreper å holde styr på, ihvertfall for meg som aldri har lest om tilsvarende emner. Men jeg føler ikke at problemet hos meg er å forstå mine egne og andres grenser slik han har tatt mye opp frem til nå. Det er vel heller mer det at jeg anser meg selv som en litt kjedelig og uinteressant person fordi jeg ikke har interesser som andre folk har. Jeg er mer en nerdete datafyr som foretrekker f.eks nyheter og dokumentarer over filmer og serier, og dermed er film og serier et utelatt tema. Jeg kan lese om alle mulige emner på wikipedia og diverse fagliteratur som ingen andre hadde giddet å lese, men det kunne aldri ha falt meg inn å lese f.eks en harry potter bok, eller se en harry potter film. Mens andre ser frem til å se hobbiten 2, så har jeg ikke en gang sett ringenes herre filmene. Dessuten føler jeg at jeg mangler en del humor, for jeg ser jo hvordan andre folk gulper opp gullkorn på gullkorn gjennom en hel kveld og få folk til å le til de detter av stolene, mens jeg bare sitter der og lurer på hvor faen folk tar alt dette fra Jeg er vel kanskje også litt for fornuftig og realistisk og lar det overstyre alt som er gøy. Et eksempel kan være at hvis vi skal et sted og drikke, så tenker andre "dette blir kjempegøy" mens jeg bare tenker "faen, det blir komplisert å få sjåfør hjem". Jeg skal se om jeg får tid til å se de neste videoene iløpet av kort tid, for det er jo greit å få det fundamentale på plass før man prøver å se hva man gjør rett og galt, og hva man bør endre på. Det er jo gode poeng han har med at det ideelle er å være på midten av de spektrumene han tegnet opp. Så blir det interessant å se hva de neste timene med film inneholder Endret 20. januar 2014 av Zakke Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Tror du bare må finne metoder å gire deg opp på før du stikker ut, Repulsive. Personlig har jeg et knippe sang jeg vet får meg i veldig godt humør, også pleier jeg gjerne og danse og klikke litt hjemme til disse sangene (ser helt retard ut, men hvem bryr seg), får alltid god stemning. Synger i dusjen gjør jeg og. Tar gjerne en pils mens jeg er i dusjen også. Sånn generelt sørger jeg bare for å ha det dritfett alene, før jeg stikker å treffer andre. Det eneste som kan ødelegge kvelden da er et altfor tamt vors. Når du sier det sånn ja, og når jeg selv tenker tilbake så startet jeg alltid hjemme med og blaste noen ordentlige godsanger mens jeg dusjet og fikset meg. Og de siste vorsene jeg har vært på har vi så og si bare hatt dårlig anlegg eller ikke spilt musikk i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar
Feh Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 (endret) *snip* For meg høres dette ut som om du har en vesentlig større utvikling i den høyre hjernehalvdelen som styrer disse tingene du interesserer deg for, enn du har i den venstre som ligger som en slapp sekk, ubrukt og ensom Du kan dog trøste deg med at å utvikle den venstre hjernehalvdelen er vesentlig lettere enn det motsatte. Du kan jo for eksempel starte med å se ringenes herre filmene. Å sette av ni timer av livet ditt for å se noen av de beste filmene noensinne laget for å dytte ammunisjon inn i det populærkulturelle geværet er en relativt billig investering vil jeg si. Edit: En grei sammenligning av hjernehalvdelene og deres funksjoner: http://ndla.no/nb/node/111057 Endret 21. januar 2014 av Feh Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 --- Da er du som meg. Jeg hater egentlig det meste av filmer med mindre de er realistiske eller intellektuelle, eller dokumentarer og sånne ting. Ting jeg kan lære av. Samme med bøker. Det er nok derfor David D. appelerer til meg, for han er mye av det samme. Men, dette trenger ikke å være negativt. Damer liker at man prater om ting man brenner for, uansett hva det er. Det med humor er fordi du ikke er nok "tilstede" i hverdagen. Dr. Paul snakker om "observing ego" for å kunne endre på seg selv. Og dette er også det som gjør deg morsom, ved å være tilstede i situasjonen. Tyler snakker mye om å være tilstede og meditering, og David D. nevner "the power of now" av Eckhart Tolle. Dette skal hjelpe deg til å bli mer tilstede og få bedre kontakt med situasjonen man er i. Har forresten blitt ferdig med den andre boka hans også, og den er genial. Det kommer mer godsaker på det programmet Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 ingen av dere det her eller? Som henger på bb.com? 1 Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Seems legit. Lol, er det. Sloots gonna sloot sier jeg bare, du aner ikke på tinder og jeg så bildene han brukte så skulle ikke forundre om han drar. Du kan se hele tråden her: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=159662971 Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Hah, ja seems legit. Vært min del på o store internett til og ikke tro på den brah' en der ... Lenke til kommentar
Feh Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Seems legit. Lol, er det. Sloots gonna sloot sier jeg bare, du aner ikke på tinder og jeg så bildene han brukte så skulle ikke forundre om han drar. Du kan se hele tråden her: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=159662971 Måten de skriver på. The horror 2 Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Haha lasta ned Tinder igjen siden jeg er i Oslo atm og tenkte å sjekke om det var appen eller stedet det var no gærent med. Plutselig ble appen mye morsommere gitt:) 4 Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Hahahaha Anders 32 som BARE har bilder av sixpacken og pikken i full reisning.. Har du lastet opp disse bildene på facebook og? Hahah imponerende kropp hjelper forøvrig lite når man ikke får sett trynet på vedkommede. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Haha, fikk meg til å tenke på dette legendariske bildet. Lenke til kommentar
Cakenommy Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Hahahaha Anders 32 som BARE har bilder av sixpacken og pikken i full reisning.. Har du lastet opp disse bildene på facebook og? Hahah imponerende kropp hjelper forøvrig lite når man ikke får sett trynet på vedkommede. Tviler på at han bryr seg nevneverdig. Han er ihvertfall ganske tydelig på hva han er ute etter. Forundrer meg heller ikke om han drar en del damer bare på slike bilder. Kvinner er minst like kåte som menn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå