Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Hvordan vet du at du aldri har blitt bustet på det? Folk tenker jo ofte sitt uten å gå for noen konrontasjon av den grunn.

 

AtW

For jeg har aldri blitt bustet på det! Merkelig spørsmål i grunn.

 

En cold read er en attraction "gambit" som blir kjørt tidlig i gamet. Når man blir bustet på noe, så vil det si at hun sier ifra om det.

 

Eksempel på en vanlig busting av newbies: "Har du lest the game?"

 

Husk at når jeg feks kjører et set i lang tid (20 minutter og oppover) så har hun hørt og opplevd mye som hjernen fremdeles prøver å forenkle ned til følelser. Så ja, jeg vet jeg aldri har blitt bustet på det

 

Ok, da blir jo obeservasjonen heller: at du aldri har blitt bustet på det betyr ikke at vedkommende ikke har gjennomskuet det og/eller oppfattet det som negativt.

 

AtW

 

Det er her IOD's kommer in. Indicators of Disinterest.

På samme måte som IOIs, sender hun ut ubevisste signaler om at hun ikke er interessert. Så jo, jeg VET at jeg ikke har blitt bustet på det, eller fått negativ feedback. Slike ting skinner igjennom med en gang.

 

Skal jeg buste deg flere ganger om dette emnet, eller skal vi si oss fornøyde? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å gi jenter informasjon om dette vil faktisk føre til at en god del selvbevisste jenter skjønner at de er blitt nummerert, targeted og nøye valgt ut. Tro det eller ei, de fleste jenter tar ikke det som et kompliment. Nei, jeg går ikke inn for å ødelegge, men heller for å faktisk få litt diskusjon rundt emnet og se hva de som har peiling sier til det. F.eks. hva de ville gjort i en situason hvor det backfiret. Feromon sitt forslag hadde funket i 1/5 tilfeller eller noe, hva gjør man i de siste fire? (Snakker om når man blir "busted").

 

Før du drar konklusjoner, bla litt tilbake i tråden, jeg leker med PU selv, kun for å se om jeg får noen større forståelse for dette.

Tøv.

 

Jenter blir nummerert, targeted og nøye valgt ut av gutter som ikke driver med PU og gutter som driver med PU, alle gutter. Synes det er bemerkelsesverdig at du ikke vet dette..

 

Tydeligvis at du ikke har hørt mye gutte prat i alle fall.

Lenke til kommentar
Tøv.

 

Jenter blir nummerert, targeted og nøye valgt ut av gutter som ikke driver med PU og gutter som driver med PU, alle gutter. Synes det er bemerkelsesverdig at du ikke vet dette..

 

Tydeligvis at du ikke har hørt mye gutte prat i alle fall.

Kanskje det har noe med guttene jeg henger med å gjøre, men jeg henger ikke så alt for mye med jenter. Blir for mye sladder og sånn. De jentene jeg henger med er som oftest guttejenter eller jenter som avskyr den "normale" jentekulturen. Og guttene jeg kjenner er vel. Som oftest ikke normale gutter heller, når jeg tenker meg om. Nummerering driver de ikke med, og av en eller annen merkelig grunn foretrekker guttene i gjengen å like jentens personlighet i stedet for utseende. En kompis av meg sa "jeg kan finne ca. 10 000 jenter som er som henne utseendemessig, og kanskje til og med mer å foretrekke for meg, men det som er er at jeg tror ikke det finnes en jente i verden som får meg til å le slik hun gjør". Å gud. Ødela jeg nettopp en syk teori om at gutter kun bruker fornuft og holder jenter som trofé?

 

Edit: Faktisk kaller guttene i gjengen meg "kynisk" fordi jeg leker med PU. Og jentene kaller med "overfladisk". Så. Heh.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Ok, da blir jo obeservasjonen heller: at du aldri har blitt bustet på det betyr ikke at vedkommende ikke har gjennomskuet det og/eller oppfattet det som negativt.

 

AtW

 

Det er her IOD's kommer in. Indicators of Disinterest.

På samme måte som IOIs, sender hun ut ubevisste signaler om at hun ikke er interessert. Så jo, jeg VET at jeg ikke har blitt bustet på det, eller fått negativ feedback. Slike ting skinner igjennom med en gang.

 

Skal jeg buste deg flere ganger om dette emnet, eller skal vi si oss fornøyde? ;)

 

Nå forutsetter du jo at alt står og faller på denne ene cold readingen. Folk vil unngåelig si ting som oppfattes som engativt av en part i en samtale om samtalen er lang nok, og ikke fullstendig overfladisk, det betyr ikke at man samlet sett er negativt innstilt. At det skinner igjennom i øyeblikket om vedkommende ikke setter spesielt pris på det, er jo strengt tatt heller ikke noe du kan vite. Å lese folk er ikke en eksakt sak som enkelte skal ha det til, dog forsøker de færreste i særlig grad å skjule sine følelser spesielt mye heller, så alt i alt treffer man relativt godt. Men det er noe annet enn å vite hva folk tenker i 100% av tilfellene.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

ATWinsdor. Kan ikke du stikke ut sammen med PUA, så får du sett hvem av dere som har de beste sosiale ferdighetene. Han som har tonnevis med erfaring og skjønner opplegget, eller han som sitter klistra foran skjermen og kverrulerer over ting han ikke har peiling på. Du har holdt på å ødelegge en konstruktiv tråd nå i mange måneder. Har du virkelig så lite å ta deg til? Har du så utrolig annet å bruke krefetene dine på? De negative tankene det virker som om du konstant omgir deg med fører bare til at du blir enda mer negativ, og får en negativ hverdag. Lever du virkelig det livet du vil leve? Synes du folk oppfatter deg som den personen du virkelig er?

 

For meg virker du som en person som virkelig trenger PU, som hjelp for å komme ut av kroppen. Ja, damene er en utrolig viktig del av opplegget, men mesteparten handler om å ha det morsomt, utfordre seg selv og å gjøre ting du ikke er komfortabel med å gjøre.

 

Du kan gjerne svare på innlegget, men jeg gidder ikke å svare deg. Synes bare du bør tenke deg litt om, og prøve å se deg selv, i stedet for alle feilene du mener andre gjør.

Lenke til kommentar

Ok, da blir jo obeservasjonen heller: at du aldri har blitt bustet på det betyr ikke at vedkommende ikke har gjennomskuet det og/eller oppfattet det som negativt.

 

AtW

 

Det er her IOD's kommer in. Indicators of Disinterest.

På samme måte som IOIs, sender hun ut ubevisste signaler om at hun ikke er interessert. Så jo, jeg VET at jeg ikke har blitt bustet på det, eller fått negativ feedback. Slike ting skinner igjennom med en gang.

 

Skal jeg buste deg flere ganger om dette emnet, eller skal vi si oss fornøyde? ;)

 

Nå forutsetter du jo at alt står og faller på denne ene cold readingen. Folk vil unngåelig si ting som oppfattes som engativt av en part i en samtale om samtalen er lang nok, og ikke fullstendig overfladisk, det betyr ikke at man samlet sett er negativt innstilt. At det skinner igjennom i øyeblikket om vedkommende ikke setter spesielt pris på det, er jo strengt tatt heller ikke noe du kan vite. Å lese folk er ikke en eksakt sak som enkelte skal ha det til, dog forsøker de færreste i særlig grad å skjule sine følelser spesielt mye heller, så alt i alt treffer man relativt godt. Men det er noe annet enn å vite hva folk tenker i 100% av tilfellene.

 

AtW

 

 

Ok kompis. Hvis du absolutt MÅ ha rett her, så ja, det er sikkert en eller annen særdeles sosialt kalibrert kvinne som skjulte hennes negative ubevisste signaler i nuet, og holdt ut den forferdelige smerten med å le og ha det gøy med meg utover kvelden. For deretter å komme hjem og syntes jeg var et rasshøl av dimensjoner. Strengt tatt var det "dere" som tok alt med den cold readingen. Når jeg får forumet opp på siden min, så kommer en av mine første poster til å omhandle cold-reading, hvor jeg legger ut noen linjer jeg FAKTISK bruker in-field, og som har fungert som en sjarm konsistent.

Hva folk tenker driter jeg i grunn langt i ATW. Hva folk (targets) FØLER derimot, er en helt annen side av saken. Og følelser viser man gjennom IOI's og IOD's.

 

Luffe:

 

Jeg kan si meg delvis enig med deg.

