Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om du så hadde gjensomskuet den, så er ikke det noen krise akkurat.

Du gjenomskuer meg, og sier noe om at den er så generel at den gjelder på nesten alle.

Vi ler av det og prater om noe annet;)

 

Evt så tenker man at det er litt irriterende med falske kompliment. Persolig setter jeg ihvertfall ikke all verdens pris på kompliment som den som gir komplimentet ikke har noen forutsetninger for å vite om er riktig eller ikke. eg tror som Elefe at det er mange som ikke vil bli "lurt" av slikt, folk som liker horoskoper og sånn synes sikkert det er fett, folk som er litt mer bevisst på sånt vil gjennomskue det lett.

 

AtW

Lenke til kommentar

* the subject believes that the analysis applies only to them

* the subject believes in the authority of the evaluator

* the analysis lists mainly positive traits

Det var dette med autoritet, da. Med en gang noen jeg ikke en gang kjenner prøver å ta autoritet over meg (dette gjelder faktis for lærere også), så låser jeg meg inne med en gang og mister automatisk respekten for dem. Så da fikk jeg det faktisk bekreftet og, jeg hadde ikke falt for det. Betryggende.

Lenke til kommentar
jeg tror verden hadde vært et utrolig kjedelig sted hvis alle hadde vært like og hadde falt for det samme.
A-a-aa! Følelser er fyfy, fornuft er saken her! Du skal ikke tenke at alle ikke er like og faller for det samme. Du skal analysere og forstå, for så å utnytte. Så ikke kom med noen kjipe "jeg er følsom altså"-linjer i denne diskusjonen, de hører rett og slett ikke hjemme her.
Lenke til kommentar
A-a-aa! Følelser er fyfy, fornuft er saken her! Du skal ikke tenke at alle ikke er like og faller for det samme. Du skal analysere og forstå, for så å utnytte. Så ikke kom med noen kjipe "jeg er følsom altså"-linjer i denne diskusjonen, de hører rett og slett ikke hjemme her.

Sånn jeg har forstått det er et av de viktigste mantraene til blant annet Mystery og de fleste andre selvutnevnte guruene at man skal appellere til følelsene til jentene og ikke til fornuften deres. Jeg har ikke lest så mye om dette at jeg umiddelbart skal si hvordan de foreslår at man gjør dette, men for meg virker det logisk at det er enklere å få noen til å føle tiltrekning for deg enn å resonnere med dem hvorfor du er et godt alternativ. Formålet er vel at hun skal være i følelsenes vold og ikke sitte og vurdere alt PUA'en gjør bevisst.

 

Det at du klarer å gjennomskue den her og nå betyr ikke nødvendigvis at du hadde kunnet gjennomskue den i en samtale med en fremmed hvor en blir bombardert med andre inntrykk samtidig. Spesielt hvis du ikke hadde kjent til PUA-subkulturen og deres fremgangsmåter. Hvordan man tolker ting har veldig med hvilken stemning man er i og hvilken setting kommentaren kommer i.

 

Men jeg er forøvrig enig i at den cold-read'en var litt småcheesy.

Lenke til kommentar

Jeg får inntrykket at dere (Eplefe og AtW) begge går inn for å ødelegge så mye som mulig. For det første er alle forskjellig, ting virker ikke likt på alle - spesielt ikke like bra for folk som kan dette.

 

Men det er en ting som hele tiden slår meg, dere sier hvordan dere ville reagert her på et forum. Til en bestemt problemstilling. Det virker hvertfall som dere ikke tar i betraktning alt det andre en PUA ville gjort før h*n kommer med det eventuelle trikset/hva enn du vil kalle det.

 

Dessuten er det veldig lett å si: Slik vil jeg reagert. Ting fungerer ikke slikt i virkeligheten, du har en helt annen oppfatning. Jeg kunne glatt ha falt for en ordentlig player. I mange tilfeller når jeg tenker på kvelden før, så innser jeg at jenta har brukt mange "triks" på meg som jeg vet om, som jeg praktiserer selv etc. Men jeg har ikke lagt merke til det. Det går på underbevisstheten, og det skal gjennomføres såpass glatt at motparten ikke merker det.

Lenke til kommentar

Å gi jenter informasjon om dette vil faktisk føre til at en god del selvbevisste jenter skjønner at de er blitt nummerert, targeted og nøye valgt ut. Tro det eller ei, de fleste jenter tar ikke det som et kompliment. Nei, jeg går ikke inn for å ødelegge, men heller for å faktisk få litt diskusjon rundt emnet og se hva de som har peiling sier til det. F.eks. hva de ville gjort i en situason hvor det backfiret. Feromon sitt forslag hadde funket i 1/5 tilfeller eller noe, hva gjør man i de siste fire? (Snakker om når man blir "busted").

 

Før du drar konklusjoner, bla litt tilbake i tråden, jeg leker med PU selv, kun for å se om jeg får noen større forståelse for dette.

Lenke til kommentar
For den linjen der klarer ingen å se igjennom på byen. :roll:

Mulig jeg er forutinntatt siden jeg leker litt med PU selv, men jeg tror ikke jeg hadde falt for den, i hvert fall.

