Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri

Anbefalte innlegg

Er selv kritisk til det de fleste sier egentlig, men ingen kan ta fra meg inspirasjonen Tyler gir. Han gir meg lyst til å gjøre noe med situasjonen. Uansett hva han egentlig sier.

Enig i det siste der. Nå er ikke jeg ute etter å bli noen PUA, men veldig mye av det han sier kan applikeres til de fleste sosiale situasjoner og det er mange ting han har snakket om som jeg har øvd litt på selv for å bli tryggere og mer komfortabel, spesielt i sosiale settinger med mange ukjente mennesker så er mange av teknikkene og tankesettene hans nyttige for å raskt og enkelt komme i kontakt med mennesker på en måte som ikke føles awkward.

Edit: La inn quote siden det ble ny side.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tyler sier mye fornuftig, helt klart, men problemet synes jeg, er at mye av det han sier allerede er etablert innen psykologi og som han setter egne navn på, eller så er det åpenbare situasjoner forklart på en vanskelig måte. Nå skal det sies at jeg ikke har sett veldig mange videoer av ham, men det er ihvertfall inntrykket jeg sitter med.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Vel, det er jo forsåvidt sant. Det handler for det meste om selvtillit. Kjekk eller ei. Men så sier det jo seg selv at for noen kommer selvtillit enklere enn for andre. Likevel er teksten sann.

Det er "sant" så lenge man er på et visst nivå, f.eks en sosial og kul fyr som mangler det lille ekstra. For en som er sosialt uerfaren, har dårlig kroppsholdning og er ukomfortabel, så vil ikke slike råd hjelpe ham noe særlig. Man kan ikke plutselig bare _være_ selvsikker Endret av logaritmemannen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er "sant" så lenge man er på et visst nivå, f.eks en sosial og kul fyr som mangler det lille ekstra. For en som er sosialt uerfaren, har dårlig kroppsholdning og er ukomfortabel, så vil ikke slike råd hjelpe ham noe særlig. Man kan ikke plutselig bare _være_ selvsikker

Det var det jeg mente med at det er enklere for noen enn for andre :-)

Lenke til kommentar

Ja, det er nettopp det.

Tyler sier mye fornuftig, helt klart, men problemet synes jeg, er at mye av det han sier allerede er etablert innen psykologi og som han setter egne navn på, eller så er det åpenbare situasjoner forklart på en vanskelig måte. Nå skal det sies at jeg ikke har sett veldig mange videoer av ham, men det er ihvertfall inntrykket jeg sitter med.

Det stemmer. Men, jeg så på "deep inner game" fra David D. og Dr. Paul for mange år siden. De går mer i dybden, og Paul er jo faktisk psykolog. Veldig genialt program, men det er så insane tidkrevende og langtekkelig. For å få kjapt banka det inn i hodet, så er Tyler veldig god. Fine ispirasjons/oppsummeringsvideoer.

Lenke til kommentar

Tyler legger ikke akkurat skjul på at han leser mye. Sa i en video at hans Amazon regning er høyere enn husleia :p .

Han nevner hele tiden "The Ultramind Solution" og Echart Tolle, og forsåvidt en del andre bøker også. Forklarer også hvordan han følger med de andre "pick up artistene", hvordan han hele tiden lærer av crewet og hvordan Mystery for eksempel var en stor mentor for han i hans yngre dager.

Det stemmer. Men, jeg så på "deep inner game" fra David D. og Dr. Paul for mange år siden. De går mer i dybden, og Paul er jo faktisk psykolog. Veldig genialt program, men det er så insane tidkrevende og langtekkelig. For å få kjapt banka det inn i hodet, så er Tyler veldig god. Fine ispirasjons/oppsummeringsvideoer.

Jeg får inntrykk av at Tyler vet hva han snakker om for han har så mye erfaring, og heller ikke er så veldig bekymret med å male et rosenrødt bilde.

Kanskje jeg skal dysse meg ned til det jeg og :p Er jo som tyler sier i noen videoer, at hvis du fucka opp og hvis du er weird osv, så skal du være selvkritisk. Du skal snakke dritt til deg selv. Dette for at man skal se det selv. Man skal virkelig vite hvor jævla idiot man er fordi det er først da man kan jobbe med hva som er galt. Også hvis man har vært langt nede, og har ordnet alle de tingene, så er man over de som har hatt et normalt liv hele livet.

Er selv kritisk til det de fleste sier egentlig, men ingen kan ta fra meg inspirasjonen Tyler gir. Han gir meg lyst til å gjøre noe med situasjonen. Uansett hva han egentlig sier.

