Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Shit. Kom akkurat på en helt syk "teori".

 

Har lenge nå trodd at det man sier spontant, er det som fungerer best. Har vikrelig ikke funnet grunnen til hvorfor det er slik, og har til og med vurdert tanken på at det er fordi det som tenkes ut spontant, er noe nytt som skapes, og at det er med på å "utvide universet", og dermed hatt en litt spirirtuell side ved seg. Artig tankegang, men er rimelig blåst også, og går heller ikke ann å bli spontan.

 

Jeg tror det er fordi at det man sier spontant er noe man føler mye sterkere og at det derfor blir lettere å si noe som høres* bra ut. Tenk f.eks. på gode vs. dårlige skuespillere. Sistnevnte har ofte en mismatch mellom hva de sier non-verbalt og verbalt, noe som kan oppfattes som falskt og lite troverdig. Om man har noen tanker i hodet og lurer på om de kan være bra å si til jenta, så er man selv kanskje ikke så overbevist om dette faktisk er noe bra å si. Velger man dog å verbalisere det mens man tror på det halvveis, blir det da ikke så troverdig, jf. det jeg skrev ovenfor om skuespillere

 

* Det trenger ikke å gi mening logisk sett, så lenge det gir mening emosjonelt sett

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er fordi at det man sier spontant er noe man føler mye sterkere og at det derfor blir lettere å si noe som høres* bra ut. Tenk f.eks. på gode vs. dårlige skuespillere. Sistnevnte har ofte en mismatch mellom hva de sier non-verbalt og verbalt, noe som kan oppfattes som falskt og lite troverdig. Om man har noen tanker i hodet og lurer på om de kan være bra å si til jenta, så er man selv kanskje ikke så overbevist om dette faktisk er noe bra å si. Velger man dog å verbalisere det mens man tror på det halvveis, blir det da ikke så troverdig, jf. det jeg skrev ovenfor om skuespillere

 

* Det trenger ikke å gi mening logisk sett, så lenge det gir mening emosjonelt sett

Ja, ser poenget. Om man er spontan rekker man heller ikke å stille seg kritisk til det man sier. Men om man virkelig tror på det man sier, selv om man har tenkt ut å si det, vil det da fungere like bra som noe som er kommet på spontant? Tenker nå at det også blir sagt hvor det passer seg "naturlig".

 

Her tenker jeg det at man er "investert" i det man sier, har noe å si. Om man har kommet på en "perfekt sjekkereplikk", og den feiler, vil det nok føles mye dårligere, enn om man kommer på noen ord der og da, og dermed egentlig ikke har investert så mye i det man har sagt.

Lenke til kommentar

Fy faen jeg er awesome! Hahahaha :p .

 

Hadde en rimelig bra kveld på byen i kveld. Følte greia bare var å "kjefte" på jentene om de oppførte seg rart. Om de snakket sarkastisk når jeg hilste på, var det bare å spørre "hvorfor er du jævlig sarkastisk?", og det meste flippet rundt. Var også en jente på dansegulvet, og jeg og hun fikk et litt weird øyeblikk, så tror hun spurte noe slikt som "hva er du vil?" eller noe slikt, og jeg bare sa at hun weirdet meg ut, og plutselig var hun borte. Litt slemt, men fortsatt sant.

 

Må si jeg også fikk et par harde rejections, da på en 18 års plass, og jeg fikk det virkelig ikke til der, i forhold til 20 års plassen hvor det gikk jævlig bra. Tror det var to jenter som dyttet meg vekk :p . Hun ene hadde til og med peace tegnet på skjorta, så jeg drev å ropte hykler til henne, helt til hun begynte å true med å slå meg :p . Hahaha.

 

Men jeg er ikke i nærheten av god enda, er så mange jenter (da litt eldre) som ikke tar meg seriøst i det hele tatt, selv om jeg nok er en av de artigste de prater med i løpet av kvelden.

 

Ja, jeg er fette innbilsk, og det er fordi alt annet suger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var ute jeg også, og på vorset var det en fyr som ble regelrett teit og uhøflig av all alkoholen han fikk i seg. Responsen han fikk på det (ble ignorert eller et kort smil) gjorde at han strammet seg opp og ble hyggelig :laugh: Og da var han faktisk ganske søt!

Egentlig bra jenter ikke alltid oppfører seg hyggelig mot gutter. Man kan ikke drive å oppmuntre "feil" oppførsel, akkurat som på en hund :p .
Lenke til kommentar

Her er en video av Owen Cook (aka Tyler) og Brad Branson, som tar for seg deres 10 grunnpilarer for suksess. En kort (8 min video), som også er veldig lett å se.

1.Transcend Social Conditioning
2.Cultivate Core Confidence
3.Centre Yourself In The Present Moment
4. Draw State From Within
5.Have A Strong Sense of Reality
6.Feel A High Sense Of Entitlement
7.Walk Through the World With Ease
8.Never Make Things A Big Deal
9.Addict Yourself To Positivity
10.Assume Value

http://www.youtube.com/watch?v=4yBdfKojZFM

Hvordan i h***ete får jeg lagt inn en video i posten?

EDIT: Suksess! Viste seg å være noe feil med URL, siden jeg hadde hoppet fra en annen side til YouTube.

Endret av Because I need change!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Egentlig bra jenter ikke alltid oppfører seg hyggelig mot gutter. Man kan ikke drive å oppmuntre "feil" oppførsel, akkurat som på en hund :p .

Det var et patetisk forsøk på å bryte isen, men det er så mange andre måter man kan gå fram på som er ganske mye hyggeligere. Som litt miljøskadede studenter så ble han med sin atferd en prøvekanin for teorier vi ikke hadde prøvd i praksis enda. Vi ble overrasket over hvor vellykket det var!

 

Påstand: Majoriteten av mannfolk ute på byen, er ute fordi de tror de vil ha seg noe.

Tror det ligger noe i den påstanden: Man vil egentlig bare ha bekreftelse på at man er bra nok, men man tror at man vil ha et ligg, fordi det er feil å innrømme for seg selv at man booster selvtilliten sin. Tror det gjelder kvinner også. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var et patetisk forsøk på å bryte isen, men det er så mange andre måter man kan gå fram på som er ganske mye hyggeligere. Som litt miljøskadede studenter så ble han med sin atferd en prøvekanin for teorier vi ikke hadde prøvd i praksis enda. Vi ble overrasket over hvor vellykket det var!

Hva mener du med "teorier vi ikke hadde prøvd i praksis enda"?

 

Tror det ligger noe i den påstanden: Man vil egentlig bare ha bekreftelse på at man er bra nok, men man tror at man vil ha et ligg, fordi det er feil å innrømme for seg selv at man booster selvtilliten sin. Tror det gjelder kvinner også. :p

Det er mitt problem. Jeg synes det er artigere å være helt forjævlig narsissistisk enn å ha sex.
Lenke til kommentar

Hva mener du med "teorier vi ikke hadde prøvd i praksis enda"?

 

Det er mitt problem. Jeg synes det er artigere å være helt forjævlig narsissistisk enn å ha sex.

Rett og slett teorier som går på atferdsproblematikk, som vi ikke har fått prøve i praksis enda. Eller nå har vi jo det!

 

Man får vel egentlig mer ut av å booste selvtilliten enn et halvgreit ligg :)

Endret av Krisha
Lenke til kommentar

Rett og slett teorier som går på atferdsproblematikk, som vi ikke har fått prøve i praksis enda. Eller nå har vi jo det!

Student?

 

Man får vel egentlig mer ut av å booste selvtilliten enn et halvgreit ligg :)

Tror egentlig den egentlige grunnen er at jeg ikke tror jeg kan få meg et ligg, så derfor vil jeg heller booste selvtilliten enn å finne ut at jeg ikke kan få meg et ligg.

 

Har litt problemer å se på meg som en person som har den suksessen jeg ønsker å ha. Og dermed vil jeg ikke greie å oppføre meg slik jeg må oppføre meg, for å kunne få suksessen jeg ønsker.

Lenke til kommentar

Student?

 

Tror egentlig den egentlige grunnen er at jeg ikke tror jeg kan få meg et ligg, så derfor vil jeg heller booste selvtilliten enn å finne ut at jeg ikke kan få meg et ligg.

 

Har litt problemer å se på meg som en person som har den suksessen jeg ønsker å ha. Og dermed vil jeg ikke greie å oppføre meg slik jeg må oppføre meg, for å kunne få suksessen jeg ønsker.

Ja, student :)

 

Breaking news: Alle kan få seg et ligg! Men det kan hende at man må fire på krava :laugh:

 

Er det "suksess" å få med seg en grei dame hjem og måtte våkne opp med denne fremmede damen dagen derpå? Og attpåtil (kanskje) få plenty av meldinger fra samme dame som "håper på noe mer"?

 

:nei:

 

Jeg lurer på om man innbiller seg at YOLO-målet er å ha pult flest mulig og være seksuelt erfaren (hvis erfaring er å ha en lang liste med ligg)?

 

Hva er det den du tror du er egentlig stopper deg fra å gjøre?

Lenke til kommentar

Breaking news: Alle kan få seg et ligg! Men det kan hende at man må fire på krava :laugh:

Alle som innerst inne tror de kan få seg et ligg, kan få seg et ligg. Og jeg hadde sikkert hatt bra av å fire på kravene.

 

Er det "suksess" å få med seg en grei dame hjem og måtte våkne opp med denne fremmede damen dagen derpå? Og attpåtil (kanskje) få plenty av meldinger fra samme dame som "håper på noe mer"?

 

:nei:

Det er ikke ligget som er suksessen. Suksessen er personen jeg blir i prosessen.

 

Jeg lurer på om man innbiller seg at YOLO-målet er å ha pult flest mulig og være seksuelt erfaren (hvis erfaring er å ha en lang liste med ligg)?

Hvert sitt mål. Egentlig vet jeg ikke helt hva jeg vil når jeg kommer til damer, og sikkert derfor jeg suger.

 

Hva er det den du tror du er egentlig stopper deg fra å gjøre?

Jeg tror jeg ikke fortjener å ligge med damer, da jeg ikke ser på meg selv som god nok. Selv om jeg garantert er god nok, det er bare at det er en stopper i hodet mitt, som jeg sjeldent greier å overkomme.

 

Video av Owen Cook (aka Tyler) rundt temaet, for meg personlig må jeg si dette er en av videoene hans som treffer meg best (for øyeblikket):

 

http://www.youtube.com/watch?v=8fANFN_8DPg

Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar

Kan noen bare komme med noen tips til hva dere ville skrevet / eller anbefaler å skrive ned på online dating profilens tekst hvis dere MÅTTE lix? :p

 

Vet jeg pleide å få en del brev før fra jenter (og sånt er jo kjempekosli), nå er det NONE av en grunn jeg tror er at jeg kanskje har vokst opp litt mer og blitt litt "for" seriøs kanskje

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...