Det er mye "blinde" folk ute å går her, som ikke klarer å lese mellom linjene, men jeg setter fremdeles stor pris på at de ytrer seg uansett.

Denne tråden ble jo skapt som et lite sosialt eksperiment, der jeg ville se an reaksjonen fra vanlige folk om communityet. Ergo den veldig "pop-PU stilen" til OP.

Dette var en reaksjon på da twistys (eller hva han het) sin tråd ble stengt.

Lite skulle jeg vite at jeg faktisk kom til å nyte å henge her, og i tillegg få en som jeg ser på som en potensiell trainee når siden vår kommer opp. Så jeg takker dere alle og kommer selvsagt ikke til å dette av planeten når siden vår kommer opp! ;)

 

For min del kunne jeg mer enn gjerne tatt med ATW ut en gang. No stress, joggedress.

Endret av PUA
Lenke til kommentar

Nå forutsetter du jo at alt står og faller på denne ene cold readingen. Folk vil unngåelig si ting som oppfattes som engativt av en part i en samtale om samtalen er lang nok, og ikke fullstendig overfladisk, det betyr ikke at man samlet sett er negativt innstilt. At det skinner igjennom i øyeblikket om vedkommende ikke setter spesielt pris på det, er jo strengt tatt heller ikke noe du kan vite. Å lese folk er ikke en eksakt sak som enkelte skal ha det til, dog forsøker de færreste i særlig grad å skjule sine følelser spesielt mye heller, så alt i alt treffer man relativt godt. Men det er noe annet enn å vite hva folk tenker i 100% av tilfellene.

 

AtW

 

Ok kompis. Hvis du absolutt MÅ ha rett her, så ja, det er sikkert en eller annen særdeles sosialt kalibrert kvinne som skjulte hennes negative ubevisste signaler i nuet, og holdt ut den forferdelige smerten med å le og ha det gøy med meg utover kvelden. For deretter å komme hjem og syntes jeg var et rasshøl av dimensjoner. Strengt tatt var det "dere" som tok alt med den cold readingen. Når jeg får forumet opp på siden min, så kommer en av mine første poster til å omhandle cold-reading, hvor jeg legger ut noen linjer jeg FAKTISK bruker in-field, og som har fungert som en sjarm konsistent.

Hva folk tenker driter jeg i grunn langt i ATW. Hva folk (targets) FØLER derimot, er en helt annen side av saken. Og følelser viser man gjennom IOI's og IOD's.

 

Du ignorer jo det jeg sier helt, at folk er samlet sett positive betyr ikke at de er positive til denne cold readingen, ihvertfall ikke om du ikke driver kun med cold reading hele kvelden. Dette skrev jeg jo i innlegget du besvarer.

 

AtW

Lenke til kommentar

La meg forklare grunnen til Cold-reading i et nøtteskall:

 

CR er en Gambit, en "button" som man bruker hos damene. (Ref: Buttonpushing tidligere i tråden).

Jeg er ikke en særlig fan av buttonpushing i utgangspunktet, men slenger inn en turboCR i starten for å booste connection og attraction.

 

Hva cold reading går UT på i et nøtteskall skulle jeg gjerne skrive om her nå, men jeg er ferdig på jobb og må bounce hjem. Minn meg på det senere.

 

Luffe: Sees i kveld! ;)

 

Ciao

Lenke til kommentar
ATWinsdor. Kan ikke du stikke ut sammen med PUA, så får du sett hvem av dere som har de beste sosiale ferdighetene. Han som har tonnevis med erfaring og skjønner opplegget, eller han som sitter klistra foran skjermen og kverrulerer over ting han ikke har peiling på. Du har holdt på å ødelegge en konstruktiv tråd nå i mange måneder. Har du virkelig så lite å ta deg til? Har du så utrolig annet å bruke krefetene dine på? De negative tankene det virker som om du konstant omgir deg med fører bare til at du blir enda mer negativ, og får en negativ hverdag. Lever du virkelig det livet du vil leve? Synes du folk oppfatter deg som den personen du virkelig er?

 

For meg virker du som en person som virkelig trenger PU, som hjelp for å komme ut av kroppen. Ja, damene er en utrolig viktig del av opplegget, men mesteparten handler om å ha det morsomt, utfordre seg selv og å gjøre ting du ikke er komfortabel med å gjøre.

