medlem-124997 Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Angående det hvor "lette" enkelte jenter er å få på kroken kontra andre: Jeg og homo-roomien min har ofte lagt merke til at de jentene som blir med en ny kar hjem hver helg ikke nødvendigvis er Megan Fox jenter. Altså ikke top notch. Han har en teori om at dette skyldes at jentene vet at de ikke er slående vakre, og at pga den lave selvtillitten så er de så lette å få på kroken fordi de vil ha/liker å få en bekreftelse på at de er pene og at noen vil ha dem.Jeg synes faktisk dette er en meget interessant teori. Hva tenker dere om saken? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Angående det hvor "lette" enkelte jenter er å få på kroken kontra andre: Jeg og homo-roomien min har ofte lagt merke til at de jentene som blir med en ny kar hjem hver helg ikke nødvendigvis er Megan Fox jenter. Altså ikke top notch. Han har en teori om at dette skyldes at jentene vet at de ikke er slående vakre, og at pga den lave selvtillitten så er de så lette å få på kroken fordi de vil ha/liker å få en bekreftelse på at de er pene og at noen vil ha dem. Jeg synes faktisk dette er en meget interessant teori. Hva tenker dere om saken? Dette er vel kjent kunnskap? 4 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Jeg utstråler naturlig bitchyness + at jeg ikke superpen, så jeg slipper unna det meste av eklingene har vel blitt forsøkt sjekket opp én gang da jeg pleide å fly på byn i min ungdom (hoho) og var singel. Men jeg er vel heller ikke så åpen heller, jeg holder meg alltid sammen med de jeg er ute med. Jeg liker å tro jeg kan danse, eller jeg gir meg i hvert fall såpass faen at jeg tørr å danse. Men føler det fort kan bli et hinder også . hvorfor det? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Jeg utstråler naturlig bitchyness + at jeg ikke superpen, så jeg slipper unna det meste av eklingene har vel blitt forsøkt sjekket opp én gang da jeg pleide å fly på byn i min ungdom (hoho) og var singel. Men jeg er vel heller ikke så åpen heller, jeg holder meg alltid sammen med de jeg er ute med. hvorfor det? Hvor gammel er du? Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Dette er vel kjent kunnskap? Ikke for meg. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 8 år eldre enn deg Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Ikke for meg. Det kan jo også være at disse jentene ikke er så høy på seg selv at de tror at verden skal tilbe dem. Har inntrykk av at mange pene jenter er luremus som liker å få oppmerksomhet og gratis drinker, for så å bare droppe fyren. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Ja det er sant. Mange som utnytter det.Men jeg er rimelig sikker på at menn under 35 stort sett ikke spanderer drinker lenger i dag.Fordi det er blitt dyrt, og fordi jentene utnytter det.Jeg har blitt spandert på èn gang foruten når venner har kjøpt osv. Det var av en fyr som ba om unnskyldning for noe greier. Altså ikke i sjekke-sammenheng. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 8 år eldre enn deg 40% av livet mitt :o Nei lurte siden du sa "min ungdom (hoho)" og tenkte du var sånn 40+ og hang på ett online-forum i en tråd om sjekking med en anime-avatar. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Ja det er sant. Mange som utnytter det. Men jeg er rimelig sikker på at menn under 35 stort sett ikke spanderer drinker lenger i dag. Fordi det er blitt dyrt, og fordi jentene utnytter det. Jeg har blitt spandert på èn gang foruten når venner har kjøpt osv. Det var av en fyr som ba om unnskyldning for noe greier. Altså ikke i sjekke-sammenheng. Hehe, mulig jeg er "gammel" men jeg omgås ikke bare med folk som er 35+. Er rimelig overbevist om at gutter/menn under 35 spanderer drinker. Mulig ikke 18åringer gjør det lenger, men de gjorde det da jeg var ung Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Hehe, mulig jeg er "gammel" men jeg omgås ikke bare med folk som er 35+. Er rimelig overbevist om at gutter/menn under 35 spanderer drinker. Mulig ikke 18åringer gjør det lenger, men de gjorde det da jeg var ung Burde 18-åringer gjøre det, eller er det greit at de forholder seg til den nye feminismen? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 40% av livet mitt :o Nei lurte siden du sa "min ungdom (hoho)" og tenkte du var sånn 40+ og hang på ett online-forum i en tråd om sjekking med en anime-avatar. Såså *klappe på hodet*. Jeg er ikke SÅ gammel, selv om jeg er rimelig klar over at du sikkert synes jeg er haugammel. Da jeg var 18-20 år så jeg på 30 år som halvveis inn i kisten. Til opplysning så har jeg hatt avataren sånn ca like lenge som jeg har vært her, og da var vel du 12 år eller noe og den er ikke tilfeldig valgt, det er meg Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Burde 18-åringer gjøre det, eller er det greit at de forholder seg til den nye feminismen? Helt greit å ikke spandere på noen man ikke kjenner, men er det en dame du vet hvem er, som ikke bare utnytter deg for drinken, så spander, da fremstår du ikke som gniten, og hun føler seg ivaretatt. Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Angående det hvor "lette" enkelte jenter er å få på kroken kontra andre: Jeg og homo-roomien min har ofte lagt merke til at de jentene som blir med en ny kar hjem hver helg ikke nødvendigvis er Megan Fox jenter. Altså ikke top notch. Han har en teori om at dette skyldes at jentene vet at de ikke er slående vakre, og at pga den lave selvtillitten så er de så lette å få på kroken fordi de vil ha/liker å få en bekreftelse på at de er pene og at noen vil ha dem. Jeg synes faktisk dette er en meget interessant teori. Hva tenker dere om saken? Den klassiske teorien om dårlig selvbilde og ONS, ja. Det er ofte den kommer opp, men den er vanligvis veldig misvisende. Ja, det er mange jenter med dårlig selvbilde som bruker ONS som bekreftelse, men det er ikke slik at alle som har ONS har dårlig selvbilde! Kanskje er det de som er redde for å få rykte på seg som styrer unna ONS(altså de med litt dårlig selvbilde)? Hehe Man finner jenter med dårlig selvbilde i alle utseendenivåer, så det er nok ikke derfor pene jenter ikke har like mye ONS som de mindre pene(hvis denne antakelser i det hele tatt stemmer). Mulig de er mer redd for å få et rykte på seg som ødelegger bildet sitt Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Er rimelig overbevist om at gutter/menn under 35 spanderer drinker. Mulig ikke 18åringer gjør det lenger, men de gjorde det da jeg var ung Derfor jeg sa "stort sett". Jeg er rimelig sikker på at dette er en trend folk går bort ifra, da det blir utnyttet, er dyrt og slett ikke er nødvendig . Det er rundt 100,- for en drink idag. JEG hadde ikke hatt råd til å spandere i hytt å pine;/ det tror jeg ikke like mange gutter gjør heller. Generasjonen over oss gjør nok fortsatt det. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Det og spandere en drink på noen er jo totalt unødvendig, ok en vennine eller kompis. Men til randoms jeg møter på byen sjer det aldri, uansett å fin hu er! Gjør man det, kan dama føle seg forplikta til og snakke med deg etc, selvom hun ikke er interresert. Og det er jo en tap tap situasjon. 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Derfor jeg sa "stort sett". Jeg er rimelig sikker på at dette er en trend folk går bort ifra, da det blir utnyttet, er dyrt og slett ikke er nødvendig . Det er rundt 100,- for en drink idag. JEG hadde ikke hatt råd til å spandere i hytt å pine;/ det tror jeg ikke like mange gutter gjør heller. Generasjonen over oss gjør nok fortsatt det. Ser du ikke på luksusfellen? Stadig flere gutter som har forbrukslån for å feste Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Finn en som liker øl, så blir det ikke så dyrt neida, men det å spandere én drink eller øl hvis man uansett drikker 6 selv, utgjør jo ikke noe forskjell. Men jeg synes ikke gutter/menn må spandere altså. Jeg er vant til det, men nå omgås jeg jo også med folk i full jobb, selv om de ikke er 35+. Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Uff jeg har spandert endel drinker på jenter(aldri på gutter, av prinsippsak). Heldigvis er jeg ikke på byen mere enn kanskje 1 gang i måneden, men fortsatt er pengeforbruket på byen stort, men ikke stort nok til at jeg har økonomiske problemer. Bør gutter spandere på jenter eller bare utnytter dem oss? Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 (endret) Ikke spander en damn shit på jenter Jetfighter. De kommer til å flørte å styre med deg helt til de føler de har fått nok. Da tusler de videre. jeg jobber mer enn 100%, er 22 år, og har fortsatt ikke råd til å kjøpe drinks på byen.Betaler inn cover hvis det er det på utestedet (alt fra en 50 lapp til 100 eller kanskje 150 hvis det foregår noe spesielt) og kjøper meg selv èn til to drinker. Er det tett oppunder lønningsdag så kanskje jeg kjøper til noen av de jeg er ut med, men bare de som kjøper til meg også i ny og ne. Der jeg komme fra drikker vi oss full på vorset, og tar oss bare en dram eller to på selve byen. Dyrt å leve. Tjener ikke noe mindre enn normalt. Men er et helvetes storarbeid å komme seg inn på boligmarkedet, og det er like dyrt å leie som å betjene ett vanlig lån. Derav tight økonomi.De fleste jeg henger med er også i jobb evt lærlinger. Og de har det på samme måte. Kan aldri huske å ha sett dem spandere noe som helst på ei jente de er hypp på. Måtte i såfall være å dele en dram eller to på ett vorspill. Endret 12. desember 2013 av medlem-124997 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå