logaritmemannen Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Mange sier at hvem som helst kan være utro, gitt riktig sted og tidspunkt. Det er mulig dette har litt sannhet i seg. Derimot er det ikke alle som setter seg i situasjoner hvor utroskap er mer sannsynlig, f.eks. de jentene som leser bøker hjemme i helgene i stedet for å drikke seg sanseløse på byen, hehe. Jeg har vel et ganske avslappet forhold til utroskap. Ikke at jeg finner meg i det, men ingen er feilfrie og en glipp kan skje. Hele forholdet var ikke nødvendigvis basert på en løgn bare fordi dama kyssa én mann på byen, mens hun resten av tiden var en supergod kjæreste. Undersøkelser har også vist at en god del er utro(sånn 40-50-60% ?), så å akseptere at det kan skje kan spare en for mye emosjonelt ubehag. Det virker som om mange på dette forumet og på andre forumer ikke greier å akseptere dette, og forelsker seg i utopiske tanker om at den kjæresten alltid skal være perfekt. (Det er forskjell på å ha vært utro én gang og å være notorisk utro) 4 Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Hele forholdet var ikke nødvendigvis basert på en løgn bare fordi dama kyssa én mann på byen, mens hun resten av tiden var en supergod kjæreste. )[/size] Det har du rett i. Hva som defineres som utroskap er jo opp til hver enkelt. Men for de aller fleste er nok sex med en annen definert som utroskap og ikke en klem eller ett kyss. Men igjen, det kommer an på hvor hver enkelt setter grensen. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 F.eks nettopp en babe som begynte å følge med på IG. Tenkte med engang, damn nice. Noen du kjente? Var ei som tilfeldigvis fulgte meg og. Hu som la til meg følger sikkert folk for å få følgere. 1 Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Ja det skjer jo hele tiden. Masse bitches som følger flere hundre nye hver dag for at noen skal følge dem tilbake Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Haha. Gadd ikke å følge hu ihvertfall. Skal ha god kvalitets-fitnessræv i feeden min Og hu så ganske dvask ut 1 Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Noen du kjente? Var ei som tilfeldigvis fulgte meg og. Hu som la til meg følger sikkert folk for å få følgere. Møtt hun 1 gang, også skaffet jeg IG sånn i august ish og begynte og følge hun. Også plutselig fulgte hun tilbake nå. Og hun har også nettopp skaffet seg type Lenke til kommentar
Zakke Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Skal jeg anbefale noe selvutvikling så er det "Deep inner game" av David Deangelo. Ligger faktisk på youtube. Det er relativt tungt og langtekkelig(du skal jo tross alt endre livet ditt), men der har du rett og slett alle steg for å endre deg selv og bli en voksen og psykisk sterk mann "who naturally attracts women". Har også lest en del av de bøkene David D. anbefaler, og mye av det er genialt. Jeg ser at det blir diskutert mye rundt disse guidene her i tråden. Men er det gode greier da? Jeg har alltid i bakhodet at slike ting er skrevet for å tjene penger, og ikke av frivillige som har et ønske om å hjelpe folk. Dermed kan det lett være bygget opp på en slik måte at de enten skal lure de svakeste eller mest naive, eller overbevise nettopp dem som har øynene litt åpne ved å prøve å gå i strupen på skeptikere ved at de selv vet hvilke typiske spørsmål skeptikere har, og dermed bake inn motargumenter på en indirekte måte og gradvis overbevise disse også. Men jeg skal ikke påstå at det er sånn med alt av selvhjelpsmaterialet, og det er ingenting i veien for å ta en titt sånn for nysgjerrighetens del, for jeg er jo selvfølgelig nysgjerrig på hva slags budskap det er de gir, og hvilke virkemidler som blir brukt osv. Hvis det er mye fornuft ute og går, og jeg føler at de treffer rett på spikeren på ting jeg selv innser at jeg bør endre meg på, så kan det jo være at jeg får sansen for det og endrer litt mening 1 Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Det er jo en lek å finne seg ei bra jente på byen Lenke til kommentar
Zakke Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Det er jo en lek å finne seg ei bra jente på byen Det kommer nok helt an på hva du vil med det, og hva du legger i ordet "bra" det. 1 Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 For meg er det aldri noe problem å finne de. Men hva jeg skal gjøre etterpå er det verre med... Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Skal jeg anbefale noe selvutvikling så er det "Deep inner game" av David Deangelo. Ligger faktisk på youtube. Det er relativt tungt og langtekkelig(du skal jo tross alt endre livet ditt), men der har du rett og slett alle steg for å endre deg selv og bli en voksen og psykisk sterk mann "who naturally attracts women". Har også lest en del av de bøkene David D. anbefaler, og mye av det er genialt. Jeg ser at det blir diskutert mye rundt disse guidene her i tråden. Men er det gode greier da? Jeg har alltid i bakhodet at slike ting er skrevet for å tjene penger, og ikke av frivillige som har et ønske om å hjelpe folk. Dermed kan det lett være bygget opp på en slik måte at de enten skal lure de svakeste eller mest naive, eller overbevise nettopp dem som har øynene litt åpne ved å prøve å gå i strupen på skeptikere ved at de selv vet hvilke typiske spørsmål skeptikere har, og dermed bake inn motargumenter på en indirekte måte og gradvis overbevise disse også. Men jeg skal ikke påstå at det er sånn med alt av selvhjelpsmaterialet, og det er ingenting i veien for å ta en titt sånn for nysgjerrighetens del, for jeg er jo selvfølgelig nysgjerrig på hva slags budskap det er de gir, og hvilke virkemidler som blir brukt osv. Hvis det er mye fornuft ute og går, og jeg føler at de treffer rett på spikeren på ting jeg selv innser at jeg bør endre meg på, så kan det jo være at jeg får sansen for det og endrer litt mening Er bare å begynne. Finner fort ut om du liker det eller ikke. Dette er ikke laget kun for å tjene penger, men for å hjelpe. Og det har hjulpet meg. http://www.youtube.com/watch?v=F8ReJu2RPro Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Du gjør absolutt ingen verdens ting med mindre dama di føler han er ekkel og vil at du skal få han vekk. Enten blir det med samtalen, eller så mister du dama di. Og om det sistnevnte skjedde, at en fyr klarte å sjekke opp dama di rett foran trynet på deg, ja da var hun ikke noe å spare på uansett. Hvis du alikevel føler deg truet kan du prøve de teknikkene som Julien foreslår her (fra 5:16): http://www.youtube.com/watch?v=uDaI9iGPejs Om du begynner å fekte og styre hver gang noen snakker med dama di i en åpenbart litt mer enn hyggelig tone fremstår du bare som en sjalu dust i hennes øyne. Som en eller annen sa i kommentarene der, en annen taktikk er å inkludere deg selv i deres samtale og være kjempehyggelig og imøtekommende. Så enten, gi faen, eller, inkluder deg selv, men ikke bli desperat og obvious. Okei det er greit nok det.. Men det jeg ikke helt fikk satt på spissen var.. Hva hvis, DU irriterer deg over at en eller annen mannlig dude hele tiden ønsker å være "venn" med kjæresten din? Og helt til slutt er det du som kan begynne å irritere deg over dette? Hvordan få slike menn vekk? For jeg ser for meg risikoen at så fort man har en krangel så løper kjæresten til denne personen som hele tiden vil være "vennen" til kjæresten din, og gud vet hva som kan skje da. Og snakker ikke om en kveld på byen, kanskje litt, men mesteparten i ditt daglige liv.. Ett godt eksempel er kanskje, la oss si at du og kjæresten din ser på film.. Dere ligger sammen og koser dere og ser på film. Så begynner "personen" å tekste til kjæresten din og avbryter og du ser hele tiden at kjæresten din driver og svarer.. Og dette pågår ikke bare under film men hele dagen.. Hva ville du gjort? Du ser at det er en person som hele tiden nesten vil stjele oppmerksomheten for å få kjæresten din til seg.. Hva ville du gjort? Det er kanskje vanskelig å leve seg inn i, for dere har kanskje ikke kjæreste.. Ikke har jeg heller, men jeg tror jeg vil få problemer om jeg får meg kjæreste, for det skal alltid være en random kødd som skal prøve å ødelegge eller stjele oppmerksomhet. Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Det er jo en lek å finne seg ei bra jente på byen Det kommer nok helt an på hva du vil med det, og hva du legger i ordet "bra" det. Bra jente i mine øyne er en du blir sammen med. Men det de fleste ser etter på byen er en jente og ha det gøy med i par tre timer også levere de tilbake. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Du gjør absolutt ingen verdens ting med mindre dama di føler han er ekkel og vil at du skal få han vekk. Enten blir det med samtalen, eller så mister du dama di. Og om det sistnevnte skjedde, at en fyr klarte å sjekke opp dama di rett foran trynet på deg, ja da var hun ikke noe å spare på uansett. Hvis du alikevel føler deg truet kan du prøve de teknikkene som Julien foreslår her (fra 5:16): http://www.youtube.com/watch?v=uDaI9iGPejs Om du begynner å fekte og styre hver gang noen snakker med dama di i en åpenbart litt mer enn hyggelig tone fremstår du bare som en sjalu dust i hennes øyne. Som en eller annen sa i kommentarene der, en annen taktikk er å inkludere deg selv i deres samtale og være kjempehyggelig og imøtekommende. Så enten, gi faen, eller, inkluder deg selv, men ikke bli desperat og obvious. Okei det er greit nok det.. Men det jeg ikke helt fikk satt på spissen var.. Hva hvis, DU irriterer deg over at en eller annen mannlig dude hele tiden ønsker å være "venn" med kjæresten din? Og helt til slutt er det du som kan begynne å irritere deg over dette? Hvordan få slike menn vekk? For jeg ser for meg risikoen at så fort man har en krangel så løper kjæresten til denne personen som hele tiden vil være "vennen" til kjæresten din, og gud vet hva som kan skje da. Og snakker ikke om en kveld på byen, kanskje