 

Du kan gjerne svare på innlegget, men jeg gidder ikke å svare deg. Synes bare du bør tenke deg litt om, og prøve å se deg selv, i stedet for alle feilene du mener andre gjør.

 

Heh, og hvordan måler man så "sosiale ferdigheter"? Du må gjerne spekulere i vei om hva slags person jeg er, og mene jeg bør "se på meg selv", personlig foretrekker jeg å la argumentene tale, istedet for å fokusere så mye på hvem som har skrevet de. At du mener jeg har ødelagt en kontruktiv tråd er jo synd, personlig synes jeg mine innlegg er konstruktive. Jeg mener det ikke er konstruktivt å overdrive tings fortreffelighet, og ha urealistiske forhåpninger om hva man får til og påvirker. Noen mener jo at man alltid skal være positiv, og det er den beste måten å komme framover på, personlig mener jeg det er å lure seg selv, og utsette problemer. For å si det på en annen måte, for mye og for lite skjemmer alt, både når det gjelder positivitet og selvtillit, selv de enkelte personer neppe er helt enig i hvor den grensen går. Å tåle å ta innover seg endel ubehaglige sannheter kan være et tegn på en sterkere psyke enn å hele tiden "lure seg selv".

 

AtW

Lenke til kommentar

En liten kommentar til "Det ville ikke virket på meg"-diskusjonen og andre ting som popper opp...

 

Hei, jeg heter Raven, og jeg lider av AA*.

 

AA er noe jeg har slitt med lenge, og selv om jeg logisk sett er 100% klar over at damer jeg går bort til ikke kommer til å bite, sparke meg i balla eller kaste pilsen sin på meg så dukker den opp likevel.

 

Jeg kan sitte hjemme, rasjonalisere alt jeg gidder og gi meg selv 1001 grunner for hvorfor det ikke er farlig, men så snart jeg er på ett eller annet utested så tar følelsene over og sparker logikken på hue og ræva ut med det resultat at jeg i beste fall snur på halvveien.

 

Type:

- Nå skal jeg snakke med... Henne! *er på vei, AA kicker inn for fullt og jeg går i baren istedet. Her bakoverrasjonaliserer jeg meg fram til en grunn for hvorfor jeg ikke gjorde det, a la "Hun så opptatt ut" eller annet bullshit* Faen...

 

- Henne da! *ser på henne, AA viser det stygge trynet sitt igjen og jeg feiger ut til tross for stemmen i hodet som sier "Jammen, hun er ikke farlig. Gå bort og gjør det nå."*

 

And so on, and so on, unt so veiter etc.

 

Logikken sparker meg og forteller meg at de psyke scenariene jeg tenker opp aldri kommer til å skje, men idet jeg skal gjøre det forvandler følelsene seg fra Bruce Banner til Hulken og gruser logikken.

 

Jeg fant også en kur, i form av at jeg ble pushet ut i sett med beskjed om å gjøre noe enkelt, som f eks å spørre etter veien. Dette ga en positiv snøballeffekt, og fikk etter hvert svekket koblingen mellom "gå bort og snakk" og alle de negative følelsene jeg forbandt med det såpass at jeg etter hvert klarte det helt alene. A minute step for mankind, a great leap for me...

 

Så, i situasjoner der man ikke har tid til å vurdere situasjonen i fem minutter er det forbausende ofte at logikken kobles inn i etterkant for å forklare hvorfor man handlet ut ifra følelsene sine heller enn motsatt.

 

Just some food for thought.

 

 

*AA = Approach Anxiety, dvs man føler varierende grad av frykt for å gå bort til ei jente og snakke med henne, noe som får mange til å snakke seg selv ut av det og diskvalifisere seg selv uten en gang å prøve.

Lenke til kommentar

Utrolig bra Raven_heart! :)

Å ta ting gradvis er en flott måte å bli kvitt AA på.

For å referere PUA litt lenger tilbake, så er det også ekstremt viktig å komme seg ut av sin egen komfortboble. Ved å gjøre ting som ikke normalt ligger til ditt adferdsmønster kommer man seg ut av "dvalen" og det blir lettere å bare knuse på ;)

Lenke til kommentar

Folkens, folkens.

 

Virker som om dere har fått det for dere at Cold Reading bare handler om overflatiske karakterbeskrivelser.

 

Det er fullt mulig ved hjelp av Cold Reading-teknikker å plukke ut ting som er helt unikt for den enkelte personen. F.eks navn på personer klienten har hatt et forhold til, geografiske fakta og opplevelser.

 

Cold Reading kan være mye mer intrikat og avansert enn de teknikkene man finner i PU. I PU har man routines som The Cube og The Ring Finger Routine som stort sett bare tar for seg overflatiske karakterbeskrivelser.

 

Cold Reading, med en god utøver, har svært mange bruksområder.

Lenke til kommentar
Men blir det ikke ofte til at man holder seg til de jentene som er innen sin "klasse" og gjerne da vinner? Jeg vet jo at jeg ville uten tvil vunnet over de fleste på et Stars Wars treff, men det betyr jo ikke at jeg er rå på sjekking likevel

 

Tjah, etter hvert som du får mer erfaring og din personlige selvinnsikt samt selvtillit øker så hopper du nok automatisk opp over til neste "klasse" og det vil føles naturlig.

Lenke til kommentar
Driver med eye contact experiment jeg også, men føler folk ikke liker å bli stirret på. Har hørt fra forskjellige jenter også at de freaker ut når folk de ikke kjenner ser dem i øynene. Hvordan er din erfaring så langt?
Vel.. folk sier at det er viktig å ikke bryte øyekontakten, og at det er lurt å se alle rett i øynene hele tida.

 

Det er ikke noe man må svelge rått, spør du meg. Du har større sannsynlighet for å bli oppfattet som lettere forstyrret, enn attraktiv hvis du overdriver det der. Det handler om å kunne kalibrere litt. De fleste er for feige når det gjelder øyekontakt, men det er ikke dermed sagt at du skal gå inn i en kamp om å alltid holde øyekontakt lengst mulig med flest mulig. Gjør du feil her, særlig blandt berusede gutter på byen, så havner du bare i bråk.

 

Tenk litt, husk at øyekontakt er viktig, men ikke overdriv uten grunn.

 

En annen greie er at det er ikke bare å ha øyekontakt som er viktig, det er også kroppspråket ditt. Smilerynker rundt øynene, se ut som en positiv person. Å være dominant er bra, men det er ikke en konkurranse om å være tøffest i trynet heller.

 

Husker første gangen jeg fant ut hvor viktig det her er.. gikk bortover gata, og kom til å tenke på en morsom situasjon jeg nettopp hadde vært i.. begynte å flire for meg selv, og hadde en del "undertrykt latter" inni meg.. du vet sikkert hvordan øynene til en liten drittunge ser ut når han virkelig har det gøy. Jeg møtte ei jente på gata som jeg var på vei forbi, så henne i øynene.. når hun la merke til meg og så kroppspråket og øynene mine, ble hun faktisk overrasket og åpna kjeften av forbauselse. Så begynte hun seff å smile til meg. Da gikk det opp et lys for meg.. Håper dere kan lære av det samme ;)

Lenke til kommentar

Ja, det er utrolig attraktivt med folk som vet å ha det moro og koser seg med livet.

Merker det når jeg er i godt humør å hopper bort gjennom gata som en hyperaktiv liten kanin, så får jeg samme responsen som du beskrev. :wee:

Ingen liker å henge med folk som tar livet altfor seriøst og bare prøver å være mest "alpha."

Når du har det gøy og er alpha uten å tenke over det, da blir du med ett jedi master.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Robin_*

Genialt at du gjør dette i Norge.. Det er mange som trenger å bedre livet sitt å få sjansen til å leve ett normalt liv, etter å ha innsett hvor bra deres egen person kan være ved deres veiledning kan de å få mulighet til å møte drømmejenta på egen hånd!

 

Stå på! Love it!

Lenke til kommentar

Cluet med øyekontakt tror jeg er å få god kontakt med den andre personen, være dominant og vise at du ikke er redd.

 

Hvis du tenker "jeg må se alle inn i øynene så mye som mulig for å vise at jeg er dominant" kan det lett bli overdrevet, og du fremstår fort som delvis forstyrret i toppen.

 

Hvis du derimot ikke er redd for øyekontakt, men ser folk i øynene når du selv vil det og føler for det, vil du bli oppfattet som dominant i situasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...