Coffee Break Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Det er absolutt hyggelig å bli sjekket opp. Dessverre er det sjeldent de peneste jentene som tar initiativet først. Min erfaring er at hvis du ser bra nok ut til at jenter sjekker deg opp, kan du lett score jenter et par hakk lengre opp på skalaen enn de som tar initiativet med deg. Dette er snakk om overfladisk sjekking altså, på byen, nettdating og lignende. Når personlighet kommer inn i bildet blir det plutselig en annen sak Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Ble sjekka opp på byen for ikke så lenge siden, dansa og rota litt, men fant ut at jeg kunne finne noe bedre. Men hun var så jævla klengete at jeg sa at jeg måtte ut for å ta en røyk for å komme meg vekk (når planen var egentlig å bare gå videre til neste utested). For å si litt om hvor klengete hun var, så fant hun meg på Facebook samme natten, og jeg hadde bare sagt fornavnet mitt. Lenke til kommentar
Jahdu Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 (endret) Stakkars henne, drita full med tunga i halsen så hun sikkert for seg fremtiden med deg og planla hva barna deres skulle hete Endret 7. januar 2014 av Jahdu Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Man må ikke være så needy nei. Men det betyr ikke at hard to get funker. Hvis en fyr går fra å virke relativt keen på meg og så plutselig begynner å være mer opphengt i vennene mine på byen, bruker timer på å svare på meldinger eller slutter å ta kontakt først så hever jeg bare øyenbrynet og skiter i han. Det blir for dumt.. Resultatet da erironisk nok at man plutselig bombarderes med mld fra dem når de innså at plan A ikke funka, og blir for needy. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Stakkars henne, drita full med tunga i halsen så hun sikkert for seg fremtiden med deg og planla hva barna deres skulle hete Jepp, hun håpte vi kunne treffes igjen, har enn så lenge vært heldig nok til at jeg sluppet det. Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Nå snakker jeg ikke om å bare sitte på klubben å vente på at det skjer noe. Men at jeg tar det første steget, for så og vente på hun til og ta det neste. Ja, jeg hater selv når jenter er hard to get. Men jeg veit hvor kjedelig det er med jenter som løper etter deg som en hund. Selvom jeg leker hard to get betyr ikke at jeg player masse jenter for føleser. Tror faktisk aldri jeg har gitt en jente falske forhåpninger, ikke som jeg har registrert ihvertfall. Må finne en viss mellomting, men kan jo være positivt og få hun til å investere litt i meg så jeg f.eks veit at hun da har lyst til og bli kjent. Og de fleste jenter liker at gutten ikke er tøffel, og at han gjør sin egen greie, har egne venner og ikke alltid trenger jenta si for å ha det bra. Har ved 2 annledninger blitt sjekket opp, ene gangen var 2 hvaler som jeg bare satt og lo av. Andre gangen var en gjennomsnittlig bra jente som jeg tok med hjem og pulte. Hvis man spiller altfor hard to get så mister jo motparten interesse i deg. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Jeg er ikke hard to get, selv om jeg har fått høre flere ganger at jenter tror jeg er det. Jeg er bare kronisk treig til å svare og hater å chate/sende SMSer. Jeg vet ikke om det bare er en illusjon, men for meg virker det nesten som om å interaktere via sosiale medier, meldinger o.l. har blitt et must for å opprettholde kontakten med motparten? Altså en du er keen på. Tar man ikke initiativ til å sende noe selv, og/eller er dårlig på å svare så er man liksom "utafor"? Lenke til kommentar
Jahdu Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 (endret) Hater selv det med å være oppdatert til enhver tid for å svare på mye dritt. Kan jo selvfølgelig kompanseres ved og treffes, men på generelt grunnlag er alt det sosiale opplegget stress om en ikke er overbegeistret og folka sender mye Ble ofte tatt for å være overlegen før da jeg slet med angst. Var egentlig tvert om, jeg orket bare ikke å utsette meg for og snakke med andre jeg ikke kjente så godt. Så feil kan man ta Endret 7. januar 2014 av Jahdu Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Tror det er en balansegang akkurat det der..Har selv gjort litt av begge deler, både vært flaky som bare det og helt motsatt, nesten litt i overkant klengete og har vel opplevd at det beste er å ikke ta altfor mye initativ til samtaler, men om du først starter en samtale er det greit å fullføre (som med alt annet i livet)..Hadde en ganske tullete regel for en stund siden da jeg tekstet MYE med en jente som bodde ett godt stykke unna: ventet minst like lenge med å svare som hun brukte på å svare meg.. Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Men er det slemt og f.eks å bruke tid på å svare da? Jeg f.eks har nett så lenge jeg har dekning, så når noen skriver noe osv til meg ser jeg det med engang. Og med mindre jeg har skoletimer eller andre ting som det ikke passer seg å dra frem tlf pleier jeg svare folk med engang. Jeg veit jo selv hvor mye jeg hater at folk bruker tid på å svare selvom de er på osv og de svarte for 10 sek siden. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Hadde også en sånn regel før. Nå er det mer at jeg svarer når jeg har tid til å sette meg ned å tenke på det. Du skal vise at du er litt busy, men at du samtidig har tid til å vie litt av livet ditt til den andre personen når det trengs. Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Hadde også en sånn regel før. Nå er det mer at jeg svarer når jeg har tid til å sette meg ned å tenke på det. Du skal vise at du er litt busy, men at du samtidig har tid til å vie litt av livet ditt til den andre personen når det trengs. Nå har det seg sånn at jeg kunne sikkert dødd for de fleste av mine nærme venner. Men alle er jo forskjellige, veit bare at jeg må ihvertfall jobbe litt med å ikke gi helt etter med engang. Har nå innsett det ett par tre ganger, hehe. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Nå har det seg sånn at jeg kunne sikkert dødd for de fleste av mine nærme venner. Men alle er jo forskjellige, veit bare at jeg må ihvertfall jobbe litt med å ikke gi helt etter med engang. Har nå innsett det ett par tre ganger, hehe.Tyler har pratet litt om dette med investering. At det for eksempel er bedre å spørre noen om en tjeneste, enn å gjøre noen en tjeneste om man er ute etter å utvikle vennskap. Fordi man vil tenke noe ala: "Dette må være en venn, ellers så hadde jeg aldri gjort dette." Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Tyler har pratet litt om dette med investering. At det for eksempel er bedre å spørre noen om en tjeneste, enn å gjøre noen en tjeneste om man er ute etter å utvikle vennskap. Fordi man vil tenke noe ala: "Dette må være en venn, ellers så hadde jeg aldri gjort dette." Så hvis jeg vil finne venner, så spør jeg om en tjeneste? Og for å finne ff osv, gjøre dem en tjeneste eller? Skjønte ikke helt. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 (endret) Så hvis jeg vil finne venner, så spør jeg om en tjeneste? Og for å finne ff osv, gjøre dem en tjeneste eller? Skjønte ikke helt. Neinei. Men om du får noen andre til å gjøre deg en tjeneste, så er det mye bedre enn å gjøre dem en tjeneste. http://www.youtube.com/watch?v=KriZHsiiYPg Endret 7. januar 2014 av Because I need change! Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 (endret) Vel. Jeg gidder sjelden gjøre tjenester for folk jeg ikke kjenner.Men så er det kanskje jeg som er vrang?Tenker hvis R3pulsive hadde kommet bort og bedt meg feks hente noen venner av han og jeg ikke kjente han noe særlig så hadde det kanskje vært litt rart?Derimot om jeg hadde vært intressert i han og ville han skulle like meg så ville det vært mer naturlig om jeg tilbød meg det før han spurte meg, om du skjønner. Men om han hadde spurt meg hadde jeg følt han var litt småfrekk og krevende så tidlig i det potensielle vennskapet. Endret 7. januar 2014 av medlem-124997 Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Vel. Jeg gidder sjelden gjøre tjenester for folk jeg ikke kjenner. Men så er det kanskje jeg som er vrang? Tenker hvis R3pulsive hadde kommet bort og bedt meg feks hente noen venner av han og jeg ikke kjente han noe særlig så hadde det kanskje vært litt rart? Derimot om jeg hadde vært intressert i han og ville han skulle like meg så ville det vært mer naturlig om jeg tilbød meg det før han spurte meg, om du skjønner. Men om han hadde spurt meg hadde jeg følt han var litt småfrekk og krevende så tidlig i det potensielle vennskapet. Nå var det forsåvidt ikke å spørre random jenter om de kan hente deg vann . Skal selv jobbe med å gjøre mindre, og få henne til å "investere" mer i samtalene. Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Så hvis jeg vil finne venner, så spør jeg om en tjeneste? Og for å finne ff osv, gjøre dem en tjeneste eller? Skjønte ikke helt. Dersom noen bruker tid på å gjøre deg en tjeneste vil de i sitt eget hodet "rettferdiggjøre"/rasjonalisere at de bruker denne tiden på deg. Dette kommer hovedsaklig av kognitiv dissonans. http://en.wikipedia.org/wiki/Ben_Franklin_effect Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Skjønte mye bedre nå. Tror det har endel med at vi bor i Norge også, er ikke ofte man får høre ett takk når noen holder døren oppe for deg og lignende ting. For meg så er det ihvertfall naturlig om noen spør om hjelp, hvor jeg da kan hjelpe dem så gjør jeg det rett og slett fordi jeg ikke ser noen grunn til ikke å glede en annen person bittelitt. Men det finnes jo grenser såklart, løper ikke verden rundt for randoms. Veit faktisk om en meget bra situasjon. En jente i klassen min spør meg meget ofte om hjelp da jeg forstår det ganske godt. Så jeg er snill og såklart hjelper hun, men det er sjeldent hun f.eks spør om jeg vil ha en tyggis osv om hun tar opp for å stappe i kjeften sin selv. Men med mindre jeg føler at jeg kaster bort tiden min eller at jeg har andre ting å tenke på som er viktigere så bryr det meg meget lite å gjøre noe for en annen person. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 (endret) Franklin effekten har nok lite med hva det snakkes om i den videoen der. Den handler forsåvidt ikke om tjenester, men om følelsesmessig investering. En viktig ting ang. franklin effekten som blir dårlig nevnt i wiki-artikkelen er at det krever en veldig vesentlig ting: Takknemmlighet. Bare tenk deg selv, hvis du gjør noen en tjeneste, og de takker deg på en måte som får deg til å føle at det du gjorde for dem virkelig ble verdsatt så er du mer utsatt for å gjøre en tjeneste for dem igjen, enn du er for å spørre de. Endret 7. januar 2014 av Feh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå