Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri

Anbefalte innlegg

Jeg mener ikke noe bokstavelig, da jeg tror på "paradokser".

Men, alle mine "tøffe periode og hendelser", har ført til at jeg er blitt en bedre og mer robust person, så derfor har jeg begynt å se fram til dem.

I såfall håper jeg du er oppmerksom på at du ubevisst kan begynne å oppsøke "tøffe" situasjoner, og at det er en viss fare for at det kan ende opp med å gå rake veien til helvete ...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I såfall håper jeg du er oppmerksom på at du ubevisst kan begynne å oppsøke "tøffe" situasjoner, og at det er en viss fare for at det kan ende opp med å gå rake veien til helvete ...?

For å i det hele tatt vokse, så må jeg gjøre noe jeg ikke er komfortabel med å gjøre. Så ja, jeg oppsøker "tøffe" situasjoner, men jeg er ikke ute etter å få en "dårlig situasjon". Jeg sikter mot målet mitt, men når jeg ikke når dit, så vil jeg nok bli litt nedfor, men det er bare bra for å vokse som person.

Jeg håper jeg om 5 år, kan se tilbake på meg nå, og tenke: "Fy faen jeg var en idiot."

Ergo, må jeg være idiot nå, om det i det hele tatt skal være mulig.

Det er en del ting jeg har "funnet ut" som gjør meg litt trist:

- Folk flest vil ikke at du skal lykkes.

- De snilleste personene, får ofte ikke det de fortjener, fordi de ikke tror de fortjener det.

Sikkert flere også, men disse to, er to som jeg ikke liker, men fortsatt må akseptere.

http://www.youtube.com/watch?v=yJ_qtrpw3q8

Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar

Jeg håper jeg om 5 år, kan se tilbake på meg nå, og tenke: "Fy faen jeg var en idiot."

Ergo, må jeg være idiot nå, om det i det hele tatt skal være mulig.

Neida. Du kan fint være god nå, men likevel ennå bedre om 5 år. Det virker som du alltid har en mentalitet om at du skal drite deg ut, og gjøre så mye dumt som mulig. Jeg er ingen fan av det å drite i alt og bare gjøre hva faen en ønsker uten å tenke det minste på hva andre synes. Jeg tror det er sunt å Sette seg inn i hva andre synes om deg. Empati er tross alt en av de viktigste egenskapene når det gjelder sjekking. Det er det som skaper sosiale antenner.

Lenke til kommentar

Neida. Du kan fint være god nå, men likevel ennå bedre om 5 år. Det virker som du alltid har en mentalitet om at du skal drite deg ut, og gjøre så mye dumt som mulig. Jeg er ingen fan av det å drite i alt og bare gjøre hva faen en ønsker uten å tenke det minste på hva andre synes. Jeg tror det er sunt å Sette seg inn i hva andre synes om deg. Empati er tross alt en av de viktigste egenskapene når det gjelder sjekking. Det er det som skaper sosiale antenner.

Du har vel et poeng, at jeg til tider gir litt for mye faen, og jeg tror en del av dette kommer av en slags beskyttelses mekanisme, fordi jeg er redd for å bli såret. For ja, jeg er jævlig redd for å bli såret, for å vite at den personen jeg er i dag, er en idiot.

Angeånde, empati, ja fy faen det er viktig, og til tider oppfører jeg uten empati, kan ikke akkurat si jeg er så veldig stolt av det. Men jeg er den jeg er, og jeg må være den jeg er, for å finne ut hvorfor jeg ikke burde være slik jeg er.

Jeg liker å se på meg selv som en idiot, men det er kun fordi jeg synes det er awesome. Og jeg veldig redd for å faktisk finne ut hvor dum jeg egentlig er.

Men sånn, litt til kommentaren din: Dårlig må til, for at bra skal kunne eksistere. Og omvendt. Så ja, om 5 år er jeg kanskje så god, at det er bedre enn noe som er i dag (fordi menneskeheten evolusjonerer seg, det er sikkert mange som er bedre enn meg om 5 år også).

Lenke til kommentar

Har du hentet inspirasjon fra denne storsjarmøren eller?

Har så si ikke fulgt Mystery. Har ikke lest noe av det han har skrevet, og har sett få videoer av han. Skal sies jeg har sett en sesong med reality serien han drev (tror den het "The Pickup Artist"), men jeg er veldig i mot "routines".

Angående, om det var skoene du linket til, så brukte jeg de for å teste dem ut (lånte av en kompis), selv om en liten del av meg nok ville at folk skulle kommentere det (noe som ikke skjedde). Jævlige nice sko, og skal se om jeg tar på meg det samme til helgen igjen ;) .

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvilke utsteder du går på, men ingen oppegående utesteder med respekt for seg selv vil slippe deg inn døra med det der tredd på føttene.

Bra ingen utesteder bryr seg her jeg bor :) . Men nå hadde jeg faktisk litt problemer med å slippe inn på lørdagen. Var blitt litt trøtt etter en mettende middag, og var litt stein etter en joint, og var alene, så jeg sto der som en idiot i køa. Når jeg kom fram, sa dørvakten at jeg skulle ta meg en tur, så jeg sprang meg en tur i superskoene mine, og kom tilbake igjen. Når jeg kom tilbake så sto jeg bare foran dørvakten, og han overså meg ganske lenge, før en annen dørvakt spurte han om jeg var kastet ut, først da slapp jeg inn. Slapp å vise legg og greier :) .

Må si jeg fikk en del tilsnakk i løpet av kvelden faktisk :p . Tror det var litt på grunn av at jeg på et tidspunkt simulerte dritings på dansegulvet.

______________________________________________---

Når jeg leser en del av det jeg har skrevet; så gir det faen ikke mening :p .

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Hva med å prøve å oppføre seg normalt for en gangs skyld? Du virker redd for å bli avvist mens du oppfører deg "normalt".

Eller så er du bare en merkelig fyr som løper rundt fjern i byen, med five fingers sko. Ta en reality check, ingen jenter vil ha en slik fyr og du lærer ingenting om sjekking av det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med å prøve å oppføre seg normalt for en gangs skyld? Du virker redd for å bli avvist mens du oppfører deg "normalt".

Hahaha :p . Normalt er en jævla illusjon. Mener du en manipulerende bitch? Nei takk. Jeg må uansett gjøre det jeg synes er artig, da jeg uansett gjør det for meg selv. Og jeg liker weird :) .

Og ja, jeg er nok litt redd for å bli avvist, men denne frykten har heldigvis blitt jævlig mye mindre det siste året.

Eller så er du bare en merkelig fyr som løper rundt fjern i byen, med five fingers sko. Ta en reality check, ingen jenter vil ha en slik fyr og du lærer ingenting om sjekking av det.

I take them reality checks everytime I am out.

Men for å være litt seriøs, så har jeg etter at jeg i et års tid regelrett har gitt faen i hvordan jeg ser ut (da jeg har trodd det ikke har noe å si), nå kommet til det punktet hvor jeg faktisk har lyst å se litt bra ut ;) .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Hahaha :p . Normalt er en jævla illusjon. Mener du en manipulerende bitch? Nei takk. Jeg må uansett gjøre det jeg synes er artig, da jeg uansett gjør det for meg selv. Og jeg liker weird :) .

Og ja, jeg er nok litt redd for å bli avvist, men denne frykten har heldigvis blitt jævlig mye mindre det siste året.

I take them reality checks everytime I am out.

Men for å være litt seriøs, så har jeg etter at jeg i et års tid regelrett har gitt faen i hvordan jeg ser ut (da jeg har trodd det ikke har noe å si), nå kommet til det punktet hvor jeg faktisk har lyst å se litt bra ut ;) .

Normalt er ingen illusjon, "normalt" er normen for oppførsel i gruppen og/eller den sosiale settingen du befinner deg i. Uansett hvor lite etisk og riktig det høres ut, blir du dømt og validert hele tiden og hvis du ønsker å få jenter og andre til å like deg er det en god ide å ikke vandre for langt unna denne normen.

Sikkert kult for din egen del at du oppfører deg akkurat som du vil, men i samfunnet generelt er det sanksjoner hvis du bryter for mange av normene og "reglene". Å løpe rundt alene, fjern, i byen i five fingers sko blir vanligvis møtt med sanksjonen "null fitte". Sikkert gøy og et flott steg for selvtilliten din at du føler du kan gjøre det, men ikke spesielt gunstig med tanke på å gjøre seg attraktiv for det motsatte kjønn.

Lenke til kommentar

Normalt er ingen illusjon, "normalt" er normen for oppførsel i gruppen og/eller den sosiale settingen du befinner deg i. Uansett hvor lite etisk og riktig det høres ut, blir du dømt og validert hele tiden og hvis du ønsker å få jenter og andre til å like deg er det en god ide å ikke vandre for langt unna denne normen.

Sikkert kult for din egen del at du oppfører deg akkurat som du vil, men i samfunnet generelt er det sanksjoner hvis du bryter for mange av normene og "reglene". Å løpe rundt alene, fjern, i byen i five fingers sko blir vanligvis møtt med sanksjonen "null fitte". Sikkert gøy og et flott steg for selvtilliten din at du føler du kan gjøre det, men ikke spesielt gunstig med tanke på å gjøre seg attraktiv for det motsatte kjønn.

Jeg liker å gjøre det jeg liker å gjøre. Jeg liker å ha det artig. Jeg liker å se hva som er mulig.

Og jeg vil ikke nødvendigvis ha fitte, for om jenta ikke klarer å gjøre meg kåt, så er det faen meg ikke vits.

Jeg oppfører meg forsåvidt ikke akkurat slik jeg vil, men jeg føler jeg har funnet ut sånn ca hvor mye jeg kan gi faen. Jeg har tidligere gitt 100% faen i noen dager, og selv om det føltes ut som om jeg levde i himmelen, var det for ekstremt og jeg skremte vel egentlig bare bort folk :p .

Det jeg ikke skal gjøre, er å oppføre meg slik andre vil jeg skal oppføre meg. Det er det verste bullshitet ever.

Tiden flyr, og snart er jeg 40 år med hus, barn og lån over ørene. Så det finnes ingen dag i morgen, jeg må kjøre på i dag.

________________________________________________--

Steffengd: Å oppføre seg etter andres ønsker, fordi man tror det gir fitte, er veldig manipulerende.

Lenke til kommentar

Sa jeg skulle komme med min egen historie, så here we go.

Holdt aktivt på med ei i nå et halvt år. Gikk veldig bra, men vi fant tilslutt ut at det ikke funket og skiltes som venner.

Nå er jeg vertfall fast bestemt på å nyte russetiden så mye jeg kan.

Hadde en stor forandring i livet mitt, da jeg sent i fjor fant ut at dette går ikke. Jeg var liten, lubben, svak og så ikke spesielt bra ut. Begynte da med aktiv trening, og har fått MYE fremgang. For en gangs skyld begynner jeg å bli fornøyd med utseende.

Dette har selvfølgelig gjort noe med selvsikkerheten.

I tillegg har mye tid gått til slike tråder som dette. Sammen med forskjellige sider og YT videoer av de store på området.

Skal ut på lørdag, og har ei jeg har snakket endel med og som viser litt interesse. Så blir det å se hvordan det går med ho da :)

Litt om meg altså. Kommer nok til å bli litt mer aktiv her i tråden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gleder meg til fredag :) . Da har jeg endelig linser igjen (brukt briller i ca 1 mnd), og skal også klippe meg. Skal i det hele tatt bli spennende å se om det har noe å si. Tror forsåvidt det å ha litt skarpere syn vil ha en del å si (har litt dårlig briller).

Nå på lørdag hadde jeg på meg fivefingers (sko som simulerer det å gå barbeint), føltes ut som å gå rundt som gud. Skal kjøpe mine egne til helgen :D .

Hehe, så en kar på byen i helga med briller og fivefingers.

Lenke til kommentar

Hehe, så en kar på byen i helga med briller og fivefingers.

Hahaha :p . Har fått meg linser igjen nå :) . Var veldig nice, da brillene var for svake, og dermed så jeg litt dårlig.

Uansett, bra dag på byen i dag, men var litt lite liv. Uansett, møtte en gammel venn, som er rimelig god i "cold approach". Var artig å ha en wing, og satser på en god kveld i morgen :D . Lørdager er så sykt bra!

Lenke til kommentar

Noen som har en god liste over "Red flags" ?

Isåfall, hvor på denne listen plasserer man diagnosen, Manisk depressiv?

Kommer litt an på, men bipolar lidelse er en typisk "en ulykke kommer sjelden alene" sykdom. Det er sterkt avhengig av i hvilken grad hun har det, hvor oppmerksom hun er på sin egen tilstand og hvordan hun takler det. Hvis du ikke vet så mye om lidelsen eller er i en start/datingfase der du kanskje ikke har sett de depressive og maniske episodene så vil jeg anbefale deg å rett og slett spørre. Få henne til å forklare hvordan hun blir og hvordan hun takler disse episodene, om hun har fått hjelp med det, bruker medisiner eller whatnot.

Jeg oppfører meg forsåvidt ikke akkurat slik jeg vil, men jeg føler jeg har funnet ut sånn ca hvor mye jeg kan gi faen. Jeg har tidligere gitt 100% faen i noen dager, og selv om det føltes ut som om jeg levde i himmelen, var det for ekstremt og jeg skremte vel egentlig bare bort folk :p .

Det jeg ikke skal gjøre, er å oppføre meg slik andre vil jeg skal oppføre meg. Det er det verste bullshitet ever.

Sikker på at du ikke har begynt å rasjonalisere bort frykten din for avvisning ved å oppføre deg som noe annet enn ditt virkelige deg? Altså at når du drar ut drar du på deg en gi-faen "maske" som gjør deg mindre sårbar for avvisning, siden du lurer deg selv til å tro at det ikke betyr noe?

Du må gjerne oppføre deg akkurat som du ønsker selv, men om du ikke innretter deg etter et minimum av sosiale normer vil du heller aldri bli akseptert av mennesker som følger dem. Du skal bli overrasket over hvor mange som faktisk setter pris på høflighet og god oppførsel. Det er jo selvsagt rom for å være klovnete, frekk eller morsom, men drar du det for langt vil du jo ende opp med at ingen liker deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...