 

Det var et eksempel. En enkel liten linje for å utrykke et poeng. Som sagt tidligere legger jeg ikke ut MITT game her. Det skal jeg heller spare til siden min, og bootcamps.

Jeg kjører veldig avanserte cold reads når jeg er på byen. Bland det med at jeg spiker den emosjonelle og seksuelle delen av hjernen hennes, vil hun ikke gjennomskue det.

Jeg har kjørt hundrevis av cold reads på hundrevis av targets, og aldri blitt bustet på det.

Det er veldig lett å sitte her og si noe slikt når man er i en logisk, akademisk tankegang. Men noe helt annet når man er i state på et utested og man mottar konstant ekstern stimulering. Da vil hjernen kutte mye av den logiske tankegangen for å gi plass til å bearbeide alle inntrykkene man får.

 

Jeg tror fortsatt jeg hadde gjennomskuet den ganske kjapt.

 

Nei det ville du ikke.

 

Det at du klarer å gjennomskue den her og nå betyr ikke nødvendigvis at du hadde kunnet gjennomskue den i en samtale med en fremmed hvor en blir bombardert med andre inntrykk samtidig. Spesielt hvis du ikke hadde kjent til PUA-subkulturen og deres fremgangsmåter. Hvordan man tolker ting har veldig med hvilken stemning man er i og hvilken setting kommentaren kommer i.

 

Men jeg er forøvrig enig i at den cold-read'en var litt småcheesy.

 

My point exactly. Gjentar enda en gang: Den linjen var et eksempel jeg kom på nå i farten. For å gjøre det ENKELT for folk her å skjønne hva det går ut på.

 

Edit: Never mind

 

Pick-Up-Artist

Endret av PUA
Lenke til kommentar

@Eplefe: Den eneste konklusjonen man kan komme fram til ved hjelp av fornuften er at alle ikke reagerer likt. Altså den samme påstanden som du mente at var dannet på grunnlag av følelser.

 

Det er vel heller ingen PUA'er som påstår at en linje eller en gimmick fungerer på alle kvinner. Det er vel noen av dem som påstår at de kan få alle kvinner, men da er det jo nettopp gjennom at de har kunnskapen til å kalibrere, ved å finne ut hvilke deler av teorien som fungerer optimalt på hvilke kvinner. Ingen med den minste innsikt i psykologi vil kunne finne på å si at en dame med skyhøy selvtillit og en annen med ekstremt dårlig selvbilde vil reagere likt på f.eks. halvfrekke kommentarer.

 

At de aller fleste reagerer på samme måte kan en gå utifra, men at alle gjør det er ihvertfall ingen konklusjon man kan ha kommet fram til ved å ta i bruk fornuften.

Lenke til kommentar
Det var et eksempel. En enkel liten linje for å utrykke et poeng. Som sagt tidligere legger jeg ikke ut MITT game her. Det skal jeg heller spare til siden min, og bootcamps.

Jeg kjører veldig avanserte cold reads når jeg er på byen. Bland det med at jeg spiker den emosjonelle og seksuelle delen av hjernen hennes, vil hun ikke gjennomskue det.

Jeg har kjørt hundrevis av cold reads på hundrevis av targets, og aldri blitt bustet på det.

 

Hvordan vet du at du aldri har blitt bustet på det? Folk tenker jo ofte sitt uten å gå for noen konrontasjon av den grunn.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvordan vet du at du aldri har blitt bustet på det? Folk tenker jo ofte sitt uten å gå for noen konrontasjon av den grunn.

 

AtW

 

For jeg har aldri blitt bustet på det! Merkelig spørsmål i grunn.

 

En cold read er en attraction "gambit" som blir kjørt tidlig i gamet. Når man blir bustet på noe, så vil det si at hun sier ifra om det.

 

Eksempel på en vanlig busting av newbies: "Har du lest the game?"

 

Husk at når jeg feks kjører et set i lang tid (20 minutter og oppover) så har hun hørt og opplevd mye som hjernen fremdeles prøver å forenkle ned til følelser. Så ja, jeg vet jeg aldri har blitt bustet på det

Lenke til kommentar
Hvordan vet du at du aldri har blitt bustet på det? Folk tenker jo ofte sitt uten å gå for noen konrontasjon av den grunn.

 

AtW

For jeg har aldri blitt bustet på det! Merkelig spørsmål i grunn.

 

En cold read er en attraction "gambit" som blir kjørt tidlig i gamet. Når man blir bustet på noe, så vil det si at hun sier ifra om det.

 

Eksempel på en vanlig busting av newbies: "Har du lest the game?"

 

Husk at når jeg feks kjører et set i lang tid (20 minutter og oppover) så har hun hørt og opplevd mye som hjernen fremdeles prøver å forenkle ned til følelser. Så ja, jeg vet jeg aldri har blitt bustet på det

 

Ok, da blir jo obeservasjonen heller: at du aldri har blitt bustet på det betyr ikke at vedkommende ikke har gjennomskuet det og/eller oppfattet det som negativt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...