Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Azure:

 

Du var altså en natural før.

 

Det som skjer nå er at du ser matrixen i sosialdynamikken. Det er helt normalt at man blir sånn da.

Denne "følelsen" går hånd i hånd med state. Kom deg i state!!!

State kommer du i av å steppe ut av komfortsonen din. Adrenalinet blir pumpet ut i hele kroppen din og du kommer in-state.

 

Tips:

 

Ta helt av til en sang

luftgitar i full offentlighet (med stor innlevelse)

Skrike høyt

Hoppe opp og ned på utestedet

åpne sets med hensikt om å burne.

Jeg og PUM danset vals gjennom karl johan forrige lørdag for å komme i state.

 

Altså, bare gjør ting som gjør at du stepper seriøst ut av komfortsonen din.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Det er et PU-prinsipp (et av flere) som jeg ikke er helt enig i. Og det har med dating å gjøre. Prinsippet: Aldri betal for en jente, med mindre hun fortjener det (eks. etter en natt hos deg). I mine øyne strider dette i mot et annet prinsipp som er å være selvsikker, å være en alpha male. Hvis du har lyst til å betale, mye basert på den følelsen det gir deg, så hvorfor ikke? Du betaler for å fylle et personlig behov, ikke for å imponere jenten.

 

Hvem har behov for å betale, spør dere sikkert da. Uten å utbrodere noe særlig der - for det er ikke poenget mitt - så kan jeg bare si at det finnes. Det handler også litt om å sette seg i jentens sko, altså, hva ville du tenkt hvis du måtte betale selv?

 

Nå skal ikke jeg påstå at jeg er en tilhenger av gamle konvensjoner, hvor mannen skal legge til rette for kvinnen, men jeg føler bare dette prinsippet er litt selvmotsigene. Hva sier dere som faktisk har peiling?

Lenke til kommentar

Fy faen, nok en frustrerende dag.

Kommer på skolen i bra humør, er lett til sinns osv, "idag skal jeg være skikkelig sosial".

 

Det ender med at jeg setter meg ned, prøver å snakke med de rundt meg men kommer ikke opp i den flyten jeg pleier. I lunsjen sitter jeg helt musestille og hører på alle andre, det er akkurat som jeg er i et lite rom jeg ikke kommer ut av. I de siste timene satt jeg meg sammen med et par jenter jeg ikke kjenner, og prøver å prate med de. Jeg sier et par ord, men får ikke kontakt og ser på hennes kroppspråk at jeg er ute. Sitter så og si hele denne tiden og prater med meg selv om hvor dårlig jeg er å kommunisere.

 

Jeg tror jeg må ha et tydelig kroppspråk. Fra jeg begynte å snakke med folk tidlig i dag må folk ha sett at jeg ikke er helt der jeg skal være; derfor utnytter follk situasjonen og begynner å kødde med meg, t.o.m folk som jeg anser som "mye mindre kul" enn meg. Jeg tror de kan se og merke det.

 

En positiv ting derimot, er at jeg i hele dag har fått høre "hvorfor er du så stille", "du er kjedelig idag", "dårlig dag idag eller?" "hva skjer med deg?" jevnt spredt ut over dagen. Det må jo bety at jeg ikke er sånn til vanlig, bedre med negativ respons enn ingen.

 

PUA: Jeg tror jeg skjønner hva du mener med å se matrixen, at jeg begynner å se mønstre og system i samtaler osv? Hvis det er det du mener, tror jeg at JA, det gjør jeg.

Jeg er mye mer observant nå, og prøver å bryte ned hva folk sier og gjør; analyserer det. Men tingen er at jeg ikke tør å gå ut i en samtale selv, hoppe ut i systemet. Tenkte aldri på sånt før. Jeg kommer til å gjøre alt feil!

 

Med samtale mener jeg da en "ordentlig samtale", ikke bare plain logisk snakk. Det er seff ikke noe problem å bare snakke plain logisk, men å ha en skikkelig samtale...liksom:p sånn man må ha for å få kontakt med en jente liksom.

