Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Jeg skriver om sjekking fra mitt synspunkt. Og jeg har blitt enig med moderatorene om å ikke spamme tråder ved dobbelposting, så jeg har gått over til å redigere min forrige post. Så setter jeg bare inn en slik strek, hver gang jeg har lyst til å skrive en ny post:

 

_______________________________________________________________________

 

Ny post :) .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg føler man egentlig må gjøre det som er "feil" for å ikke gjøre "feil". Hvordan lærer man seg å ikke være "needy"? Ved å være "needy" og i den prosessen få sitt hjerte knust. Hvordan lærer man seg å ikke gi for mye faen? Ved å gi for mye faen, og se hvordan det fucker opp livet ditt. Bare et par eksempler fra mitt liv.

 

Så på mange måter tror jeg ikke så veldig på at det nødvendigvis er så veldig bra å ha "taktikker" når man skal sjekke opp jenter, selv om jeg absolutt har noen "regler" jeg følger, men jeg følger "reglene" fordi jeg gjennom erfaringer vet hvordan det går om jeg ikke følger dem.

 

_________________________________________________________-

 

Angående at noen referer til meg som en "keyboardjokkey" (aner ikke hvordan det skrives), men i "pick up communiet" så er det en som ikke drar ut, og kun skriver sine fantasier på forumet.

 

Jeg skriver nok en del tanker, men jeg prøver på ingen måte å villedde noen til å tro at jeg har mer "suksess" enn jeg har. Da sannheten er at jeg ikke har hatt mer enn tre "same day lays", og det er ikke akkurat så mye. Men nå er ikke det helle fokuset mitt :) . Jeg vil bare bli mest mulig awesome, så jeg kan få den mest awesome jenta, og i den prosessen blir jeg nok å ha meg med en del mindre awesome jenter.

 

Er ikke sånn veldig mye ute for tiden, egentlig kun i helger, da jeg bor i en altfor liten by. Men skal melde meg opp på bootcamp med Tyler fra Real Social Dynamics, fordi jeg har lyst til å bli god på dette, så jeg slipper å suge så altfor lenge :) .

 

Om man suger, må man først innse at man suger, før man kan forbedre seg.

 

_________________________________________________________--

 

Verden er så subjektiv, at vi selv på mange måter bestemmer hvem vi skal være. Det er gjennom hvordan vi ser på verden, vi også blir. Om man tenker at alle jenter liker deg, vil du også ha en bedre selvtillit, og det tror jeg er helt naturlig å tro. Men, hva om man så skulle gått opp til jente, og hun ikke likte deg! Shit, da fucker alt seg opp. Man må ha et tankesett som også inkluderer det som ikke går så bra. Og dette er bra, og noe som er en fordel for deg. Fordi det ikke er meningen at du skal komme overens med alle, da man har forskjellige kjemi med forskjellig folk. Og det er uansett så mange folk, som for deg vil være idioter, så hvorfor i det hele tatt bry seg, du vil ikke at de skal like deg uansett, fordi du uansett ikke liker dem heller.

 

________________________________________________________________

 

2. Se deg ut en gutt/jente du har lyst til å prate med (hvis det er en vennegjeng, styr unna der gjengen er en miks av jenter og gutter) og spør om det er ok at du setter deg ved bordet (vennegjeng) eller bare begynn å prate med gutten/jenta (dersom h*n er alene). De fleste pleier å synes det er veldig hyggelig med selskap, og blir det jævlig kleint så er det ikke verre enn å stikke videre.

Hvorfor styre unna noen i det hele tatt? Det verste man får er; "kan du gå vekk!". Så er ikke akkurat så mye man risikerer. Og man vet uansett aldri hvem folk er før man har opplevd dem.

 

________________________________________________________________

 

 

Vær blid og lattermild, alle liker blide mennesker.

Enig. Vil bare legge til at om man ikke føler seg blid og lattermild, så bør man ikke late som om man er blid og lattermild. Er enig i at man absolutt bør bli mer blid og lattermild, og det hele handler bare om at alle har det artig.

 

_______________________________________________________________

 

Fra en annen tråd:

 

Hei alle sammen.

Jeg jobber som lærling for et IT firma, jeg har jobbet her i over et år.

Jeg jobber på kontor med andre, jeg sitter ikke på et kontor alene.