litt, men mesteparten i ditt daglige liv.. Ett godt eksempel er kanskje, la oss si at du og kjæresten din ser på film.. Dere ligger sammen og koser dere og ser på film. Så begynner "personen" å tekste til kjæresten din og avbryter og du ser hele tiden at kjæresten din driver og svarer.. Og dette pågår ikke bare under film men hele dagen.. Hva ville du gjort? Du ser at det er en person som hele tiden nesten vil stjele oppmerksomheten for å få kjæresten din til seg.. Hva ville du gjort? Det er kanskje vanskelig å leve seg inn i, for dere har kanskje ikke kjæreste.. Ikke har jeg heller, men jeg tror jeg vil få problemer om jeg får meg kjæreste, for det skal alltid være en random kødd som skal prøve å ødelegge eller stjele oppmerksomhet. Da er hun vel ikke særlig mye å samle på, hvis hun oppfører seg sånn? Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Jeg ser at det blir diskutert mye rundt disse guidene her i tråden. Men er det gode greier da? Jeg har alltid i bakhodet at slike ting er skrevet for å tjene penger, og ikke av frivillige som har et ønske om å hjelpe folk. Dermed kan det lett være bygget opp på en slik måte at de enten skal lure de svakeste eller mest naive, eller overbevise nettopp dem som har øynene litt åpne ved å prøve å gå i strupen på skeptikere ved at de selv vet hvilke typiske spørsmål skeptikere har, og dermed bake inn motargumenter på en indirekte måte og gradvis overbevise disse også. Men jeg skal ikke påstå at det er sånn med alt av selvhjelpsmaterialet, og det er ingenting i veien for å ta en titt sånn for nysgjerrighetens del, for jeg er jo selvfølgelig nysgjerrig på hva slags budskap det er de gir, og hvilke virkemidler som blir brukt osv. Hvis det er mye fornuft ute og går, og jeg føler at de treffer rett på spikeren på ting jeg selv innser at jeg bør endre meg på, så kan det jo være at jeg får sansen for det og endrer litt mening Det er mange innen PU-miljøet som er hellig overbevist om at dette virkerlig er bra, uten å ha noen stor fremgang. Som jeg har nevnt tidligere, så vil en oppegående person med gode sosiale ferdigheter kunne ta i bruk nesten hvilken som helst metode og få suksess. Hvorfor? Fordi det han blir fortalt samsvarer (delvis) med sine tidligere erfaringer. Han tror på det. Nå er ikke alt materialet som læres bort dårlig heller, men det viktigste er vel at man ikke lærer bort ting som beviselig kan gjøre folk verre enn de var i utgangspunktet. Mange av coachene i miljøet i Norge har kun overfladiske kunnskaper om psykologi, naturlig nok siden de ikke har formell utdannelse innen dette. Klassiske feil er f.eks. å prøve å innbille seg at man er en skikkelig kjekkas, når man egentlig er en katastrofe med det motsatte kjønn(=> kognitiv dissonans). I samme klasse finner man tankesett som "Bare jeg prøver hardt nok, så går alt bra" og alt annet som innebærer "må" og "bør". Kritikk av stoffet omtales blir ofte sett på som KJ-ing(folk som uttaler seg om ting de ikke kan/ikke har erfart) blant instruktørene, fordi det ikke passer inn i deres virkelighetsoppfatning(fantasier?). Og det er også ekstremt mange flinke og dyktige folk innen PU som ikke aner hvorfor de får suksess. Coachene vil selvsagt hevde at de vet dette, men veldig ofte møter de på en jente som var interessant fra før av. Så sitter de i ettertid og rasjonaliserer gårsdagens fangst inn i sin "sjekkemodell" Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Tråden er offtopic nok allerede etter min mening... Tja er vel begrenset hvor interessant ett tema fremdeles kan være etter 7 år. Storyene er jo stort sett den samme etterhvert kjedelige. Dude treffer bra dame på byen, dude snakker med dama, dude tar med dama hjem, dude ligger med dama, dama drar hjem. Evt dude sjekker dame på nett , dude ligger med dama, dama drar hjem, dude vil ligge med henne flere ganger. Sjeldent noe du ikke har lest 30 ganger. Jeg tror det er de små Off Topic stikkene som holder liv i tråden og gjør at folk fremdeles gidder lese:) Og det skader heller ikke. Tråden hadde begynt å bli jævelig kjedelig om ikke. 1 Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Jeg har vel bidratt til offtopic selv, så skal ikke klage mer akkurat nå. Hehe Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Begynte å bli kjent med en ganske kjekk fyr ute igår, som inviterte meg til bordet sitt og spanderte en dram på meg.Etter en stund begynte jeg å oppriktig vurdere å bli bedre kjent med fyren, da han var en morsom og alright kar, helt til han slengte en frekk kommentar til kompisen min som var med meg som er homo.Bro's before hoes, og jeg responderte ved å styrte drinken jeg hadde fått, plassere det tomme glasset smilende på bordet, fant fram den sorte kvinnen i meg og sa "heeeell no!" og tok med meg kompisen min og gikk. Hundre kroner ut igjennom vinduet for hipsterherren med smultring og sixpence - gratis drink på meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå