Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri

Anbefalte innlegg

De fleste bare utnytter dere :p ikke spander på en jente du ikke har snakket med. Føler du at du har henne på gli, så spander en runde. Kanskje hun tar neste? Jeg mener gutter/jenter som drikker masse ute på byn, men ikke "har råd" til å spandere på en man liker fremstår som gnien/egoistisk. Har man råd til å drikke selv, så har man råd til å spandere et glass. Drikker man derimot én øl selv, er situasjonen en annen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spanderer nesten aldri på byen. Det skjer i så fall etter vi har snakket en god stund og da som en gest, ikke som et triks. Enig med deg, darkness|, har man råd til å drikke selv, har man råd til å spandere et glass på noen andre. Blir helt kvalm av f.eks en venninne som til stadighet reiser ut på byen blakk fordi hun vet hun blir spandert på av alle. Og hun har overhodet ingen intensjon om å bli med noen av de hjem eller noe som helst, selv om det er hun som tar initiativet og flørter seg til gratis drikke.

Heh, been there done that, Rudde93, men min erfaring tilsier at det like gjerne kunne vært motsatt. Altså utseendet sier ingenting om hvordan de er i senga!

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Spanderer heller aldri på jenter jeg prøver meg på. Ser ikke poenget i det hele tatt, og verste jeg vet er sånne jenter som venninnen til Feh. Hvis jenta er ute på byen, har hun råd til å drikke selv. Men så er jo jeg student da..

Og angående diskusjonen om hvorvidt vi gutter er kyniske eller ei, vil jeg påstå alle er det når det kommer til å sjekke opp mennesker på byen. Jeg har ingen interesse av å bruke tiden min på å sjekke opp noen jeg ikke finner attraktive. Hvorfor skulle jeg ha gjort det? Og venner har jeg mer enn nok av, så å gå inn for å snakke med en jente kun fordi hun er kul er av liten interesse.

Angående det at jeg tar til takke med jenter som er "ok", er mest på grunn av latskap. Det blir som regel til at jeg i stedet for å bruke tid på å sjekke opp jentene jeg synes er ordentlig pene, går jeg ofte for de jentene som sjekker opp meg i stedet. Det er ikke det at de er stygge, men jeg vet jeg kan få bedre. Og det er jeg litt lei. Men på den andre siden synes jeg ikke det er så morsomt eller interessant å bruke hele byturen på å sjekke opp jenter, jeg foretrekker heller å ha det fett med gjengen jeg er med.

Føler ikke at jeg er så veldig kynisk egentlig (i alle fall ikke mer enn gjennomsnittet), det er det samme for både gutter og jenter på byen.

Endret av Coffee Break
Lenke til kommentar

Uff jeg har spandert endel drinker på jenter(aldri på gutter, av prinsippsak). Heldigvis er jeg ikke på byen mere enn kanskje 1 gang i måneden, men fortsatt er pengeforbruket på byen stort, men ikke stort nok til at jeg har økonomiske problemer.

Bør gutter spandere på jenter eller bare utnytter dem oss?

Jeg spanderer kun på kiser egentlig :p . Og da kun kompiser.

Men hadde jeg hatt muligheten, så skulle jeg gjerne spandert drinkene til alle sammen :) .

Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ender opp med å danse hele kvelden. Hater at byen stenger kl 3!

Av erfaring så er det for tidlig når byen stenger 5-6 også, så da er det kanskje like greit å spare seg for de pengene og heller komme seg hjem :)

Lenke til kommentar

Her og... Latterlig. Stengetidene og avgiftene er jo det som ødelegger hyggen med byen.

Istedefor drikker folk seg drita og stresser til byen for å så dra hjem på samme tidspunkt. Alle skal inn på mcdonalds, eller de to andre matsjappene samtidig og det er 3 mil med taxikø.

Jeg har aldri sett poenget med byen.

Det morsomme er jo at når man er på hjemmefest, og det er jævlig gøy, alle er venner og alt er velstand, så finner noen kjipe fitter ut at de skal på byen for å bli spandert på og så blir hele festen oppløst.