 

Jeg skal prøve å tegne opp slik at dere forstår, tegningen under er en tegning av kontoret og gangen.

__________

l l :eek: l

l l l

l :hmm: l l

l :nei:

l l l

l l l

l_________l l

 

Han går i gangen, stirrer inn i døra og etterpå vil han stå å stirre gjennom glassveggen, ja vi har glassvegger så man kan se igjennom fra gangen.

 

Så, jeg føler at sjefen min "snoker", han går ofte forbi kontoret mitt for å stirre inn hit, jeg vet dette fordi han går spessielt sakte og jeg får alltid øyekontakt med han når han går forbi, det er utrolig plagsomt!

 

Han kan også finne på å komme inn, litt sånn sneaky sneaky og se hva jeg gjør, selvom han vet hva jeg jobber med. Dette har blitt så plagsomt at jeg til og med vet når han kommer uten å se, jeg kan høre den sakte subbe lyden han lager! Ikke bare det, men jeg har veldig godt sidesyn så jeg vet med engang om det er han som kommer, grrr jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

 

Skal jeg liksom si til han : kan du slutte å stirre på meg/ snoke? Det er heller ikke bare han som pleier å stirre på meg.

 

Som jente mellom mange menn vet jeg ikke hva jeg skal tenke, om de ser om jeg jobber eller om de ser fordi jeg er jente... idunno.

 

Som Tyler ville sagt det: "There is only one thing more creepy than to learn how to pick up women; to not learn it."

 

________________________________________________________

 

 

Om du er en idiot, så eksisterer idioter, dermed er det bare naturlig at noen vil se på deg som en idiot.

 

Om du er awesome, så eksisterer det folk som er awesome, og da er det helt naturlig at noen andre vil oppfattes mer awesome i blant.

 

_________________________________________________________

 

Fra sangen "Dreamin" av Big K.R.I.T.

"It’s safe to say that dreams come true I guess

Don’t let nobody tell ya, try for yourself

Just know that I was once considered just a dreamer

But I paid my dues and turned so many doubters to believers"

 

 

______________________________________________________

 

Angående det å være creepy, så tror jeg dette har veldig mye med skjult agenda å gjøre. Om man er åpen for hva som er målet ved å gjøre noe, vil man heller ikke oppfattes som weird. Om det man prøver å oppnå er weird, så er det greit å være åpen om det. Men man bør til en viss grad være responsiv til andres meninger.

 

________________________________________________________

 

Angående min agenda for å skrive i denne tråden, så kommer det delvis på grunn av jeg vil ha litt oversikt på hva jeg tror på, og fordi jeg gjerne også ville hatt litt debatt rundt det jeg tror på fordi jeg har lyst å finne noe enda bedre. Men jeg har nok også et lite ønske om at jeg kan hjelpe en eller annen person som har vært i samme situasjon som meg.

Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar

Fin post, setter pris på iniativ ;) .

 

Denne er jeg litt uenig i. Etter min erfaring, kan man langt fra regne med at jenta sier like mye som meg (selv om det kan være motsatt også), og dette kommer nok delvis fordi hun er nervøs, og delvis på grunn av at hun ikke vet hvem jeg er og derfor må "oppleve" meg litt mer før hun kaster sin dom om hun skal "investere" i meg. Det er så utrolig mange jenter jeg har flipper rundt etter at de først ga meg et dårlig førsteinntrykk. Kan nesten tenke på det slik; hun må vite at du ikke er en weirdo (en som skaper weird stemning), selv om det sikkert kan fungere å oppføre seg weird.

 

Akkurat den teorien din synes jeg er merkelig, ja kanskje hun sitter litt for å finne ut om du er en hun kunne hatt sex/vært sammen med, men det tar ikke så jævlig lang tid å finne ut av det altså. Har de jentene prøvd seg på deg i ettertid, eller er dere venner?

 

________________________________________________________________

 

Hvorfor styre unna noen i det hele tatt? Det verste man får er; "kan du gå vekk!". Så er ikke akkurat så mye man risikerer. Og man vet uansett aldri hvem folk er før man har opplevd dem.

 

________________________________________________________________

 

 

Enig. Vil bare legge til at om man ikke føler seg blid og lattermild, så bør man ikke late som om man er blid og lattermild. Er enig i at man absolutt bør bli mer blid og lattermild, og det hele handler bare om at alle har det artig.

 

_______________________________________________________________

 

1. Fordi det er plenty av folk i verden, og det er ikke vits å fucke opp for seg selv ved å sjekke opp en jente/gutt foran kjæresten sin.

2. Hvis man ikke føler seg blid og lattermild så har man valgt feil kveld å sjekke opp på.

 

:)

Lenke til kommentar

0. Akkurat den teorien din synes jeg er merkelig, ja kanskje hun sitter litt for å finne ut om du er en hun kunne hatt sex/vært sammen med, men det tar ikke så jævlig lang tid å finne ut av det altså. Har de jentene prøvd seg på deg i ettertid, eller er dere venner?

 

1. Fordi det er plenty av folk i verden, og det er ikke vits å fucke opp for seg selv ved å sjekke opp en jente/gutt foran kjæresten sin.

2. Hvis man ikke føler seg blid og lattermild så har man valgt feil kveld å sjekke opp på.

 

:)

0. Nei og nei på begge spørsmål. Tror jeg :p . Har bare 2 kompiser (+ et par venninner), da jeg ikke alltid resonnerer like bra med folk. Så er ikke blitt så veldig god på å få meg venner enda, selv om jeg vet det vil dukke opp venner i framtiden, da de vennenne jeg har i dag, også er noen jeg har blitt venner med tidligere.

 

Angående teorien, så kan det godt være det er meg det er noe galt i når jeg sier hei, og dermed gir jenta meg litt tid til å rette opptrykket. Om man er helt smooth, så åpner det meste seg. Men fortsatt så føles det noen ganger ut som om jenter tester deg for å se om du faktisk er den du presenterer deg som.

 

1. Jeg ser på det å fucke opp for seg selv, som noe man må gjøre for i det hele tatt kunne lære. Så derfor er det å fucke opp, selv om det ikke er et mål å verken prøve eller unngå, en bra ting.

 

2. Kanskje sjekking gjør deg glad og lattermild? Hvordan kommer man inn i sirkelen av: glad og lattermild -> sjekking -> glad og lattermild -> sjekking....?

Lenke til kommentar

En liten teori:

 

Siden det er lite man faktisk kan vite med sikkerhet, så bør man kun tro på det gode.

 

 

________________________________________________

 

Jeg vil lage min egen personlige teori, som binder sammen alt jeg vet, med alt jeg har erfart, med de målene jeg vil oppnå. Teorien er i stadig endring ettersom jeg stadig opplever og lærer noe nytt.

 

 

___________________________________________________

 

 

For å tro det jeg tror i dag, måtte jeg forkaste det jeg trodde på før, derfor er ikke redd for å forkaste det jeg tror på i dag.

Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar

0. Nei og nei på begge spørsmål. Tror jeg :p . Har bare 2 kompiser (+ et par venninner), da jeg ikke alltid resonnerer like bra med folk. Så er ikke blitt så veldig god på å få meg venner enda, selv om jeg vet det vil dukke opp venner i framtiden, da de vennenne jeg har i dag, også er noen jeg har blitt venner med tidligere.

 

Angående teorien, så kan det godt være det er meg det er noe galt i når jeg sier hei, og dermed gir jenta meg litt tid til å rette opptrykket. Om man er helt smooth, så åpner det meste seg. Men fortsatt så føles det noen ganger ut som om jenter tester deg for å se om du faktisk er den du presenterer deg som.

 

1. Jeg ser på det å fucke opp for seg selv, som noe man må gjøre for i det hele tatt kunne lære. Så derfor er det å fucke opp, selv om det ikke er et mål å verken prøve eller unngå, en bra ting.

 

2. Kanskje sjekking gjør deg glad og lattermild? Hvordan kommer man inn i sirkelen av: glad og lattermild -> sjekking -> glad og lattermild -> sjekking....?

 

Jeg tror du må roe ned på filosoferingen for din egen del, du gjør ting så mye mer komplisert enn det trenger å være :)

Lenke til kommentar

Jeg tror du må roe ned på filosoferingen for din egen del, du gjør ting så mye mer komplisert enn det trenger å være :)

Jeg prøver å gjøre det så enkelt som mulig. Jeg vil beskrive alt som er på så få ord som mulig. Men jeg vet, at det jeg innerst inne tror på aldri ville kunne formidles via ord, da ord ikke er et godt nok medium til å gjøre noe slikt, og det er også bra det er slik.

