Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Mange 18-20 åringer har ikke vært nok ute til å ha "bitch-shield" så det er ikke alltid et reint game er nødvendig. "Negging" funker og bedre på jenter som blir lagt an på mye, "penere" jenter. Kjører du reine "negs" på jenter med litt dårlig selvtillit så sliter du nok litt og jeg ville ansett deg som en drittsekk.. :cool:

Derimot "teaser-negs" passer til alle, litt cocky funny om du leser DeAngelo. Mystery sin fremgangsmåte passer best for å få jenter som er fra 7-10 på skalaen. I mange tilfeller er det mest effektive på en uteplass blant 18-20 åringer bare å skille seg ut. En av grunnreglene til en PUA er å ikke gjøre som alle andre.

 

****************

 

Men likevel må du vise DHV. pre-selected og en leder i det sosiale er effektivt..

Endret av Battone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mange 18-20 åringer har ikke vært nok ute til å ha "bitch-shield" så det er ikke alltid et reint game er nødvendig. "Negging" funker og bedre på jenter som blir lagt an på mye, "penere" jenter. Kjører du reine "negs" på jenter med litt dårlig selvtillit så sliter du nok litt og jeg ville ansett deg som en drittsekk.. :cool:

Derimot "teaser-negs" passer til alle, litt cocky funny om du leser DeAngelo. Mystery sin fremgangsmåte passer best for å få jenter som er fra 7-10 på skalaen. I mange tilfeller er det mest effektive på en uteplass blant 18-20 åringer bare å skille seg ut. En av grunnreglene til en PUA er å ikke gjøre som alle andre.

 

****************

 

Men likevel må du vise DHV. pre-selected og en leder i det sosiale er effektivt..

 

 

Genialt innlegg. Du har kommet deg enormt siden du startet her inne :)

Lenke til kommentar

Eg har prøvd å bla litt tilfeldig igjennom denne tråden etter konkrete anbefalinger av bøker, men klart å unngå dem. Tips?

 

Temaet intresserer meg og er først og fremst på jakt etter literatur som tar for seg det grunleggende, og gjerne litt dypere. PUA har vistnok sendt noen PM's til brukere som ønsker tips, og eg ønsker en slik PM velkommen eg også :)

 

Ellers mye nyttig informasjon i tråden :thumbsup:

Lenke til kommentar

Synes det er utrolig interessant å lese om sosialpsykologi, og hvordan det hele fungerer; hvordan folk reagerer på ting og hvordan sublime signal kan tolkes.

 

Har lest gjennom store deler av tråden (lite å gjøre? :p ) og jeg kan ærlig talt ikke forstå all den negative kritikken rettet mot temaet. Man lærer jo bare hvordan man skal fremheve sine sterke sider, og "reklamere" for seg selv på en bedre måte.

 

Det blir som å skrive en jobbsøknad. En person som skriver en mangelfull søknad, full av gramatiske feil og hvor han legger vekt på feil ting, vil sjelden få jobb, selv om han sikkert kan være både flink, og akkurat den personen firmaet ser etter. Skriver samme personen en bedre søknad, vil han ha mye større sjanse for å få jobben - selv om det er samme personen med de samme egenskapene.

Lenke til kommentar

Jeg fikk endelig sett Fight Club her om dagen, og har lest The game for en stund siden, og jeg må si jeg så noen likheter. Hele greia med project mayhem og alt hemmelighetskremmeriet og luskingen minnet meg veldig om project Hollywood fra The game.

 

Ps: Jeg anbefaler både The game og Fight Club

Lenke til kommentar
Synes det er utrolig interessant å lese om sosialpsykologi, og hvordan det hele fungerer; hvordan folk reagerer på ting og hvordan sublime signal kan tolkes.

 

Har lest gjennom store deler av tråden (lite å gjøre? :p ) og jeg kan ærlig talt ikke forstå all den negative kritikken rettet mot temaet. Man lærer jo bare hvordan man skal fremheve sine sterke sider, og "reklamere" for seg selv på en bedre måte.