Selvkritisk er ikke nødvendigvis bra. Jeg går veldig i perioder, noen ganger er jeg bare veldig "arrogant" og full av selvtillit, men etterhvert så trenger jeg en periode med selvkritikk for å "løse litt opp i flokene."

Selvtillit er absolutt bra innenfor sjekking, men kan ikke la det bli noe man føler man "må ha".

Jeg tenkte jeg skulle bli mer "kjedelig" i mitt game. I det at jeg ikke skal være like intens i min uttrykkelse, og prøve å være litt mer "chode".

Fikk melding fra tre jenter jeg ga nummeret til på lørdag. Artig :) .

Endret av Because I need change!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror mitt neste fokusområde skal bli å skape komfort. Da jeg vet jeg har en liten tendens til å virke litt skremmende.

Selv så kjeder jeg meg veldig fort, og synes folk ofte er så "kjedelig", virker rett og slett som om enkelte ikke greier å ha det veldig artig, tenker da hovedsaklig på byen.

Er også super lei av sjalusi, og hvordan folk bryr seg så jævlig mye om idiotiske greier som status og lignende. Selv vil jeg bare ha det så artig som mulig.

Tenkte litt tanker rundt dette med å spørre "Hvordan går det?". Et veldig vanlig spørsmål, men jeg føler det er oppbrukt fordi folk misbruker det. De er faktisk ikke interessert i hvordan det går med deg, de har gjerne en annen agenda bak det hele. Ikke at det trenger å være det, men har selv brukt det ofte, selv om jeg egentlig ikke er interessert i hvordan det går med noen.

Så det er det egentlig bare å "viske bort" "Hvordan går det?" som noe jeg liker å spørre om.

Attractive guy's advice

apqNyjW_700b_v1.jpg

Føler det handler mye om å ikke være redd. Det går dypere enn å ha selvtillit, siden man kan utføre noe selv om man ikke nødvendigvis har troen på at man kan gjøre det. Det virker noen ganger som om kroppen min prøver alt den greier, for å stoppe meg for å dra opp å snakke med en jente for eksempel. Gir meg alt slags rare signaler, slik som hodepine.

Noen "paradokser", bare noen tanker jeg har:

- Er du ute etter jenter får du de ikke.

- Når du er glad hele tiden mister det mening.

- Prøver du, feiler du. Prøver du ikke vil du aldri lykkes.

Jeg har tenkt til å chillan helt egentlig. Bare begynne å gjøre mer slik som å se film og lignende. Tror jeg har godt av det.

Har nå fortalt flere venner at jeg skal til Miami på bootcamp :p . Artig reaksjoner!

Ny helg, nye muligheter. Er det ikke det de sier? Denne helga skal jeg bare være verdens mest komfortable person å være rundt :) .

Nei jeg skal være fornøyd med det jeg har, og bare ha det koselig for meg selv. Trives i mitt eget selskap, for annet selskap dukker opp senere på reisen. - Min rasjonalisering av hvorfor jeg ikke skal dra ut i dag.

Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar

Dette er ting som sikkert flere vet, men som jeg ikke ser det skrives så mye om. Hvis man er interessert i å få "den ene" jenta, eller hva man kan gjøre når man faktisk HAR fått eller holder på med en jente - dette er tricks of the trade som for mange er selvsagt, men for mange ikke. Disse "triksene" er ikke spesielt relevante dersom man bare er ute etter et ligg, med mindre man er sinnsykt manipulativ :p

1. Gjør ting som faktisk betyr noe. Send et forbanna brev, skriv ting du har lyst til å skrive. Skriv mye, ikke bare "hHhehEHhe gleder meg til å stikke tissen min inn i deg, knis" (selv om det også kan skrives - for all del, men ikke BARE). Bitches love letters, de elsker å samle på ting som viser tegn av affeksjon. You bet at hun kommer til å ta det fram ved en anledning og lese det om og om igjen.

2. Jenter som ser bra ut - VET at de ser bra ut. Komplimentér (dersom du skal eller vil) henne for andre ting (også), som intellekt, hennes evne til å få deg til å ønske å være et bedre menneske, personlighetsmessige egenskaper - ikke genetiske.

3. Gaver - don't overdo it. Det er mange som tror at det å overøse med dyre diamantgreier og piss funker. Det er midlertidig lykke, selv om jeg vet at man i mange kretser tror at jenter er "dumme dyr" som bare liker dyre ting. In all fairness; det vet vi alle er tull. Se #1, gi henne noe som betyr noe for henne og som knytter deg til henne.

4. Be a fucking gentleman. Ja, vi lever i 2013, jeg snakker ikke om at du skal skal være bikkja hennes, men vær en ordentlig mann.