 

EDIT: Men forsåvidt Krisha, vi mannfolk er fra naturens side mer logiske av oss ;) . Mens kvinner nok er mer emosjonelle.

Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar

Jeg prøver å gjøre det så enkelt som mulig. Jeg vil beskrive alt som er på så få ord som mulig. Men jeg vet, at det jeg innerst inne tror på aldri ville kunne formidles via ord, da ord ikke er et godt nok medium til å gjøre noe slikt, og det er også bra det er slik.

 

EDIT: Men forsåvidt Krisha, vi mannfolk er fra naturens side mer logiske av oss ;) . Mens kvinner nok er mer emosjonelle.

Det er uansett veldig fint å få ting ned på "arket", moro å lese det du skriver, men det er mange teorier som kanskje blir litt vage. :)

Lenke til kommentar

Det er uansett veldig fint å få ting ned på "arket", moro å lese det du skriver, men det er mange teorier som kanskje blir litt vage. :)

Artig at du liker det jeg skriver :) . Ja, mange vage teorier, men det er fordi jeg lager så mange nye teorier hver dag at mange av dem derfor ender opp som vage. Ved å skrive dem ned, så er det lettere å se hvilke som er verd å tenke på. Om det er noe som er vagt, så er det bare å spørre, så skal jeg se om jeg greier å utdype mer, noe som er en bra ting for meg selv, siden det igjen fører til at jeg må bygge mer på den og dermed ser jeg lettere om den passer inn i livet mitt.

 

Skriving er blitt en slags terapi for meg. Skal man skrive ned sine egne tanker, så må man også kunne formulere dem, og en god formulering av en god tanke er en ekstra god tanke.

Lenke til kommentar

snip

Gir du altfor mye faen, så går jo såklart livet til helvete. Men det er det å gi akkuratt nok faen til og kunne leve, men alikkevel leve. (Hvis du skjønte?)

 

Uansett noen ganger gir jeg perfekt faen, en morsom historie jeg kan dele med dere om fb sjekking:

 

Jeg og en kompis sitter på skolen ( Eirik), Eirik viste meg nettopp hvordan man kunne sjekke top snappere til andre på snap. Så jeg begynner og stalke alle snapperne mine. På bestekompisen min så ser jeg ett navn jeg mener før jeg har sett på face og at hun var babe. Jeg søker hun på face, jaggu var det ikke hun gitt.

 

Så sier Eirik: Stephen, hvem er det? Det Eirik er en random jente jeg har 8 felles venner med som jeg ikke kjenner. Add hun da? Hvorfor faen skal jeg adde hun? Du tørr ikke du? Tørr ikke jeg? Skal faen meg vise det at jeg tørr! Så jeg adder hun, går vel ca 15 min før hun godtar meg. LOL, tenker jeg inni meg. Tiden flyr, litt seinere på dagen kommer en annen kompis (Victor) Steph, hvem er SJ? En random jente Eirik utfordret meg til å legge til. Nice, snakk til hun da? Hvorfor faen skal jeg snakke til hun? Hahah, du tørr ikke du? Tørr ikke jeg? Akkuratt det Eirik sa også, fortell meg noe super creepy/latterlig jeg kan skrive så skriver jeg det!

 

Samtalen mellom meg og hun starter.

Meg: Do you even squat? :)

Hun: haha hæ?

Meg: Bare tulla, hva gjør du?

Hun: Nei, lager litt mat :) Du?

blablablablablabla

 

Masse svada og pisspreik i 2-3 timer. Snakker med hun mer utover uken, finner ut at jeg hooket med hun på en fest når jeg klinte med sånn 12 jenter. Iløpet av 2-3 dager på face har vi sånn 300 meldinger på face mellom hverandre. I slutten av uka, face, snappen og tlf nummeret hennes.

 

Dette startet kun med at jeg ga nok faen til og legge en random jente til på face. (OG ja dere kan si at hun husket meg fra kvelden hvor vi klinte. Men nei, for jeg sa aldri navnet mitt til jentene jeg klinte med. Og profilbildet mitt på face er ikke i nærheten av hvordan jeg ser ut IRL)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gir du altfor mye faen, så går jo såklart livet til helvete. Men det er det å gi akkuratt nok faen til og kunne leve, men alikkevel leve. (Hvis du skjønte?)

