Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Var ute på en fjortisplass på lørdag med gode venner.

Dansa, sang og hadde det generelt jævlig moro.

 

Plutselig kommer det ei og setter seg på fanget mitt og tar capsen min, jeg var for opptatt med å ha det kjekt, så det endte opp med at 3 minutt etterpå, så reiste hun seg og gikk, snudde seg og rakk fing (tydelig misfornøyd).

Needy much?

Lenke til kommentar

Var ute på en fjortisplass på lørdag med gode venner.

Dansa, sang og hadde det generelt jævlig moro.

 

Plutselig kommer det ei og setter seg på fanget mitt og tar capsen min, jeg var for opptatt med å ha det kjekt, så det endte opp med at 3 minutt etterpå, så reiste hun seg og gikk, snudde seg og rakk fing (tydelig misfornøyd).

Needy much?

Well played!

 

Var også 2 karer som begynte og sloss rett ved siden av meg helt ut av det blå.

 

Selvom tror nesten jeg ikke gidder og gå ut lenger. Finner ingenting gøy lenger, ender som regel opp i en krok hvor jeg passer på tingene mens jeg sitter på tlf og sender snaps til folk.

 

Sitter der og tenker, skal jeg approache hun? nei, hvorfor skal jeg gidde og bruke tid på det. Skal jeg hilse på de ved siden av meg? Nei, hvorfor skal jeg gidde det.

 

Er noe veldig galt med meg, før så digget jeg å danse og pulle jenter men de siste 2-3 månedene så har jeg bare kjedet meg rett og slett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Forøvrig havnet jeg i en pinlig situasjon etter nachspeil i leiligheten til bestekompisen og dama i helga.

Ble fort seint og når det var leggetid hadde dama til kompisen redd opp for meg i senga deres, hun nærmeste insisterte på at jeg skulle sove sammen med dem og ikke på sofaen.
Takka fint nei og tok dyna med ut på sofaen (som er en halvmeter for kort).

 

Hadde jo neppe skjedd noe i senga, men det hadde fort blitt litt intimt i det som ikke er den største senga jeg hadde sett, hun hadde også redd opp slik at hun skulle ligge i midten.

 

Føler jeg gjorde det rette uansett, vett ikke om kompisen min var helt med på nodene med at jeg skulle dele seng med dem heller.

Lenke til kommentar

Good choise. For et drøyt år siden var jeg med en kompis og dama hans hjem etter byen og siden sofaen var opptatt skulle jeg sove på en ekstraseng ved siden av deres. Våkna etter et par timer igjen av at hun skreik og stønna som faen. Lukket bare øynene og håpet på å sovne raskt. Kleint.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Tror hun hadde mensen, så hun lovte dypt og hellig at de 2 ikke skulle gjøre noe som gjorde meg ukomfortabel, men ja, hadde jeg våknet om morningen med en "halvblaude" så hadde det nok fort blitt ukomfortabel uansett.
Tror ikke hun hadde noe planer om å sove med mye klær heller.

Nei, nok om det, historie nå :)

Lenke til kommentar

Repulsive; kanskje du bare har gått lei? Er begrensa hvor lenge det er gøy å feste å pule. Det blir gammelt og uspennende etter en stund. De fleste holder bare på med sånt i perioder uansett.

Når de fyller 18 og slipper inn, når de fyller 20 å slipper inn overalt, i perioder hvor man henger med venner som fester mye, når man er nysingel osv osv.

Lenke til kommentar

Selvom tror nesten jeg ikke gidder og gå ut lenger. Finner ingenting gøy lenger, ender som regel opp i en krok hvor jeg passer på tingene mens jeg sitter på tlf og sender snaps til folk.

 

Sitter der og tenker, skal jeg approache hun? nei, hvorfor skal jeg gidde og bruke tid på det. Skal jeg hilse på de ved siden av meg? Nei, hvorfor skal jeg gidde det.

 

Er noe veldig galt med meg, før så digget jeg å danse og pulle jenter men de siste 2-3 månedene så har jeg bare kjedet meg rett og slett.

 

 

Så slutt å gå ut en liten periode! Sitt hjemme i helgen alene inne på rommet ditt og føl hvor kjedelig det er, mens andre er ute på byen og har det gøy. Neste helg så blir du kanskje mer gira på å gå ut.

 

Det er vanlig å bli stuck på et "platå" en liten periode.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Selvom tror nesten jeg ikke gidder og gå ut lenger. Finner ingenting gøy lenger, ender som regel opp i en krok hvor jeg passer på tingene mens jeg sitter på tlf og sender snaps til folk.

 

Sitter der og tenker, skal jeg approache hun? nei, hvorfor skal jeg gidde og bruke tid på det. Skal jeg hilse på de ved siden av meg? Nei, hvorfor skal jeg gidde det.

 

Er noe veldig galt med meg, før så digget jeg å danse og pulle jenter men de siste 2-3 månedene så har jeg bare kjedet meg rett og slett.

 

 

Så slutt å gå ut en liten periode! Sitt hjemme i helgen alene inne på rommet ditt og føl hvor kjedelig det er, mens andre er ute på byen og har det gøy. Neste helg så blir du kanskje mer gira på å gå ut.

 

Det er vanlig å bli stuck på et "platå" en liten periode.

 

Dette.

 

Selv kan jeg ha opphold på flere måneder før jeg faktisk får virkelig lyst til å gå på byen igjen.