 

Det blir som å skrive en jobbsøknad. En person som skriver en mangelfull søknad, full av gramatiske feil og hvor han legger vekt på feil ting, vil sjelden få jobb, selv om han sikkert kan være både flink, og akkurat den personen firmaet ser etter. Skriver samme personen en bedre søknad, vil han ha mye større sjanse for å få jobben - selv om det er samme personen med de samme egenskapene.

 

Spørs jo litt hvilken kritikk det er snakk om. Jeg personlig har jo feks kommet med noe kritikk på endel av påstandene, nettopp fordi de er lite forankret i sosialpsyokologi. Om du er veldig interessert, og lesere litt faglitteratur om emnet, så ser du sikkert det samme selv. Kritikken har jo hovedsaklig godt på to temaer: "hva er det egentlig man oppnår" Et bedre liv? Lettere å sjekke folk for "useriøst" samvær på det lokale kjøttmarkedet, langvarige forhold osv. Og "er det moralsk riktig å gjøre ting på den måten".

 

Man kan jo like gjerne si at den kjappeste måten å få jobb på er å forfalske CVen, men det gjør det ikke nødvendigvis til noen langsiktig god plan, eller moralsk riktig (uten sammenlikning forøvrig). Og unnskylde seg med at man bare "reklamerer for seg selv på en bedre måte".

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er viktig at det poengteres at NEG ikke er noe en nødvendigvis skal bruke på alle jenter, men kun på jenter som har god selvtillit og bitchshield. Dersom en NEGer en jente med middels selvtillit, vil en jo være en drittsekk, dersom hun tar det innover seg..Og drittsekker vil jo ikke sjarmører være ;)

Lenke til kommentar
Eneste jeg kan komme på nå i farten er at en av hovedpersonene litt ut i boka kaller seg Tyler Durden.
Jepp, Tyler Durden er en ganske kjent PUA.

 

 

Det forklarer en del, Durden er den kuleste mannen noen gang festet til film:)
Pøh, ei tynn lita pingle :wee:

 

 

Man kan jo like gjerne si at den kjappeste måten å få jobb på er å forfalske CVen, men det gjør det ikke nødvendigvis til noen langsiktig god plan, eller moralsk riktig (uten sammenlikning forøvrig). Og unnskylde seg med at man bare "reklamerer for seg selv på en bedre måte".
De som lyver på seg ting i dette gamet kommer til å kjenne at det svir på pungen etter hvert de også :)

 

 

Det er viktig at det poengteres at NEG ikke er noe en nødvendigvis skal bruke på alle jenter, men kun på jenter som har god selvtillit og bitchshield. Dersom en NEGer en jente med middels selvtillit, vil en jo være en drittsekk, dersom hun tar det innover seg..Og drittsekker vil jo ikke sjarmører være ;)
Men til gjengjeld, på de få som faktisk trenger en neg så funker det gull.. Drastisk bedre sjanser for at hun kryper inn i armkroken din etter et par minutter hvis du har en velplassert, humoristisk neg i løpet av åpninga :)
Lenke til kommentar

Til folk som skriver til meg på PM:

 

Jeg får ikke svart dere på en stund. Har så mye å gjøre med hjemmesiden/bootcampen om dagen at jeg ikke har sjangs til å skrive dere. Dette gjelder særlig de som skriver sidelange PM's med alle detaljer om situasjonene deres.

 

Skriv til meg, for all del. Men jeg får ikke svart på en stund.

Fra og med neste måned blir det sendt ut nyhetsbrev der jeg tar utgangspunkt i spørsmål som blir sendt til meg, og gir utfyllende svar om de spørsmålene som gjentar seg.

 

Pick-Up-Artist

Lenke til kommentar

Kan jo si litt om PU innenfor videregående da det er det jeg driver med (på et veldig amatørmessig nivå dog).