Slik jeg ser på det: Gi faen om de riktige "tingene", og til den grad det er stabilt for din situasjon.

 

Uansett noen ganger gir jeg perfekt faen, en morsom historie jeg kan dele med dere om fb sjekking:

 

...

 

Dette startet kun med at jeg ga nok faen til og legge en random jente til på face. (OG ja dere kan si at hun husket meg fra kvelden hvor vi klinte. Men nei, for jeg sa aldri navnet mitt til jentene jeg klinte med. Og profilbildet mitt på face er ikke i nærheten av hvordan jeg ser ut IRL)

Man kan aldri vite før man prøver :) . Derfor er min nye livsfilosofi for øyeblikket; å prøve ut mest mulig forskjellige, og bli god i helt banale ting som å lage mat (som forsåvidt ikke er banalt da mat er noe av det viktigste vi gjør), eller det å tenke positivt om alt som skjer (tror fortsatt negativitet kan være nødvendig i blant). Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar

En liten teori:

 

Siden det er lite man faktisk kan vite med sikkerhet, så bør man kun tro på det gode.

Angående denne, så kan jeg utdype litt.

 

Det er plausibelt at det er mye godt i verden, det er også plausiblet at det er mye dårlig her i verden.

 

Noen ting vet man fordi de har man selv opplevd, selv om man også kan være desillusjonert over det som har skjedd (har skjedd med meg). Alt man tror, må inkludere alt man "vet", hva som er under "vet" det er helt opp til hvor store krav man har for at man "vet noe".

 

Det man tror, er noe man tror på midlertidig, kun nå, om det dukker opp noe annet som blir viten for deg, så bør det du tror på, om nødvendig, også endre seg, for å inkludere den nye viten.

 

Det hele er en prosess man setter i gang, og jo lengre jeg holder på, jo mer føler jeg at jeg greier å komme ned til premisser jeg kan leve etter.

 

 

 

________________________________________________

 

Likte denne:

 

Du er dine tanker. Gjennom det du tror om det du opplever, skaper du deg selv.

 

_________________________________________________

 

Hadde en gang en tanke om at alt mannfolk gjør er for å få seg kvinnfolk.

 

Kvinnfolk er min motivasjon for å bli en bedre person. Men det er den bedre personen jeg blir i prosessen som er den største gaven.

 

____________________________________________________

 

Her er grunnen til mange av mine depresjoner:

For å tro det jeg tror i dag, måtte jeg forkaste det jeg trodde på før, derfor er ikke redd for å forkaste det jeg tror på i dag.

Det var noe jeg måtte lære, som jeg ikke ville lære, fordi da måtte jeg se på verden på en annen måte, og det var noe jeg fryktet.

Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar

 

________________________________________________

 

Likte denne:

 

Du er dine tanker. Gjennom det du tror om det du opplever, skaper du deg selv.

 

_________________________________________________

 

Hadde en gang en tanke om at alt mannfolk gjør er for å få seg kvinnfolk.

 

Kvinnfolk er min motivasjon for å bli en bedre person. Men det er den bedre personen jeg blir i prosessen som er den største gaven.

 

____________________________________________________

 

 

Bare en sånn rask comment på det der: Seriøst noe av det mest patetiske, mest beta dritten du kan spytte ut av kjeften din.

 

Trodde du var ute etter å lære noe og bli bedre, flinkere og bli den beste DU kan bli! Kan da du ikke ha den tanken der. Jeg tenkte sånn før, vær dag jeg trente tenkte jeg. Åfyfaen så deilig jeg kommer til og bli, alle de deilige jentene jeg kommer til og få, med den deilige kroppen min.

 

Dette er bra som motivasjon som du sier, men ikke noe mer enn det. Tenkte jeg bare skulle formidle det til de andre der ute så de ikke går i fella.

Endret av R3pulsive
Lenke til kommentar

Etter at noen har postet denne videoen med negern (er ikke rasist btw :p) Så fikk han meg til å tenke med dette å "bli seg selv 100%"

 

Før når jeg var lærling og hadde masse penger var det i helgen jeg skulle ofte på fester og jeg hadde alltid nok av drekke, og jeg var fornøyd med livet mitt, masse fine jenter traff jeg også..