 

Tingen er at i hele dag har jeg egentlig vært i godt humør. Hadde jeg ikke visst om dette PUA greiene hadde dagen i dag gått meget bra! Humøret har egentlig vært bra men jeg har fått en større sperre enn før. Og jeg må fjerne den!

 

Det med state: jeg kjenner meg igjen i det du skriver, jeg ser nå at jeg tidligere brukte metoder på å komme i state på skolen. Det ville være ting som å yppe til (leke)slåsskamp mot en kompis i klassen, high five med alle rundt meg, be jenter jeg knapt kjenner til å leke klappelek med meg, eller late som jeg angriper/voldtar noen osv...føler jeg har vært flink til det oppigjennom :D jeg gjorde aldri noe sånt i dag. jeg turde det ikke. Damn noe er galt...

 

og en annen ting; jeg sms'er aldri med jenter lengre! Kun to stk som er mine gode venner. Men har alltid tastet med flere jenter. Nå er det helt gone. Skjønner ingenting. Jeg er på vei til å bli innadvent.

 

Zethyr: jeg trener fortsatt, men er ikke like suksessfull i den idretten jeg trener i. Før var jeg en av norges beste på aldersbestemt nivå. Har hatt en down liksom...

Lenke til kommentar
Har på følelsen at du er for opphengt i det hele PU greiene. Slutt og analyser, ikke planlegg - bare snakk. Improviser, ta det som en vanlig samtale, kom deg i state.

 

Vet ikke helt hvordan det er for dere andre, men hvis jeg _før_ jeg åpner tenker "Nå skal jeg teste *insert random tactic*", så burner det.

 

Ikke det at jeg vil analysere så mye osv...vil helst bare la det flyte. Men det skjer ikke, jeg greier ikke å få det til å skje skjønner du.

Lenke til kommentar

Du har 2 veier å gå.. Noen er tilhenger av komme i state som dem sier, er ikke direkte galt, men ikke å anbefale.. Ihvertfall ikke om du med vilje pumper deg opp for å få adrenalin. Det adrenalin gjør er at intelligensen faller 2 hakk.

Jeg kan faktisk ikke anbefale "Power of now" av Eckhart Tolle nok. Haraldri vært mer fokusert i hele mitt liv som etter at jeg leste denne boka. Prinsippet er rett og slett at frykt lever i fortid og fremtid, så lenge du lever i øyeblikket så kan aldri frykt ta over deg.

 

Jeg har sluttet å "kjede" meg, jeg er mer på "alerten" når folk kommer med tilsvar, og jeg har hele tiden en eller annen kommentar som kommer ut av intet. Alle vet jo at det eneste som går raskere enn lyset er tankens kraft, så hvorfor bruke masse energi og arbeid på å tenke hele tiden når du kan tenke tanken i øyeblikket.. Sett maskineriet igang akkurat når du trenger det. Jeg går ikke lenger og funderer på greier som har skjedd meg i løpet av dagen eller for den saks skyld 10 år tilbake..

 

Eller jo, det blir litt feil, jeg gjør det, hjernen har en tendens til å ville for enhver pris tilbake til "tiden", og som Eckhart Tolle så fint sier det, le av hjernen når dette skjer og kom deg tilbake til øyeblikket.

 

På samme måte som riktig kosthold gjør at du har lavt blodtrykk og jevnt blodsukker, så gjør dette at du ikke har humørsvingninger, og ja, jeg var kongen av humørsvingninger.. :roll:

Endret av Battone
Lenke til kommentar
Har lest litt her og litt der nå, har sett noen timer på RSD-foredrag osv og føler det er mye å ta tak i... !

 

Greien er den at etter jeg begynte å lese og titte litt har selvtilliten min med damer gått rett, RETT til bunns. Jeg klarer ikke å holde på en forbanna samtale og jeg tenker hele tiden på hvor dårlig jeg kommuniserer med jenta... dette er selvfølgelig latterlig og RSD osv sier at man skal unngå slike tankesett og se på nederlag som læring(åpenbart), men det skjer likevel... Jeg har ikke lest på noe canned men heller prøvd å jobbe litt med inner game... noe som til nå har slått dundas feil. Nå skal det sies at selvtilliten min av flere grunner har gått litt ned siden i sommer, men jeg er vanligvis en godt utadvent gutt som vireklig har draget når jeg er i form(hvertfall det jeg selv føler, og jeg bør jo bare fortsette å føle det, det er jo da det går den rette veien:p) når jeg er i form vil si at jeg er i state og har den nødvendige selvtilliten og roen.

