Rescue me Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Sikker på at du ikke har begynt å rasjonalisere bort frykten din for avvisning ved å oppføre deg som noe annet enn ditt virkelige deg? Altså at når du drar ut drar du på deg en gi-faen "maske" som gjør deg mindre sårbar for avvisning, siden du lurer deg selv til å tro at det ikke betyr noe? Du må gjerne oppføre deg akkurat som du ønsker selv, men om du ikke innretter deg etter et minimum av sosiale normer vil du heller aldri bli akseptert av mennesker som følger dem. Du skal bli overrasket over hvor mange som faktisk setter pris på høflighet og god oppførsel. Det er jo selvsagt rom for å være klovnete, frekk eller morsom, men drar du det for langt vil du jo ende opp med at ingen liker deg. Jeg er egentlig ikke sikker på en dritt. Vet at jeg trenger mat, og da helst sunn mat. Kan godt hende jeg er super desillusjonert, og har vært det før. Så derfor er det artig å dra ut, og man får en del feedback. Det er jævlig artig å se hvor mye "bedre" jeg har blitt det siste året. Fy faen jeg er til tider redd når jeg er ute. Føltes faen meg ut som om kroppen min skulle skrike flere ganger i går . Har heldigvis kommet til et punkt hvor jeg ikke lar frykten ha så mye kontroll over meg, og jeg tror faktisk den hjelper meg til å gjøre det bedre. State = sykt rolig. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 (endret) Kom ikke hjem før klokken 2 i natt, så fikk bare en halvtime på byen . Men var ganske artig for det, da det var god stemning på dansegulvet. Jeg er blitt så utrolig rolig, det er helt sykt. Jeg føler jeg binder universet sammen. (EDIT: for obnoxious) ____________________________________________________ Føler det er så mye jeg ikke forstår. Føler det er helt latterlig mange tegn jeg ikke greier å oppfatte enda. ___________________________________________ Narsissisme med empati er en god miks. _____________________________________ Trikset er å nyte alt som skjer, og finne det artig. ______________________________________ Ord er helt ubrukelig. I dag ble jeg misforstått så sykt mange ganger . Noen ganger tenker jeg tanken at vi egentlig prater mer med oss selv, da vi hører det vi vil høre. _____________________________________ Noen gang når jeg har danset, så virker det som om jenter sjekker ut om jeg har boner. Om jeg har det, så elsker de det. ______________________________________ Det er som om man har livets energi. Og den kan man endre med tankene, til hva som helst. _____________________________________ Jeg er egentlig litt trist. Endret 20. oktober 2013 av Because I need change! Lenke til kommentar
Bosch Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 (endret) Snip Vet ikke hva du har tatt. Men hva det enn var, jeg har også lyst på det. Endret 20. oktober 2013 av Bosch 5 Lenke til kommentar
Krisha Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Blir smågal, var en utrolig kjekk fyr jeg fikk (intenst) øyekontakt med på byen, men han forsvant før jeg fikk mannet meg opp til å ta kontakt. Det så ut som at han hang med noen jeg vet hvem er så da får jeg spørre de hva han heter, så jeg kan få lagt han til på facebook Lenke til kommentar
Lykke-lita Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Blir smågal, var en utrolig kjekk fyr jeg fikk (intenst) øyekontakt med på byen, men han forsvant før jeg fikk mannet meg opp til å ta kontakt. Det så ut som at han hang med noen jeg vet hvem er så da får jeg spørre de hva han heter, så jeg kan få lagt han til på facebook Oi! Gitt opp han andre eller? Lenke til kommentar
Krisha Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Oi! Gitt opp han andre eller? Satt han på vent 2 Lenke til kommentar
Lykke-lita Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Satt han på vent Hehehe, lykke til med å finne han nye da Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Kommer litt an på, men bipolar lidelse er en typisk "en ulykke kommer sjelden alene" sykdom. Det er sterkt avhengig av i hvilken grad hun har det, hvor oppmerksom hun er på sin egen tilstand og hvordan hun takler det. Hvis du ikke vet så mye om lidelsen eller er i en start/datingfase der du kanskje ikke har sett de depressive og maniske episodene så vil jeg anbefale deg å rett og slett spørre. Få henne til å forklare hvordan hun blir og hvordan hun takler disse episodene, om hun har fått hjelp med det, bruker medisiner eller whatnot. Vel, jeg har spurt henne om det, eller snarere, hun fortalte det selv. Og litt rundt hva det vil si for henne å ha det. Men jeg har prøvd å få til et møte med jenta ved 3 anledninger allerede. Og det ser ikke ut som det blir med noe mer enn snakk over nett. Kjenner hun fra før da jeg gikk 1 år på VGS med henne i 16 års alderen og vi har en del felles venner. Hun fortalte også om litt andre forhold ved sitt privatliv som er litt sånn red flags for meg. Men hun har interesser som faller i svært god jord hos meg. Og som derfor gjør henne ekstra attraktiv. Vanskelig situasjon, må uansett inngå et kompromiss med meg selv. Og dersom lidelsen hennes skulle bli for krevende så er jeg redd for om jeg skuffer henne.. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Vet ikke hva du har tatt. Men hva det enn var, jeg har også lyst på det. Si det. Jeg har vel funnet ut at jeg aldri kommer til å være komplett. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Vel, jeg har spurt henne om det, eller snarere, hun fortalte det selv. Og litt rundt hva det vil si for henne å ha det. Men jeg har prøvd å få til et møte med jenta ved 3 anledninger allerede. Og det ser ikke ut som det blir med noe mer enn snakk over nett. Kjenner hun fra før da jeg gikk 1 år på VGS med henne i 16 års alderen og vi har en del felles venner. Hun fortalte også om litt andre forhold ved sitt privatliv som er litt sånn red flags for meg. Men hun har interesser som faller i svært god jord hos meg. Og som derfor gjør henne ekstra attraktiv. Vanskelig situasjon, må uansett inngå et kompromiss med meg selv. Og dersom lidelsen hennes skulle bli for krevende så er jeg redd for om jeg skuffer henne.. Det blir en oppveiing mellom pluss og minus, og omtrent umulig å si hvordan det vil oppleves hvis dere for det meste bare har kontakt over nett. Manisk depressivhet er forsåvidt noe man kan bli frisk av, som veldig mange andre psykiske lidelser, men det krever riktig behandling, tid, vilje og innsats og er sterkt avhengig av graden av det. Det har også utrolig mye å si hvor mye man selv involverer og tilpasser seg et menneske som har det. Det er krevende, men fullt mulig å leve med en person som har det uten å bli "gal" selv Sikker på at hun ikke vil møtes fordi at hun føler seg "broken" og ikke vil være en belastning for deg? Kan jo være at hun frykter å møte deg fordi hun tror du blir skuffet. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 (endret) Noen gang når jeg har danset, så virker det som om jenter sjekker ut om jeg har boner. Om jeg har det, så elsker de det. Haha! Edit: Sry for dobbeltpost. Er det ikke meningen at poster etter hverandre skal slås sammen? Endret 20. oktober 2013 av Feh Lenke til kommentar
Krisha Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Jeg synes det var vanskelig nok med en venninne som var bipolar.. Hadde styrt unna for å være helt ærlig, med mindre du er klar for å gi alt for hennes skyld. Det kommer til å bli slitsomt, men sikkert mange gode stunder som er verdt det. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 (endret) Blir smågal, var en utrolig kjekk fyr jeg fikk (intenst) øyekontakt med på byen, men han forsvant før jeg fikk mannet meg opp til å ta kontakt. Det så ut som at han hang med noen jeg vet hvem er så da får jeg spørre de hva han heter, så jeg kan få lagt han til på facebook Tror jeg skal bli bedre å ta kontakt med jenter jeg får øyekontakt med. Selv om jeg føler øyenkontakt egentlig er nice det . Haha! Edit: Sry for dobbeltpost. Er det ikke meningen at poster etter hverandre skal slås sammen? Poster slås kun sammen om det er under 2-3 minutter fra du publiserte sist post. _______________________________________________ For jenta er jeg en grunnpilar i alt kaoset. Alt rundt oss er kaos, men jeg vet hvem jeg er, og jeg vet hva jeg skal gjøre, så hun trenger ikke bekymre seg. Jeg er bare ute etter å ha det artig, og om jenta ikke vil det, vil jeg ikke heller prøve å få henne til å like det. Endret 21. oktober 2013 av Because I need change! Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Pleier folk her å ta kontakt med folk de møter ute på byen på facebook hvis de treffer noen de ønsker å bli bedre kjent med? Eller synes dere det er kleint? Lenke til kommentar