 

Nå er ikke situasjonen helt den samme, og jeg prøver på ett vis å være fornøyd og utstråle men uten helt samme effekten..

 

Hva kan jeg gjøre? :) tips pls

Lenke til kommentar

Bare en sånn rask comment på det der: Seriøst noe av det mest patetiske, mest beta dritten du kan spytte ut av kjeften din.

 

Trodde du var ute etter å lære noe og bli bedre, flinkere og bli den beste DU kan bli! Kan da du ikke ha den tanken der. Jeg tenkte sånn før, vær dag jeg trente tenkte jeg. Åfyfaen så deilig jeg kommer til og bli, alle de deilige jentene jeg kommer til og få, med den deilige kroppen min.

 

Dette er bra som motivasjon som du sier, men ikke noe mer enn det. Tenkte jeg bare skulle formidle det til de andre der ute så de ikke går i fella.

Hvorfor gjør noe i det hele tatt? Og på en måte gjør jeg det for meg selv, og jeg skriver jo også hvordan den største gaven er personen jeg blir i prosessen.

 

Det blir litt som Tyler sa en gang: "You need to have something funnier than getting girls, and that can be the process of getting the girls." En måte å lure hele greia på.

 

Angående det, så har det seg slik at jeg hadde en litt dyp opplevelse på dette, og trodde et øyeblikk at alt vi mannfolk noen gang har gjort, er for å få oss kvinnfolk; da tenker jeg på all musikken som er lagd, enhver storslått bygning bygd og enhver krig startet. Men nå er dette forsåvidt noe jeg ikke aner om stemmer.

 

EDIT: Blir som målet mitt med å skrive en bok. Boken er målet, men gaven er det at jeg blir bedre å skrive. Hva som er en underliggende motivasjon for hele greia? Damer, tror jeg faktisk.

 

EDIT2: For å si det slik, hvorfor jobbe mot å bli så jævlig "alpha" om målet ikke er damer?

Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar

Etter at noen har postet denne videoen med negern (er ikke rasist btw :p) Så fikk han meg til å tenke med dette å "bli seg selv 100%"

 

Før når jeg var lærling og hadde masse penger var det i helgen jeg skulle ofte på fester og jeg hadde alltid nok av drekke, og jeg var fornøyd med livet mitt, masse fine jenter traff jeg også..

 

Nå er ikke situasjonen helt den samme, og jeg prøver på ett vis å være fornøyd og utstråle men uten helt samme effekten..

 

Hva kan jeg gjøre? :) tips pls

Ikke prøv å være noe. Oppfør deg akkurat slik du vil, og du trenger ikke å være redd for å gjøre det heller, fordi du er ikke en gang deg selv. Du er ikke den du oppfører deg som, det er så mye avhengig av hva du har opplevd.

 

Sett noen mål, både slike du må jobbe med mot framtiden (og da minst et helt konkret mål) og noen du må jobbe med hver dag (også her ha et par konkrete mål). Det er disse målene som gir livet ditt mening, og i prosessen ved å nå dem, blir du også en bedre person.

 

EDIT: Kan skrive litt mer utfyllende etter jobb.

Endret av Because I need change!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

EDIT2: For å si det slik, hvorfor jobbe mot å bli så jævlig "alpha" om målet ikke er damer?

Alpha er som pene damer, de blir respektert av alle rundt dem. Alle forguder dem, ser opp til dem etc og de kommer lengre i livet. For gjort mer, har det mer gøy osv osv osv

 

Derfor er det god grunn og oppnå Alpha status!

Lenke til kommentar

Alpha er som pene damer, de blir respektert av alle rundt dem. Alle forguder dem, ser opp til dem etc og de kommer lengre i livet. For gjort mer, har det mer gøy osv osv osv

 

Derfor er det god grunn og oppnå Alpha status!

Er det en bedre motivasjon å ville at alle rundt meg skal forgude meg? Det høres mildt sagt litt vel narsissistisk også for min smak, selv om jeg nok har hatt slike ønsker i blant.