 

Tingen er at jeg VET jeg kan sjamere jenter, jeg mener ikke å skryte men jeg vet om en god del jenter som har vært forelsket i meg oppigjennom. Et eksempel er fra ungdomsskolen da jeg VET at HVERTFALL 6 av 12 jenter i klassen var forelsket i meg iløpet av en periode... og når jeg nå ser tilbake skjønner jeg hvorfor: jeg hadde mye selvtillit og trodde sterkt på meg selv. Dette hang sammen med at jeg var veldig god i idrett osv på denne tiden, jeg var en vinner!

 

Nå er dette liksom endret, og spesielt dette halvåret...selvitilliten har dalt og dette PUA stuffet har bare åpenbart for meg at jeg ikke lenger har confidence nok til å prate fritt med en jente som er "litt digg" liksom...

 

Men dette er vel bare en periode som jeg må gjennom hvis jeg vil noe? Er det vanlig at noen mister draget de har, når de begynner litt med dette?

 

Så det er ikke bare meg nei. :hmm:

Syns selv jeg var mye bedre og åpne sett i edru tilstand før, nå tenker jeg bare på alt jeg gjør feil. >.<

Lenke til kommentar

Det kan være at Neil Strauss har rett, det nytter ikke å utvikle kun en side av seg selv. Som han sier, den eneste veien til å bli en fullkommen PUA er; "GET A LIFE". Gjør ting som gjør deg interessant.. Kan kun snakke for meg selv nå, men har valgt å lære meg en del "triks" som jeg kan bruke. Noen lærer seg språk, andre trylling, andre igjen lærer seg noe mer fysisk.. Klatring?!

Dette skaper selvtillit, å lese bøker skaper kun viten, det er hva du bruker viten til som kan hjelpe deg å skape et bedre selvbilde.

 

Jeg må ihvertfall si at at mye av det jeg har lest av PUA litteraturen har hjulpet meg til selvutvikling, gjøre andre ting enn jeg har gjort de siste årene. Komme seg ut av comfortsonen betyr ikke bare å "approache" jenter, det kan være en livsstil, og blir det en livsstil så blir denne fryktelige, grusomme "approachen" så meget enklere.

 

Er langt fra mitt mål, men jeg ser på det som en maraton, ingen spurt. På samme måte som da jeg endret livsstil(Sluttet å røyke og endret kosthold) så skal jeg spørre meg selv om jeg har utviklet meg, ikke om en dag eller en måned, men ett år.

Jeg ser jeg henter en del tips og greier fra "Style" aka Neil Strauss, men så kommer han med mye fornuftig.

I "Neil Strauss - The Annihilation Method - Seduction Blueprint" ber han deg skrive ned hvor du står idag, du skal lage et snapshot hvor du er idag for dermed å kunne sammenligne etter en viss tid.

 

Poenget mitt er rett og slett at er du interessant som person så kommer du langt, og en "diskusjon" med ei jente trenger ikke å være en "pugget" historie, men heller en høyst reell historie fra livet ditt den siste uka.

Endret av Battone
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg ser ikke poenget med å involvere seg i aktiviteter kun for å skape en interessant fasade. Det er en nyansert oppfordring og jeg er egentlig enig. Faktisk. Nå skal ikke jeg påstå at klatring drar damer, men det er dritfett. Det er utelukkende positivt at PUAs oppfordrer "studenter" til å gjøre seg selv mer interessante, så lenge disse aktivitetene har en viss egenverdi.

Lenke til kommentar
En forandrer seg ikke (eller bør hvertfall ikke) forandre seg for jenter, men for seg selv. Det er min mening i hvertfall.

 

Jeg har fått en sinnsykt større livsglede etter alle disse virkelig store forandringene i livet mitt (kosthold, trening etc).