Skulle likt å åpne hjernen til mennesker og se hvordan logikken deres fungerer. Men hey, alle kan vel ikke være like.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

De stenger salget halv 2 og 3 her.

Jeg er så møkklei byen (og Stavanger spesielt) at i det siste har jeg begynt å gå hjem etter vorspiel.

Og ja, jeg mener og at mye av problemene som er i Stavanger i løpet av en helg kunne løst seg med å ha lenger åpningstid.

Lenke til kommentar

Her og... Latterlig. Stengetidene og avgiftene er jo det som ødelegger hyggen med byen.

Istedefor drikker folk seg drita og stresser til byen for å så dra hjem på samme tidspunkt. Alle skal inn på mcdonalds, eller de to andre matsjappene samtidig og det er 3 mil med taxikø.

Det morsomme er jo at når man er på hjemmefest, og det er jævlig gøy, alle er venner og alt er velstand, så finner noen kjipe fitter ut at de skal på byen for å bli spandert på og så blir hele festen oppløst.

Skulle likt å åpne hjernen til mennesker og se hvordan logikken deres fungerer. Men hey, alle kan vel ikke være like.

amen to that.

Lenke til kommentar

Nå fester jeg generelt sett ganske sjelden, men når jeg gjør det så synes jeg det er veldig greit å gå ut. Jeg synes det er gøy å danse, og på hjemmefester blir det ikke helt det samme. Ofte det blir mye rart av musikk også, fordi folk absolutt skal høre på sin favorittmusikk.

Nå fester jeg generelt sett ganske sjelden, men når jeg gjør det så synes jeg det er veldig greit å gå ut. Jeg synes det er gøy å danse, og på hjemmefester blir det ikke helt det samme. Ofte det blir mye rart av musikk også, fordi folk absolutt skal høre på sin favorittmusikk.

Lenke til kommentar

Ja DET er piss med vors og hjemmefester. Folk som krangler om musikken. Pluss en ting jeg ikke liker er når jeg inviterer til vors og folk sier "nei det er bare oss 3!" Og når de står i døra en halvtime senere er de maaange flere enn det vi avtalte og mange har jeg aldri sett før. Etter en episode med ett brannslukningsaparat har jeg blitt knallhard på sånt.

Jeg liker best når vi er ett par stykker hjemme hos meg. Får noia når folk blir mange og sitter å roper over musikken fordi de andre i leilighetene rundt klikker. Jeg bor heldigvis i sentrum så hvis jeg går på byen og det er døvt så går jeg bare hjem igjen. Slipper taxikø, men køen ved byens eneste nattåpne kiosk er ikke til å unngå.

Lenke til kommentar

Helt enig her ass. Hjemmefester er mye kjekkere enn byen. Man kan høre på musikken man liker, ha volumet på pratenivå, og man blir fort kjent med nye folk.

Kjenner jeg må jobbe som faen og fikse meg et skikkelig festpalass på 400kvm.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Haha, er helt enig. Det der med et fast stengetidspunkt er nok også grunnen til at det blir mye fyllebråk hver natt, fordi alle blir kastet ut samtidig. Rett før stengetid begynner alle å hive nedpå så mye de klarer før utestedene stenger, og stemningen blir dårlig i det folk blir kastet ut ved stengetid før de egentlig ville. Deretter står alle på fortauet og skal kjempe om å være først til å kjøpe mat og å skaffe taxi. Hadde stengetidene vært utvidet så langt at folk fikk drukket ferdig, og kommet seg hjem i sitt eget tempo, kunne nok mye av dette ha vært unngått. Dette er en sak FRP burde tatt tak i :)

Jeg er også enig i det med hjemmefest. Mye triveligere enn å trakke rundt i sentrum av en by med masse random folk, politi, narkiser og horer. Så skjer det alltid at hosten bestemmer seg for å stikke på byen selv, og må hive alle ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...