Lenke til kommentar

Selv har jeg virkelig ikke funnet gleden ved å gå ut og drikke siden fadderperioden. Var en morgen jeg våknet opp og tenkte "aldri mer", har jo hatt den tanken 100 ganger før, men denne gangen var det for real.

 

Fra jeg var 17 til 20-21 var jeg ute hver helg, ofte to dager. Enten så vokste jeg plutselig opp, eller så fikk faktisk kroppen nok. Noe som skjedde samtidig var at den gode smaken ved øl (med alkohol) også forsvant for meg, så nå finner jeg mye mer glede i alkoholfritt brygg.

 

Jeg har jo gått ut flere ganger edru etter dette skjedde, men den samme gleden ved å være på byen er der virkelig ikke. Jeg henger meg mer opp i hvor ufattelig idiotisk folk oppfører seg når de er dritings, og det er jo nermest umulig å føre en vettug samtale :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Repulsive; kanskje du bare har gått lei? Er begrensa hvor lenge det er gøy å feste å pule. Det blir gammelt og uspennende etter en stund. De fleste holder bare på med sånt i perioder uansett.

Når de fyller 18 og slipper inn, når de fyller 20 å slipper inn overalt, i perioder hvor man henger med venner som fester mye, når man er nysingel osv osv.

Jeg er 19 nå og har festet i ca 8-9 måneder fordi jeg hadde veddemål hvor jeg tjente 30k.

Jeg har 91 legg så kommer inn på 20.

 

 

 

Selvom tror nesten jeg ikke gidder og gå ut lenger. Finner ingenting gøy lenger, ender som regel opp i en krok hvor jeg passer på tingene mens jeg sitter på tlf og sender snaps til folk.

 

Sitter der og tenker, skal jeg approache hun? nei, hvorfor skal jeg gidde og bruke tid på det. Skal jeg hilse på de ved siden av meg? Nei, hvorfor skal jeg gidde det.

 

Er noe veldig galt med meg, før så digget jeg å danse og pulle jenter men de siste 2-3 månedene så har jeg bare kjedet meg rett og slett.

 

 

Så slutt å gå ut en liten periode! Sitt hjemme i helgen alene inne på rommet ditt og føl hvor kjedelig det er, mens andre er ute på byen og har det gøy. Neste helg så blir du kanskje mer gira på å gå ut.

 

Det er vanlig å bli stuck på et "platå" en liten periode.

 

Fra sommeren til midten av oktober så var jeg ute minst 1-2 ganger i uken også stoppet jeg 1 måned grunnet eksamen.

 

Jeg har lyst til og dra ut å ha det fett, men jeg greier ikke slippe meg løs. Kanskje jeg ikke drikker nok? Tror det sitter i hodet mitt og min egen innstilling og hvordan jeg møter situasjonene som oppstår.

Lenke til kommentar

Tror du bare må finne metoder å gire deg opp på før du stikker ut, Repulsive. Personlig har jeg et knippe sang jeg vet får meg i veldig godt humør, også pleier jeg gjerne og danse og klikke litt hjemme til disse sangene (ser helt retard ut, men hvem bryr seg), får alltid god stemning. Synger i dusjen gjør jeg og. Tar gjerne en pils mens jeg er i dusjen også. Sånn generelt sørger jeg bare for å ha det dritfett alene, før jeg stikker å treffer andre. Det eneste som kan ødelegge kvelden da er et altfor tamt vors.

Lenke til kommentar

Det ligger også noe i ordtaket "det blir ikke morsommere enn du gjør det til selv".

 

Jeg merker selv at jeg har veldig lett for å falle inn i perioder av sosial latskap der jeg har lite kontakt med omverdenen og engasjerer meg veldig lite når jeg først er i sosiale settinger. Er ikke alltid like lett å oppdage, men har blitt flinkere til det med årene og klarer å riste meg selv løs igjen på ett eller annet vis.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Jeg har lyst til og dra ut å ha det fett, men jeg greier ikke slippe meg løs. Kanskje jeg ikke drikker nok? Tror det sitter i hodet mitt og min egen innstilling og hvordan jeg møter situasjonene som oppstår.

 

Det sitter i hodet ditt, og delvis i kroppen din. For de fleste som går ut er det normalt å føle seg litt utilpass når man ikke drikker på byen. Av denne grunn tar ikke så mange kontakt med folk og det blir derfor ikke morsomt.

 

Når man er på et visst nivå sosialt sett, vil man få bedre sosial feedback og dermed mer av de bra kjemikaliene i hjernen. Da blir det å dra ut på byen morsomt og det føles ikke som noe slit hvor man må "overkomme" AA og slikt.

 

Når det gjelder AA(approach anxiety), så er dette noe av de mest misforståtte begrepene. De fleste ser på det som en hindring man må overkomme, en frykt som må bort. Mange tyr til "oppvarmingsøvelser" og noen må hele tiden å være i "state" for å kunne åpne noen. Dette er tegn på stor indre motstand(kognitiv dissonans). Folk innser vel kanskje hvor dumt det blir når man "ikke kan åpne fordi man ikke er i state". Man MÅ ikke være i state for å åpne, å tro noe annet er limiting beliefs.

 

Folk hadde gjort det bedre om de hadde forholdt seg til denne "angsten" på en fornuftig måte, nemlig å akseptere den og ikke tenke at den er noe som må undertrykkes. Samtaleterapi 101.

 

CBT(kognitiv adferdsterapi) er bra, samt kroppslige øvelser som fjerner mange av symptomene på sosial angst(Trauma Release Excercises & Code of the Natural).

Endret av logaritmemannen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...