 

Trangen til å reprodusere er vel en av de største primaldriftene som er der ute, så å bruke den til å gjøre livet bedre er vel ikke noe dumt. Poenget er at man istedenfor å motarbeide denne driften(meg de siste årene) så lærer du å jobbe med den og utvikle den til noe bra. Livsglede er en konsekvens, personlig utvikling er en konsekvens, men aldri undervurder urinstinktene. De er der og må respekteres, alternativet er ikke en god plass å være..

Lenke til kommentar

Hvis man trenger noe som på sikt kan "booste" ens eget selvbilde, holdning og til og med lar en treffe damer, OG til og med ikke er så verst trening - begynn å trene kampsport. Helst en slik mystifistisk en fra østen som inneholder elementer av meditasjon og disiplin (Kung-Fu, Karate, Aikido eller noe slikt). Det gjør underverker, kanskje ikke med en gang, men etter noen mnd har det gunstig effekt. Er det ikke din greie, så har du i hvert fall sikkert truffet noen damer du kan prøve deg på ;)

Lenke til kommentar
Alle vet jo at det eneste som går raskere enn lyset er tankens kraft, så hvorfor bruke masse energi og arbeid på å tenke hele tiden når du kan tenke tanken i øyeblikket..

 

Du snakker figurativt nå eller? Om hastigheten til "tankens kraft". Ellers kan man vel bruke samme argumentet om trening, hvorfor bruke masse energi på å trene, når man bare kan gjøre det fysiske man trenger i øyeblikket?

 

AtW

Lenke til kommentar
Alle vet jo at det eneste som går raskere enn lyset er tankens kraft, så hvorfor bruke masse energi og arbeid på å tenke hele tiden når du kan tenke tanken i øyeblikket..

 

Du snakker figurativt nå eller? Om hastigheten til "tankens kraft". Ellers kan man vel bruke samme argumentet om trening, hvorfor bruke masse energi på å trene, når man bare kan gjøre det fysiske man trenger i øyeblikket?

 

AtW

 

Nei, du kan ikke sammenligne det med trening.. I mange tilfeller er misbruk av tankevirksomhet negativt energitap, den tapper deg for energi. Trening vil tappe deg for den reelle energien du bruker, mens tankevirksomhet tapper deg for energi som ikke brukes til noe i det hele tatt, foruten å tenke på "å slite deg ut"..

 

Det du gjør i den fysisk delen av livet ditt, det som krever planlegging, det være seg skole, jobb eller trening, planlegg ja, men ikke dvel så lenge at det kommer mentale bilder inn i hvordan ting skal skje. Jeg snakker for meg selv nå og jeg kan være til dels veldig negativ i mine mentale bilder og dem tapper meg for mer energi enn hos mange andre..

Disse mentale bildene er det samme som du får når du f.eks. skal "approache".. Alt som kan gå galt fyrer løs mot deg og tapper deg for krefter slik at du ikke skal gjøre et framstøt.

Lenke til kommentar
Alle vet jo at det eneste som går raskere enn lyset er tankens kraft, så hvorfor bruke masse energi og arbeid på å tenke hele tiden når du kan tenke tanken i øyeblikket..

 

Du snakker figurativt nå eller? Om hastigheten til "tankens kraft". Ellers kan man vel bruke samme argumentet om trening, hvorfor bruke masse energi på å trene, når man bare kan gjøre det fysiske man trenger i øyeblikket?

 

AtW

 

Nei, du kan ikke sammenligne det med trening.. I mange tilfeller er misbruk av tankevirksomhet negativt energitap, den tapper deg for energi. Trening vil tappe deg for den reelle energien du bruker, mens tankevirksomhet tapper deg for energi som ikke brukes til noe i det hele tatt, foruten å tenke på "å slite deg ut"..

 

Det du gjør i den fysisk delen av livet ditt, det som krever planlegging, det være seg skole, jobb eller trening, planlegg ja, men ikke dvel så lenge at det kommer mentale bilder inn i hvordan ting skal skje. Jeg snakker for meg selv nå og jeg kan være til dels veldig negativ i mine mentale bilder og dem tapper meg for mer energi enn hos mange andre..

Disse mentale bildene er det samme som du får når du f.eks. skal "approache".. Alt som kan gå galt fyrer løs mot deg og tapper deg for krefter slik at du ikke skal gjøre et framstøt.

 

Jeg er ikke helt med på hva du snakker om her, kan du prøve å være litt klere på når du snakker om "figurativ" energi og reell energi? Det koster jo energi å tenke også, men man spiser jo nok mat til å klare seg. Trening er like effektivt og viktig på det mentale plan som på det fysiske. Jeg regner med når du snakker om at det "tapper deg for energi" så er det mer at du føler deg nedfor eller får en mental sperre eller noe?

 

AtW

Lenke til kommentar
PUA: Jeg tror jeg skjønner hva du mener med å se matrixen, at jeg begynner å se mønstre og system i samtaler osv? Hvis det er det du mener, tror jeg at JA, det gjør jeg.

Jeg er mye mer observant nå, og prøver å bryte ned hva folk sier og gjør; analyserer det. Men tingen er at jeg ikke tør å gå ut i en samtale selv, hoppe ut i systemet. Tenkte aldri på sånt før. Jeg kommer til å gjøre alt feil!

 

Ja, jeg mener med å "se matrixen" at du ser hva som foregår under overflaten.

Men ikke overanalyser, ta heller å føl viben. Føl etter om de er responsive eller un-responsive, og straff/gi cudos deretter.

 

Med samtale mener jeg da en "ordentlig samtale", ikke bare plain logisk snakk. Det er seff ikke noe problem å bare snakke plain logisk, men å ha en skikkelig samtale...liksom:p sånn man må ha for å få kontakt med en jente liksom.

 

Hør nå. Du skal få min lille gull-linje som gjør at du bryter logikkmønsteret, og går rett inn i emosjonell og seksuell samtale:

 

"Jeg syntes jenter flest ikke har peiling på sex"

 

Si det med innlevelse og kongruens, og dama vil kvalifisere seg for deg som aldri før. Hun vil "bevise" at det ikke er sånn.

Det med state: jeg kjenner meg igjen i det du skriver, jeg ser nå at jeg tidligere brukte metoder på å komme i state på skolen. Det ville være ting som å yppe til (leke)slåsskamp mot en kompis i klassen, high five med alle rundt meg, be jenter jeg knapt kjenner til å leke klappelek med meg, eller late som jeg angriper/voldtar noen osv...føler jeg har vært flink til det oppigjennom :D jeg gjorde aldri noe sånt i dag. jeg turde det ikke. Damn noe er galt...

 

Det eneste som er galt her er at du ikke stepper ut av comfortsonen din.

Og det blir en direkte årsak til hvorfor du IKKE kommer i state.

Hver gang noen gjør noe mot deg som fortjener feks ros, så gi ros på en måte at du booster din egen state på.

 

High-fiven er utmerket til slikt. Bust henne på at hun gir verdens dårligste high-five og prøv igjen. GI State og Value, ikke TA State og Value

Pick-Up-Artist

Endret av PUA
Lenke til kommentar

Ey PUA, sånn si etter at det har dukka opp en del IOI med en jente du prøver deg på og du vil gå inn for en close. Tror du noe ala dette vil funke for en Kiss Close? "Altså, det er synd at vi to aldri kan bli sammen." Hvis hun da svarer "Å hvorfor det da?" Så svarer jeg tilbake med at "Jeg har sett deg kysse en annen fyr og det så ganske tørt og kjedelig ut" Vil hun da reagere med at hun slår meg og stikker av eller at hun prøver å bevise at det ikke er sånn hun kysser? xD

 

EDIT: Også selvfølgelig med et lite smil mens du sier dette da.

Endret av Saykin
Lenke til kommentar

Den er kanskje ikke helt 100%, men kan helt sikker fungere om du er kongruent med kroppspråket. Det er jo også av litt essens at du bruker linjer som passer inn i framen du har satt opp :)

 

Over til noe annet. Har ila de siste dagene prøvd meg på David Shades "eye contact experiment". Får staten WAY up, og det skader jo ikke at det er utrloig gøy heller.

 

"Jeg syntes jenter flest ikke har peiling på sex"

Been there, done that! Works like a charm! :thumbup:

Endret av Feromon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...