 

Jeg bor da i en by med 45.000 innbyggere, 2 videregående skoler med ca 2500 elever til sammen. Dette resulterer i at rykter spres som faen i tillegg til at det er få uteplasser + dårlig uteliv, mao - jeg får kun testet ting en gang i uken. Dette kan resultere i at jeg er en keyjockey, derfor skal jeg kun ta med tingene jeg bruker aktivt.

 

For det første er jeg et veldig fan av natural game, jeg følger ingen rutiner og har ingenting innøvd. Jeg improviserer en åpning og samtalen. Siden jeg er selger (anbefales på det høyeste) og alltid har vært en meget sosial person, faller slikt meg naturlig (kanskje her flere sliter, men jeg har ingen forutsetninger for å ta opp noe av dette).

 

Begynte med PU sensommeren 2007 (takket være en bitch av en eks - klisjé :D ) så dette er som sagt amatørmessig.

 

Det eneste er at PU fungerer veldig annerledes når det kommer til 18-åringer. Dette hovedsaklig pga man som regel er shitfaced, og musikken spilles såpass høyt at eneste måten å kommunisere er å gaule inn i øret på hverandre (utesteder vel og merke). Ellers er det den evigvarende rykteflommen. Jeg hadde en pause før jul, men pga høy aktivitet siden nyttår begynner jeg å få et rykte på meg igjen. Disse ryktene kan være positiv en sjelden gang i blandt, men når kretsen er såpass liten (som hvertfall jeg har det) så blir det som regel til at du betegnes som en laus faen.

 

Anyhoo, jeg bruker ikke så mye teknikker etc, men her er det hvertfall:

 

For det første har jeg gjort meg selv til en alpha-male. Ikke bare på byen, det er hvem jeg er som person. Går alltid med ryggen strak, selvsikker gange, kanskje et glimt i øyet og et lite smil. SMIL er forresten viktig. SMIL, SMIL, SMIL. Når du kommer inn i et rom - SMIL. Du eier rommet, det er ditt. Det er den plassen som gir deg den beste følelsen. Du vet det, andre skal vite det. SMIL. Jeg snakker ikke om den "øre-til-øre"-type smil, men et smil som viser at du er komfortabel, du eier deg selv, du eier alle rundt deg.

 

Jeg elsker å fortelle historier, og er et av midtpunktene i festen. Jeg prater med alt og alle. Når jeg er på jobb har jeg en personlig regel at jeg alltid slår av et par ekstra ord med pene jenter/damer.

 

Jeg gir meg en god faen i hva andre tror om meg, jeg er den jeg er. Jeg kan gjøre en total idiot av meg selv, men jeg gir meg en god faen. Dette har forsåvidt blitt styrket av vissheten om at jeg flytter til England om 6 måneder (gjett hvem som skal begynne med hardcore PU ^^).

 

Cocky and Funny (C&F). Jeg spiller ikke en rolle som C&F, det er hvem jeg er. Jeg flørter konstant, med alle! Jeg flørter med gode venninner, jeg flørter med gode venner (guttevenner, altså bare på kødd), jeg flørter med ukjente folk så lenge jeg har en åpning, alltid med et glimt i øyet, og kanskje en liten latter på slutten (om ikke jeg tester Shock and Awe ). Dette er fordi flørting er noe av det morsomste jeg vet, for å sitere Mambo Nr 5: "To me flirtin' is just like a sport!"

 

Jeg har venner innenfor alle de "sosiale gruppene", nerder, cool guys, goths, metalheads -you name it. Dette betyr egentlig at jeg er venner av alle vennene de har igjen, noe som betyr mange "gratis" åpnere hvor de presenterer deg for venninner. Jeg har også gjort meg bekjent med en del naturlige alpha-males.

 

Når jeg går inn i på et utested ser man lett et gigantisk mixed set med en AMOG som "holder gruppa sammen rundt seg selv". Improviser en vei inn, og bli venn med AMOGen. Jeg gjør ikke det nødvendigvis for å komme fram til et target i settet, men fordi det å bli venn med AMOGs er kun positivt i min bok, høyner den sosiale verdien.

 

The Claw. Ah, verdens mest geniale og enkle grep. "The Claw always wins". Jeg bruker The Claw på alt, jenter, venner, gutter. Du kan gjøre så mye med den og det er en genial metode å opprette fysisk kontakt. F.eks. det er veldig vanlig at man klemmer kjentfolk på byen (selv om du bare har møtt dem en gang eller faen, thank you alcohol). Begynn med en vanlig klem som du bare konverterer til The Claw, så kan du guide jenta hvor du enn vil.

 

Ozzie's Dancefloor Game er også noe jeg benytter meg av, jeg husker dessverre ikke helt hva den går ut på (den er en del av RSD - Transformations DVD pakken). Jeg kan ikke danse, jeg bryr meg faen meg ikke. Jeg gjør mine syke, ikke-eksisterende dance-moves bort til ei jente, og danser sensuellt blandet med Murder On The Dancefloor.

 

Tim's Be The Party. Dette begrepet er vel kanskje det viktigste. Også fra RSD - Transformations. Hvor enn jeg går er jeg en fest i meg selv. Vennene mine og meg. Hvem faen ellers trenger vi? Vi har det så ufattelig bra i lag, bare oss, at folk blir dratt med i denne positive energien - de vil ha det like bra. (Jeg og to venner som jeg har kjent i 15 år (dette krever forsåvidt at dere er sikker på deres egen seksualitet + ikke er redd for litt man luvin), bruker å sitte i en sofa, holder rundt hverandre, drikker som faen, synger med, pusker litt på hverandre og flirer i ett sett. Vi har det jævli bra. Det er kanskje plass til to til i sofaen, men kommer det ei jente dytter vi bare jenta vekk med noe a la: "Pell dæ vekk di jævla tøs, vi vil ikke ha dæ her!" og fortsetter å ha det dritdigg. Slikt avslag skaper merkelig nok god attraction ;) )

 

Ellers driver jeg på uten wings, venner som kan tenke har reddet meg fra noen forbanna CBs, men kjører hovedsaklig solo. Er også fan av et visst natural game + direct game (er veldig glad i Ciaran som har skrevet noen gode artikkler på direct game, eller hva faen han kaller det).

 

 

La meg igjen si at dette kan være helt på kjøret og nyttesløst, men det er sånn jeg kjører PU i min aldersgruppe. Ble litt langt, håper det kan være til hjelp for noen da - og kanskje PUA og PUM vil slakte alt, eventuelt komme med tips :)

Lenke til kommentar

Virker som at du har kommet langt i "spillet" Nikken. Shock and Awe er ikke akkurat noe du kjører hvis du er ny i leken, trikset behøver et solid fundament å støtte seg til (selvtillit, erfaring etc)

 

Er du bodøgutt? :D

 

Noen som har råd for å unngå å bli stigmatisert som drittsekk? Har blitt en vane å falle under den betegnelsen, dessverre:/

Endret av dicktator
Lenke til kommentar
Virker som at du har kommet langt i "spillet" Nikken. Shock and Awe er ikke akkurat noe du kjører hvis du er ny i leken, trikset behøver et solid fundament å støtte seg til (selvtillit, erfaring etc)

 

Er du bodøgutt? :D

 

Noen som har råd for å unngå å bli stigmatisert som drittsekk? Har blitt en vane å falle under den betegnelsen, dessverre:/

Joda, er bodøgutt ^^

 

Men Shock and Awe er noe jeg foreløpig bare tester, ikke i byen dog - for kjent her :p

Tester S&A og Shock and Awe The Apocalypse Opener når jeg er i andre byer... Har dessverre ikke testet grundig nok da jeg som regel er for full når jeg tar den :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...