 

Slik jeg ser det, er "hovedgaven" ved å være "alpha" utenom det å faktisk bli en bedre person, kvinnfolk. Det å være "alpha" inkluderer også en god del ekstra ansvar, så om det ikke hadde vært for kvinnfolk, så aner jeg egentlig ikke hvorfor det er noe man skulle ønsket seg i det hele tatt.

 

EDIT: Hele denne alfa/beta diskusjonen er jeg egentlig litt lei av, selv om jeg mener både alfa og beta kan være gode uttrykk. Man kan ikke bare være alfa, fordi man vet ikke engang hva alfa er.

 

De gangene jeg har vært mest alfa så har det vært veldig spesielt, og til vanlig er jeg ikke alfa, og jeg tviler på at det er så mange som greier å gå rundt alfa (selv om de finnes de også). Er du alfa i et miljø, så er man faktisk den "beste (på en måte)" mannen i det miljøet. Så enkelt er det, og bor man i en by på 100 000 så er det bare naturlig at man ikke alltids er alfa, og da hjelper det mer å snakke om hva som er alfa, så man kan finne ut hva som faktisk må gjøres for å nå målet.

 

Etter at noen har postet denne videoen med negern (er ikke rasist btw :p) Så fikk han meg til å tenke med dette å "bli seg selv 100%"

Ja, han har en fantastisk energi i videoene :) .

 

Mitt mål er også å "bli meg selv 100%", og i det tenker jeg på å aldri føle behovet for å gi meg ut for å være noe jeg ikke er. Konsekvenser av dette er at jeg har måttet forandre meg etter den feedbacken som har kommet min vei, men samtidig også blitt jævlig god til å gi faen i det folk generelt sier. Man må bare innse at ingen vil at du skal lykkes, det er kun du som kan få det til.

 

Angående feedback, så tenker jeg ikke nødvendigvis på feedback fra venner og kjente, men feedback fra det livet vil lære deg. Livet er nesten som en slags læringslab (om du vil den skal være det), og den feedbacken som verden gir deg når du prøver å nå et mål, er veldig bra. Man må bare prøve og feile, for å se hva som faktisk fungerer.

 

Ser jeg tilbake på mitt siste år, så har jeg oppført meg tåpelig både når jeg har vært på toppen, og når jeg har ligget langt nede. Og jeg håper jeg kan gjøre det igjen om et år, fordi det er slik det er å lære, man forandrer seg.

 

Før forandring kan finne sted, må du finne ut hvem du faktisk er. Hvordan vet man hvordan folk tenker om deg? Dine tanker er i hvert fall ikke en bra metode, men om du derimot snakker med mange nye folk, så vil du også få en bedre indikasjon. Nå tror jeg ikke det nødvendigvis er bra å tro hva folk tenker om deg, det beste etter min mening, er bare å tro det beste, og i blant være litt naiv bare fordi vi mennesker til tider er litt idioter (selv om man må lære av det som gikk galt).

 

Å være seg selv er på mange måter det samme som å ikke være redd, da du ikke har noe å skjule.

 

Hva som jeg forsåvidt finner viktig, er å ha noe å tro på. Jeg tror på det jeg har erfart, det jeg har lest og det jeg har tenkt. Men jeg er fortsatt veldig obs på at alt jeg faktisk tror på kan være feil, og dette vet jeg ekstra godt fordi jeg har tidligere endret hva jeg tror på, og dermed tror jeg ikke på det ultimate nå heller.

 

Meningen med livet er på mange måter det samme som våre mål her i livet. Om ditt mål kun er å overleve, så trenger ikke meningen med livet å være annet enn å spise, drikke og sove. Nå har vi alle litt flere mål her i livet, men det vi ofte ikke har er mål lengre fram i tid. Noe som kanskje ført er om 1 år eller 5, kanskje til og med 20 år frem i tid. Det er veldig begrenset hva du kan gjøre på 1 dag, men på 1000 dager begynner man å snakke om kompentanse.

 

Du må rett og slett finne dine mål, og finne ut hvordan du skal nå dem. Start gjerne med mange mål, men ha minst et konkret langtidsmål å jobbe mot (jeg har reising jeg skal på nå til sommeren, krever en god del planlegging, jobbing og sparing, men jeg vet når jeg setter ut, vil det bli helt latterlig fantastisk). Ellers har jeg mål om å være glad, spre glede og inspirasjon, oppleve noe nytt, få kontroll på mine frykter og lære.

 

Men noe som er nesten like viktig er å ha gode rutiner for repeterende gjøremål, da tenker jeg på slikt som; ikke forsove seg, lage mat, trene, jobbe, lese, meditere osv osv. Jeg har ca 10 slike rutiner jeg i dag holder oversikten på ved å skrive ned hver dag i Excell om jeg har fulgt rutinen den dagen. Trikset her er å ikke starte med for mange rutiner, start gjerne med 1-2 i starten, og legg heller på flere etter hvert. Det andre er å ikke bli demotivert om man feiler litt på en rutine, det er rutiner jeg har feilet på fem dager på rad, men jeg kan ikke la det knuse meg til å ikke fortsette.

 

Og huske denne: Du er god, fordi du vil bli forbedre deg. Du må akseptere deg selv 100% til enhver tid, og alltids være ute etter å forbedre deg. Og jeg vet dette er veldig forvirrende, men jeg har funnet ut da ingenting er verken bra eller dårlig er det ingen problem.

 

Før når jeg var lærling og hadde masse penger var det i helgen jeg skulle ofte på fester og jeg hadde alltid nok av drekke, og jeg var fornøyd med livet mitt, masse fine jenter traff jeg også..

Penger kommer og går, det er bare sånn det er. Og ja, du burde jobbe for å tjene penger, og ikke minst (og dette er enda viktigere) ikke sløse penger på drit. Når man tjener mye er ofte en konsekvens av det at man ender med å bruke mer også. Om man tjener mer og bruker mindre sitter man igjen med mer penger. Men fortsatt, ikke la slikt som penger kontrollere humøret ditt, når alt kommer ned til alt, så er humøret ditt, kun ditt eget ansvar. Det er så latterlig lett å komme opp med unskyldninger for alt mulig drit som skjer med deg, men det hjelper ikke å unnskylde, det gjør ikke problemet noe bedre, det tar bare fokus som kunne vært brukt på noe mer nyttig.

 

Angående fester, så er mitt syn slik: Jeg vil ikke være avhengig av å kjenne folk for å kunne feste, jeg har lyst til å starte festen uansett hvor det skal være.

 

En god grunn til at jeg har lyst til å bli bedre på "cold approach" er at det bringer frihet da man ikke lenger er "avhengig av venner" (jeg er veldig glad i mine venner, misforstå meg rett).

 

Nå er ikke situasjonen helt den samme, og jeg prøver på ett vis å være fornøyd og utstråle men uten helt samme effekten..

 

Hva kan jeg gjøre? :) tips pls

Ikke prøv å presenterere deg som noen annen enn den du er, dette gir mer energi til slikt som å føle seg glad.

 

 

___________________________________________________

 

Ville bare legge til noe.

 

Alpha er som pene damer, de blir respektert av alle rundt dem. Alle forguder dem, ser opp til dem etc og de kommer lengre i livet. For gjort mer, har det mer gøy osv osv osv

 

Derfor er det god grunn og oppnå Alpha status!

Hvorfor blir de pene jentene respektert? Fordi mannfolk vil ha seg med dem. Det å ha som mål å bli alfa, vil jeg si er det samme som å ha som mål å bli god med kvinnfolk. Og det er ikke nødvendigvis mitt mål, jeg vil bare finne den perfekte jenta for meg.

 

Angående det med alfa, så tror jeg forskjellige jenter har forskjellige menn de ser på som alfa, da verden er så subjektiv, at jenter har sin egen oppfatning av hvilken mann vil være hennes beste "lover and provider", eller kanskje man skal si beste gener? Vet ikke helt hva alfa er egentlig. Vi lever heldigvis i en subjektiv verden, og det er også fantastisk for da kan alle ha muligheten til å være alfa :) .

Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar

Angående det med alfa, så tror jeg forskjellige jenter har forskjellige menn de ser på som alfa, da verden er så subjektiv, at jenter har sin egen oppfatning av hvilken mann vil være hennes beste "lover and provider", eller kanskje man skal si beste gener? Vet ikke helt hva alfa er egentlig. Vi lever heldigvis i en subjektiv verden, og det er også fantastisk for da kan alle ha muligheten til å være alfa :) .

Jævlig rart at noen gutter drar fler jenter enn andre da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...