Disse "triksene" er for keepers, ikke for 03:30-jenta du snublet over på vei hjem fra byen. Tenkte bare å kaste inn noen av mine cents til de (få) av dere som faktisk er ute etter noe lengre greier og/eller er i etablerte forhold.

• Liker 9
Lenke til kommentar

Snip

Kommer vel mye frem til å ikke se på jenter som objekter, men et annet menneske.

Det er jo sånn sett ganske utrolig å tenke på, at de du prater med faktisk har sitt helt eget liv, men sine tanker, erfaringer og livssyn.

Og det gjør jo bare alt litt mer spennende.

Empati er viktig!

Ble flaket i går ganske hardt av fire jenter som skulle komme oppom, men har lagd en ny trippel date på mandag så får vi se om de kommer da :p .

Når de flaket meg så tenkte jeg faktisk at det kanskje er en bra ting for alt jeg vet, for kanskje jeg med at de hadde kommen innom, hadde "sløst bort livet mitt".

Sånn sett så vet man jo aldri om en avvisning er bra eller dårlig. Så da kan man jo like greit tenke den er bra. Kanskje jenta som avviste deg hadde endt opp med å drepe deg om dere hadde blitt kjent med hverandre.

Lenke til kommentar

Gårsdagens erfaringer, eg er lei fulle meg selv..

Er på vei på taket på uteplassen for se om jeg ikke får bomma meg en sigg, på vei ut går jeg opp på sida av ei dame som jeg vil ranke på uteplassens top 5 liste, hu spør pent om jeg ikke har en sig til boms, hvor jeg svarer at jeg er på vei til prøve og bomme selv. Hu smiler og sier typisk. Jeg spør om vi ikke skal ha konk om hvem som bommer raskest, hvorpå jeg skyter inn at jeg burde få handicap siden hu er dame, hu svarer så kjekk som du er så er jeg ikke så sikker på det. Jeg blir totalt satt ut, og klarer ikke komme på noe mer og si, smiler bare og sier haha. Og går fra dama for og finne meg en sigg... Faen ass, effekten av for deilige damer er ikke bra på meg..

Senario to jeg irriterer meg over, på vei hjem fra byen treffer jeg ei skikkelig søt jente, ender opp med at vi sitter på en benk og snakker sammen lenge jeg klarer ikke få på noe kino, men dama er veldig interessert i samtalen vår. Vi sitter nok her og snakker i en halvtimes tidl hvorpå hu sier hu må hjem nå, siden hu skal på jobb kl 8, da er klokka halv 5. Jeg sier jeg ikke har noen plass og sove i natt og spør om jeg ikke kan kræsje hos hu, men hu sier nei. Jeg tenker med meg selv at det ikke er vits og prøve og gå for kyss eller noe, lar hele saken være, gir henne en klem og sier god natt.. Blir litt avvist, gir opp alt og overbeviser meg selv at det ikke er vits uten og prøve..

Hvorfor er jeg så lejm ? :p

Endret av SKAÐI
Lenke til kommentar

Lite og kort scenario hvor jeg aldri kommer til å gjøre den samme feilen igjen.

Hadde vært ute noen timer i går, forholdsvis edru hele kvelden, og på vei hjem kommer to jenter bort til meg og sier "Oi, du var høy". Jeg smiler, og sier, "Ja, ikke sant". Jeg holder den ene bak hodet, trekker henne inntil meg og spør hva hun heter. Jeg sier hva jeg heter før hun spør om en klem, og jeg kysser henne instant.

Jeg slår følge med dem, og når vi har gått ca 10 meter spør hun om jeg vil være med en plass(fikk ikke med meg hva hun sa), jeg sier ja, før hun spør hvor gammel jeg er. Jeg sender spørsmålet i retur, men da bare ler hun, og jeg sier hvor gammel jeg er.

Det er her jeg føkker det til. Hun sier "sorry, du er nok litt for ung", og alt for spontant godtar jeg dette, og går den andre veien. Etter 3 sekunder tenker jeg, faen, jeg skulle bare dratt henne inntil meg og kysset henne igjen, for å opprettholde kontakten. Det hadde garantert virket, for hun stod i ro lenge nok til at jeg fikk spurt henne om alderen. Fyi, hun var 1 år eldre enn meg, så det var jo bare bs.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja mann, var vagt forbanna på meg selv i et par minutter etter det skjedde, men, da har man lært. Ting skjer veldig fort på byen, så de fleste reaksjoner kommer på impuls.

Et problem med uteplassene her i byen er at alt er så crowded. Er håpløst å bevege seg rundt om uten å måtte kjempe seg frem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...