Barnabas Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Om du ønsker å bli bedre kjent med noen må du jo ta kontakt. Om dere allerede har vært i kontakt på byen burde det ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Pleier folk her å ta kontakt med folk de møter ute på byen på facebook hvis de treffer noen de ønsker å bli bedre kjent med? Eller synes dere det er kleint? I det siste har jeg spurt om navn og tatt kontakt via FB hvis jeg har truffet noen jeg er interessert i ja. Dette er hvis telefonen går tom for strøm, noe den har en lei tendens å gjøre. Man stalker ikke noen som ikke har vist interesse tilbake da. Men hvis interessen er gjensidig, og man har snakket litt sammen på byen går det helt fint. Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 I det siste har jeg spurt om navn og tatt kontakt via FB hvis jeg har truffet noen jeg er interessert i ja. Dette er hvis telefonen går tom for strøm, noe den har en lei tendens å gjøre. Man stalker ikke noen som ikke har vist interesse tilbake da. Men hvis interessen er gjensidig, og man har snakket litt sammen på byen går det helt fint. Jeg har da blitt kjent med folk før sånn. Var på byen på Lørdag og møtte noen kule folk og er en av jentene jeg vurderer å sende melding til på facebook. Vi snakket litt om hva vi studerte,hvor gamle vi var,musikksmak,osv osv. Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 (endret) Det blir en oppveiing mellom pluss og minus, og omtrent umulig å si hvordan det vil oppleves hvis dere for det meste bare har kontakt over nett. Manisk depressivhet er forsåvidt noe man kan bli frisk av, som veldig mange andre psykiske lidelser, men det krever riktig behandling, tid, vilje og innsats og er sterkt avhengig av graden av det. Det har også utrolig mye å si hvor mye man selv involverer og tilpasser seg et menneske som har det. Det er krevende, men fullt mulig å leve med en person som har det uten å bli "gal" selv Sikker på at hun ikke vil møtes fordi at hun føler seg "broken" og ikke vil være en belastning for deg? Kan jo være at hun frykter å møte deg fordi hun tror du blir skuffet. Hun var iallefall veldig på den "Du er ikke blitt skremt bort av meg enda?" Tanken når hun fortalte det. Mulig litt kjipt gjort av meg, men hun hintet frempå om at det var mere ting jeg ikke viste om, som hun mente at ville gjøre så jeg trakk meg unna dersom hun fortalte. Fikk henne jo til å fortelle dette.. Hun fortalte kun en ting, som igrunn er ganske ubetydelig, så jeg vet ikke helt om hun gjør problemet til noe mer enn det er. Jeg har forsåvidt vært inne på tanken, og sagt til henne litt rundt det med at jeg ikke tar slike ting så tungt som andre gutter. La også kortene litt på bordet og sa at jeg likte både henne og utseendet. Slik at hun viste det. Men det ble sent, så måtte avslutte før vi fikk snakket ferdig om det. Nå velger jeg å kule litt med chatten, så får hun drøye litt på det. Sigh. Skal ikke være lett. Men jeg har all tid i verden, med mindre det kommer noe annet som er mer interessant. Endret 21. oktober 2013 av SkummelType Lenke til kommentar
Krisha Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Hun var iallefall veldig på den "Du er ikke blitt skremt bort av meg enda?" Tanken når hun fortalte det. Mulig litt kjipt gjort av meg, men hun hintet frempå om at det var mere ting jeg ikke viste om, som hun mente at ville gjøre så jeg trakk meg unna dersom hun fortalte. Fikk henne jo til å fortelle dette.. Hun fortalte kun en ting, som igrunn er ganske ubetydelig, så jeg vet ikke helt om hun gjør problemet til noe mer enn det er. Jeg har forsåvidt vært inne på tanken, og sagt til henne litt rundt det med at jeg ikke tar slike ting så tungt som andre gutter. La også kortene litt på bordet og sa at jeg likte både henne og utseendet. Slik at hun viste det. Men det ble sent, så måtte avslutte før vi fikk snakket ferdig om det. Nå velger jeg å kule litt med chatten, så får hun drøye litt på det. Sigh. Skal ikke være lett. Men jeg har all tid i verden, med mindre det kommer noe annet som er mer interessant. Har hun egentlig fått en diagnose på det? For jeg synes det høres litt rart ut at hun bruker et diagnosebegrep som er utdatert. Jeg vet at de fleste som er bipolare bruker nettopp det begrepet: bipolar (lidelse). For hvis hun driver med selvdiagnostisering så hadde jeg styrt skipet en annen vei (dyrker hun "sykdommen" liksom?) Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 (endret) Pleier folk her å ta kontakt med folk de møter ute på byen på facebook hvis de treffer noen de ønsker å bli bedre kjent med? Eller synes dere det er kleint? mnja la hun fra helga til på face ikke kleint det Endret 22. oktober 2013 av g3neralen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå